شرکت تویوتا با برگزاری قرعهکشی بین علاقهمندان رانندگی با AE86 کانسپت از هر نفر حدود ۱۳۰ دلار دریافت میکند.
خودروسازان معمولاً به عموم مردم اجازه رانندگی با خودروهای کانسپت یا مفهومی خود را نمیدهند اما تویوتا حتماً اعتماد زیادی به طرفداران خود دارد چراکه برخی از دوستداران خوششانس این خودروساز ژاپنی خواهند توانست با شرکت در قرعهکشی پشت فرمان کانسپت برقی AE86 بنشینند. افراد علاقهمند به راندن این خودرو میتوانند به مدت دو هفته در قرعهکشی شرکت کنند و برندگان میبایست مبلغی معادل ۱۳۳ دلار را برای راندن AE86 بپردازند. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۳ معرفی شد. اگرچه تویوتا اشارهای به تعداد برندگان این قرعهکشی نکرده اما ۱۳ بلیت ۳ ساعته وجود دارد و احتمالاً این عدد نشان دهنده تعداد برندگانی است که خواهند توانست با کانسپت موردبحث رانندگی نمایند.
موتور برقی AE86 از وانت پیکاپ هیبریدی توندرا i-Force مکس گرفته شده و ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخهای عقب میرسد. برای یادآوری باید گفت نسخه اصلی و اولیه این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری 4A-GEU با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتون متر گشتاور مجهز بوده است. باتری کانسپت تویوتا هم از لکسوس NX 450h+ پلاگین هیبریدی گرفته شده تا وزن کل خودرو به ۱۰۷۰ کیلوگرم برسد. این رقم برای خودرویی همچون AE86 زیاد خواهد بود اما در مقایسه با وزن خودروهای برقی امروز بسیار خوب به نظر میرسد.
داخل کابین هم یک جفت صندلی اسپرت به همراه پانلهای فولادی کف خودرو با الگوی الماسی دیده میشوند. باتری برگرفته از لکسوس هم فضایی را اشغال کرده که در خودروی اصلی محل نصب صندلی عقب و فضای بار بوده است. متأسفانه برندگان قرعهکشی تویوتا شانس انجام حرکات نمایشی با AE86 کانسپت را نخواهند داشت چراکه در قوانین آن اشاره شده دریفت و رانندگی در مسیرهای کوهستانی ممنوع است. اگر رانندگان آسیبی به خودرو برسانند باید آن را با هزینه شخصی تعمیر کنند. البته علیرغم وجود این قوانین فکر میکنیم افراد زیادی برای قرعهکشی ثبتنام کنند.
kawaki
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ای جان
86 افسانه ای
NAVID۰۰۹۸
۲۵ بهمن ۱۴۰۲بَهبَهبَه
چه حس نوستالژی خوبی میده
اصلاً بوی کوچه خیابونا جاپن رو میده
چه بویی ؟!
نمیدونم ولی میگن خیلی خوبه
بَهبَهبَه
چه بویی ❤
AMANTE
۲۵ بهمن ۱۴۰۲از نظر من پول زور هست، 133 دلار برای راندن یک ماشین که برقی شده و اجازه نداری کاری که براش ساخته شده یعنی دریفت زدن رو باهاش انجام بدی.
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۲چه کار جالبی
Piero Ferrari
۲۵ بهمن ۱۴۰۲چه سود جویی تو روز روشن دریفت هم نمی تونی
بزنی
۲۵ بهمن ۱۴۰۲خدایاااا منو ببرید ژاپون یکی یه بلیط هواپیما ژاپون بهم بده 😭😭😭😱😱😱
منم موخوام برونم💔💔💔
هیچ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲به قول دوستان، ۱۰۰ و خرده ای دلار پول بدی که آخر یک تویوتایی که لذت اصلیش و هویتش، چیزی که باهاش شناخته شده و توی دل مردم راه پیدا کرده، رو ازش گرفته شده برونی.
JaMsHiD
۲۶ بهمن ۱۴۰۲صدای چهار سیلندر تنفس طبیعی و دریفته که این ماشین رو افسانه کرده . نه یه آلمیچر و رانندگی عادی !
بنظرم خودرو های کلاسیک باید تو همون حالت فابریک نگه داری بشن یا اقلا از موتور درون سوز هیدروژنی استفاده کنند ! وگرنه که آلمیچر هیچ هیجانی نداره