تویوتاطراحی

طراحان تویوتا آزادتر از همیشه!

در اوایل سال ۲۰۱۴ و در زمان معرفی کانسپت FT-1، رئیس تویوتا آقای آکیو تویودا به دنیا گفت که دیگر شاهد خودروهای خسته کننده نخواهید بود. با رونمایی از نسل هشتم تویوتا کمری ما شاهد عمل به این قول هستیم.

کانسپت FT-1
کانسپت FT-1
به عنوان بخشی از تلاش تویوتا برای جذاب‌تر و زیباتر کردن تولیداتش، مدیر طراحی شرکت حالا به همراه مهندس ارشد و به منظور توسعه‌ی مدل جدید کار می‌کند. در سال‌های گذشته این برند ژاپنی طراحی زیبا را قربانی ایمنی و محافظه‌کاری، هزینه‌های پایین و مصرف سوخت بهینه کرده اما حالا دیگر این‌گونه نیست. در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز، طراح کهنه‌کار تویوتا Ian Cartabiano گفته که تویوتا بحث طراحی را یک اولویت بسیار مهم‌تر می‌داند.

2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end
او گفته:

اساساً اولویت ما شبیه این است که فردی بگوید باید این را انجام دهیم؛ و حالا طراحی خودرو موضوعی مهتر از گذشته در تویوتا است؛ و به خاطر آکیو طراحی ما اهمیت بیشتری دارد.

Cartabiano گفته که کمری جدید در واقع زندگی خود را به عنوان یک اسکچ ۲ اینچی شروع کرده و سپس مدل با اندازه حقیقی ساخته شده است.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-rear-three-quarter
او گفت:

ما در واقع کار خود را با نمونه ای ۲ اینچی شروع کردیم. این نمونه تبدیل به اسکچ بزرگ و بزرگ‌تر شد. این خودرو در نهایت مدلی جدید برای ما بود. همیشه یک طراح وجود داشته اما مهندس ارشد همیشه مرد اول است. همیشه مهندسی ۱۰۰ درصدی بوده است.

اگرچه تأثیرپذیری تویوتا در فرم دادن به جهت طراحی جدید موضوعی سودمند است، اما بهبودهای تکنولوژیکی نیز نقشی را در شکل‌دهی به برند بازی کرده‌اند. برای مثال خلاقیت‌های جدید باعث شده‌اند که شکل‌دهی بدنه آسان‌تر شود و افت‌وخیزهای تیزتری در بدنه بکار رود.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarters
در مقایسه با نسل‌های قبلی تویوتا کمری، بی‌شک نسل جدید این خودرو بیشتر از همه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-interior
آیا این امر به فروش بیشتر کمری منجر خواهد شد؟ تنها زمان است که به این سؤال ما پاسخ می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    حالا دیگه استایلم داره به زودی جای فولکس رو میگیره

  2. armin

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    هنوزم هوندا آکورد زیباتراز اینه

  3. sajjad

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    با اینکه از نظر طراحی چه داخلی چه بیرونی نسبت به نسل قبل مایل ها پیشرفت داشته ولی خداییش بازم طراحی جلوش نسبت به رقباش ضعیف تره یکم ( نظر شخصی )

    1. AK_007

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      موافقم
      پشتش عالی شده ولی در من دقباش خصوصا اکورد و پاسات رو ترجیح میدم

    2. دانیال

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      مایل؟
      شما از سیستم واحد های SI استفاده نمیکنید؟

  4. فرشاد سجادیان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خیلی خوبه که تویوتا داره به طراحیش سر و سامون میده؛ امیدوارم خط طراحی کمری جدید رو ادامه بده و دیگه از این شاخه به اون شاخه نپره.

  5. reza-a

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    هرچند تویوتا برای طراحی کمتر هزینه میکرد اما طراحی خیلی خسته کننده ای نداشت مثلا تویوتا کمری 2013 وقتی خوب بهش نگاه کنی یک سامورایی مسمم رو میبینی

    1. amir

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      مسمم!

      1. reza-a

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (455 ديدگاه)

        درسته مصمم

  6. سامان اذری

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    به نظر من کمری جدید تو امر فروش موفق میشه
    هیچ کم و کاستی نداره
    برند مورد اعتماد قیافه جذاب ایمنی مناسب و استهلاک کم و کیفیت بسیار بالا
    فقط کافیه شما این مدل رو با مدل 2013 مقایسه کنید

  7. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    سلام :

    من استارت یک انـقلاب بزرگ در طراحی تویوتا رو 3 سال پیش حس کردم.

    با دیدن کمری هایبرید در سطح شهر فهمیدم تویوتا به سمت یک سبک زیبا و نوین از طراحی در حال حرکته.

    در آینده هم کمری 2018 و Supra ، ما رو نسبت به طراحی تویوتا امیدوارتر از اکنون خواهند کرد.

    طراحی تویوتا پس از یک دوره افول و سخت گیری ها مسخره و بدون تفکر ، دوباره در مسیر پیشرفت قرار گرفته.

    موفق باشید.

  8. maha

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    تویوتا هنوز به ثبات شخصیتی نرسیده. هرچی کیفیت داره طراحیش صفره. مثلا اون خطوط منحنی رو داشبرد به کدوم سمت و سو دارن میرن. یا جلو پنجرش که در عین حال میخواد تمام جلو پنجرهای دنیارو توش خلاصه کنه. فقط اینو با نیسان ماکسیما مقایسه کنید. همین.

    1. پدرام

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      شما هر وقت کلاس خودرو ها رو فهمیدید بعد نظر بدید نیسان ماکسیما با تویوتا اوالون مقایسه میشه اره عزیزم.

      1. طراح

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بهتره یه طرح بکشم از تویوتا تا نشون بدم تو کل دوران طراحیش اصلا پیشرفتی که نداشته هیچ،بیشتر دنبال بازاریابی محصولاتش بوده.
        خودم داشتم یه مدلشو،راحتی و خوشدست بودن فقط با بنز قابل مقایسه هست،ولی طراحیش اصلا

    2. سینا زارع

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      شما نمیتونه آپارتمان رو با خونه ویلایی مقایسه کنی، ماکسیما و کمری در یک سگمنت نیستند. ماکسیما رو باید با تویوتا آوالونی مقایسه کنی که اصلاً تا به حال در بازار ایران حضور نداشته!!!

  9. علیرضا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر خط خطیش کردن من هایبرید های تو ایرانو بیشتر دوست دارم ظرافت در عین سادگی

  10. آرش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    از جلو پنجره های جدید تویوتا خوشم نمیاد …

  11. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    کمری ماشین عالیه .وانتخاب اول من در این سگمنت.
    ولی اصلا از طراحیش خوشم نمیاد.طراحی جلوش که افتضاحه.
    کلا این ماشین فاقد جذابیته.
    ولی با ذاعقه مردم امریکا جور در میاد.

  12. بهرام

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ما هایی که برا طراحی این نسل کمری ایراد میگیریم …… حقمون همون سوار شدن لگنای سایپا و ویرانخودرو هست …

    1. نوید جهرمی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      یعنی هیچ کس نظر نده؟

  13. ياسر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    میگم چطوره تویوتا بیاد شما رو ببره از نظراتتون استفاده کنه شرکتشو از رکود در بیاره
    خواهشا وقتی در مورد موضوعی تخصص ندارید نظر ندین حداقل یکم مطالعه کنید بعد نظر بدین همین خط خطوط که شما میگین کلی روش کار شده تو تونل باد روش کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا