تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و فولکسواگن آماروک بزرگترین نامها در بازار پیکاپهای اروپا محسوب میشوند. حال CarWow در ویدئوی جدید خود نسخهٔ آفرود این سه پیکاپ را گرد هم جمع کرده و آنرا با چالشهایی روبرو میکند که تواناییهای آفرود آنها را آزمایش میکند. هر سهٔ این پیکاپها به پیشرانههای توربودیزل مجهز هستند. زیر کاپوت فورد یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته، تویوتا از موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و فولکسواگن هم به یک موتور ۳ لیتری V6 با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
آزمایشهای CarWow در این رقابت از مسابقهٔ سرعت در یک تپهٔ گلآلود شروع میشود که شتاب و کشش آنها را به چالش میکشد. پسازاین، پیکاپها باید از مسیرهای ناهمواری بالا رفته و از روی قسمت قله مانندی عبور کنند. مرحلهٔ بعدی، مسابقهٔ سرعت در مسیر U شکل باریک، لغزنده و ناهمواری است؛ و نهایتاً مرحلهٔ آخر هم آزمایش سیستم کنترل پایین آمدن از شیبهای پیکاپها است تا مشخص شود کدامیک با کمترین سرعت از شیب پایین میرود.
درحالیکه رنجر و هایلوکس به ویژگیهایی مثل گیربکس کمکی ضریب سنگین و دیفرانسیل قفل شونده مجهز هستند، آماروک فقط از کنترل کشش و حالت رانندگی آفرود برخوردار است. بااینحال تکنولوژی فولکسواگن آنقدر خوب هست تا آماروک را در تعدادی از مراحل پیروز کند. آزمایش نهایی این رقابت نیز حرکت پیکاپها در یک حوضچه آب است تا مشخص شود کدامیک میتواند آب بیشتری را به هوا بپاشد! در پایان CarWow انتخاب برنده را به بینندگان واگذار میکند.
فورد رنجر | تویوتا هایلوکس | فولکسواگن آماروک | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل | ۳ لیتری V6 توربودیزل |
قدرت | ۲۱۳ اسب بخار | ۱۴۸ اسب بخار | ۲۰۴ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۲۴۶ کیلوگرم | ۲۱۵۵ کیلوگرم | ۲۲۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۹,۳۹۵ پوند | ۳۱,۴۳۱ پوند | ۳۷,۰۲۷ پوند |
علیرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹چرا اینقدر تویوتا قدرتش کمه ؟ ۱۴۸ اسب ؟ کوتاه بیا اینقدر خسیس نباش
GERMANY
۱۵ فروردین ۱۳۹۹آفرودر میخوای؟
داج رم
فورد f150
(((((((نظر شخصی)))))))
MOHAMAD.n.r
۱۵ فروردین ۱۳۹۹برای افرود و یدک کشی گشتاور مهم تر از قدرت هست
Reza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹فولکسواگن آماروک = لایک
فورد رنجر = دیسلایک
Elmiraj
۱۵ فروردین ۱۳۹۹یکی نیست به این carwow بگه آقا شما فقط درگ هاتونو انجام بدیدن آفرود کار شما نیست…..
.
این یه سرگرمی دوستانه بود نه مقایسه آفرود .
کافر مقدس
۱۵ فروردین ۱۳۹۹درگ ها و مقایسه های سطحی و غیر تخصصی تو پدال امری ست طبیعی بالاخره رسانه باید محتوا داشته باشه دیگه
فورد هم که وضعیت ش مشخص ـه نیازی به مقایسه شدن نداره
بنیامین
۱۵ فروردین ۱۳۹۹فقط تویوتا
با کیفیت ترین و ارزان ترین
ارش
۱۵ فروردین ۱۳۹۹کمترین امتیاز برای فورد رنجر گرانترین عضو گروه .انتخاب معقول تویوتا هایلوکس هرچند فولکس ماشین برتر این مقایسه بود.
amin
۱۵ فروردین ۱۳۹۹گرچه هایلوکس هم خودروی عالی و ارزشمندیه اما وقتی یه طرف ماجرا پیکاپ آمریکایی باشه دیگه صحبتی نمیمونه
اما این سوال برای من هم پیش اومد که پیشرانه 2.4 لیتری توربو دیزل تویوتا چرا باید اسب بخارش انقدر پایین باشه؟و حتی با وجود شاتون کوتاه گشتاورش هم آنچنان بالا نیست
ایمان
۱۵ فروردین ۱۳۹۹از نگاه آفرود بخواهیم به مسئله نگاه کنیم جایگاه اول تا سوم به ترتیب به فورد رنجر ، تویوتا هایلوکس و VW آماروک تعلق میگیره و اصلاً تست های این مجله رو نباید ملاک قرار داد
مهدی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹فولکس بیشتر میپسندم هم از یکبرند قوی هستش و هم ماشین زیبا و قوی هست
شاهین
۱۵ فروردین ۱۳۹۹تستای افرودشون خیلی مسخرس بعضیاش
مثل دو تا تست اخری
از طرفیم توی تست دوم خودش راننده اماروک بود و انقدر سریع رد شد نفهمیدیم دفلاک ماشینش چطور عمل میکنه ایا چرخای ازاد خلاصی داره یانه
دوباره توی تست سوم هم خودش راننده هایلوکس بود و انقدر سریع رد شد نفهمیدیم توی شیب عرضی تعادل ماشینش و دفلاکش چطور عمل میکنه
تست یکی مونده به اخر بقیه هم میتونستن جنگی رانندگی کنن تا تایم خوب ثبت بشه
رنجر بهتر عمل کرد مخصوصا تو تست دوم و سوم. عملکرد دفلاک و الاکلنگی نشدش توی شیب عرضی جنبه مثبتش بود
ایمان
۱۵ فروردین ۱۳۹۹یک آفرودر معرفی میکنم که بهش میگن سالار کوهستان
نه تست شده و نه احتیاجی به تست شدن داره
خیلی کم حاشیه ولی پُر قدرت و با عظمت
اگه پاش بیفته خیلی ها رو حریفه
معرفی میکنم …. ….
تویوتا ۴.۵ ??
iman
۱۵ فروردین ۱۳۹۹آفرین فولکس من مطلب رو هنوز نخونده ، طرفدار آماروک بودم . خوشم اومد هم زیبا هم قدرتمند
Joseph
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اونجا که هایلوکس رو با سرعت از رو شیب رد که حالت تعادلش مشخص نشه
معلومه که تفکرش چیه
suan chwan
۱۵ فروردین ۱۳۹۹نگا نکنین به قدرتش هایلوکس واقعا خیلی عالیه. ولی منظورم این نیس که بقیشون خیلی بدن بقیشونم عالین ولی اگه پیکاپ امریکایی میخواین فقط
شورولت سیلورادو.