تویوتافوردفولکس واگن

نبرد آفرود میان فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و فولکس‌واگن آماروک

تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و فولکس‌واگن آماروک بزرگ‌ترین نام‌ها در بازار پیکاپ‌های اروپا محسوب می‌شوند. حال CarWow در ویدئوی جدید خود نسخهٔ آفرود این سه پیکاپ را گرد هم جمع کرده و آن‌را با چالش‌هایی روبرو می‌کند که توانایی‌های آفرود آن‌ها را آزمایش می‌کند. هر سهٔ این پیکاپ‌ها به پیشرانه‌های توربودیزل مجهز هستند. زیر کاپوت فورد یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۱۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته، تویوتا از موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و فولکس‌واگن هم به یک موتور ۳ لیتری V6 با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

آزمایش‌های CarWow در این رقابت از مسابقهٔ سرعت در یک تپهٔ گل‌آلود شروع می‌شود که شتاب و کشش آن‌ها را به چالش می‌کشد. پس‌ازاین، پیکاپ‌ها باید از مسیرهای ناهمواری بالا رفته و از روی قسمت قله مانندی عبور کنند. مرحلهٔ بعدی، مسابقهٔ سرعت در مسیر U شکل باریک، لغزنده و ناهمواری است؛ و نهایتاً مرحلهٔ آخر هم آزمایش سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌های پیکاپ‌ها است تا مشخص شود کدام‌یک با کمترین سرعت از شیب پایین می‌رود.

درحالی‌که رنجر و هایلوکس به ویژگی‌هایی مثل گیربکس کمکی ضریب سنگین و دیفرانسیل قفل شونده مجهز هستند، آماروک فقط از کنترل کشش و حالت رانندگی آفرود برخوردار است. بااین‌حال تکنولوژی فولکس‌واگن آن‌قدر خوب هست تا آماروک را در تعدادی از مراحل پیروز کند. آزمایش نهایی این رقابت نیز حرکت پیکاپ‌ها در یک حوضچه آب است تا مشخص شود کدام‌یک می‌تواند آب بیشتری را به هوا بپاشد! در پایان CarWow انتخاب برنده را به بینندگان واگذار می‌کند.

فورد رنجر

تویوتا هایلوکس

فولکس‌واگن آماروک

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل ۳ لیتری V6 توربودیزل
قدرت ۲۱۳ اسب بخار ۱۴۸ اسب بخار ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
وزن ۲۲۴۶ کیلوگرم ۲۱۵۵ کیلوگرم ۲۲۶۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹,۳۹۵ پوند ۳۱,۴۳۱ پوند ۳۷,۰۲۷ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    چرا اینقدر تویوتا قدرتش کمه ؟ ۱۴۸ اسب ؟ کوتاه بیا اینقدر خسیس نباش

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. GERMANY

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      آفرودر میخوای؟
      داج رم
      فورد f150
      (((((((نظر شخصی)))))))

    2. MOHAMAD.n.r

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      برای افرود و یدک کشی گشتاور مهم تر از قدرت هست

  2. Reza

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    فولکس‌واگن آماروک = لایک
    فورد رنجر = دیسلایک

    موافقم 2
    مخالفم 8
  3. Elmiraj

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    یکی نیست به این carwow بگه آقا شما فقط درگ هاتونو انجام بدیدن آفرود کار شما نیست…..
    .
    این یه سرگرمی دوستانه بود نه مقایسه آفرود .

  4. کافر مقدس

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    درگ ها و مقایسه های سطحی و غیر تخصصی تو پدال امری ست طبیعی بالاخره رسانه باید محتوا داشته باشه دیگه

    فورد هم که وضعیت ش مشخص ـه نیازی به مقایسه شدن نداره

  5. بنیامین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    فقط تویوتا
    با کیفیت ترین و ارزان ترین

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. ارش

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کمترین امتیاز برای فورد رنجر گرانترین عضو گروه .انتخاب معقول تویوتا هایلوکس هرچند فولکس ماشین برتر این مقایسه بود.

  7. amin

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    گرچه هایلوکس هم خودروی عالی و ارزشمندیه اما وقتی یه طرف ماجرا پیکاپ آمریکایی باشه دیگه صحبتی نمیمونه
    اما این سوال برای من هم پیش اومد که پیشرانه 2.4 لیتری توربو دیزل تویوتا چرا باید اسب بخارش انقدر پایین باشه؟و حتی با وجود شاتون کوتاه گشتاورش هم آنچنان بالا نیست

  8. ایمان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    از نگاه آفرود بخواهیم به مسئله نگاه کنیم جایگاه اول تا سوم به ترتیب به فورد رنجر ، تویوتا هایلوکس و VW آماروک تعلق میگیره و اصلاً تست های این مجله رو نباید ملاک قرار داد

  9. مهدی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    فولکس بیشتر میپسندم هم از یک‌برند قوی هستش و هم ماشین زیبا و قوی هست

  10. شاهین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    تستای افرودشون خیلی مسخرس بعضیاش
    مثل دو تا تست اخری
    از طرفیم توی تست دوم خودش راننده اماروک بود و انقدر سریع رد شد نفهمیدیم دفلاک ماشینش چطور عمل میکنه ایا چرخای ازاد خلاصی داره یانه
    دوباره توی تست سوم هم خودش راننده هایلوکس بود و انقدر سریع رد شد نفهمیدیم توی شیب عرضی تعادل ماشینش و دفلاکش چطور عمل میکنه
    تست یکی مونده به اخر بقیه هم میتونستن جنگی رانندگی کنن تا تایم خوب ثبت بشه
    رنجر بهتر عمل کرد مخصوصا تو تست دوم و سوم. عملکرد دفلاک و الاکلنگی نشدش توی شیب عرضی جنبه مثبتش بود

  11. ایمان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    یک آفرودر معرفی میکنم که بهش میگن سالار کوهستان
    نه تست شده و نه احتیاجی به تست شدن داره
    خیلی کم حاشیه ولی پُر قدرت و با عظمت
    اگه پاش بیفته خیلی ها رو حریفه
    معرفی میکنم …. ….
    تویوتا ۴.۵ ??

  12. iman

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    آفرین فولکس من مطلب رو هنوز نخونده ، طرفدار آماروک بودم . خوشم اومد هم زیبا هم قدرتمند

  13. Joseph

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اونجا که هایلوکس رو با سرعت از رو شیب رد که حالت تعادلش مشخص نشه
    معلومه که تفکرش چیه

  14. suan chwan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    نگا نکنین به قدرتش هایلوکس واقعا خیلی عالیه. ولی منظورم این نیس که بقیشون خیلی بدن بقیشونم عالین ولی اگه پیکاپ امریکایی میخواین فقط
    شورولت سیلورادو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا