تویوتا

احتمال تولید جانشین تویوتا FJ کروزر چقدر است؟!

اگر نقشه راه لو رفته‌ی تویوتا درست باشد ژاپنی‌ها آماده‌ی تولید خودروهای بدنه روی فریم جدیدی خواهند شد. این خودروها از پلتفرم جدید TNGA-F استفاده خواهند کرد. ظاهراً تویوتا توندرا اولین خودرو از این دسته است که در سال ۲۰۲۱ پدیدار خواهد شد و بعد از آن نیز نوبت به ۴ رانر و تاکومای جدید خواهد رسید که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ عرض‌اندام خواهند کرد.

با بازگشت نام پرافتخار فورد برانکو، ما خواستیم بدانیم تویوتا هم برنامه‌ای برای بازگرداندن دوباره‌ی نامی خاطره‌انگیز یعنی FJ کروزر را دارد یا خیر. از آنجایی که نسل پیشین این خودرو کاملاً بر پایه ۴ رانر کنونی شکل گرفته بود بنابراین از تویوتا پرسیدیم که آیا احتمال ارتقای ۴ رانر و تبدیل آن به FJ کروزر جدید وجود خواهد داشت یا خیر.

مهندس ارشد تراک های تویوتا گفته است:

این موضوع در قلب من جای دارد. علاقه زیادی به طراحی بدنه روی فریم وجود دارد. من فکر می‌کنم آونگ در طرف دیگر خود قرار دارد. اخیراً شنیده‌ایم که برخی از رقبا می‌خواهند در این برنامه شرکت داشته باشند.

در واقع منظور شلدون براون از این گفته‌ها خودروی جدید فورد برانکو بوده است.

او درباره‌ی FJ کروزر گفته است:

این خودرو یکی از تراک های افسانه‌ای بوده است. مردم آن را دوست دارند. از آنجایی که به توسعه پلتفرم‌های بدنه روی فریم جدید ادامه می‌دهیم بنابراین به برنامه‌های استراتژی خود نگاه می‌کنیم تا محصولاتی منطقی تولید کنیم. تویوتا هنوز هم به بازار تراک ها و حضور پررنگ در آن متعهد است. در این کلاس فرصت‌های زیادی برای عرضه برخی محصولات وجود دارد. اگر بازار به دنبال محصول دیگری باشد تیم فروش و بازاریابی ما آنجا حضور خواهد یافت.

حداقل در روی کاغذ تویوتا می‌تواند از پلتفرم TNGA-F برای تولید یک آفرودر با طراحی کلاسیک استفاده کند. این خودروساز احتمالاً آمار فروش برانکو را به دقت زیر نظر خواهد داشت تا در صورت استقبال مناسب FJ کروزر جدید را بسازد؛ اما مدیر تویوتا درباره بازگشت تراک های پرفورمنسی همچون تاکوما X رانر و… خوش‌بینی بسیار کمتری داشته است.

اما جزئیات چندانی از محصولات جدید تویوتا در دست نیست ولی ژاپنی‌ها ظاهراً پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر کنونی را کنار گذاشته و از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی هیبریدی جدیدی استفاده خواهند کرد.

مهندس تویوتا می‌افزاید:

خریداران تراک ها به گشتاور اهمیت زیادی می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند خودرو پاسخ سریعی به دستورات راننده بدهد؛ اما ما معتقد نیستیم که تنها یک گزینه بتواند تمامی نیازها را رفع کند. ما کماکان اقدام به بررسی قوای محرکه گوناگون همچون الکتریکی، هیبریدی یا سلول سوختی می‌کنیم. نیازهای مشتریان در هر بازار و خودرویی متفاوت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    به نظر من مطلب خواندن در مورد خودروهایی که نیستند بخریم احمقانه هست
    باید در مورد فرقونهای وطنی و نهایتا شرکت چری چین بخونیم

    1. XLE

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      ما علاقه به ماشین داریم و برای دل خودمون میخونیم و از این کار لذت میبریم

    2. UNAS

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      نیست بخری !!؟
      یا پول نداری بخری ؟؟
      911 هست
      458 هست
      مازراتی هست
      لنکروزر هست
      لکسس هست
      برو بخر
      بعدش بیا مطلب بخون !!
      پولشو نداری
      نیا مطلب بخون
      برو کار کن مگو چیست کار
      پولدار که شدی
      بخر
      بعد بیا مطلب بخون

      #نقشه_راه

      1. مهدی

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        نفس عمیق

      2. حمید

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1723 ديدگاه)

        سلام مسیله کار کردن و پول نیست مسیله قیمت همین دست دومها اگه حساب کنی با توجه به سال ساخت با دلار شصت هفتاد هزار تومنه
        ارزش خرید نداره

        1. UNAS

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          دوست عزیز همه خودروها توی ایران به نسبت ارزش خرید نداره !
          حتی پراید
          ارزش خرید نداره ، خب نخر
          نیا هم مطلب بخون
          چون ماشینا اینجا ارزش خرید ندارن و شما با اینکه کلی پولداری نمی خری
          خب اگه پول داری
          برو جایی که ماشین ارزونه و ارزشه خرید داره ، بعدشم بیا مطلب ماشینی بخون
          جمع کن از ایران برو_ی معروف
          :-)
          ارادت

    3. 917

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      از منی که عاشق ماشینیم جز یک سری کار مثل مطالعه اخبار ماشین ، ماکت بازی (چون تنها راه دسترسی من به ماشینای مورد علاقم هستش) ، طراحی و نقاشی (سرفا برای سرگرمی) ، انگولک کردن پرایدم با تکنولوژی 40 سال پیش و یه زمانی هم بازی های کامپیوتری کاری بر نمیاد. من حتی با دیدن عکساشونم ذوق میکنم ، تو خیابون میبینمشون عشق میکنم و میتونم ساعتها به ماشینهای معمول تو بازار مثل 405 خیره بشم بدون اینکه خسته بشم چه برسه به ماشینای جدیدتر

      1. مهدی

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        دوست عزیز چند سالته
        من ۱۵ سالمه دیگه از i8 تو عکس حالم بهم می خورده

    4. مهدی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      آقا حمید عزیز . دنیای خودرو برای ما علاقمندان به خودرو تبدیل به یه سرگرمی و یه مکان برای لذت برد شدن. به همین دلیل به نظر من مطلب خوندن درباره خودرو هایی که نیستند نه تنها مشکلی نداره بلکه خیلی هم خوبه که ما سطح آگاهیمون رو توی موضوعی که بهش علاقه داریم بالا ببریم.
      البته فرمایش شما هم کاملا صحیح و متینه . به امید روزی که توی ایران به خودرو های روز دنیا با قیمت منطقی دسترسی داشته باشیم?

  2. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    من تو عکس دیدم فکر کردم کانسپت کامپکت شهری کیا هست

  3. XLE

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    منو یاد کیا سول میندازه???

  4. XLE

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من اول فکر کردم کیا سول فیس لیفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا