تویوتا اعلام کرد در انتظار افت ۸۰ درصدی سود خود در سال جاری مالی است که کمترین میزان طی ۹ سال اخیر میباشد. واضح است که شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان عامل پیشبینی تویوتا بوده است.
این خودروساز ژاپنی تخمین زده سود عملیاتی ۴.۶ میلیارد دلاری را در پایان سال مالی جاری به دست خواهد آورد که نسبت به سود ۲۲.۳ میلیارد دلاری سال پیش افت فاحشی را نشان میدهد. این پیشبینی باعث تعجب کارشناسان زیادی شده و نشان دهندهی میزان خسارتی است که کووید ۱۹ به صنعت خودرو وارد نموده است.
آکیو تویودا رئیس این خودروساز مشهور گفته است:
شوکی که ویروس کرونا به ما وارد کرده بزرگتر از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ است. ما پیشبینی میکنیم فروش خودرو افت زیادی پیدا کند اما امیدواریم پیشروی احیای اقتصاد ژاپن باشیم.
تویوتا میگوید امسال ۸.۹ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش خواهد رساند که نسبت به رکورد سال قبل یعنی ۱۰.۴۶ میلیون دستگاه کاهش قابلتوجهی دارد. در واقع پیشبینی فروش امسال تویوتا بدترین عملکرد طی ۹ سال گذشته است.
علیرغم افت سود قابلتوجهی که تویوتا خواهد داشت، ژاپنیها میگویند سرمایهگذاری فعلی در بخش تحقیقات و توسعه را کاهش نخواهند داد. یکی از مدیران تویوتا گفته است: “ما نمیتوانیم سرمایهگذاری در آینده را متوقف کنیم.”
تحلیلها نشان میدهد صنعت خودرو به آهستگی روند احیای خود را طی میکند. هوندا نیز اعلام کرده از سال ۲۰۱۶ تاکنون اولین ضرر سهماهه را ثبت کرده و مزدا هم افت ۸۱ درصدی درآمد خالص خود را پیشبینی نموده است.
کارخانههای تویوتا در اروپا قبلاً بازگشایی شدهاند و سایتهای تولیدی آمریکای شمالی نیز کمکم روند تولید خود را از سر میگیرند.
مهرآیین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹سواری نرم و هندلینگ مناسب و استهلاک کم و مصرف سوخت مناسب و ایمنی بالا از مزایای خودروهای تولیدی شرکت تویوتاست ولی با وجود این همه محاسن و مزایا باز هم به خاطر شرایط حاکم بر جهان افت سود و ضرر داشته اما خودرو سازهای داخلی ما نه تنها افت فروش نداشتند بلکه افزایش فروش هم داشته اند و حتی قیمت ها را هم افزایش داده اند و تازه دوقورت و نیمشان هم باقیست و می گویند داریم ضرر می دهیم ! که اینهم در جای خودش جزو یکی از عجایب هفتگانه جهانست
MOHAMAD.n.r
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹تازه دیشب توی اخبار از بدبختی تمام خودروساز های دنیا گزارش تهیه کرده بودند و خلاصه هیچ خودروسازی رو از قلم ننداختند حتی بنتلی و رولزرویس.
ولی هیچ حرفی از شرایط فروش بلند مدت و بدون بهره اون ها نزدند. فقط میگفتند فلان شرکت چقد ضرر کرده و… .
خلاصه اینقدر خودروسازهای جهانی رو بدبخت جلوه میداد که منظر بودم کمیته امداد سرپرستی اون ها رو به عهده بگیره??
اخبار ایران ارزش نگاه کردن نداره و نگاه نمیکنم ولی دیشب اتفاقی ساعت ده و خورده ای در حال گشت زنی بهش برخورد کردم.شبکه۳
از دیشب تا حالا با غرور به نام های با عظمت سایپا و ایرانخودرو می اندیشم?????????
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹متاسفانه تویوتا هم به جمع فنارفتگان اضافه شد.البته حقشه تا تویوتا باشه ماشینهاهی هیبریدی منسوخ به مردم قالب نکنه ?
مهرآیین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹البته من فکر می کنم این حرف ممد ژانگولر بیشتر جنبه شوخی دارد و جدی نگفته
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹نه بابا جدی گفتم
ماشینهای هیبریدی بزرگترین کلاهبرداری تاریخ خودروسازی بوده و هست
باور کن دیزل گیت شرف داره به فروش هیبریدیها
تمام کسانی که هیبریدی خریدن میدونن من چی میگم مگر اینکه بخوان روش درپوش بذارن و به روی خودشون نیارن
این همه پول ماشین بدی به اسم برقی بودن بعد ۱۰ کیلومتر بری باطریش تموم بشه بره رو بنزین ?
تویوتا پریوس تو روحت خوب انداختی خودتو
MOHAMAD.n.r
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹دد ترافیک و زمانی که شما سرعت متوسط کمتر از ده کیلومتر در ساعت دارید هیبریدی بکار میاد.
چیزی که حتی در شهر های کوچیک جدیدا داره دیده میشه ترافیک سنگین هست.
حالا فرض کنید در اوج گرما یا سرما بخاری یا کولر بدون نیاز به موتور بنزینی کار میکنند و اگر یکساعت هم در ترافیک بمانید شاید کمتر از یک لیتر خودرو مصرف داشته باشد ولی خودروی بنزینی حداقل ۴-۵لیتر رو مصرف میکنه.
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹mohhamad جون داداش همه اینارو هم بگی خودت میدونی فایده نداره
در کل هیبریدیها یک پروژه شکست خورده بود که میخواستن جیباشونو پر کنن و هیچ تاثیری رو آلودگی هوا نداشت که هیچ
باطری نازنین هم حروم کرد و ماشینو پیچیده تر و سنگین تر
ماشین باید تکلیفش معلوم بشه یا برقی یا بنزینی
تعارف نداریم که پول زحمت کشیده مردم بابت طرحهای آزمایشی شرکتها به باد بره
MOHAMAD.n.r
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از مشکلات خودرو های هیبرید این هست که چون موتور بنزینی همیشه روشن نیست کاتالیزر اگزوز به دمای مورد نیاز برای حذف الاینده ها نمیرسه.
دما باید بالا باشد تا الاینده ها حذف شوند و کاتالیزر شروع به کار کند ولی چون موتور در حال روشن و خاموش شدن هست دما اونقدر بالا نمیره.
کسی اطلاعی داره که داخل یا اطراف منبع کاتالیستی هیتر یا المنت یا چیز دیگه ای کار میگذارند یا نه؟؟؟؟؟???
چون باید دما بالاتر از ۷۰۰-۸۰۰ درجه باشد تا الاینده ها کم شوند در غیر این صورت الایندگی زیادی تولید میکنند
بهزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خودروهای هیبرید دارای دو کاتالیزور هستند!
یکی گرم و یکی سرد.
کاتالیزورهای سرد قیمت بالایی دارند و به خاطر فلزات گرانبها محبوب سارقان! آمار سرقت کاتالیزور هیبریدها با افزایش قیمت فلزات کم یاب در حال افزایشه.
قبل از نتیجه گیری راجب آلایندگی یکم به آزمون های سخت گیرانه که گرفته میشه نظر کنید حالا اینجاها میشه هر برداشتی کرد اما قانون رو نمیشه اونجا دور زد.
meysam
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹فکر کردی اونجا هم مثل ایرانه که غالب کنن؟
اونجا مردم حق انتخاب دارن. کسی اصلا نمیتونه چیزی غالب کنه.
هیبریدی های تویوتا هم تو همون بازارها هر ساله رشد فروش رو تجربه میکنن.
samurai
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹این اسما رو میشنوی روحت شاد میشه :))
تویوتا لکسوس هندا نیسان اینفینیتی اکورا مزدا سوزوکی میتسوبیشی یاماها کاوازاکی سونی پاناسونیک شارپ نیکون کانن ……………………………………………
و اینا رو هم میشنوی به خودکشی فکر میکنی :((
ایرانخودرو سایپا سی جی 125 ….