خرید خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب و ارزان بها سختتر شده است. مزدا MX-5 تجسم یک فرمول سبکوزن است اما تنها با سقف جمع شدنی عرضه می شود. اگرچه که خواهر این خودرو یعنی فیات ۱۲۴ اسپایدر به این ترکیب یک پیشرانهی توربو را نیز اضافه کرده است.
اگر دنبال خودرویی با سقف ثابت هستید گزینههای معدودی پیش رویتان است. اینجا تویوتا GT 86 را داریم که با یک بهروزرسانی محدود آمادهی ارائهی داشتههای خود شده است.
از نظر بصری این خودرو تغییرات کمی داشته است. جلوپنجرهای عریضتر به همراه طراحی سپر جدید، مه شکنهای بازنگری شده و چراغهای LED جدید از این تغییرات هستند. همچنین اسپلیتر جلوی اصلاح شده به همراه اسپویلر واقع شده روی لبه صندوق نیز دیده میشوند. اگر دنبال ظاهری واضحتر و موقرتر هستید میتوانید اسپویلر را جدا کنید. بیشک بزرگترین بهروزرسانی خودرو چراغهای عقب LED هستند که در شب نمای متمایزتری را به خودرو میبخشند.
داخل کابین شاهد وضعیت کمی لوکستر هستیم. تویوتا مقداری چرم و آلکانترا را به دربها و داشبورد اضافه کرده و دوخت صندلیها نیز اصلاح شده است. هماکنون کنترلهای صوتی روی غربیلک فرمان وجود داشته که این امر به بهبود ارتباطات خودرو کمک کرده است. همچنین صفحهنمایش ۴.۲ اینچی با عملکرد کامپیوتر سفری در میان نشاندهندهها قرار گرفته است.
افرادی که منتظر تغییرات چشمگیر در قوای محرکه بودند ناامید خواهند شد چراکه تویوتا قدرت بیشتر و یا توربوشارژر را به خودروی فیس لیفت شده اضافه نکرده است. پس GT 86 فیس لیفت شده از همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری بوکسوری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار استفاده میکند. این خودرو با دو گیربکس قبلی دستی و اتوماتیک در دسترس است.
از پشت فرمان مدل جدید احساس بسیار مشابهی به مدل قبل از فیس لیفت دارد. خودرو خیلی سریع نیست اما قدرت کافی برای عبور مناسب از پیچها را دارد. در شرایط زمستانی، حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت زیاد بوده و این خودرو حتی رانندههای باتجربه را سر ذوق آورده و البته محتاط میکند.
به منظور کمک به بهبودی چابکی خودرو مهندسان تویوتا برخی تغییرات را در سیستم فرمان و ضربهگیرها ایجاد کردهاند اما صادقانه باید گفت پیشازاین نیز خطای کمی وجود داشته و البته این بازنگریها را بدون راندن همزمان مدل فیس لیفت شده و قبل از آن نمیتوان متوجه شد.
با فشار زیادی پدال گاز در میانه و یا هنگام خروج از پیچ، حتی با روشن بودن سیستم کنترل کشش نیز عقب GT 86 خوشحال میشود. با خاموش کردن این سیستم و بکار گیری حالت پیست جدید قادر خواهید بود تا در سرعتهای پایین نیز دریفت های فوقالعادهای داشته باشید. فرمان خودرو تیز بوده و بالانس وزنی خوبی دارد و اگرچه سواری خودرو سفت است اما خیلی ناهنجار نشان نمیدهد. در حقیقت سواری خودرو رضایتبخش باقی مانده و صرفنظر از هر موقعیتی، سواری خودرو درگیر کننده و هیجانی است.
صدای تیپیکال پیشرانهی بوکسوری در این خودرو حس میشود. شخصیت پیشرانه به گونهای است که شما را ترغیب میکند تا دندهها را در ردلاین پیشرانه تعویض کنید.
اما چیزی که باعث شرمساری است اینکه GT 86 نمیتواند در بحث هزینههای سواری و مالکیت با رقبا رقابت نماید. آلایندگی ۱۸۰ گرم در هر کیلومتر این خودرو زیاد بوده و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸ لیتری آن به این معنی است که دفعات بیشتری باید به پمپبنزین مراجعه نمایید. مدل قابل مقایسهی مزدا تنها آلایندگی ۱۶۱ گرمی دیاکسید کربن داشته و هزینهی حدود ۶۵۰۰ پوندی کمتری دارد.
مشخصات تویوتا GT 86 2.0 Pro
قیمت: 27560 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
منبع: autoexpress
akrh78
۱۶ دی ۱۳۹۵به نظر من brz طراحی بهتری داره.از چراغای عقب این gt86 اصلا خوشم نیومد.
Alireza.GT86
۱۶ دی ۱۳۹۵در یه مواردی سوبارو قشنگ تره و در یه موارد و البته سلیقه ای تویوتا ، کسی مجبور نیست بین این دو تا انتخابی بکنه ، این دو در واقع یکی هستن ، یک روح مشترک دارن !!
Daniel
۱۶ دی ۱۳۹۵تنها خودرو ژاپنی که من بهش علاقه دارم. یکی از دوستام اینو داره البته با کیت بدنه.
به معنای واقعی GT86 شاهکاره. در حد M2 دوستش دارم. نهایت مهندسی ژاپنی هست تازه اونم با ی موتور 2 لیتری بدون توربو… .
Ag
۱۶ دی ۱۳۹۵حیفهاین مولش تو ایران نباشه . امیدوارم ایرتویا (نمایندگی داغون تویوتا ) بیارتش تو ایران .
اینکه از ۲ بیتر تنفس طبیعی ۲۰۰ اسب بهار کشیده بیرون هم واقعا جالبه .
واقعا دو در های اسپرتیه لذت خاصی دارن .
کاش تویوتا یکم بیشتر میزد تو کار خودروهای اسپرت . پتانسیل شو داره ، تاریخش اینو میگه .
Alireza.GT86
۱۶ دی ۱۳۹۵توی این مقاله اشتباه کردن ، قدرت موتور از 197 اسب به 205 اسب بخار در مدل دستی و گشتاورش هم از 205 به 211 نیوتون متر رسیده ، ردلاین هم یکم کمتر شده ، منظورم اینه که دور موتور بیشتری قبل از ردلاین در اختیار راننده ست .
البته من به عنوان یه طرفدار سر سخت و دو آتیشه GT86 اصلا از این بروزرسانی راضی نبودم …!
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۶ دی ۱۳۹۵حالا اینا تو ایران هستن وانتخاب دیگری نداری اگر مزدا بیاد ایران یکبار فقط یکبار بشینی پشت فرمونش دیگه دوست نداری سوار هیچ ماشینی به غیر از خود مزدا بشی.
فرزاد لاکچری
۱۶ دی ۱۳۹۵جنسیس کوپه رو ترجیح میدم چه طراحی بیرون چه داخل چه موتور خیلی خواستنی تر تا GT 86
faramarz
۱۶ دی ۱۳۹۵آقای لاکچری صنعت خودروسازی ژاپن رو بردی زیر سوال
Alireza.GT86
۱۶ دی ۱۳۹۵اطلاعات خودش رو درباره دنیای خودرو برد زیر سوال ، برو و با اسباب بازی V6 ات حال کن اقا پسر ?
reza-a
۱۶ دی ۱۳۹۵طراحی قبل از فیس لیفت بهتر بود مخصوصا چراغ های عقب
he
۱۶ دی ۱۳۹۵شاهکاری دیگر از تویوتا
فيصل
۱۶ دی ۱۳۹۵دنده دستی که ۲۰۵ اسب بخار قدرتش بود، اتومات ۲۰۰ اسب بخار
محمد جواد
۱۶ دی ۱۳۹۵من خودمم جنسیسو ترجیح میدم((فقط بخاطر قیافش))
Alireza.GT86
۱۶ دی ۱۳۹۵شما یه بار از نزدیک این دوتارو دیده باشی همچین چیزی نمیگی
javadm4
۱۶ دی ۱۳۹۵نیسان z370 درسته با gt86دقیقا در یک رده نیست ولی واقعا یه ماشین اسپرت دو در محححححشششششره نمیدونم پلاک ملی هست یا نه ولی تو منطقه انزلی به معنی واقعی کلمه میدرخشه
Alireza.GT86
۱۷ دی ۱۳۹۵نه پلاک ملی ش نیست ، موتورش 3.7 لیتری هستش
TSHDN
۱ بهمن ۱۳۹۵ما توی منطقه آزاد هستیم از اینا مدل قبل از فیس لیفتش چندتا هست البته با بادی کیت که واقعا محشر و پر ابهته ولی کاش تویوتا یه موتور قوی تر برای این ماشین در دسترس قرار میداد چون این در مقابل موتور 300 اسبی جنسیس تقریبا حرفی برای گفتن نداره
ولی در کل تویوتا رو به جنسیس ترجیح میدم
میلاد
۳ تیر ۱۳۹۶سیستم تعلیق این خودرو چطوره؟
Ashar
۲ شهریور ۱۳۹۶مدل ۲۰۱۷ داخل ایران میاد؟ پلاک ملی میشه؟
سیاوش
۶ مهر ۱۳۹۶فقط یه چیز میشه گفت :
عاااالی
ببینید ما تو ایران زندگی میکنیم شاید انتخاب های بهتری در خارج دردسترس باشن اما با این قیمت با این موتور این بههههترین گزینست بعدشم اگه یکم به این ماشین برسی جذاب ترین میشه
پوریا
۲۴ دی ۱۳۹۶سلام خدمت همه پدالیا
دوستان بین gt86 و مزدا mx5 شما کدومو پیشنهاد میدید؟
قابلیت تیون کردنش برام مهمه اطلاعات کاملی از mx5 ندارم
کسی میتونه راهنماییم کنه تلگرام بهم پیام بده ممنون میشم
09365346065
Alireza.GT86
۲۶ دی ۱۳۹۶اگه میخواید تیونینگ کنید قطعا GT86 ، پتانسیل زیادی داره و کاملا آماده ست! برای مثال بعضی قطعات برای توربو کردن موتور رو داره خودش! و تا 380 اسب با توربوشارژر بدون تغییر در قطعه ای میشه تقویتش کرد که عالیه!
اگه نمیخواید هم بازم GT86…
amin
۵ بهمن ۱۳۹۶سلام خدمت مدیر سایت آقا شاهین .شاهین جان یه سوال دارم اگه میشه شما یا عزیزان جواب بدهند من این ماشین خیلی چشمم گرفته نمدونم جنسیس کوبه بگیرم یا این چون ماشین کوبه که ارتفاعش نزدیک زمین است دوست دارم در مورد این ماشین خاستم بدونم سقف کروک داره مصرف بنزینش بالا نیست ؟؟ من مجرد هستم فقط برای خود م میخام به خاطر کوچیکیش الان به خام بگیرم تو ایران بیدا میشه یا باید وارد کنی به پول ما چقدر میشه؟؟ خودم بچه بوشهر هستم گفتم اگه جایی سراغ دارین مسه نمایندگی بهم بگین قیمتش به پول ما چقدر میشه ؟؟؟ مرسی بابات وقتی که برای مردم میزارید ..