تویوتا

بررسی تویوتا GT86 نسخه نارنجی

چگونه خودروی سالخورده‌ای را برای رقابت با رقبای مدرن‌تر به‌روز نگه می‌دارید؟ فیس لیفت کردن یکی از راه‌های جدا کردن نسخه جدید از قدیمی است اما نسخه‌های تولید محدود و خاص نیز می‌توانند عمری اضافه به مدل‌های یکسان ببخشند.


تویوتا GT86 از سال ۲۰۱۲ تاکنون در بازار حضور دارد و در بازاری کوچک، هنوز هم یکی از بهترین خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب و ارزان است. امسال تویوتا GT86 به همراه خواهر خود یعنی سوبارو BRZ فیس لیفت شده اما تویوتا جدای از این کار نسخه‌های مخصوص جدیدی را نیز تدارک دیده است.


اولین مدل نسخه نارنجی است که تحت برند جدید “سری های کلاب” فروخته خواهد شد. همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید، این خودرو جزئیات نارنجی داشته و از تجهیزات استاندارد فراوانی بهره می‌برد.


اولین چیزی که در برخورد با خودرو مواجه می‌شوید رنگ متالیک روشنی است که به سختی می‌توان از آن دل کند. نسخه نارنجی بر پایه‌ی تویوتا GT86 Pro تولید شده و بدین ترتیب می‌توانید اسپویلری را نیز روی لبه صندوق ببینید. این اسپویلر مشکی به همراه پوشش آینه‌های جانبی و رینگ‌های ۱۷ اینچی درخشان نمای جذابی را به وجود آورده‌اند. استایل خودرو یک موضوع شخصی است اما اگر می‌خواهید خودرویتان کمی چشم‌نوازتر از مدل استاندارد کوپه باشد نسخه نارنجی مورد مناسبی است.


این تغییرات به کابین نیز راه پیدا کرده‌اند و جزئیات نارنجی‌رنگ در این بخش نیز دیده می‌شوند. صندلی‌های اسپورت فوق‌العاده از چرم و آلکانترا بوده و دوخت‌های نارنجی زیبا تقریباً در همه‌جا دیده می‌شوند. بهبود نهایی اضافه کردن پانل‌های چرم جیر به درب‌ها و داشبورد بوده است.


از نظر تجهیزات باید گفت سیستم اطلاعات سرگرمی Touch2  در میانه داشبورد جای گرفته است. صفحه لمسی ۷ اینچی سیستم نسبتاً پاسخگو است اما گرافیک آن از مد افتاده بوده و گشت‌وگذار در منوهای آن نیز چندان روان نیست.


همچنین برخی از سوئیچ‌ها کابین سن بالای خود را نشان می‌دهند که از آن جمله می‌توان به صفحه‌نمایش قدیمی اشاره کرد. صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی جدیدی در بین نشان‌دهنده‌ها بکار رفته اما در کل باید گفت کابین رقبایی چون مزدا MX-5 تازه‌تر احساس می‌شوند.


از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به رادیوی DAB، ارتباط بلوتوث، پورت USB، صندلی‌های جلویی گرم شونده، کروز کنترل و سیستم تهویه دو ناحیه‌ای اشاره کرد. تمامی این تجهیزات در GT86 Pro به‌صورت استاندارد وجود دارند و بهای آن نیز ۷۹۵ پوند کمتر است. در واقع شما این مبلغ اضافه را تنها برای رنگ نارنجی خودرو می‌پردازید.


پس از گذشت ۵ سال از عرضه تویوتا GT86 هنوز هم احساس خوبی از پشت فرمان وجود دارد. موقعیت رانندگی پایین با تنظیمات مختلف صندلی و فرمان ترکیب شده و اکثر رانندگان این موضوع را به همراه شاسی و هندلینگ درگیر کننده دوست دارند.


فرمان خودرو احساس سرزنده داشته و گیربکس نیز تعویض‌های کوتاه شگفت‌انگیزی دارد. البته همچون همیشه نقطه‌ضعف این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است. اگرچه خروجی ۱۹۷ اسبی خودرو در اکثر هاچبک های داغ مدرن کافی است اما نبود توربو به این معنی است که پژو ۲۰۸ GTi احساس سریع‌تری دارد. محصول پژو کاربردی‌تر نیز هست.


GT86 نسخه نارنجی جذابیت بصری بیشتری را به محصول اسپورت سنتی تویوتا تزریق کرده است؛ اما شما ۷۹۵ پوند بیشتر برای رنگ نارنجی خودرو می‌پردازید. حتی پس از گذشت ۵ سال از تولید این خودرو فوق‌العاده جذاب باقی مانده اما هیجان یک خودروی دیفرانسیل عقب به خاطر سیستم اطلاعات سرگرمی و دکمه‌های از مد افتاده کمرنگ می‌شود؛ و هیچ بازنگری صورت گرفته در کابین نیز نمی‌تواند آن را پنهان کند.

مشخصات تویوتا GT86 نسخه نارنجی

قیمت: 28800 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (955 ديدگاه)

    بالاترین احترام هارو برای این ماشین قائل هستم. سواریش فوق العاده جذاب و اسپرته. من 2013شو روندم. فوق العادس. هرکی گرفته راضی بوده. فقط ارتفاعش واسه جاده های مزخرف و آشغال اینجا خوب نیست که اونم مشکل از اینجاس نه از ماشین.

  2. 4x

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سیویک بیشتر دوست دارم ولی جی تی 86 قابل احترام.

  3. ACR VIPER

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    این ماشین یکی از بهترین کوپه های اسپرت دنیاس
    موتور دولیتری که بدون توربو ۲۰۰ اسب شایدم بیشتر قدرت ایجاد میکنه

  4. علی

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    فوق العاده است.
    تو تونل ها تخت گاز باهاش بری همه رو کر میکنه.

    1. فرشاد سجادیان

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      صدای خاصی نداره، معمولیه تقریبا

    2. سامان اذری

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      http://www.aparat.com/v/xnNzv

      پیشنهاد میکنم این ویدیو رو ببینید
      مقایسه صدا تویوتا 86 و فورد ماستنگ

  5. سورنا

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    بین جنسیس کوپه و این توی ایران برای یه کوپه gt86 عالیه

  6. علی

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    کاش توربو هم روش میزاشت تویوتا ولی انگار اینو سپرده به دوستان تیونینگ باز ، لوازم خیلی متنوع و خوبی توی بازار هست برای تونینگ با کیفیتش ، حتی نسخه ی خام و استانداردش هم ولی توی این کلاس حرف نداره و از بهتریناس

  7. mojtabaaston

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نسخه قرمز و سبز و ابی و زردش رو کی قراره بررسی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خخ

  8. Omid622

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چرا تویوتا موتور ۶۵اسبی هایلوکس رو با این موتور ۱۹۷ اسبی عوض نمیکنه
    هم باعث هندلینک و قدرت آفرود بیشتر میشه
    من که از کار تویوتا سر در نمیارم که در نسخه جدید اکثر ماشین ها قدرت اسب بخار رو افزایش نداده
    یعنی میتونسته اما این کار رو انجام نداده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا