تویوتا

اولین تجربه رانندگی با تویوتا آوالون 2019

تویوتا آوالون هرگز خودرویی جوان پسند نبوده و جالب است بدانید که متوسط سن خریداران مدل قبلی این خودرو برابر ۶۴ سال بوده است. در همین راستا تویوتا سعی داشته تا با ایجاد تغییراتی در استایل، افزودن برخی تکنولوژی‌های مدرن و استفاده از یک پلت‌فرم جدید، مشتریان جوان‌تر را نیز به صف خریداران آوالون اضافه نماید.

تویوتا آوالون 2019
جلو پنجره یکپارچه که دو نیمه بالا و پایین نمای روبروی خودرو را به هم متصل نموده، علاوه بر بزرگ بودن، ظاهری خاص بر چهره آوالون پدید آورده که شاید مورد پسند همگان نباشد.
سبک و سیاق طراحی سایر عناصر خارجی تشکیل دهنده بدنه، جذاب، تهاجمی و شیک است.

تویوتا آوالون 2019
به واسطه کوتاه شدن ارتفاع سواری آوالون جدید نسبت به مدل قبلی، پایداری آن افزایش یافته و رینگ‌های ۱۹ اینچی به ویژه در نسخه تورینگ، ظاهر تند و تیزتری را برای آوالون در پی داشته است.

تویوتا آوالون 2019
در بخش عقب نیز طرح سنتی چراغها کنار گذاشته شده و در عوض هر دو انتهای چراغهای عقب به وسیله رفلکتور یک تکه به همدیگر متصل شده است.

تویوتا آوالون 2019
تحولات تنها منحصر به ظاهر بیرونی آوالون نبوده و به داخل کابین نیز سرایت نموده است. صندلی‌های برترین نسخه آوالون یعنی تریم اسپرت‌تورینگ به وسیله چرم نرم و باکیفیت روکش شده است. ضمنا چرم طبیعی به صورت سفارشی قابل ارائه خواهد بود.

در این مدل از متریال نرم و تزیینات نقره‌فام در ساخت ادوات کابین و داشبورد استفاده شده که جذابیت آن را نسبت به سایر نسخه‌ها افزایش داده است. نسخه XSE هیبرید هم از برخی تزیینات چوبی، روکش چرمی، داشبورد متشکل از پلاستیک نرم و پلاستیک پیانو بلک در اطراف سیستم سرگرمی برخوردار شده است. همچنین در اینجا برای اولین مرتبه یکی از محصولات تویوتا به اپل کارپلی مجهز شده است. اگرچه از اندرویداتو خبری نیست اما اپل کارپلی به همراه سامانه کنترل صوتی الکسا، سیستم اطلاعات سرگرمی به روزرسانی شده Entune3، اتصال Wi-Fi و سامانه ارتباطی تویوتا ریموت-کانکت در آوالون ۲۰۱۹ ارائه شده است.

تویوتا آوالون 2019
صفحه نمایشگر مرکزی ۹ اینچی که در بخش بالایی داشبورد قد برافراشته است، از نقطه نظر کارکرد تقریبا بی عیب و نقص به نظر می‌رسد. گرافیک زیبا و واضح، پاسخگویی مناسب و دقت کافی به همراه دکمه‌های تعبیه شده در اطراف آن، از جمله عواملی هستند که کار با این صفحه نمایشگر را خوشایند و دلپذیر نموده‌اند.

تویوتا آوالون از معماری شاسی جدید تویوتا یعنی TNGA بهره می‌برد که در خودروهای دیگری همچون راو۴، پریوس و تویوتا کرولا هاچبک ۲۰۱۹ نیز به کار رفته است. به واسطه شاسی جدید، آوالون در عبور از پیچ‌ها مطمئن‌تر عمل کرده و آسایش بیشتری را به سرنشینان هدیه می‌دهد.

تویوتا آوالون 2019
نسخه‌های لیمیتد، XLE و XSE از تعلیق عقب مالتی لینک بهره می‌برند. اما گرانترین نسخه یعنی مدل تورینگ، برای اولین بار به تعلیق متغیر تطبیق‌پذیر (AVS) مجهز شده که هندلینگ بسیار خوبی را برای آن به دنبال داشته است .

تویوتا آوالون 2019 جدید
سیستم مذکور به وسیله برخی حسگرهای G پیشرفته و ECU هوشمند، به بررسی سطح مسیر پرداخته و دامنه وسیعی از نیروهای دامپینگ پیوسته را برحسب نوع حالت رانندگی فراهم می‌آورد. تورینگ تنها مدل آوالون است که به حالت رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس مجهز خواهد بود. حرکت گهواره‌ای (بادی رول) نیز در حین عبور از پیچ‌ها به ندرت قابل مشاهده است.


چرخش غربیلک فرمان تا حدی سنگین احساس می‌شود اما از دقت مناسبی برخوردار است. در مسیر مستقیم، عیوب سطح جاده به خوبی توسط سیستم تعلیق جذب می‌شود و آرامش کافی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.


نیروبخش تویوتا آوالون مورد بررسی یک پیشرانه V-6 به حجم ۳.۵ لیتر است که گیربکس اتوماتیک را به عنوان شریک زندگی و کار خود برگزیده است.
توان خروجی پیشرانه مذکور برابر ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن معادل ۳۶۲ نیوتن‌متر است. این آمار در مقایسه با مدل‌ قبلی بیانگر افزایش ۳۳ واحدی در توان خروجی و ۲۶ واحدی در مبحث گشتاور پیشرانه است. با یک چنین قدرتی کشیدن آوالون ۱۶۷۸ کیلوگرمی برای پیشرانه کاری آسان به نظر می‌رسد.

تویوتا آوالون 2019 جدید
در عبور از پیچ، علاوه بر سفتی مناسب سیستم تعلیق و چابکی شایسته غربیلک فرمان، به نظر می‌رسد که گیربکس همواره آماده تحویل مقدار درست و دقیقی از توان پیشرانه به چرخ‌هاست.
میزان مصرف سوخت پیشرانه V-6 در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۱۰.۷ و ۷.۳ و ۹ لیتربر۱۰۰ کیلومتر است.

در نسخه هیبریدی از یک پیشرانه کوچکتر ۴ سیلندر به حجم ۲.۵ لیتر استفاده شده است که حداکثر توان خروجی آن به ۲۱۵ بخار می‌رسد. میزان مصرف سوخت مدل هیبریدی برابر ۵.47l/100kkm در شهر ۵.۳۴ واحد در بزرگراه و سیکل ترکیبی است.
لازم به ذکر است که در مدل هیبریدی یک گیربکس CVT وظیفه انتقال نیرو را برعهده دارد.

تویوتا آوالون 2019
تویوتا آوالون از تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل دینامیک، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی فرمان و نور بالای خودکار بهره می‌برد.

همچنین دوربین ۳۶۰ درجه را می‌توان به عنوان یک آپشن بر روی نسخه‌های لیمیتد و تورینگ دریافت نمود. حسگرهای پارک و هشدار ترافیک پشت سر نیز در اکثر تریم‌ها قابل سفارش است. لازم به ذکر است، کلیه تجهیزات ایمنی نظیر سامانه انحراف از مسیر و کروز کنترل به نحو مناسبی وظیفه خود را انجام داده و از این جهت نمره بسیار خوبی را کسب می‌نمایند. بهای نسخه پایه XLE برابر ۳۵,۵۰۰ دلار برای مدل V-6 و ۳۶,۵۰۰ دلار بابت نمونه هیبریدی است. با پرداخت مبالغ کمتر از این مقدار مشتریان قادر هستند به سراغ برخی محصولات مشابه نظیر بیوک لاکراس، فورد تاروس و نیسان ماکسیما بروند.
ضمنا بهای نسخه XSE، لیمیتد و تورینگ نیز در بازه ۳۸,۰۰۰ تا ۴۲,۲۰۰ دلار جای خواهد گرفت.

تویوتا آوالون 2019 جدید
در پایان، اگر نمای روبروی تغییریافته آوالون از نظر شما مشکلی ندارد، می‌توان گفت که آوالون از هر نظر یک محصول ارتقا یافته و مناسب است.
این خودرو دارای جنبه‌های اسپرت بوده و در عین حال سواری آرامش‌بخشی ارائه می‌دهد و به تکنولوژی‌های مدرن نیز مجهز شده است. با وجود آنکه مدل‌های قبلی نتوانستند توجه قشر جوان را به خود جلب کنند اما آوالون ۲۰۱۹ قطعا بیشتر مورد توجه مشتریان جوان قرار خواهد گرفت.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    جلو پنجره آخه اینقدر بزرگ!؟

  2. علي كيوج

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    واقعا عالی شده،مخصوصا عقب و داخلش

  3. GHOST RIDER

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    این اگه از جلو تصادف کنی که دیگه بد بخت میشی کی می خواد سپر جلو اینو تعمیر کنه

    1. EVO3

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دقیقا همین موضوع مد نظر منم هست. با کوچکترین ضربه از جلو اجزای ریز جلو پنجه آسیب می بینند و باید عوض شه که اجتناب ناپذیر هم هست

  4. Mohamad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    داخلش واقعا خیلی خاصه
    کاش این کابین رو در لکسس ها هم استفاده کنه

  5. امیرمحمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    یعنی کیفیت کابین این خودرو حتی از رو عکس هم قابل لمسه

  6. آراز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی با ابهته ای کاش نمونه هیبریدیش وارد کشور بشه .طراحی داخلیش از خارجیش بهتره و اقعا لوکس و زیباست داخل آوالون هرچند به طراحی بیرونیش هم نمیشه زیاد ایرادی گرفت، بهرحال یه سدان بزرگ خانوادگیه .کیفیت تویوتا هم که نیاز به توضیح نداره.

  7. emad1990

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ایرتویا چرا اینو نمیاره؟!!!

    1. حسین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      منم میخواستم همینو بگم!
      مخصوصا نسخه هیبریدی!

    2. مهران

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (6 ديدگاه)

      چون فقط تو آمریکا تولید میشه و با توجه به قانون نانوشته کشور متاسفانه امکان وارداتش مهیا نیست.

  8. حسن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه فقط از جلو پنجرش خوشم نیومد.زیادی بزرگه اگر بخش های جانبیش رو حذف کنن بهتره.

  9. Stern des südens

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    همه چی عالی فقط جلو پنجره یه ذره بزرگ و نامتناسبه

  10. Khosrow

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    بعدازسالها یه ماشین زیبا ازتویوتا دیدیم ..

  11. ایمان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    به غیر از جلو پنجره بزرگی که زیاد بهش نمیاد در بقیه موارد خوب کار کرده و ماشین قابل قبولیه
    جلو پنجره ماشین آبی رنگ زیباتر از ماشین قرمز رنگ هست
    قدرت و گشتاور خوبی هم داره ؛ ای کاش شتاب و سرعت رو هم اعلام میکردن ؛ رقیب نیسان ماکسیمایِ جدید هست

  12. Fk

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    الان ژاپنی بازا میان میگن نه
    جلوش عالیه
    ی حرف جالبم داشت این مطلب
    سن خریدارانش اینو میشه تعمیم داد ب همه ماشینا
    عموما میگن بیمر هزینهاش استهلاکش زیاده
    اینو بعنوان ضعف بیمر عنوان میکنن
    ولی نمیگن اونایی که بیمر سوار میشن عشق گاز دادن سرعت و لذت بردن از سواری ماشین ب چالش کشیدن توانایی های خودرو لذت میبرن
    ولی بنز سوارا عاشق پرستیژ هستن
    میگن بنز سواریم رفتار رانندگیشون مؤقرانه و سنگین اهل لایی بازی جیغ لاستیک نیستن البته هر وقت لازم بدونن از همه توان خودروشون استفاده میکنن
    خودروهای اسیایی کم استهلاک هستن
    چون دارندگان این خودرو ها صرفا برای استفاده روزمره از این خودرو ها استفاده میکنن
    اهل رانندگی ریسکی ریس نیستن
    در نهایت میخوام ب این برسم شکل استفاده ما از ی خودرو یکی از پارامترهای بسیار مهمی هستش تو هزینهای خودرو
    این باور غلطیه که فلان ماشین کم خرجه
    فلان ماشین پر خرج

    1. مارادونا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      استفاده از خداکثر توان انجین موجب استهلاک بیشتر المانیاست ربطی به نوع استفاده نداره موتور المانی تو سلو هم منفعله چون در امادگی کامله .یعنی حداکثر واکنش را نسبت به پدال گاز دارن پس زود مستهلک میشن.
      این یه زمانی یه حربه بود برا مبارزه و ایجاد تبلیغات سوء علیه بقیه ی خودروسازا مثلا نوا 6 سلند 115 اسب 13 لیتر مصرف . اینا ب ام و 518 زدن 4 سیلند 90 اسب 12 لیتر مصرف ملت هم عقلشون به چشمشونه گفتن 4 سیلند کم مصرفتره اما ب ام و طاعون بود پر فشار میرفتی تا 14 یا 15 هم میسوزوند زودم داغون وشد یاتاقانی تلنگ دررفته.
      ژاپنی را زشته تو عملکرد با المانی مقایسه میکنی شما با ش سنگ بکش اخ نمیگه
      ماشینی که با گاز خوردن از هم بپاشه بدرد شما با پرستیژا میخوره ایضا لای جرز دیوار

      توهم المانی . المانیه موقرررررر

      1. Fk

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (232 ديدگاه)

        حتما همینطور هست که شما میفرمایید

    2. sina

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2657 ديدگاه)

      من جلوش رو دوس ند ارم ولی کلا ماشین رو دوست دارم.
      میانگین سنی هم جدا از کسل کننده بودن نسل قبلش که تا حدی میشه گفت درست هست کلا اقبال جوانان به سدان های فول سایز کم هست و این مربوط به همه خودروسازها هست. صمن اینکه با این پول میشه ماشین های هیجان انگیز تری خرید لذا این ماشین واقعا ماشین خانواده هست بنظرم.
      هزینه تعمیر و نگهداری بالا قطعا نقطه صعف به حساب میاد ولی خب اینکه یه کمپانی بتونه کیفیت هایی ارائه بده که این نقطه صعف بره تو حاشیه ارزشمند هست.
      به هر حال هر کسی معیاری داری برای خرید خودرو مثلا برای من واقعا هزینه و زمان صرف شده برای تعمیر و نگهداری خودرو مهم ترین نکته هستش.

    3. Mohammadreza

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      شاهین جان کجاست که بگه فقط یه ایرانی میتونه تویوتا و BMW رو مقایسه کنه
      دوست عزیز رقیب تویوتا فولکسه
      رقیب بنز و بی ام و لکسوس و لکسوس استهلاک و هزینه نگهداریش کمتره
      در ضمن در رابطه با جوون و جیغ لاستیک و تخنه گازو … جالبه بدونی هزینه نگهداری و استهلاک پورشه از بنز و بی ام و کمتره

      1. Fk

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (232 ديدگاه)

        شما از کجا ب این نتیجه رسیدی دوست گرامی !!؟؟؟؟
        هر سه خودرو رو داشتی چن سال سواری گرفتی ؟؟؟؟
        یا از روی نشریات نت اینو میگی !؟؟؟
        منکر توانایی های پورش نیستم چون تا همین چن سال پیش موتوراش هوا خنک بودن
        این خودش نشون دهنده دوام وکیفیت سازنده هستش
        ولی اینکه شما فرمودید بهتر بود با دلیل و مدرک باشه

        1. Mohammadreza

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (870 ديدگاه)

          دوست عزیز راستش حوصله ندارم ولی همیشه در لیست استهلاک و قابلیت اطمینان که توسط کانسومر ریپورتز و جی دی پاور و … منتشر میشن لکسوس و پورشه اول و دوم ان
          خودت یکم وقت بذاری لیست هارو نگا کنی متوجه میشی

  13. Reza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    کابینش یه طوری نیس؟

  14. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    هنوز متن رو نخوندم .
    بعد از این کامنت کامل با عشق میخونم? .
    گفتم که بگم نخونده عاشقشم شدیداً .
    فقط یه گارد گردن کلفت باید برای سپر جلو بزارم تا عشقم خَش بر نداره ?

  15. رامتین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    فوق العاده هست. یه پلاک بزرگ هم روی جلوپنجره بیاد، اون وسعت باز بودن جلوپنجره کاهش و زیباتر میشه. عقب عالی. کابین عالی. موتو هیبریدی 4سیلندر هم میتونه به ایران بیاد.

  16. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    جای مدل ۱۲ سیلندر خالیه!
    اونم تنفس طبیعی!

  17. Mohammadreza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    میزان مصرف سوخت پیشرانه V-6 در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با 10.7 و 7.3 و 9 لیتربر100 کیلومتر است.
    جالبه مصرف سوخت این موتور با بیش از 300 اسب بخار قدرت با موتور 90 اسبی پژو های تو ایران برابره تازه این ماشین حدودو دوبرابر پژو هم وزن داره
    ولی بجاش ما موشک نقطه زن داریم
    فقط میشه تاسف خورد

    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یعنی‌ میگی‌ ژاپنیها از مسئولین نظام ما بیشتر میفهمن؟؟؟

    2. حسین

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      ان‌شاءالله شما میری تو صنعت و میفهمی پیشرفته بودن در یک صنعت الزاما مساوی با پیشرفته بودن در همه صنایع نیست!
      خودرو که مافیا داره! بقیه بماند…

      1. Fk

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (232 ديدگاه)

        نه عزیز دل برادر
        پیشرفت صنعتی اقتصادی نظامی در ی راستا قرار داره
        ربطی ب مافیا هم نداره
        اینکه شما صدبرابر معمول خرج کنی برای ساخت اسمش اون چیزی نیست که شما تو فکرته
        کما اینکه همونم ثابت شده در کار نیست

  18. مانی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه ماشین خوبی‌ چه طراحی داخلی‌ قشنگی‌
    ماشالا به تویوتا فقط نمیدونم چرا اصرار دارن
    بیرونش اینقدر زشت باشه(منظورم جولوشه)

  19. BMW

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (659 ديدگاه)

    باز بنظر من طراحیش تو رده خودش خوبه شخصا نه از جلو پنجره لکسوس بدم اومده نه این مدل از تویوتا نمیدونم دوستان با چه حساسیتی به این موضوع نگاه میکنن!….
    فقط تنها انتقادم به چراغهای جلوی قرمز رنگست ای کاش تویوتا این نوع دی لایت که مشخصه آئودی و لامبوست رو استفاده نمیکرد.

  20. Mehdi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (158 ديدگاه)

    تصور کنین آدم پول کافی داشته باشه. بعد بگن از بین آوالون و ماکسیما و کادنزا یکی رو انتخاب کن?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا