نسل فعلی تویوتا تاندرا یک تراک سالخورده است که به منظور رقابت با نسخه جدید فورد اف۱۵۰، شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا و رم ۱۵۰۰ خود را آماده مینماید. در این بین تنها تاندرا و نیسان تایتان هستند که به پیشرانه های V-8 مجهز شدهاند و سایر محصولات مشابه موجود در بازار از پیشرانههای V-6 توربوشارژ یا توربو دیزل بهره میبرند.
فقدان حق انتخاب پیشرانه بعلاوه مصرف سوخت بالا از جمله مواردی هستند که در قیاس با سایر رقبای تازهنفس، تاندرا را در جایگاه پایینتری قرار میدهد. متاسفانه ورای برخی بهروزرسانیهای جزئی، مدل ۲۰۱۸ تاندرا چندان تفاوتی با مدل معرفی شده در سال ۲۰۰۷ ندارد. تاندرا در پنج تریم مختلف عرضه می شود: SR، SR5، لیمیتد، پلاتینیوم و نسخه ۱۷۹۴
تاندرا ۲۰۱۸ همراه با اتاق دوکابین و پیکربندی Crew max عرضه میشود و مشتریان حق انتخاب محفظه بار ۵.۶ و ۶.۵ و ۸.۱ فوتی را دارا هستند. هر یک از پیشرانه های ۴.۶ یا ۵.۷ لیتری نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، به سمت چرخهای عقب و یا هر چهار چرخ روانه میکنند. پیشرانه ۵.۷ لیتری در نسخههای SR5، SR به صورت آپشن ارائه شده و در تریمهای بالاتر به صورت استاندارد حضور خواهد داشت. نسخه مورد بررسی در اینجا از نوع لیمیتد 4X4 دو کابین با ۶.۵ فوت طول بستر قسمت بار است که به پکیج آفرود TRD نیز مجهز شده است.
جالب است بدانید که پکیج TRD در نسخه لیمیتد تنها حدود ۷۰ دلار هزینه اضافه را در برخواهد داشت که شامل رینگهای پنج پر ویژه، کمک فنرهای آفرودی، سینی زیر موتور و باک سوخت، قلاب یدککش جلو ،چراغهای جلو و مه شکن از نوع LED و مزین نمودن کفپوش و بدنه به نشان TRD، میشود.
توان خروجی پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 برابر ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن معادل ۵۴۴ نیوتن متر است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت تاندرای مورد بررسی برابر ۶.۵ ثانیه است. مسافت مورد نیاز برای توقف کامل خودرو از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت معادل ۵۷.۹ متر است. همچنین شتاب جانبی این خودرو در مسیر مخصوص مساوی با ۰.۷ جی ارزیابی گردیده است.
همانند منتظر ماندن برای تماشای یک قسمت جدید از یک سریال تلویزیونی و یا نوشیدن مجدد یک نوشابه مورد علاقه، تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ نیز مورد توجه و علاقه ما واقع شده است. در اینجا خبری از متریال با کیفیت، توربوشارژر، استارت دکمهای و… نیست. تنها شما هستید به همراه یک پیشرانه بزرگ و کابین جادار به علاوه اتاق بار. صدای اگزوز تاندرا نیز مورد علاقه هر کسی خواهد بود.
ظاهر تاندرا با وجود برخورداری از چهره آشنا و نسبتا قدیمی، همچنان شیک، ساده و باوقار است. طراحی فضای داخلی نیز به تبعیت از طراحی خارجی، اصل سادگی را پیشه خود نموده است.
با وجود ازدیاد دکمهها، بخشهایی از ادوات کابین به ویژه صفحه نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به طرز ناامید کنندهای قدیمی به نظر رسیده و از وضوح کافی برخوردار نیست. کیفیت متریال در سطح پایینی قرار داشته و در جایجای کابین از پلاستیکهای خشک و شکننده استفاده شده است.
واکنش های فرمان آهسته بوده و شعاع دور زدن بسیار زیاد است. همچنین فیدبک خاصی از سطح جاده به غربیلک فرمان منتقل نمیشود. در حین رانندگی، تاندرا احتیاج به مراقبت دائمی به منظور حفظ مسیر حرکت خود خواهد داشت.
منبع: caranddriver
امین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷من داج رم جدید با اون جلو پنجره و چراغهای زیبا را ترجیح میدم.البته با احترام به برند تویوتا.
شایان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷صد در صد تویوتا بهتره بره همون کرولاشو بسازه توی این سگمت آمریکا دست نیافتنیه
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷تویوتا تاندرا : لایک ????
نیسان تایتان : دیسلایک ????????
میثم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷.
منکر این نمیشم که باید یه باز طراحی بشه، اما خدایی با توجه به اینکه برای سال 2007 اما بازم رخ خیلی خوبی داره. شایدم بخاطر همینه که خوب میفروشه.
Ali a
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷قابلیت اطمینان و کیفیت تاندرا ثابت شده. فورد f150 و تاندرا بهترین های این کلاس از لحاظکیفیت وکارایی…
Stern des südens
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷تو این عکسا که سالخوردگیش رو اصلا نشون نمیده
Mohamad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷این یک تویوتاست
سن و سال معنا نمیده براش
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷فرش دستبافت هرچه پاخورده بشه ارزشش بیشتر میشه .
تویوتا همون فرش دستبافی هست که گفتم.
مانی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷بعضی از رقیبهای آمریکأیی گیرباکس ۱۰ دنده دارن که تو این کلاس خیلی مهمه
میشه گفت در مقابل فورد اف۱۵۰ و شورلت سیلورادو حرفی واسه گفتن نداره
یاس ی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷سادگی طراحی باعث ماندگاری این ماشین هستش. قطعا نیاز به فیس لیفت داره ولی هنوز هم زیبا و با ابهته، یدونه رنگ خاکستری تیره از نزدیک دیدم یعنی هر چی از عظمتش بگم کم گفتم. ارتفاع کاپوت به راحتی تا سقف ی ماشین سواری بود، کنار یدونه لندکروزر استیشن پارک بود، لندکروزر در مقابلش مثل جوجه بود.
شهرام
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷این تویوتا تاندرا 2018 عظمتش رو باید در سال 2007 ریخت یعنی اونجایی که شورولت و فورد عرض اندام میکردند این هم عددی بود ،
هر چند که تویوتا لندکروزر LC79 که همان وانت مییاشد خودش آخر وانته ولی برادر کوچکترش اما هیکلی اش به نام تویوتا تاندرا پلت فرم قوی ایی دارد
پسر عمویش نیسان تیتان هم بد نیست
ماشین جماعت باید شاسیشان قوی باشه و استخوانبندیشان محکم باشه بعد سراغ موتور ( پیشرانه اش ) بروید
فقط این مطلب باید به روز باشه
یعنی شتاب جی و ضریب آیرودینامیک و امکانات حتما” به روز باشه تا بتواند حرفی برای گفتن داشته باشه
البته کلاس هر ماشینی را باید با همان کلاس خودروی دیگر مقایسه کرد نمیشه وانت پراید را این وانت تویوتا تاندرا مقایسه کرد