تویوتا

تجربه رانندگی با تویوتا سوپرا 2.0 مدل 2021

ژاپنی پر حرف و حدیث!

برای بازگشت تویوتا سوپرا باید صبور می‌بودیم. ایده بازگشت این خودروی اسپورت اولین بار در سال ۲۰۱۴ و با رونمایی از کانسپت FT-1 اولین بار پدیدار شد اما ۵ سال بعد بود که نسخه تولیدی آن از راه رسید. خوشبختانه این همه انتظار ارزشش را داشته است.

تویوتا سوپرا

وقتی بحث به‌روزرسانی‌ها باشد تویوتا خیلی علاقه‌ای به عجله کردن ندارد اما چیزی که اینجا داریم GR سوپرا ۲.۰ پرو است که نسخه پایه و جدید از این خانواده با پیشرانه کوچک‌تر، قدرت کمتر و البته قیمتی در دسترس تر می‌باشد.

تویوتا سوپرا

این خودرو بیش از یک سال که در بازار ژاپن حضور داشته و تابستان سال پیش نیز وارد بازارهای اروپایی شده است. تویوتا امیدوار است نسخه پایه سوپرا باعث افزایش استقبال از این خودرو شود چراکه سال پیش تنها ۲۷۱ دستگاه از سوپرا در بریتانیا به فروش رفته است.

تویوتا سوپرا

از نظر بصری تفاوتی بین نسخه‌های پایه و ۳ لیتری سوپرا وجود ندارد. سوپرا ۲.۰ از بدنه‌ای با استایل اوریگامی سود برده و تنها تفاوت قابل‌ذکر در بدنه به رینگ‌های کوچک‌تر ۱۸ اینچی مدل پایه مربوط می‌شود. این در حالی است که برادر قوی‌تر به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز می‌باشد.

تویوتا سوپرا

زیر کاپوت اما بزرگ‌ترین تغییر رخ داده جایی که دیگر خبری از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۳۵ اسبی نبوده و جای آن را پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۵۴ اسب بخار گرفته است. همانند پیشرانه بزرگ‌تر، این قلب آهنین کم‌حجم‌تر نیز به تویوتا تعلق نداشته و ب ام و آن را تولید کرده است. البته این پیشرانه بارها خودش را در خودروهایی همچون ب ام و 330i اثبات کرده است.

تویوتا سوپرا

علیرغم قدرت کمتر، این پیشرانه مزیت‌هایی نیز با خود به همراه دارد که اولین آن‌ها کاهش وزن کلی خودروست. سوپرا ۲.۰ پرو ۱۰۰ کیلوگرم وزن کم کرده و وزن کلی‌اش به ۱۳۹۵ کیلوگرم رسیده و به همین خاطر سبک‌تر از پورشه ۷۱۸ کیمن می‌باشد.

تویوتا سوپرا

شاید مهم‌ترین تغییر در بحث قیمت‌گذاری باشد جایی که استارت قیمتی GR سوپرا ۲.۰ پرو از ۴۵۹۹۵ پوند می‌خورد. به این ترتیب سوپرا بیشتر با ۷۱۸ کیمن قابل‌مقایسه شده اما خب از طرفی ۸۳۴۵ پوند ارزان‌تر از مدل ۳ لیتری سوپرا می‌باشد که ۱۵ درصد کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

تویوتا سوپرا

قطعاً از پشت فرمان می‌توان به تفاوت‌های دو مدل پی برد. پیشرانه با صدایی خفته از خواب برمی‌خیزد و اگرچه این صدا را به وضوح می‌توان از بیرون شنید اما از روی صندلی راننده صدای زیادی به گوش نمی‌رسد. بجای این موضوع شاهد تزریق صدا به کابین از طریق بلندگوها هستیم. این روش به‌طور موفقیت‌آمیزی در برخی خودروها بکار رفته اما در سوپرا مصنوعی بودنش را به شدت نشان می‌دهد.

تویوتا سوپرا

با وزن ۱۳۹۵ کیلوگرمی، قدرت ۲۵۴ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری کافی به نظر می‌رسد. این خودرو شتاب گیری مثال‌زدنی ندارد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن طی ۵.۲ ثانیه ثبت می‌شود. البته هرگز آرزوی قدرت بسیار بیشتر را نخواهید داشت. پیشرانه عملکرد واقعی خود را در دور بالای ۲۵۰۰ به نمایش می‌گذارد و با نرمی به دور ۶۵۰۰ می‌رسد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز با تعویض‌های نرم خود پیشرانه را همراهی می‌کند.

تویوتا سوپرا

نکته برجسته درباره سوپرا به فرمان آن مربوط می‌شود که روی چابکی خودرو به شدت تأکید دارد. فرمان سریع و تیز بوده و سریعاً به دستورات راننده پاسخ می‌دهد. پشتیبان بدنه نیز کنترل دقیق حرکات بدنه است که توازن خوبی بین حفظ تختی خودرو در پیچ‌ها و راحتی سواری برقرار می‌کند. در حالت اسپورت نیز پدال گاز تیز و شاسی سفت می‌شود.

اما جایی که باید درباره سوپرا ۲.۰ راضی باشید تجهیزات کمتر آن است زیرا خبری از عناصر فیبر کربنی یا هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی مرغوب نبوده و صندلی‌های اسپورت چرمی و شارژ بی‌سیم گوشی نیز حذف شده‌اند که با توجه به قیمت کمتر طبیعی است.

GR سوپرا ۲.۰ مزیت‌های واضحی داشته که مهم‌ترین آن‌ها قیمتش است. البته این خودرو به خاطر وزن کمتر چابک‌تر نیز هست. اگرچه سرعت و صدای این خودرو به پای برادر ۶ سیلندر نمی‌رسد اما مشکل اصلی این است که پیشنهادی لیزینگی و اقساطی تویوتا به این معنی است که شما مدل ۳ لیتری را با تجهیزات و قدرت بیشتر و با اقساط ماهانه کمتر می‌توانید بخرید.

مشخصات تویوتا GR سوپرا ۲.۰ پرو

  • قیمت: 45995 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 254 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 7.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    واقعا این همه صبر برای سوپرا جدید ارزشش داشت
    (وی بکگراند سوپرا را دانلود میکند )?⁦?‍♂️⁩

    موافقم 18
    مخالفم 22
    1. امیرحسین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (449 ديدگاه)

      هه یاریس با موتور ۳ سیلندر هم مثل این ۲۵۲ تا اسب تولید میکنه
      درواقع این مثلیاریس ۲۵۲ اسب بخار تولید میکنه
      درحالی که یاریس با ۳ سیلندر و۴۰۰ سیسی حجم کمتر این قدرتو تولید میکنه ولی این…..
      حداقل مثله ام‌گa45s اسب بهار داشت بهتر بود
      لااقل تویوتا این پیشرانه رو یه دستی به سروروش میکشید تیونش میکرد

      موافقم 35
      مخالفم 3
      1. Farzad

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2561 ديدگاه)

        انجین های bmw تیون خور فوق العاده ای دارن ، حداقل باید از یه موتور قوی ترش اسفاده میکردن ، الان سدان جدید bmw شتاب زیر ۳ ثانیه داره ، کاملا واضحه که تویوتا اینجا درگیر اقتصادی بودن شده و نام سوپرای افسانه ای رو به گند کشیده .

        موافقم 35
        مخالفم 6
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    دیروز با برخی کاربران بحث سوپرا بود !
    درسته که این سوپرای جدید اصالت ژاپنی خودش را با مشخصات فنی bmw از دست داده ، اما در ظاهر یه سامورایی اصیل ژاپنی‌ست !

    موافقم 32
    مخالفم 16
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1145 ديدگاه)

      به نظرم ظاهرشم زشته
      من کلا ازش خوشم نمیاد

      موافقم 30
      مخالفم 12
      1. R@m!n

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (538 ديدگاه)

        بالاخره همه کمپانیا یه جا میزنن تو جاده خاکی دیگه

        موافقم 29
        مخالفم 4
    2. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      اما به نظرم کل اصالتشو برده زیر سوال،از بیرون انگار با یه کوپه لوکس طرفی و از داخل با یه ماشین اقتصادی!موتورشم که مال ب‌ام‌و ست،یعنی کلا افتضاح….
      نسل چهارمش در عین سادگی بنظرم باشکوه ترین نسلش بود،معرکه بودا،به معنای واقعی کلمه معرکه،با یه کیت بدنه و یه منبع اگزوز بزرگ اون عقب که دیگه دلبری میکرد،شاید براتون جالب باشه اما از نسل چهارمش یه نمونه توی ایران هست!اما توربو نیست و داره تو یه اوراقی توی مرز باشماق (توی کردستانه) داره خاک میخوره،مدلشم مال سال ۱۹۹۷هستش و مشکی رنگه،واقعا حیفه اونجا داره تلف میشه….

      موافقم 20
      مخالفم 11
      1. حسین

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1010 ديدگاه)

        خیلی هم خوبه.

        موافقم 6
        مخالفم 8
      2. مهرداد كمال

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2016 ديدگاه)

        موتور بی ام و افتضاحه؟؟؟؟!!!!

        موافقم 8
        مخالفم 14
        1. MOHAMMAD

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          نه ولی تویوتا باید میگفت انجینمو قوی تر بسازین ???

          موافقم 9
          مخالفم 4
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        آقا آبتین
        این سوپرایی که میفرمائید ، پلاک ملی هست ؟!

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          نه پلاک قدیمه و توی اوراقی نزدیک مرز باشماق هستش….

          موافقم 6
          مخالفم 1
      4. جناب ایکس

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1458 ديدگاه)

        واقعا تیون شده ی سوپرا نسل ۴ عجیب بود و توی سریع ک خشن ۱ هم دلبری میکنه

    3. Hadi

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2191 ديدگاه)

      عاشق تویوتا سوپرا جدید هستم…
      ولی فکر کنم با یه خورده هزینه بیشتر مدل v6 ارزش خرید بیشتری داشته باشه…
      این مدل 4 سیلندر هم پرفورمنسی فراتر از یک 4 سیلندر داره…
      چقدر زیبا و دوست داشتنیه این تویوتا ?

      موافقم 16
      1. M

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (159 ديدگاه)

        V6 نیس ، 6 سیلندر خطی هست … l6

        موافقم 3
        مخالفم 1
    4. Farzad

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2561 ديدگاه)

      با احترام به نظرات ، دیگه هیچی از اون سامورایی اصیل باقی نمونده ، سامورایی فقط گودزیلا ، امیدوارم اونو دیگه هیچ وقت تغییر ندن .

      موافقم 17
      1. ??Amin_sto??

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (292 ديدگاه)

        شاید اون سامورایی اصیل که قبلا میشناختیم نباشه به این دلیل که موتورش ساخت bmw هست ، اما به هیچ وجه نمیشه این رو انکار کرد که سوپرای جدید ماشین اسپرت خیلی خوبیه ، طراحیه خیلی زیبایی داره و طراحیش 100% کار تویوتاست ، تقسیم وزن 50/50 رو داره و میتونه توی پیست عملکرد خیلی خوبی داشته باشه و اتفاقا تو مطلبی که پدال امروز منتشر کرد ( دور صاعقه 2021 ) تونست از جگوار f تایپ با 570 اسب بخار سریع تر باشه ?

        موافقم 8
        مخالفم 3
  3. آرین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (89 ديدگاه)

    درسته تو یک کلاس نیستن و هیچ ربطی بهم ندارن ولی اگه بخوام یه تویوتا اسپورت بخرم حتما یه نگاهی تویوتا yaris GR ( فلفل ریزه میزه ) میندازم و ترجیحش میدم به این مدل سوپرا 2.0…

    موافقم 16
  4. ツSAMURAIツ

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    اصلا در حد اسم سوپرا نیست

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. برقیه جارو برقی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. Benz

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      باز هرچی باشه از اشغالای داخلی صد برابر بهتره

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        مگه میاد ایران که بهتر باشه؟ندیدی سازمان استاندارد میگه بنز و تویوتا استاندارد نیستن!

        موافقم 21
        1. Benz

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1948 ديدگاه)

          یادم میاد اون موقع یکی از مسئولین کنار کسی بود که این حرفو زد . یه جواب خوبی بهش داد: اقای دکتر، بنز استاندارد نیست اما حتما پراید استاندارده .

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          دیگه این موضوع تقصیر من یا تو نیست،باید بری یقه مسئولین رو بگیری….

        3. جناب ایکس

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          بنز و تویوتا با جیب مسئولین ما استاندارد نیستن

      2. احمدرضا

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (875 ديدگاه)

        جناب با عرض احترام ربطی نداره
        چون لزومن از آشغالهای داخلی بهتره نمیشه گفت که خیلی خوبه
        خیلی خودرو ها از ماشینای ما صد برابر بهترن اما لزومن خوب نیستن چون که از اونا خیلی بهتر است توی بازار

        باید قبول کنیم سوپرا دیگه سوپرا نیس بلکه یه بی ام و است که تویوتا بهش لباس سوپرا داده ?فقط اسم سوپرا رو یدک میکشه ? حیف اسم سوپرا نبود؟ ?

  5. امیرحسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (449 ديدگاه)

    تویوتا باید خیلی بیشتر از اینا خودروی اسپرت داشته باشه این از تویوتا بعیده
    ولی داره دوباره برمیگرده
    چرا تویدتا سوپراسپرت نداره(منظورم تولید محدود نیست،چون که داره میزنه)

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. T.C.B.K

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همه میگن اکانت رامینی…. رامین کی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در پاسخ اون دوستان که امروز هعی میومدن میگفتن تو اکانت فیک رامینی بگم که
    اقا من اکانت فیک رامین نیستم…. من اصلا یکی دیگم. اشتباه گرفتید

    نکته بعد. در مورد سوپرا.
    اولا چرا موتور 2 لیتری ؟؟؟؟؟؟؟ دوما هیبت تویوتا سوپرا دهه 90 میلادی رو نداره…?
    حالا چرا موتور 2 لیتری ؟؟؟؟ اخه 2 لیتر هم شد موتور ؟ تازه اونم موتور 2 لیتری برای سوپرا …

    سوپرا قدیم = ????
    سوپرا جدید = ????

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. Abbas.Lambo

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (873 ديدگاه)

      نوع کامنت گذاشتنت صد در صد شبیهشه

      موافقم 10
    2. Vsting max

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ببخشید جناب بعد از اومدن شما دیگه رامین پیامی نمیده
      و پیام هاتون کپ رامینه

  7. امیرحسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (449 ديدگاه)

    عقبش خیلی قشنگه مثل خودروهای f1 شده منظورم اون چراغ روی دیفیوزرشه

    موافقم 15
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      تازه فهمیدی!؟فراری ۶۱۲مدل ۲۰۱۳هم چراغش روی دیفیوزر بود،۴۵۸ایتالیا هم همینطور…

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. امیرحسین

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (449 ديدگاه)

        نه تازه نفهمیدم،خب قشنگ بود گفتم قشنگه،چه ربطی داره عزیز،من که نگفتم هیچ ماشینی این شکلی نیست یا فقط سوپرا این جوریه،فقط میخوای یه چی بنویسی

        موافقم 13
      2. رضا

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (172 ديدگاه)

        612 مدل 2013 ?! F12 رو میگى

        موافقم 12
  8. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    GR یاریس : لایک
    سوپرا: دیسلایک

    موافقم 28
    مخالفم 8
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      قطعا یاریس بهتره…

      موافقم 11
      مخالفم 1
  9. AWP

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چه کردی با خودت اقای تویوتا!؟
    اون اسپورت افسانه ای که هنوز هم شخصا ارزوی داشتنش رو دارم تبدیل شده به یه چهار سیلندری که باید بلندگوهاش صدای موتور پخش کنن!

    موافقم 17
    مخالفم 1
  10. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    به بین این دو ماشین کدوم ماشین ماشین سال اروپا می‌شود.
    سیتروءن C4 لایک
    فولکس واگن آی دی۳
    خودم احتمال می‌دهم سیتروءن در بیاد. هم برقیش هست و هم بنزینیش.فولکس واگن فقط برقیه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. MOHAMMAD

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      ربطی نداره
      من خودم به شخصه
      ID.3 رو ترجیح میدم

      موافقم 5
      مخالفم 1
  11. $ÃЪŦÏЛ$

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    دوستان یه سوال،اگه چند روز به سایت سر نزنم حسابم غیرفعال نمیشه؟یکی بهم میگفت اگه اینکارو بکنی بعد باید حسابتو از اول درست کنی…
    درسته؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1145 ديدگاه)

      نه هیچی نمیشه فقط رمز و ایمیل یادت باشه

    2. جناب ایکس

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      نه اصلا. من یه ماه نبودم هیچ اتفاقی هم نیوفتاد

  12. ?Ali Hossein?

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    تو جلو اصالت رو رعایت کرده
    ولی تو عقب….

  13. MOHAMMAD

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    اما کیمن
    GTS یچیز دیگس

  14. زیزیگولو

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    فرمون خوش دستو ارگونومی عالی تو طراحی داشبورد باعث میشه راننده از رانندگی لذت ببره که سوپرای جدیدم این ویژگی رو داره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. Mf1

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    بنظرم هیچی شباهتی به سوپرا افسانه ای دهه ۹۰ نداره
    ای کاش هیچ موقع تولید نمیشد
    ولی در عوض نیسان gtr اصالت و طراحی خودش حفظ کرده

  16. جناب ایکس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1458 ديدگاه)

    به شخصه از جلو پنجرش بدم میاد. واقعا خکب در نیومده

  17. Ali

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    چقدر زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. بهنام

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    من که خیلی دوسش دارم و فکر می‌کنم تویوتا ماشینی بسیار شایسته روانه ی بازار کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا