افرادی که به دنبال خرید یک خودروی خانوادگی هستند، عمدتاً رو به اتومبیلهای شاسیبلند هفت نفره یا سه ردیفه خواهند آورد. تویوتا هایلندر یکی از بهترین گزینه ها در این سگمنت محسوب میشود. منطق افرادی که این خودرو را در صدر لیست گزینش خود قرار دادهاند، بر دو دلیل اصلی استوار است: یکی کیفیت بالای محصولات برند تویوتاست که این کمپانی را به پرفروشترین خودروساز مستقل تبدیل نموده و دیگری تجهیز نمودن هایلندر به مجموعهای از تجهیزات ایمنی آن هم به طور استاندارد است که در سایر وسایل نقلیه مشابه، تنها با پرداخت هزینه مازاد بر قیمت پایه خودرو قابل سفارش هستند. بنابراین اگرچه ممکن است تویوتا هایلندر اندکی قدیمی به نظر برسد اما هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
قیمت: ۷ از ۱۰
تویوتا هایلندر ۲۰۱۸ با دارا بودن بهای ۳۱,۰۳۰ دلاری از قیمتی مشابه سایر شاسی بلندهای سه ردیفه برخوردار شده با این تفاوت که تجهیزات ایمنی پیشرفته موسوم به TSS-P، به صورت استاندارد در نسخه پایه تویوتا هایلندر موجود بوده و احتیاج به پرداخت هزاران دلار اضافه به منظور نصب آنها بر روی خودرو نیست. ضمنا بسیاری از امکانات ایمنی موجود در نسخه پایه تویوتا هایلندر، تنها در تریمهای سطح بالای محصولات رقیب قابل سفارش بوده و اصلا در نسخه پایهی این خودروها یافت نخواهند شد.
نمونه مورد بررسی در این مقاله از نوع XLE میانرده چهارچرخ محرک بوده و قیمت آن از ۳۸,۹۲۰ دلار برای مدل دیفرانسیل جلو و ۴۰,۳۸۰ دلار برای نسخه چهارچرخ محرک شروع میشود. همچنین سیستم سرگرمی Blu-ray DVD با قیمت ۹۶۰ دلار، تنها آپشن اضافه شده از سوی شرکت سازنده بر روی این خودرو است. لازم به ذکر است که محصولات مشابه تولید شده توسط سایر خودروسازان با یک چنین سطحی از امکانات، چیزی در حدود ۵۰ هزار دلار برای مشتری هزینه در بر خواهد داشت.
طراحی ظاهری: ۵.۳ از ۱۰
تویوتا آخرین بار ۴ سال پیش هایلندر را دستخوش بازطراحی نمود؛ اگر این مسئله را در کنار موضوع فروش بالای این خودرو قرار دهیم، متوجه میشویم که از نظر ظاهری با یک خودروی بسیار آشنا طرف هستیم. درضمن هایلندر در سال ۲۰۱۶ مورد به روزرسانی واقع شد. با این تفاسیر ظاهر هایلندر اگرچه ضرورتا قدیمی و از مدافتاده به نظر نمی رسد اما نکته هیجانانگیزی نیز در رابطه با آن نمیتوان بیان نمود.
راحتی و طراحی داخلی: ۶.۵ از ۱۰
داخل کابین هایلندر بیشتر از آنکه زیبا باشد جنبه کاربردی دارد. تزیینات قهوهایرنگ به همراه دوخت قهوهای صندلیها چندان جلوه زیبایی نداشته و ساعت دیجیتال تعبیه شده بالای داشبورد تا حد زیادی قدیمی و دمُده به نظر میرسد.
نگهدارندههای بزرگ فنجان، تعداد زیادی پورت USB و مخزن بزرگ میانی که برای قراردادن اشیای مختلف بسیار کاربرد دارد، فضای داخلی کابین هایلندر را مطلوب رانندگی روزانه نمودهاند. همچنین یک بخش کشویی فرم در قسمت میانی و کناری داشبورد برای قرار دادن اشیای مختلف تعبیه شده که بسیار مفید و کاربردی است.
از نظر آسایش و راحتی سرنشینان نیز کمبودی در صندلیهای ردیف اول و دوم مشاهده نمیشود.
در طی رانندگی ۱۲ ساعته که با این خودرو انجام دادیم صندلیهای جلو کاملاً راحت و خوشنشست بودند. برخلاف ردیفهای اول و دوم، صندلیهای ردیف سوم حتی برای نوجوانان نیز راحت نبوده و هایلندر از این منظر مشابه خودروهایی همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است.
فناوری: ۳.۳ از ۱۰
کمترین نمره هایلندر را به بخش فناوریها و تجهیزات کابین آن اختصاص دادهایم. سیستم اطلاعات سرگرمی، با آن گرافیک سطح پایینش، قدیمی به نظر رسیده و تواناییهای آن محدود است. بسیار عجیب است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، اپل کارپلی و اندرویداتو برای یک خودروی جدید عرضه نشود؛ متاسفانه هایلندر مانند بسیاری دیگر از محصولات تویوتا، به این ضعف بزرگ دچار است.
همچنین با وجود ۵ پورت usb، هیچکدام در ردیف سوم قرار ندارند.
هندلینگ و پرفورمنس: ۶.۹ از ۱۰
عملکرد سیستم تعلیق هایلندر از نظر تطبیقپذیری بسیار مناسب بوده و این خودرو از کیفیت سواری مناسبی برخوردار گشته است، هرچند که کاملاً راحت و مایه آسایش هم نیست. هندلینگ خودرو بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم و سفتی غربیلک فرمان متناسب با سرعت حرکت خودرو تغییر مینماید. پیشرانه V-6 به حجم ۳ لیتر که توان خروجی آن معادل ۲۹۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل نیز مساوی ۳۵۷ نیوتن متر است، هایلندر را به یکی از قدرتمندترین کراساوورهای شش سیلندر بدل نموده است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سوی چرخها را بر عهده دارد. ظرفیت یدک کشی این خودرو برابر ۲۲۶۸ کیلوگرم است که اگرچه رقم مطلوبیست اما همتراز با توان یدک کشی خودروهای رقیب محسوب میشود.
مشخصه های ایمنی: ۸.۹ از ۱۰
اگر امنیت خانواده برای شما در اولویت قرار دارد، پس تویوتا هایلندر همان چیزی است که به دنبالش می گردید. (Toyota Safety Sense-P (TSS-P مجموعهای از تجهیزات ایمنی مدرن است که به طور استاندارد بر روی همه نسخههای هایلندر نصب شده است. این پکیج شامل مواردی همچون: هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل رادار-پایه، ترمز خودکار اضطراری و نور بالای خودکار، است.
همچنین نسخه XLE و تریمهای بالاتر از آن به طور پیشفرض از سیستمهای هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر بهرهمند خواهند بود. دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب نیز در بالاترین تریم قابل ارائه هستند.
مصرف سوخت: ۷ از ۱۰
میزان مصرف سوخت این خودرو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب معادل ۱۱.۷، ۹ و ۱۰.۷ لیتربرصد کیلومتر است که درست در راستای مصرف سایر رقبا قرار داشته و از این جهت، از برتری خاصی در قیاس با رقبا برخوردار نبوده و با توجه به وزن ۲۰۲۵ کیلوگرمی این خودرو کاملا منطقی به نظر میرسد.
منبع: motor1
me84
۱۰ فروردین ۱۳۹۷.
اگه دیدگاه نسبتا سنتی داشته باشی برات مناسبه. در غیر اینصورت چیز جالبی نیست.
البته باید به اسم تویوتا احترام گذاشت.
Sina
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ولی من دوستش دارم نه به این دلیل که بی نقصه به این دلیل که فعلا بهترین گزینست چونکه اگر دنبال یه ماشین ۸ سرنشینه باشید و گندگی و مصرف سوخت خیلی زیاد لندکروز رو نمیخواین داشته باشید میتونید برید سراغ این
داشبورد و صفحه نمایشش خیلی خوشگله جلو پنجرشم شیک و جوون پسنده اما قبول دارم پشتش کاشکی شیک تر و یکم لکسوسی بود
آره مزدا cx9 شیک و خیلی خوشکل رو هم داریم ولی موتورش بنزین اکتان بالا میخواد و به ردیف سوم صندلیش زیاد نمیشه دل خوش کرد
فولکس اطلس رو داریم که مهمترین رقیبشه اما جلو پنجرش زیاد خوشگل نیست و موتور ۲ لیتری واسه همچین هیکلی!!! فقط همون شش سیلندره خوبه
(البته البته اگر قیافه بیرون و داخل توراگ جدیده رو توی اطلس پیاده کنه که دیگه حرفی باقی نمیمونه قطعا بدون شک انتخابم میشه اطلس)
هوندا پایلوت هم فوقلاده راحته کاربردیه ۸ نفر رو بهتر جا میده اما قیاقه بیرونش پیره و با جعبه دنده دکمه ایشم حال نمیکنم
پس خود من باشم هایلندر رو با لاستیک های همه فصل و مناسب برای آفرود انتخاب میکنم
علی
۱۰ فروردین ۱۳۹۷نمدونم چرا
ولی اطلس بدجور دلمو برده
بنظرم گزینه ی خیلی خوبی برای ایرانه
الان خانواده های پرجمعیت چاره ای جز مدل های قدیمی و دست دوم ندارن
اما اطلس با اون سایز و قیمت خیلی خوب میشه
البته ک موتور ۶ سیلندرش عالی میشد ولی حیف…
Saeed Boroomand
۱۲ فروردین ۱۳۹۷CX9 نیاز به بنزین پریمیوم نداره. توی خودرو های ژاپنی کمتر ماشینی هستش که بنزین اکتان بالا ریکوایردش باشه و نه رکامندد. هایلندر البته بزرگتره اندازه اش و بیشتر احساس مناسب بودن توی جاده رو میده و مزدا حس رانندگی داخل شهر.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۳۹۷میشه یکی از مدلهای بَد تویوتا را طی ۳۰ سال گذشته نام ببرید.
بدون بررسی همشون خوبن
جداً عجب ماشینیه هایلندر
گذرموقتشو تو شهر از نزدیک دیدم . ماشینیه کوچیکتر از پرادو و واقعا خوش فیس و خوش اتاقه.
ساخته شده برای ماجراجویی خانوادگی
ahmad
۱۰ فروردین ۱۳۹۷با ابهته
Omid622
۱۰ فروردین ۱۳۹۷شماها یه لحظه تصور محصولات شاسی بلند تویوتا رو بکنید:
هایلندر_فورنچور_فوررانر_پرادو_لندکروزر
دیگه چی میخوایید از یک برند
Mohamad
۱۰ فروردین ۱۳۹۷بنظرم نقطه ضعف و قدرت موقعی به چشم میاد که محصول در مقام مقایسه قرار بگیره در نتیجه من معتقدم و دقت کردم تویوتا عمدا یه سری محصولاتشو از نظر امکانات و اپشن خشک و یه نمه بی روح میزنه چون بازار خودشونو دارن ضمن اینکه موقع فروش، اکثر مشتریا به کلیات توجه دارن، یه عده که اصلا تویوتا بودن ماشین براشون کفایت میکنه!
Saeed Boroomand
۱۲ فروردین ۱۳۹۷دقیقا همینطوره. اصولا وقتی یه شرکت تعداد محصولاتش زیاد شه دیر یا زود به این مشکل برمیخوره. ایجاد بازاره دیگه برای تولزن بین محصولاتش و البته احمقانه اس.
حميد
۱۰ فروردین ۱۳۹۷اینقدر ارزش ریال کم شده قیمّت یک دوچرخه به دلار و یورو زیاد به نظر میاد