تویوتا

بررسی تویوتا های‌لندر V6 AWD مدل 2014

های‌لندر برای سال ۲۰۱۴، سر و شکلی کاملاً جدید به خود گرفته و در طراحی آن یک تجدیدنظر کامل صورت گرفته است. در ادامه، قصد داریم تا بهترین تویوتا های‌لندر لیمیتد ۲۰۱۴ با پکیج پلاتنیوم، موتور V6 و سیستم AWD بررسی کنیم.

2014 Toyota Highlander V6 AWD
۲۰۱۴ Toyota Highlander V6 AWD
هایلندر برای سال ۲۰۱۴ یک طراحی کاملاً جدید دارد. بدنه بیرونی کشیده‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده است. طراحی داخل کابین نیز کاملاً تغییر کرده است. بسیاری از مؤلفه‌های سیستم تعلیق برای مدل سال ۲۰۱۴ بهینه‌سازی شده‌اند. در کابین ارتقا یافته هایلندر پوشش جدید را برای داشبورد شاهد هستیم و ظرفیت حمل وسایل نیز افزایش یافته است.
2014 Toyota Highlander V6 AWD
۲۰۱۴ Toyota Highlander V6 AWD
درون کابین های‌لندر لیمیتد پلاتینیوم بسیار لوکس است و ظرفیت ۷ سرنشین را دارد. صندلی‌های جلو به گرم‌کننده-سرد‌کننده مجهز هستند و راننده یک دوربین نمای عقب در اختیار دارد. پکیج پلاتینیوم شامل امکاناتی چون سقف آفتاب‌گیر پانوراما و گرم‌کن چرخ فرمان و صندلی‌های ردیف وسط است. پکیج پلاتینیوم همچنین همراه با تکنولوژی‌های ایمنی شامل هشدار نقطه کور، دستیار پارک عقب، هشدار عبور از خط جاده و کنترل دینامیک حرکت همراه با ترمز کاهش برخورد، عرضه می‌شود.
2014 Toyota Highlander V6 AWD Interior
۲۰۱۴ Toyota Highlander V6 Interior
هایلندر تست، همچنین دارای یک سیستم روشنایی LED برای داخل کابین، تریم کروم دودی برای چراغ‌ها، حافظه جانبی راننده، چرخ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی و یک سیستم صوتی JBL با ۱۲ اسپیکر است.
کابین های‌لندر از بهترین مواد و مصالح برای ایجاد زیبایی و راحتی استفاده کرده است. صندلی‌های جلو راحت هستند و ورود و خروج به آن‌ها بسیار آسان است. شاید صندلی راننده اندکی مشکل تکیه‌گاه داشته باشد، ولی تکیه‌گاه صندلی‌های های‌لندر در کل، خوب است. ستون جلویی خودرو در های‌لندر کوچک‌تر شده و در نتیجه، دید بهتری برای راننده ایجاد شده است. در حالی که سوار بر یک شاسی‌بلند بزرگ شده‌ایم، تمام سطح جاده را می‌توانیم به خوبی ببینیم.
بدنه کشیده‌تر باعث شده تا ۶ اینچ به کف بارگیر در عقب صندلی‌های ردیف سوم اضافه شود. برای صندلی‌های ردیف سوم نیز فضا بازتر شده و در این ردیف، سه صندلی قرار گرفته‌اند که بیشتر برای سرنشینان با بدن‌های کوچک مناسب هستند.
درون جاده، سواری با های‌لندر بسیار راحت و آسان است و حسی بیشتر از رانندگی با یک شاسی‌بلند بزرگ دارد. این خودرو، با موتور ۳/۵ لیتری V6 همراه است که تویوتا در بسیاری از خودروهایش از آن استفاده می‌کند. این موتور، ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت دارد که می‌تواند حرکت های‌لندر را در شرایط مختلف تأمین کند.
سیستم فرمان های‌لندر هنوز جای کار دارد، ولی به نسبت، واکنش خوبی دارد و حس آرامش خوبی در پیچیدن‌ها دارد. همچنین، سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده در های‌لندر، جذب انرژی بهتری را نشان می‌دهد و در راه‌های خاکی، این موضوع بیشتر قابل‌لمس است.
شاید برچسب AWD برای هایلندر باید به عنوان «وسیله نقلیه‌ای برای تمام فصول» درنظر گرفته شود تا یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ که برای شرایط خارج از جاده مناسب باشد. این خودرو ممکن است برای رفتن به کوهستان به صورت تفریحی کارایی داشته باشد، ولی برای استفاده در خارج از جاده، چندان مناسب نیست. [jwplayer mediaid=”۷۲۷۹۸″] در های‌لندر جدید، یک سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با موتور V6 همراه است و به مصرف بهینه سوخت کمک می‌کند. امّا نباید انتظار زیادی از یک شاسی‌بلند بزرگ و با وزنی بیش از ۲ تُن در مصرف سوخت داشت. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوخت های‌لندر با سیستم AWD را ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرده است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میرسه.طراحیش خوبه یعنی کمتر جنجال برانگیز هستش.طراحی داخلیش که خیلی خوب شده و موتورش هم که متوسط به بالاست.در کل امیدوارم بتونه موفق بشه.

    “سوختم،سوختم من از غم،دل او پی یار دیگری بود…”

    1. saeid

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      اگه با لندکروز مقایسه طراحی جلو و عقبش خیلی قشنگتره و لندکروز خیلی خاصه بنظرم

    2. Zonda R

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      شاهین
      ای شیطون
      چهارتار گوش میکنیا ;-)

      1. شاهین

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        پسر چارتار عشقه عشق!
        لنگه ندارن خداییش.

        1. رضا 2272

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (186 ديدگاه)

          عاشقش شدم. چقدر جاداره. جون میده واسه سفر طولانی

  2. رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی زیبا و خشنه.داخلش هم عالی
    مصرف سوختشم در حد سمنده. ولی با 2تن وزن و 270 اسب

  3. کیان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    نسبت به نسل قبلیش خیلی قشنگ تر شده…

  4. مهدی ف

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    زیبا باابهت و اصیل

  5. داوود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    معنای واقعی یک شاسی بلند بی حاشیه و بی دردسر
    به نظر لوکس هم میرسه!!
    خیلی دوس دارم، ابعاد شاسی بلندهای تویوتا و همچنین شاسی بلندهای جنرال موتورز را پدال یه مقایسه داشته باشه!!
    دو تولید کننده اصلی شاسی بلند دنیا همین دو کمپانی هستند

  6. ROLSE ROISE

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تو ایران هم وارد میشه!!!!!!!!!!!!!!!

    مثل تویوتا کروز می مونه اما کروز یک سروگردن از هایلندر لیمیتد بالاتره!!!!!!!!!

    اون از لحاظ جسه و دیزاین(طرح)!!!!!!

    تویوتا باشه!!هرچی میخاد باشه!!!!!!!!!!

  7. saied

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    من که خیلی دوسش دارم :)

  8. داوود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یه سوال، میشه یکی فرق AWD و 4WD رو توضیح بده
    از لحاظ ترجمه میدونم، اما از نظر کارایی دوس دارم بیشتر بدونم

    عکساشو که بیشتر دیدم، طراحی کناریش خاص و زیباست

  9. کافر مقدس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چرا سعی میکنی شبیه آمریکایی ها باشی! خودت باش!

    داود جان اینجا کامل توضیح دادـه awd و 4wd رو

    http://www.pedal.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-awd-4wd/

  10. sadegh

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    شاید یکی با ماشینای ژاپنی حال نکنه، ولی شاسی بلندای تویوتا واقعا محشرن، یعنی اگه یکی بگه شاسی بلنداش مضخرفن، میشه نتیجه گرفت که چیزی از ماشین سر در نمیاره!

  11. زیگما

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بخش اعظم طراحی این خودرو در امریکا انجام گرفته
    در امریکا تولید میشه و حتی برای صادراتش به کشور های دیگه از امریکا صادر میشه! واقعا عجیبه. آخه هزینه تولید در اونجا بالاست و تولیدات اونجا مناسب صادرات نیست.
    در هر حال
    این ماشین قیافه بیرونش خوبه
    داخلش به هم ریخته است. دوستش ندارم
    مشخصات فنیش افتضاحه. آخه موتور 4 سیلندر رو برای مدل های پایینش به صورت استاندارد گذاشتن! واقعا….

  12. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشید اگه بی ربطه ولی کمکم کنید…
    دوستان من موندم بین دو خودروی جک جی 5 اتومات و سوزوکی 2000 سی سی اتومات 87 کدومش رو بگیرم…بودجه بیشتر دارم ولی خو نمیشه همش رو به ماشین داد…خدایی همه نظر بدبد و کمکم کنید خواهش میکنم از همه لحاظ بگید که کدوم بهتره..توجه داشته باشید که یکیش صفره و یکی دسته چندم ولی خب دسته دومه معتبر تره و لی خو من نظر شما رو میخوام با تشکر

    1. شاهین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      محمد عزیز،من دلیلی برای این انتخابم ندارم ولی مطمئنا سوزوکی رو انتخاب میکنم.البته دلیل دارما ولی خب…

      1. مارال

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (274 ديدگاه)

        سوزوکی 2000 توی سربالایی ها باعث میشه که به خودت فحش بدی،میخای بین 65 تا 75 ملیون تومن پول بدی انتخاب های بهتری هست، ماکسیما مدل 85، سوناتا 2006 یا 2007 ، مزدا 3 مدل 88 ،هیوندا آی 30 ،کمری 2007

    2. javid

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      به نظر من هم سوزوکی بهتره درسته که مونتاژ داخل ولی هرچی باشه یه رگ ژاپنی داره اونم مدل 87

  13. مصطفی فقط آگراR

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.از قیافش خیلی خوشم میاد.

  14. Metalhead

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    این خودرو همواره با RX350 در حال رقابت بوده ، کدام را انتخاب می کنید؟؟؟؟

    Lexus RX350 = Like
    Toyota Highlander = Unlike

    1. زیگما

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      این دو خودرو نه در ابعاد با هم برابر هستند نه از نظر امکانات نه از نظر قیمت…..

      1. Metalhead

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        مطمئنی؟؟؟؟؟

        حدود یک دهه قبل، تویوتا هایلندر یکی از پیشگامان عرصه‌ی خودروهای SUV بود و رقابت شدیدی با لکسوس RX داشت. با توجه به این که این خودرو دیگر در سایه‌ی لکسوس قرار ندارد و با تهدیدی از جانب سایر خودروها مواجه نیست، هم اکنون نیز با قرار گرفتن در بازار رقابتی این نوع خودروها، هایلندر شانس زیادی برای تبدیل شدن دوباره به خودروی موفق سال‌های گذشته در کلاس خودروهای SUV را به‌دست آورده است.

        http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1-2014/

        1. زیگما

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          خودت داری میگی یک دهه قبل!
          چه ربطی به الان داره؟
          هه هه

  15. امید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوب شده

  16. محمد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    عالی ومعرکه هست…..تویوتا یه دونه ای….زیبا وباابهت واصیا وپرافتخار

  17. ایمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتاس دیگه چیکارش میشه کرد هرچی میزنه محشره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا