تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ دستخوش تغییرات زیادی نشده است. از این جهت به پورشه ۹۱۱ شباهت دارد، چرا که احتیاج به تغییرات دراماتیک و طراحی مجدد ندارد. مردم آن را میخرند چرا که یک پرادو است. این خودرو بر روی یک شاسی فریم-نردبانی سوار شده و به اندازه کافی با تکنولوژی های آفرودی مملو شده است تا در هنگام صعود از یک مسیر کوهستانی، از نوشیدنیهای خنک موجود در سردکن تعبیه شده در کنسول میانی، لذت ببرید.
برای سال ۲۰۱۸، پرادو چهرهای جدید یه خود گرفته که شامل درب موتور جدید، چراغهای جلویی اصلاح شده به اضافه یک گارد میلهای برای ارتقای قابلیتهای آفرود، میشود. چراغهای عقب نیز اندکی تغییر یافتهاند.
در داخل کابین با یک کنسول میانی و اهرم تعویض دنده اصلاح شده روبرو هستیم.
تویوتا به این خودرو امکاناتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال، هشدار انحراف از مسیر و نوربالای خودکار را اضافه نموده است.
کلیه قیمتها با کاهش مواجه شده و بهای تویوتا پرادو GX مجهز به گیربکس دستی از ۵۳,۴۹۰ دلار استرالیا شروع میشود. پرادو GXL با گیربکس دستی، ۵۹,۹۹۰ دلار آب میخورد و VX نیز قیمتی معادل ۷۳,۹۹۰ دلار دارد. اما ارزش نمونه مورد بررسی یعنی کاکادو از ۸۴,۴۹۰ دلار آغاز میشود.
اگرچه مدلهای VX و کاکادو تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه میشوند، اما نسخههای GX و GXL علاوه بر گیربکس دستی شش سرعته، با پرداخت مبلغ ۳۰۰۰ دلار به گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز خواهند شد. تنها آپشن ارائه شده برای کاکادو، رنگ پریمیوم آن است که ۵۵۰ دلار هزینه دربردارد.
کاکادو از مدرنترین سامانه چهار چرخ محرک ساخت تویوتا بهره میبرد. لیست امکانات استاندارد پرادو. کاکادو شامل موارد ذیل میشود:
رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی، هفت صندلی با قابلیت تنظیم الکتریکی، سیستم ورود و استارت هوشمند، مسیریاب ماهوارهای، چراغهای جلویی Bi-LED، ریل سقفی و رکاب جانبی، شیشه دودی، کنترل سهگانه سیستم تهویه، قفل دیفرانسیل عقب، صندلیهای چرمی جلو و عقب مجهز به گرمکن، صندلیهای جلو مجهز به تهویه، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو، مانیتور پانوراما، سیستم تعلیق دینامیک جنبشی، سیستم MTS، کنترل خزش، مونروف، سیستم اطلاعات سرگرمی بلو-ری به همراه سه عدد هدست وای فای.
نیروبخش تویوتا پرادو کاکادو همان پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ دیزلی به حجم ۲.۸ لیتر است که در مدل سال قبل نیز حضور داشت. توان خروجی این پیشرانه برابر ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور حاصله نیز معادل ۴۵۰ نیوتن-متر است که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه چیزی در حدود ۸ لیتر بر صد کیلومتر بوده که برای خودرویی به این قد و قواره کاملا مناسب است.
در طراحی داخل کابین و بویژه داشبورد از خطوط تیز و شکسته استفاده شده است. صندلیها کاملا راحت هستند و سرنشینان ردیف دوم از نظر فضای پا و سر هیچ مشکلی نخواهند داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی کمی مایوسکننده است. صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در نگاه اول خوب به نظر میرسد اما کارکردن با آن در حین حرکت سخت است و فاقد تکنولوژیهای مدرنی همچون اپل کارپلی و اندرویداتو است. تجربه استفاده از سیستم تشخیص صدا نیز جز ناامیدی چیزی در پی نخواهد داشت.
شاید بزرگترین تغییر پرادو، افزایش ظرفیت یدککشی آن است. اینک ظرفیت یدککشی پرادو از ۲۵۰۰ به ۳۰۰۰ کیلوگرم در حالت ترمزدار و ۷۵۰ کیلوگرم در حالت فاقد ترمز، رسیده است.
گشت و گذار در سطح شهر با پرادو بسیار لذت بخش است و سواری راحتی را ارائه میدهد که قطعا بخشی از علت آن به سیستم تعلیق برمیگردد. این سیستم در جلو به صورت جناقی دوبل مستقل با فنرهای پیچشی بوده و در قسمت عقب، بازویی پنج اتصاله که با بسیاری از بروزترین تکنولوژیهای مرتبط با سیستم تعلیق، همراه شده است. همچنین سیستم هیدرولیکی تعلیق دینامیکی جنبشی که از ابداعات استرالیاییهاست، در بخش بالایی میلههای تعادل نصب شده و هنگام عبور از پیچها، مانع از تحرکات جانبی خودرو میشود؛ در نتیجه تعادل خودرو در سر پیچ بسیار بهبود مییابد. حالات متفاوت رانندگی که موجب تغییر در تنظیمات سیستم تعلیق و حساسیت دریچه گاز خودرو میشوند، شامل پنج حالت اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس، است.
سیستم فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی معمولی بوده و در نتیجه تجهیزاتی همچون، پارک شبهخودکار، فرمان با مقاومت قابل تنظیم و سامانه نگهدارنده بین خطوط، در این خودرو قابل نصب نیستند. با وجود غیرالکتریکی بودن سیستم فرمان، این سامانه در رانندگی شهری بسیار نرم و سبک عمل نموده و در بزرگراه، همچنین در مسیرهای آفرود بسیار پاسخگو و دقیق است. با توجه به وزن ۲۴۵۵ کیلوگرمی کاکادو، شتاب صفر تاصد این خودرو برابر ۱۵ ثانیه است که قاعدتا با توجه به تعداد سیلندرها و وزن خودرو، چندان هم بد به نظر نمیرسد. در عوض میزان مصرف سوخت آن بسیار مناسب است و طبق ادعای تویوتا برابر 8L در 100km است که البته تیم ما بعد یک روز کامل گشت زدن در انواع و اقسام جادهها، توانست به رقم متوسط 10L/100km دست پیدا کند.
در مسیرهای خاکی و در حالیکه با سرعت بالاتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت هستید، سیستم کنترل پایداری، اطمینان خاصی را در شما پدید میآورد. کیفیت سواری در حد خوبی است و اثری از انتقال ضربات مهلک به داخل کابین وجود ندارد.
آفرود جایی است که پرادو در آن بسیار درخشان عمل میکند. عمق نفوذ در آب برابر ۷۰۰میلیمتر، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین مساوی ۲۲۰ میلیمتر و زوایای approach/departure آن برابر ۳۰.۴ و ۲۳.۵ درجه است. با دو مخزن به حجم ۸۷ و ۶۳ لیتر، خیالتان از بابت سوخت خودرو در طی آفرود راحت خواهد بود.
رضا
۱۳ آذر ۱۳۹۶پرادو هم چون حضرت از بزرگوارن هستند
Kamran
۱۳ آذر ۱۳۹۶کاکادو ?
حامد
۱۳ آذر ۱۳۹۶دوستان یه سوال
برای افرود لندکروز بهتره یا پرادو؟
datsun
۱۳ آذر ۱۳۹۶صدرصد لندکروز v8
https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%AC%DB%8C%D9%BE-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%84%DA%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-g550-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%84%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B1/
#ali.m#
۱۳ آذر ۱۳۹۶“در ضمن، تویوتا پرادو در عبور از آبی به عمق 50 تا 65 سانتیمتر هیچ گونه مشکلی نداشت و بخوبی از عهده آن برآمد.”
یه فیلم دیدم توی جایی ک سیل اومده بود و با قایق امداد رسانی میکردن یه لندکروزر تا زیر اینش اب بود اونم بدون استوکر ولی بدون مشکل حرکت میکرد.
سامان اذری
۱۴ آذر ۱۳۹۶اسنورکل
رامين
۱۳ آذر ۱۳۹۶پرادو چابک تر و آیرودینامیکی تر هستش چون هردو ماشین را داشتم و از تجربه رانندگی میگم هردو مثل همن پس تعصبی وجود ندارد از کسانی که افرود حرفه ای میرن بپرسی میگن .پرادو سریع تر نرم تر ولی ردیف سوم خیلی کوچیکه تنها بدیشه فقط ۴ سیلندرش خیلی کند هست
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۶از پاسختون متشکرم دوستان
جعفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶وانت پیکان بهتره
1- ارزون هست
2- قطعاتش همه جا هست
3- هر جا گیر کرد ، همونجا ولش کن برو یکی دیگه بخر
greyz
۲۴ دی ۱۳۹۶مشخصه لندکروزر من از اونا نیستم ولی خیلی ها هستن لندکروزر رو حتی از مرسدس و فرود شیش چرخ هم قوی تر میدونن مشخصه که این بیشتر مثل جوک میمیونه ولی همین اغراق بیش از حد قدرت و توان لندکروزر رو نشون میده
حسین
۱۳ آذر ۱۳۹۶تویوتا سلطان آفرود. فکر کنم بیش از 10 مورد suv کامل داره که هر کدوم تو کلاس خودشون حریفان رو به چالش میکشن.ای کاش جناب مهندس باباپور قیمتها رو به دلار آمریکا هم محاسبه میکرد
datsun
۱۳ آذر ۱۳۹۶از خوبهای آفرود تویوتا
خانواده لندکروز ، سکویا ،فور رنر ، فورچونر، هایلندر ،
تو بخش پیکاپ ها
هایلوکس، تاکوما و توندرا
+
محصولاتی از لکسوس
net
۱۳ آذر ۱۳۹۶جلوپنجره اصلا به این ماشین نمیخوره و زشته
m.m
۱۳ آذر ۱۳۹۶راس میگه اگه قیمتاشون رو ب پول خودمون هم بگین خیلی خوبه
MEHRAN
۱۳ آذر ۱۳۹۶خداییش کی این پست رو دیسلاک کرده؟!!!
کارل شلبی
۱۳ آذر ۱۳۹۶فوق العاده ماشین درجه یکیه اینو با حضرت رو یه اندازه دوست دارم???
Sina
۱۳ آذر ۱۳۹۶واقعا دمش گرم فیس لیفتش خیلی خوب شده مخصوصا چراغهاش
کاکادو که اینورا نمیاد اما فکرشو بکن تویوتا واسه پرادو هم پکیج trd بده بیرون واقعا معرکه میشه از همه نظر تک و عالی میشه وقتی عکسهای فوچونر trd رو میبینی فکر پرادو trd رو بکنی میفهمی چی میشه
حیف حیف که برنامه ای براش نداره واقعا حیف
https://www.dubicars.com/2018-toyota-fortuner-trd-126633.html
Kamran
۱۳ آذر ۱۳۹۶لامبورگینی اوروس معرفی شد عزیزان دل !!!!!!!!!!
shirko.mercedesbenz
۱۳ آذر ۱۳۹۶غول کش برازندشه
Saied
۱۳ آذر ۱۳۹۶واقعا جاش تو بازار ایران خالیه.
حیف نیست این و لندکروز تر ایران نباشه اخه
A.B
۱۴ آذر ۱۳۹۶کاش یه موتور 6 سیلندر توربوی 250 اسبی میذاشتن روش که شتابش بهتر بشه دیگه هیچ ایرادی بهش نیست عالیه
امیر
۱۴ آذر ۱۳۹۶مدلهای vx پرادو 6 سیلندر وتوانی در همین حد دارند
احمد
۱۴ آذر ۱۳۹۶پرادو یه ماشین همه چی تمامه فقط طراحی داخلش چراغ عقبش میتونست بهتر باشه