نسل جدید تویوتا سوپرا که خیلیها منتظرش هستند سال آینده و در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد اما این امر باعث نشده که گازو ریسینگ (بخش موتور اسپورت تویوتا که مسئول توسعه این خودرو است) اجازه ندهد پروتوتایپ آن را در تپههای مادرید تست نکنیم.
پوشش استتاری بکار رفته در بدنه کار خود را که همان پنهان کردن جزئیات طراحی بدنهی کوپهی سوپرا است به خوبی انجام داده اما با این وجود هم میتوان طراحی گیرای این خودرو را تشخیص داد. از جمله ویژگیهای الهام گرفته از موتور اسپورت میتوان به ورودیهای خنک کننده، سقف ویژه، بالهای آئرودینامیک و دیفیوزر عقب و چراغ بسیار جذاب برگرفته از مسابقات لمانز اشاره کرد. این امر پیشبینی پذیر بود زیرا تویوتا در حال ساخت مدل مسابقهای سوپرا نیز میباشد.
گازو کار زیادی روی ابعاد سوپرا انجام داده و تمرکز اصلی آن روی کسب نسبت فاصله به محوری به فاصله بین چرخهای روبرویی است. این نسبت برای یک خودروی اسپورت کاملاً عالی شده است.
این موضوع با توزیع وزن ۵۰/۵۰ شده است. توزیع وزن عالی سوپرا نیز با نصب پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی برگرفته از ب ام و حاصل شده و تویوتا باافتخار ادعا میکند سوپرا یک خودروی اسپورت نابغه با طراحی پیشرانهی جلو-وسط است.
پیشرانه به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آن یکی از تنها ۶ قطعهای است که با برادر آلمانی سوپرا یعنی ب ام و Z4 مشترک میباشد.
از همان لحظهای که روی صندلی سوپرا مینشینید احساس درست بودن همهچیز به شما دست میدهد. حس نشستن روی اکسل عقب به همراه کاپوتی کشیده حس یک خودروی اسپورت سنتی را تداعی میکند. پاها مستقیم بوده و فرمان نیز به سینهی راننده نزدیک است و همهی اینها حس فوقالعادهای ایجاد میکند. پیشرانهی ۶ سیلندر سوپرا خیلی پر سروصدا نیست اما طنینی عمیق دارد.
اولین بازخوردها پس از راندن این خودرو مثبت بوده و شاهد سوپرایی با توازن دقیق هستیم. دامپرهای فعال این خودرو به پورشه ۷۱۸ کیمن طعنه میزنند. فرمان نیز خطی بوده و به شما اجازه میدهد با اعتمادبهنفس بالا لاین خود را عوض کنید.
زمانی که خودرو پر باشد سواری نرمتری خواهد داشت و کنار آمدن با قدرت حدود ۳۰۰ اسبی پیشرانه بهتر صورت خواهد گرفت. این خودرو به اندازهی کیمن GTS سریع و به اندازهی آلپاین A110 دقیق احساس میشود.
ما همچنین سوپرا را در پیست هم محک زدیم. اینجاست که فرمان و شاسی برخی نقاط ویژه را نشان میدهند. شاسی نیازمند کمی تصحیح بوده و فرمان نیز بهطور باورنکردنی برنامهریزی شده و دقیق است.
همهی اینها در ترکیب با ترمزهای برمبوی قوی باعث میشوند تویوتا و گازو ریسینگ را تحسین کنید. ما میخواستیم سوپرا خودروی خوبی باشد اما شاید انتظار اینهمه هیجان و درگیری راننده را نداشتیم. نسل جدید سوپرا همانند یک خودروی اسپورت ناب حس میشود.
مشخصات تویوتا سوپرا
- قیمت: 50 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 300 اسب بخار/۴۷۰ نیوتون متر (تخمینی)
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۵ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
PlymouthBarracuda
۲ مهر ۱۳۹۷فوق العادس این ماشین ولی کاش تنفس طبیعی بود
Omid
۲ مهر ۱۳۹۷میتون روش موتور gt86 با توربو نصب کنن اونم جالب میشه
علی
۲ مهر ۱۳۹۷هر چی میگذره طراحی و رنگ و آب استیکرهای استتار زیباتر میشن .
با تچکر
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۷مگه میشه فرزندخلف دوابرخودروسازBMWوتویوتا خوب نباشه
دانیال روشنی
۲ مهر ۱۳۹۷به نظر زیبا میاد
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۳۹۷تا این را بخوان رونمایی بکنن ، خون به جیگرمون کردن .
چند ماهه مدام دارند اَزَش تیتر میزنند به عناوین مختلف ، ولی خبری اَزَش نمیشه .
نوید جهرمی
۹ مهر ۱۳۹۷من ک میترسم اینقدر انتظارا ازش بالا بره که بعد از رونمایی مثل Z4 بخوره تو ذوقم.
از الان سخته که اینو بیشتر از ماستنگ یا کیمن دوس داشته باشم.
بهنام
۲ مهر ۱۳۹۷تویوتا نشون داده وقتی میخواد یه محصول نمادین رو توسعه بده با دقت و وسواس زیادی که به خرج میده، باید منتظر یه چیز فوق العاده هم باشیم. اون از ال اف ای و اینهم سوپرای خاطره انگیز. به شخصه دوست دارم موفقیت زیادی رو تجربه کنه و به برند محبوب تویوتا شخصیت بالاتری بده.
رامتین
۲ مهر ۱۳۹۷بنظرم موتور 3لیتری توربوش 300 اسب نخواهد بود بلکه باید بیشتر باشه. 340 اسب محتمله کاملا.
پیمان
۳ مهر ۱۳۹۷نسبت به تویوتا سوپرای قبلی خیلی ریزه میزه به نظر میرسه
Mohammadreza
۳ مهر ۱۳۹۷نمیدونم چرا در بین رقیبان اسمی از M2 برده نشده چون بنظرم M2 مستقیم ترین رقیب سوپراست.
هرچند خود تویوتا گفت که رقیب اصلی سوپرا پورشه ست که این جمله”دامپرهای فعال این خودرو به پورشه 718 کیمن طعنه میزنند” نشون میده این خودرو از نسل فعلی کیمن قطعا بهتر خواهد بود تازه این یه نسخه پیش تولیدیه. البته پورشه داره رو نسل جدید کیمن کار میکنه و باید منتظر باشیم تا نسل جدید رونمایی بشه
باید اینم در نظر داشت که خودروهای موتور جلو کاربردی تر وشهری تر از خودروهای موتور وسط هستن و بیشتر به خودروهای every day use شبیه هستن
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۳ مهر ۱۳۹۷امیدوارم همکاریهای ب ام و _تویوتا در همه زمینه ها از جمله خودروهای الکتریکی و هیبرید و خودروهای اس یو وی و آفرود گسترش پیدا کنه این دو خودروساز میتوانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند
شاید در آینده یک اتحاد موفق آلمانی ژاپنی مانند رنو نیسان تشکیل بدهند که بی شک به نفع هر دو طرف بخصوص مشتریان خواهد شد