اگرچه ممکن است پروژه هایپرکار جادهای تویوتا با مشکلاتی روبرو شده باشد اما هایپرکار مسابقهای این شرکت یعنی GR010 هیبرید به دنبال ارائه نمایشی موفقیتآمیز است. با پیروزیهای چشمگیر در مونزا، اسپا و پورتیمائو، تیم تویوتا به دنبال کسب چهارمین پیروزی در مسابقات لمانز امسال بوده و میخواهد اولین قهرمان کلاس تازه تأسیس هایپرکارهای لمانز نیز لقب بگیرد.
این شرکت از نظر تجربه حضور در مسابقات چیزی کم ندارد به ویژه آنکه پشت فرمان خودروهای تویوتا مایک کانوی، کاموی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز و همچنین سباستین بومی، کازوکی ناکاجیما و برندون هارتلی خواهند نشست. این شش نفر به ترتیب راننده خودروهای شماره ۷ و ۸ خواهند بود.
مأموریت سه راننده خودروی شماره ۷ اثبات این نکته خواهد بود که دیگر خبری از بدشانسیهای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نخواهد بود. در این دو فصل مشکلات فنی خودروها مانع موفقیت چشمگیر در لمانز شد. رانندگان خودروی شماره ۸ هم به دنبال تکرار قهرمانی خود در مسابقات خواهند بود.
هیساتاکا موراتا رئیس تیم در بیانیهای اظهار داشته است:
ما تمامی تلاشهای خود را صرف اولین قهرمانی در کلاس تازه تأسیس هایپرکارهای لمانز به کار خواهیم بست. مهندسان و مکانیکهای تیم همکاری تنگاتنگی با رانندگان دارند تا خودرو بهترین تنظیمات را داشته باشد چیزی که همیشه هدف قوی بودن در لمانز بوده است.
در ماه مارس اعلام شد تقویم مسابقات از ماه ژوئن به ۲۱ و ۲۲ آگوست منتقل شده تا شاید تماشاگران نیز بتوانند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. مسابقات لمانز سال پیش پشت درهای بسته برگزار شده بود.
تویوتا باید با تیمهایی همچون اسکودریا کامرون گلیکنهاوس و آلپاین رقابت کند. نیروبخش خودروی ۰۰۷ LMH تیم اسکودریا کامرون گلیکنهاوس پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی ساخت شرکت پیپو موتورز است که از سیستم گاز با هوش مصنوعی سود برده و صرفنظر از میزان فشار روی پدال گاز، توربوها همچنان در حال چرخش حفظ میشوند.
خودروی آلپاین نیز بر اساس ربلیون R12 شکل گرفته و در بطن خود پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری را جای داده است. حداکثر قدرت خودروهای این کلاس به ۶۷۰ اسب بخار محدود شده است.
تویوتا GR010 هیبرید نیز نیروی خود را از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو که با یک واحد الکتریکی ۲۶۸ اسبی همکاری میکند خواهد گرفت. قدرت کلی این خودرو ۶۷۰ اسب بخار است. این خودرو ۲۵۰ میلیمتر طویلتر، ۱۰۰ میلیمتر پهنتر و ۱۰۰ میلیمتر قدبلندتر از خودروی TS050 LMP1 قبلی میباشد.
در کل تویوتا تخمین زده هر خودرو حدود ۲۵ هزار بار تعویض دنده، ۲ میلیون بار چرخش چرخ و ۴ هزار کیلومتر تخت گاز را طی ۲۴ ساعت مسابقه لمانز تجربه خواهد کرد.
موراتا میافزاید:
من از بازگشت طرفداران به پیست خوشحالم و به آنها خوشامد میگویم. از مدیران برگزاری مسابقات نیز به خاطر فراهم کردن شرایط حضور طرفداران تشکر میکنم. مطمئن هستم فصل جدید لمانز جزو فصول بهیادماندنی خواهد بود.
Aran+Milan
۲۵ مرداد ۱۴۰۰گلیکنهاوس هم باید خیلی خوب باشه اونا از چند سال پیش برنامه ریزی کردن
Amin
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اره در تمرین ها عالی بود
من خودم به دلم افتاده در کلاس gtpro وgtam لمانس ، فراری امسال میبره ،ولی پورشه هم خیلی قوی ظاهر شده ، باید منتظر بود
Iman99
۳۰ مرداد ۱۴۰۰همین شرکت امریکایی گلیکنهاوس ثابت کرده از همه نظر بهتر از تویوتا عمل میکنه و مهندسی بالاتری داره چه برسه به پورشه که مهندسی برتر اون ثابت شدس و خیلی جلوتر و از همه نظر بهتر و برتر از تویوتاس.
Philipp
۲۵ مرداد ۱۴۰۰پس پورشه و آئودی کجان؟
GT
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اونها در کلاس متفاوتی شرکت میکنند
ارشیاsvj
۲۵ مرداد ۱۴۰۰در حال حاضر ارزش پیت حلبی بیشتر از لمانزه.
AMG GT R
۲۵ مرداد ۱۴۰۰میشه بگی برای چی؟
ارشیاsvj
۲۵ مرداد ۱۴۰۰گفتم در حال حال حاضر.
mos
۲۵ مرداد ۱۴۰۰سال ۲۰۲۳ به کلاس LMDH میان
امید
۲۵ مرداد ۱۴۰۰سلام اگه میشه یک مقاله جامع درمورد مسابقات لمانز (قوانین، تاریخ برگزاری، انواع کلاس ها و…) منتشر کنید ممنون
محمدهادی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰لمانز خیلی دنیای منحصربفردی داره
حد وسط بین ماشینای جاده یی و فرمول وان هستن
من از بچگی این کلاس مسابقاتو از تمام مسابقات اتوموبیل رانی دیگه بیشتر دوست داشتم
ماشیناش همه تا دندان مسلح،پر سرعت و خاصن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰عاشق مسابقات لمانزم،به فرمول یک ترجیحش میدم خیلی جذابه…