توسعه نسخه جادهای یک خودروی مسابقهای الکتریکی شده کار آسانی نیست و چالشبرانگیز بودن این قضیه را در تولید هایپرکار مرسدس-ای ام جی وان دیدهایم. کانسپت این خودرو در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد اما نمونههای تولیدی تا سال ۲۰۲۲ یا پس از آن آماده حضور در خیابانها نخواهند بود. تویوتا هم داستان مشابهی دارد زیرا کانسپت GR سوپر اسپورت ژانویه ۲۰۱۸ به این زودیها روانه جادهها نخواهد شد.
در ماه آگوست اخباری درباره لغو توسعه نسخه جادهای این هایپرکار به گوش رسید و مجله ریسر به نقل از منابع ناشناس گزارش داد یکی از نمونههای پیشتولیدی این خودرو پس از تصادف در پیست فوجی اسپیدوی آتش گرفته است. ظاهراً تویوتا به خاطر این حادثه ناگوار پروژه تولید نسخه جادهای GR سوپر اسپورت را لغو نموده اما نسخه مسابقهای را حفظ کرده است. مجله درایو هم با تویوتا تماس گرفته تا این خبر را تائید کند ولی پاسخ مدیر روابط عمومی تویوتا موتور اسپورت کمی مبهم بوده است. مدیر تویوتا گفته است:
در حال حاضر GR سوپر اسپورت یک کانسپت باقی مانده اما تویوتا در حال بررسی پتانسیل تجاریسازی این خودرو است.
اما چه چیزی میتوان از این اظهارات به دست آورد؟ به نظر میرسد تولید نسخه جادهای این هایپرکار هنوز لغو نشده است هرچند تولید آن نیز تائید نشده و بنابراین فعلاً باید منتظر اخبار موثق در آینده ماند. قوانین کلاس هایپرکارهای لمانز که تولید نسخه جادهای را الزامی نکرده شانس تولید این خودرو را کاهش داده مخصوصاً اینکه پژو هم قبلاً تولید نسخه جادهای 9X8 را رد کرده است.
به عنوان یادآوری باید گفت سخنگوی تویوتا استرالیا در سال ۲۰۱۸ اذعان کرده بود نسخه تولیدی این خودرو از نظر پرفورمنس و قیمت در سطح هایپرکارهای خاص خواهد بود. این برند ژاپنی چند ماه پیش نیز سؤالات عجیبوغریبی از خریداران احتمالی GR سوپر اسپورت پرسیده بود.
گفته شده این خودرو میتواند از پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی با قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار استفاده کند.
mos
۹ مهر ۱۴۰۰در بدترین حالت به تعداد خیلی محدود تولید میشه و همش در اختیار خود تویوتا میمونه
پروژه ای که سال ها براش وقت گذاشت رو یه دفعه کنسل نمیکنن
R@m!n
۹ مهر ۱۴۰۰یا شایدم ضرر فروشش بیشتر از سودشه
mos
۱۰ مهر ۱۴۰۰قیمتش هنوز مشخص نیست، ولی مشخصه ضررش بیشتر از سودشه
این ماشین قراره همون کاری رو بکنه که LFA با لکسس کرد.
Reza.M
۹ مهر ۱۴۰۰تویوتا عرضه داشت سوپرا رو بدون بی ام و و gt86 رو بدون سوبارو میزد…اگ سال 2000 بود میگفتم اره ولی الان که انقدر اعتیاد پیدا کرده به انبوه سازی و فروش بالا واقعا همچین کاری رو نمیتونه….هیوندای برای جنسیس هزینه کرد و پلتفرم های کاملا جدایی رو ارایه داد ولی تویوتا به غیر از کوپه Lc که اونم مشتق گرفته شده از پلتفرم قدیمی Gs بود هیچ پلتفرم جدیدی به لکسوس نداده…مثال واضحش میشه مقایسه لکسوس nx و جنسیس gv70…
mos
۹ مهر ۱۴۰۰نمیدونم حرفت چه ربطی به این موضوع داشت فقط اومدی یه چیزی بگی.
مثال واضح هم بخوای فروش NX از مجموع فروش همه محصولات جنسیس در دو سال گذشته بیشتر بوده!
میثم
۹ مهر ۱۴۰۰تولید محدود باشه فروشش به مشکلی بر نمیخوره حتی با قیمتهای فضایی
محمد امین
۹ مهر ۱۴۰۰احتمالا به صورت تولید محدود و در تعداد بسیار کم تولید میشه ، آخه صرف هزینه های هنگفت بدون نتیجه گیری اونم از شرکت تویوتا، خیلی جالب نیست
مهردادکمال
۹ مهر ۱۴۰۰بعید میدونم درست شه
AMG GT R
۹ مهر ۱۴۰۰احتمالا مثل وننو تولید بسیار محدودی خواهد داشت
MC20
۱۰ مهر ۱۴۰۰کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر خواهد ، فراری کهن .