تویوتا

تست داینوی تویوتا سوپرا 2021 با نتیجه‌ای جالب

تقریباً همه موافقیم که تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ خودروی اسپورت بسیار خوب با پرفورمنسی مثال‌زدنی می‌باشد. البته این جای تعجب چندانی ندارد زیرا پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب‌ام‌و که در بطن سوپرا قرار گرفته تحسین‌های زیادی را برانگیخته است. تویوتا ادعا می‌کند سوپرا اگرچه قدرت کمتری نسبت به ب‌ام‌و Z4 داشته اما به همان اندازه سریع است؛ اما آیا سوپرا واقعاً قدرت کمتری دارد؟!

این سؤال را در ذهن داشته باشید زیرا حدس می‌زنیم این مطلب درباره سوپرا مدل ۲۰۲۱ نیز صدق کند. کار اند درایور اخیراً سوپرا ۲۰۲۱ را در تست داینو شرکت داده و نتایج به دست آمده باورکردنی نیستند! در صورتی که این تست درست باشد تویوتا با فاصله قابل‌توجهی قدرت خودروی خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده است.

اگر ویدئو را فعلاً نگاه نکرده‌اید پس بدانید که سوپرا ۲۰۲۱ حداقل قدرت ۳۸۸ اسب بخاری را در چرخ های عقب تولید می‌کند. در نظر داشته باشید که تویوتا قدرت پیشرانه ۳ لیتری این خودرو را برابر با ۳۸۲ اسب بخار در میل‌لنگ اعلام کرده که همانند Z4 می‌باشد.

اگر اتلاف قدرت ۱۵ درصدی را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نظر بگیرید پس سوپرا ۲۰۲۱ حدود ۴۵۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت که ۷۳ اسب بخار بیشتر از گفته‌های تویوتا می‌باشد.

اما سؤال مهمی که به وجود می‌آید دقت و صحت داینوی یاد شده می‌باشد. تمامی داینوها قدرت برابری را نشان نمی‌دهند و این امر می‌تواند به فاکتورهای زیادی مربوط باشد. ممکن است این تست نیز همانند خبرهای جنجالی سال پیش درباره قدرت واقعی کوروت جدید با اشکالاتی همراه باشد.

البته منظور ما زیر سؤال بردن این داینو نیست. از آنجایی که این تنها تست داینویی است که فعلاً از سوپرا ۲۰۲۱ دیده‌ایم بنابراین باید منتظر تست‌های بعدی برای مقایسه‌ای بهتر باشیم.

همچنین احتمال دارد سوپرا همان ۳۸۸ اسب بخار را در چرخ ها تولید کند که این یعنی دست‌کم گرفتن قابل‌توجه سوپرا با توجه به گفته‌های تویوتا!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه کوپه پرفومنس عاااااالی!!!
    مجله AUTO BILD sport cars در رقابتی تویوتا سوپرا و آلپاینA110S و پورشه 718 کیمن رو مقابل هم قرار داده در پیست که اگه پدال مطلبش رو بزاره رقابت جذابی هستش!!!

  2. VIPER

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    ازین موتور 3لیتری بی ام خیلی خوشم میاد
    این درسته که داینوها دقیقا نمیتونن یه عدد یکی رو نشون بدن ولی دیگه تلورانس 73 اسبی یکم غیر عادیه

    1. mercedes benz

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      این سوپرا یه بچه بی ام و بیشتر نیست این ماشین هیچوقت نمیتونه موفقیت اون سوپرای افسانه ای رو تکرار کنه
      خودمونو گول نزنیم این موتور بی ام و کجا و اون موتور 2JZ افسانه ای با پتانسیل تیونینگ بالا کجا
      ذات این ماشین برای تیونینگه و این موتور اصلا قابلیت اون موتور 2JZ تویوتا رو نداره
      تویوتا با همکاری و قراردادن موتور بی ام و تو این ماشین بدجوری دل طرفداراش رو شکست
      به صدای موتور و اگزوز هم دقت کنید دقیقا همون صدای زشت تولیدی موتور های بی ام و
      یا علی مدد

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. datsun

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    پدال خیلی دنبال اخبار حاشیه ای ماشین های ژاپنی و آمریکایی هستید اخبار اصلی رو منتشر نمیکنید ولی بیشتر دنبال اخبار حاشیه اید به نظرم رویه خوبی رو پیش نگرفتید به ضرر سایت تموم میشه.

    1. سینا BMW

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      پدال باید مثل قبلا که تاریخچه ی ماشینا بررسی میکرد ، دوباره تارخچهشون رو بررسی کنه، ( مثل تاریخچه ی موستانگ)
      یا بررسی ماشین هایی که قبلا نگذاشته بود رو بذاره،
      به نظرم درگ ها و تست داینو ها و اخبار اقتصادی اصلا جذاب نیستن

      1. MAHDI

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نه انصافا درگ ها به شدت جذاب هستش!!!!
        البته نکته مهم اینه که درگ بین تویوتا کرولا و کیا سراتو، یا هوندا آکورد و تویوتا کمری ووو… اگه برگزار بشه که خیلی کم انجام شده، امثال اینا درگ بینشون جذابیتی نداره.
        اما درگ بین سوپر اسپرت ها، سدان های پرفومنس،SUV های پرفومنس که یکی از شاخصه هاشون عملکرد در خط مستقیم هستش واقعا دیدنش خیلی لذت بخشه.
        پس واقعا خیلی فرق میکنه!!!!

        1. سینا BMW

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          درگ ها جذاب ترن یا بررسی تاریخچه ی ماشین ها ؟؟
          مسابقه ی درگ رو میشه داخل یک پاراگراف توضیح داد ولی بررسی ماشین ها خیلی مهم تره

        2. سینا BMW

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          به نظرم یک دلیل که درگ ها بی جذابیتن اینه که اصلا عدالت رعایت نمیشه، (هر روز یک درگ میزارن از تسلا و یه ماشین دیگه، آخرش تسلا رو برنده میکنن)
          نتیجه های درگ میتونه بخشیاز بررسی یه ماشین باشه ولی به تنها زیاد جالب نیست

    2. Farzad

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      چقدر تعداد کامنت ها ، لایک ها و دیسلایکها کم شده کلا …

  4. آرش وان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    پله های ترقی در شرکت های شایسته سالاری مثل رنونیسان

    پیمان کارگر ، مدیر عامل اسبق رنو پارس ایران ، مدیر کل اینفینیتی شد ؛ از داچیا تا برند لوکس نیسان

  5. Malt hill

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    اصلا صدای زیبایی نداره

  6. رامتین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    این موتور 3 لیتری بی ام و واقعا بینظیره و در کنار مصرف سوخت معقول، پرفورمنس بالایی داره. حال شما موتور S58 جدید بی ام و را در نظر بگیر که همین موتور 3لیتریه و روی کاغذ 503 اسب داره! از نظر من بهترین انجین 3 لیتری دنیا همینه و البته بهترین انجین V8 که 4لیتره واسه فراری و اکثر محصولات اخیرش مثل پورتوفینو، استرادله و… است.

  7. meysam

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    من هنوزم میگم تویوتا باید سوپرای جدیدو خودش میزد و یکی از اون موتورای 6 خوش ساخت خودشو برای سوپرا بهینه میکرد.
    اما با اینکه این اتفاق نیافتاد انصافا خوب جایی رفته برای تهیه انجین.

  8. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراتویوتا سوپراسپرت نمی سازه؟

    1. حسین دهمرد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      چون با برند لکسوز ساخت و بعلت قیمت بالا هنوز تو نمایندگی ها خاک میخوره. فورد هم بخاطر اون داستان کلکل معروفش با فراری به این جا رسید که ماشین چهارصد هزارتایی بزنه وگرنه افراد کمی هستند که بخوان بالای صد هزارتا پای یه برند اقتصادی بدن.

  9. Sajjad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    بازم این تقلب مسخره توی اعلام قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا