تویوتا

جان‌سخت واقعی: تست‌های دوام عجیب و خشن تویوتا هایلوکس

همه می‌دانیم که تویوتا هایلوکس یکی از سرسخت‌ترین پیکاپ های دنیا می‌باشد. این موضوع به ویژه درباره مدل‌های قدیمی دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی صدق می‌کند که باعث شده‌اند پسرعموی تویوتا تاکوما شهرت قابل‌توجهی درباره دوام و استحکام خود به دست آورد.

اما واقعاً دوام و خشونت تویوتا هایلوکس چقدر است؟ کانال یوتیوب WhistlinDiesel به دنبال یافتن پاسخ این سؤال بوده و به همین منظور پنجمین نسل آن را کاملاً تحت شکنجه قرار داده‌اند! به نظر می‌رسد خودروی تست شده از نوع وارداتی بوده چراکه از نوع فرمان راست می‌باشد.

تست دوام این خودرو به دنبال تحت‌فشار قرار دادن همه‌جانبه هایلوکس بوده است. این تست‌ها با مواردی همچون کوبیدن محکم درب‌ها شروع شده و این عمل حتی تا هزار بار تکرار می‌شود.

البته نباید تصور کرد که آسیبی به هایلوکس وارد نمی‌شود. پس از تکرار این عمل پانل درب‌ها و لاستیک‌های دور آن‌ها آسیب می‌بیند. درب پشتی نیز همین شکنجه را متحمل می‌شود اما همچنان مقاوم نشان می‌دهد.

اما این‌ها فقط بخشی از تست‌های دوام هایلوکس هستند. این پیکاپ پرطرفدار روانه آفرودی سنگین شده و در این حالت هر خودروی دیگری می‌تواند با از بین رفتن سیستم تعلیق خود روبرو شود اما هایلوکس علاوه بر حرکت در چنین مسیرهای دشواری دارای بلوک‌های بزرگی در محفظه بار خود بوده، چیزی که حتی بیشتر از ظرفیت بار این خودروی ژاپنی می‌باشد.

بازهم باید گفت این‌ها تست‌های نسبتاً عادی برای هایلوکس هستند و برای درک بهتر آن بهتر است ویدئو را تماشا کنید. در حقیقت برخی تست‌های انجام شده در این ویدئو کابوس ترسناک هر خودروی دیگری هستند.

به نظر می‌رسد شما هم مثل ما متقاعد شده‌اید که هایلوکس خودرویی شکست‌ناپذیر و جان‌سخت است، این‌طور نیست؟!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    تویوتا هایلوکس نماد جان سختی و دوام هست
    پادشاهِ صحراهای خاور میانه هست این ماشین

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      نه آقاااااا
      جون سخت چی‌چیه دیگه !!!
      جون سخت فقط محصولات کره‌ای !!!
      لامصبا هم ماشیناشون باحالن ، هم طرفداران و فن‌هاشون عشقند ، اصلاً چه وَضی ? !

      تویوتا فقط هایلوکسش که نیست که ، این لامصب هرچی میزنه بادوام و لذت‌بخشه !
      بی‌خودی که نیست سال‌ها افتخار پشت افتخار !

      همین اعتماد و اطمینان هست که میروند نمایندگی چشم بسته خرید میکنند ❤ .

      موافقم 13
      مخالفم 22
      1. Amirreza

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        من آلمانی فنم ولی از ماشینای کره ای هم خوشم میاد چوت توی طراحیاشون مثل آلمان ها ظرافت دارن ، اما چون خودروهای کره ای رو دوست دارم نمیام تمام رقباشو تخریب کنم شما هم لطفا بجای اینکه رقیبای کشور مورد علاقتونو تخریب کنین سعی کنین با تعریف دادن از خودرو های اون کشور و در اختیار گذاشتن مباحث فنی خاص اون کشور دیدگاه مردم رو عوض کنید .

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          خیلی ببخشیدا !!!
          میشه بفرمایید از چیه کره‌ای‌ها میشه تعریف کرد که تعریف بکنم !!!
          غیر از اینه هنوز با کپی آلمانی‌ها و جنس بی‌کیفیت مردم را میچاپند !!!
          غیر از اینه کسی که کره‌ای میخره و بعد از فروشش دیگر حتی بهش فکر هم نمیکنه و میره سمت بااصالت‌ها و نامدارها !!!

          فقط یه چیز لیاقت خودروهای کره‌ایست ( خودرویی پوشالی ) !

          موافقم 6
          مخالفم 15
        2. Amirreza

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2727 ديدگاه)

          آقا نوید من گفتم از ژاپنی ها تعریف کنید نه کره ای ها

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. آوان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      بهترین تست جان سختی هایلوکس رو جرمی کلارکسون توی تخته گاز انجام داد، هر بلایی فکر کنید سرش اوردن زیر اب انداختنش از بالای ساختمانی که تخریب شد افتاد و اخرش هنوز کار می کرد.

      موافقم 16
      1. Amirreza

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        البته اونا معیار درستی نیستن چون خیلی از صحنه هاشون جلوه های ویژس

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. غلامرضا ابراهیمی فرد

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره آخرش با منجنیق پرتابش کرد گمونم باز روشن میشد
        واقعا کارشون درسته
        ژاپنی کم مصرف ولی با قدرت ر مصرف ها
        ظریف و با دوام
        دمشون گرم

    3. Mahdi

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      از پیکاپ ها واسه این چیزاشون خوشم میاد تازه این که چیزی نیست قبلا تو یه کانال یوتیوب دیدم یه فورد رنجر رو شکنجه های خیلی سخت تر و خشن تر از این روش انجام میدادن و آخ هم نمیگفت لامصب تازه اون از نظر موتوری هم خیلی بهش فشار اوردن و مثلا حرکت میکرد رو به جلو بعد تو حرکت میزد دنده عقب و کلا از این تست ها و کار های جرمی کلارکسون و هم خیلی جلوتر رفته بود ولی اون فورد رنجر آخ نگفت. کلا تو پیکاپ ها اول فورد و شورلت و رم و و کلا شاسی بلند ها امریکایی ها که پادشاهی میکنن و بحثی در اون نیست و بعد از اونها تویوتا هم که وزیر و انتخاب خودمونه. جالبه تازگیا رفتم تو نخ همین هایلوکس و میخوام یکی بگیرم.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. Ahmad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (24 ديدگاه)

        جان سخت واقعی و جان سخت ترین پیکاپ ها و شاسی بلند ها و آفرودر ها و خدای برتری تو همه چیز فورد سری اف و آفرودر های امریکایی و بنز آلمان با یونیماگ و پیکاپ جی کلاس و آفرودر های روسی هستن اینها تو همه چیز بهترین هستن در همه زمینه ها و خدایی میکنن و پادشاه واقعی هستن. درحقیقت بصورت مطلق در نظر بگیریم.

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. Ahmad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (24 ديدگاه)

        ولی واسه تو ایران همین هایلوکس مناسبه هرچند که به پای بنز یا فورد نمیرسه.

  2. میثم

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    عشق
    عشق
    عشق
    ?TOYOTA?
    ?HILUX?

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. علیturbo s

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (277 ديدگاه)

      پدال ٬میشه لطفا درگ 765lt و991gt2rsرو از دنیل abtبزارید.
      بااین که ژرمن فنم اما واقعا 765ltرو دوست دارم.
      چندتا سوال راجع به هردو ماشین دارم که اگه پستش رو قرار بدید ازدوستان میپرسم.
      از دوستان ژاپنی فن هم عذر میخام به دلیل بی ربط بودن کامنت به پست.
      هایلوکس هم که بهترین پیکاپ دنیاست‌

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. نعمت اله آزموده

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        بهترین برای من نیست خیلی پوینت ها هستند من که به شخصه پیکاپ های آمریکایی رو خیلی دوس دارم و به هایٖلوکس نمی گم نمی تونم لقب ترین رو انتخاب کنم برای خود اما سلیقه من پیکاپ های فول سایزه

      2. Amin

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2184 ديدگاه)

        کلا یکمی درگ هارو دیر میزارن یا بعضی موقع به خاطر اینکه بین دوستان بحث میفته نمیزارن
        تازه درگ sf90 با 765lt که یک ماه پیش تو درک تایمز گزاشت شد ه رو پوشش ندادن ،اون قدیمیه نمیگم ،یه یک ماه پیش گزاشت

    2. mahan

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      نمونه های جدیدش هم علاوه بر اینکه این کیفیت رو حفظ کردن و ظاهر بهتر پیدا کردن همین قدر رو نمی تونم قسم بخورم ولی همین حدودا مقاوم هستند.خودم بار سیمان زدم تا خرخره اخ نگفت با اینکه 6 سیلندر نیست و 4 سیلندره ولی با یکم ارتقاع و قطعات افترمارکتی توی افرود هیچ وقت نه نمیگه حالا شاید یکم فرمان پذیری هندلینگش تعریف نداره و سرعت و شتاب انچنانی نداره و یکم تعلیقش سفته اما رقبا هم همین هستند.خیلی از دوستان کرمانی میدونند دوستانی دارم باغ دار هستن و پسته و انواع بارها رو باهاش کیلومتر ها تا بندر و تهران و هر جا میبرن فقط اب و بنزین عوض می کنند.البته این کارها زیاد هم جنجالی نیست توی جنگ همین هایلوکس رو ببین چه چیز ها که بهش وصل نمی کنند از دوشکا گرفته تا انواع توپ و تفنگ ها و اماده خدمت هستش.

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Ninja

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        واقعا آقا ماهان همینه ولی ای کاش موتور 6 سلندر روش نصب بود

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          آقا مهیار نمونه های ۶سیلندرش به قدری دلچسب هستن که بعد سوار شدنشون آدم کاملا از ۴سیلندرش دلسرد میشه.مثل چی تو کویر پرواز می‌کنند.البته از حق نگذریم میون این ۴سیلندر ها اگه قضاوت کنیم بازم قوی هستش و حرفی برای گفتن داره ولی خب تا ۶ سیلندر هست چرا باید ۴سیبندر سوار شد.

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        ماهان جان
        چه فایده ، اگر به فن‌های کره‌ای باشه که میگویند روی سانتافه هم دوشکا میبستیم اون وقتی که دوشکا مُد نبود !
        البته باید بگم که هایلوکس ۶سیلندر بنزینی هم داره اما برای بازارهای خاص و محدود و به نظرم همین ۴سیلندرش معرکست !
        درسته که شتاب و سرعت نیسان پاترول‌های پیکاپ را نداره اما از نطر دوام و سخت‌جانی بی‌رقیب هست !

        گفتی کرمان ، باید بدانید یه زمانی شرکت پسته‌ که بخش دولتی بود ، پیکاپ و وانت مزدا و تویوتا وارد ایران میکرد و خودروهاش معروف بودند به سند پسته‌ای ، البته میگفتند بخشیش به خانواده‌ی رفسنجانی مربوط بود و قدرت و پول زیادی داشتند ، البته الان دیگه نمیدونم هنوز هستند یا خیر ، اما این را میدانم که کرمان از بزرگترین استان‌های ایران هست با بیابان‌های بسیار پهناور و همینطور کوهستان‌های فراوان که تقریباً چهارفصل هست و مردمی به شدت خونگرم و ثروتمند که چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی و معدنی بخصوص معدن‌های سنگ و مواد معدنی بسیار فعال هستند .

        اگر توجه کنید ، تویوتا در مناطقی که بیابانی و شنی ماسه‌ای هستند بیشتر از هایلوکس استفاده میکنند و در مناطقی که کوهستانی و صعب‌العبور هستند از سری ۷۰ استفاده میکنند !
        اما به نظر من اگر انتخابی باشه ، اون انتخاب پرادو دنده دستی هست که هم داخلش جاداره و هم سواریش بهتر و نرمتر از هایلوکس !!!

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. علیturbo s

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (277 ديدگاه)

          نوید میشه انقدر کره ای هارو نکوبی ؟!
          والا نه من‌کره فنم نه کره ای دارم ولی خاهشا بحث راه ننداز .

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. Porsche 911

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1217 ديدگاه)

          هرچی باشه اصلا نمیتونم به پیکاپ های آمریکایی ترجیحش بدم نه اینکه بد باشه اصلا تویوتا خودش چیزی هست که نشون دهنده هزار حرف نگفته هست وای فورد رپتور یا رم TRX یا مدل های دیگه رو بیشتر می پسندم با احترام به تمام فن های تویوتا

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          علی turbo s عزیز
          ما که حرفی نزدیم !
          فقط در جواب آن‌هاییست که خودشان را هم سطح ژاپن میبینند در حالی که به گرد رینگ و لاستیکش هم نمیرسند !

          بهترین خودروی روز کره‌ای را بیار با همین هایلوکس حدوداً ۳۰ ساله در بنداز تا بدانید شما از چه طرفداری میکنید و ما از چه !

          ما اگر طرفداری هم میکنیم ، از جنس خوب طرفداری میکنیم که خِیرببینی پشتش گفته میشه ، اما کره‌ای فن‌ها از جنس پوشالی و نمایشی طرفداری میکنند که هیچ فرقی با چینی‌ها ندارند فقط جوگیر خوبی هستند ، البته متاسفانه ?‍♂️ !

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. Amirreza

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2727 ديدگاه)

          ولی نوید جان من به نظرم این نسل هایلوکس که قدیمی تر هست از نظر جان سختی از نسلای جدید بهتره

        5. mahan

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          پورشه جان البته هایلوکس رقیب این بزرگواران نیست و توندرا و تاکوما رقبای بزرگواران هستش و بسیاری از خبر ها هست که اسطوره مقاومت هستش و میتونی با سرچ مشتری مداری به شیوه تویوتا خبرا رو بخونی ولی منم باهاتون موافقم و در حد بزرگواران نیستن وبا سلاطین قابل مقایسه نیستند

          موافقم 1
          مخالفم 3
        6. Ahmad

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (24 ديدگاه)

          اسطوره مقاومت و جان سختی و اسطوره پیکاپ ها فورد و شاسی بلند های امریکایی هستن خدای آفرودر ها همچنین بنز یونیماگ‌‌ و پیکاپ جی کلاس از آلمان.

          تویوتا بد که نیست میدونم ولی بعد از اون ها قرار میگیره.

          موافقم 1
          مخالفم 2
  3. زیزیگولو

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    ماشینی با مهندسی دقیقو سازگار با شرایط اقلیمی جاده‌ های همه جای دنیا ….. جون سخت بودنو کم خرج بودن دوتا از ویژگیای بارز تویوتا هایلوکس هستش

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1217 ديدگاه)

      بله ماهان جان شما درست میفرمایید یک لحظه اشتباه کردم ممنون که یادم انداختی?

      1. زیزیگولو

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        من ماهان نیستما؟؟!!! ماهان یه کامنت بالاتره?

        1. Porsche 911

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1217 ديدگاه)

          آره زیر اون ریپلای کردم زیر کامنت شما اومد????‍♂️?‍♂️

      2. mahan

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        خواهش می کنم پورشه جان.من سعی می کنم تعصب نداشته باشم لااقل کمتر تعصب داشته باشم.خب بزرگوارایی که شما مثال زدید همه جوره برتر از سایر هستن تو کلاس خودشون و مخالفت با این بیشتر مخالفت با منطق خود ادمه

        1. Ahmad

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (24 ديدگاه)

          اره تعصب درست نیست و واقع بین بودن درسته هرچند که وقتی یه چیزی هم عیارش مشخص باشه میشه اون رو گفت و اشکالی نداره مثلا همه قبول دارن تو پیکاپ ها و شاسی بلند ها امریکایی ها پادشاهی میکنن ( البته جای مرسدس محفوظه اونم ثابت کرده که میتونه مثل امریکایی ها باشه ) و بعد از اون تویوتاس که همینم تو ایران با این وضعی که پیش آمده از مردم دریغ میکنن.

  4. محمد رستمی نژاد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    بیشتر اعصاب خورد کن بود تا تست .
    یه جوووون که برای فالوور و سابسکرایب دست به هرکاری میزنه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  5. محمد رستمی نژاد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    اگر جای سازمان محیط‌زیست آن منطقه بودم
    این جوان را دستگیر میکردم
    رفت توی جنگل با ماشین و هزاران شاخ و برگ را شکاند
    خب که چی ؟!
    میخواهی چی را ثابت کنی؟!
    کار های احمقانه؟!
    این قدر فشار به یک ماشین آوردی، ثابت شد جان سخت است(اصلا این جوان فشار نیاورد به ماشین ، ماشین را خراب کرد. قصد خراب کردن ماشین را داشت)
    مسیر خدا راست هست
    چاله چوله دارش رد پیدا کن برو
    مرض داری در جنگل میری و این همه آسیب میزنی به درختان و گیاهان …..
    (هر برداشت آزادی خواستین بکنین)

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. قاسم

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (221 ديدگاه)

      ??

      موافقم 3
      مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      کاربر محمد رستمی نژاد

      شما جای سازمان محیط زیست آن منطقه نیستید اما طبق گفته‌های خودتان در اهواز زندگی میکنید که دارای پوشش گیاهی فراوانی از بلوط‌ها هست که متاسفانه دارند در آتش میسوزند و لطفاً تلاشی کنید که این قضیه حل شود !!!

      این را گفتم که بدانید یک چیز را چنان بزرگش نکنید که مشکلات بزرگتر به چشم نیایند !!!
      اگر این خودرو و تست‌ آن به جنگل یا درختی آسیب رسانده ، باید بدانید که سوزن در انبار کاه هست که این کامنت شما فقط قضیه را بزرگنمایی جلوه داده !
      یه سر به جنگل‌های بلوط رشته‌کوه‌های زاگرس بزنید یا خِطه‌ی دریای کاسپین ، تا بدانید مردم با آشغال‌ ریختن چه بر سر طبیعت آورده‌اند !

      من الان در سفری هستم که از رشته کوه‌های زاگرس میگذرد اما از هر شهر و روستایی که رد میشویم ، اکثراً یا درخت‌ها را بریده‌اند برای زمین کشاورزی یا میبرند تا ذغالش کنند ، همین درختانی که حداقل ۵۰ سال زمان میبرد تا تنومند و قطور شوند را با یک تبر و در کمتر از یک ساعت نابود میکنند !!!

      حرف من اینه ، که اول انگشت اِتِهام را سمت خودمان بگیریم و با آشغال نریختن در طبیعت شروع کنیم تا باقی مشکلات هم به مرور بر طرف گردد !
      بخدا حال آدم بد میشه از بس که در هر نقطه‌ای میرویم بطری آب یا نوشابه و پلاستیک میبینیم که رها شده و همین خودش مثل زره‌بین باعث منعکس شدن نور آفتاب به چمن یا علف خشک میشه که بِخاطر بی‌آبی به وجود آمده و سپس باعث آتش‌سوزی‌های کلان !

      حال طبیعت ما اصلاً خوب نیست ، لطفاً این قضیه را جدی بگیرید و اول با آشغال نریختن و سپس برخورد با فرد خاطی شروع کنید تا این فرهنگ جا بیوفته و همه عیب بدانند و نه اینکه عادی از کنارش گذر کنند !!!

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1176 ديدگاه)

        حال آدم هم بد میشه مدام میایی از کره ایی ایراد میگیری.
        جالب برام اینجاست که رفتی تَهِش کره ایی ۲۰۱۵ وارداتی سوار شدی و بعدش جوری قاطعانه درباره
        کره ایی ۲۰۲۱ نظر فوق کارشناسانَت رو میدی ، خود هیوندای نمیده!!!!!!!

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (154 ديدگاه)

          احسن به شما جنگ روانی با کامنتهای زیبایتان بردید نباید برندهای دیگه و طرفداران خودرویی دیگه خرد کرد..
          :)

      2. ناخدا

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (368 ديدگاه)

        اهواز درخت بلوط نداره عزیزم

  6. دانیال

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (598 ديدگاه)

    کاش آخرش آب رادیاتورش رو خالی میکرد روشن میذاشتش که ببینیم چند دقیقه دوام میاره
    این هایلوکس جدیدهایی که تو ایران هستن اینا هم همین قدر سخت جون هستن؟ مثلاً مدلهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آقا دانیال

      هایلوکس که بحثش به کنار و جداست .

      شما اگر تویوتا کمری ، کرولا و راو۴ تاکسی فرودگاه را بروید و تحقیق کنید ، میبینید اکثریت به کیلومترهای یک میلیونی یا نزدیک شده‌اند یا رد کرده‌اند و جالب اینکه اکثریت تو ۸ هزار کیلومتر روغن ایرانی و ارزان هم عوض میکنند و بنزین هم فقط معمولی میزنند و…. اما موتور و گیربکس پلمپ و آچار نخورده که خیلی حرف داره این قضیه و شوخی نیست !!!
      ایران در شرایطی داره گذر میکنه که اکثر خودروهای خارجی به سبب گرانی خدمات و قطعات عملاً بلااستفاده مانده‌اند و صاحبانشون یا گوشه‌ی پارکینگ جرئت نمیکنند بیاورندش بیرون و از رانندگیش لذت ببرند یا دارند در نمایشگاه‌ها با دلال‌بازی از این دست به اون دست خرید فروش میکنند مثل اثر هنری? ، تازه با خودروبر هم جابجا میکنندش (( بخصوص خودروهای آلمانی و بخصوص bmw )) !!!

      خودم بارها دیدم در نمایندگی تویوتا که طرف فقط چون پول داشته اما سواد خودرویی نداشته ، اومده تویوتا خریده و تا ۲۰ هزار کیلومتر یا ۳۰ هزار کیلومتر و… روغن عوض نکردن و گارانتی‌ها باطل شده (( حتی مسئولش به من میگفت داشتیم کسانی را که تا ۸۰ هزارتا از روغن موتور فابریک کارخانه استفاده کردند و وقتی برای یه خدمات جانبی دیگر می‌آمدند و ما اینجا چِک میکردیم سَوابقشان را و سپس سوال میکردیم میفهمیدیم این‌ها پس از این همه وقت اصلاً روغنی عوض نکردن و هنوز فابریک کارخانه داخلشون هست )) و خودم بودم که مسئول نمایندگی سوال میکرد از طرف که چرا دیر اومدی برای خدمات و در جواب میگفت ( مگه تویوتا نخردیم که فلان یا بهمان??? )

      یعنی باید لوح تقدیر داد به این سطح فکری مسخره ، بلاخره تویوتا درسته سخت‌جان هست اما ساخته‌ی دست بشر هست و نیاز به رسیدگی و خدمات داره تا اینکه سال‌ها بدون مشکل کار کنه و… !

      تویوتا از یاریس گرفته تا لندکروزر ، تمام عشق و ساخته شده‌اند برای خدمت به خلق خدا و اگر نه که خب من اگر آمریکا یا اروپا بودم ، بدم نمی‌آمد آلمانی بینظیر سوار شوم ، اما در ایران یا هر منطقه‌ای از جهان که شرایط نگهداری کمی سخت هست و جو طبیعت و هوا خشن هست ، بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب تویوتاست که با عمل ثابت کرده این خودروساز و این کشور رقیب نداره و بقیه برای دوم شدن تو سرو کله‌ی هم میزنند !!!

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1176 ديدگاه)

        نه‌بابا ، از عشق ساخته شده اند !!!????
        چی‌ میشه روش دینامیت بزارن و منفجر کنن ببینیم چه قدر جون سخته???
        تعجب می‌کنم از سطح فکر شما ( با 5491 کامنت که هنوز هم نمیدونم چه طور دادی این همه کامنت رو)
        که‌ تویوتا که یک برند رده میانی و برای قشر ضعیف است رو با سایر خودروسازان پریوم مقایسه میکنی(با بنز و بی ام و!!!)
        والا اگه من هم یک ماشین رو بیارم و ۲۰ سال هیچ دستی بخش نزنم و کمترین آپشن هم براش بزارم و کم‌ بازده ترین موتور بازار رو هم رویش بزارم ، والا تا ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلومتر هم می‌رسد.
        میدونی چیه ، تویوتا مثل پراید هست در مقابل سمند.
        پراید چون موتور کم بازده تر و کم‌ فشار تری داره ، سیستم های برقی خیلی ساده تری داره و بدون آپشن هست ، در مقابل سمند خیلی دیرتر و کمتر خراب میشه . با طرز تفکر شما پراید ذره ذره وجودَش از عشق ساخته شده ، چون نسبت به سمند دیر تر خراب میشه
        از کی ماشین بازی به تویوتا هم رفته ??.

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1176 ديدگاه)

          تصحیح میکنم ، بزند های پریمیوم بازار .
          ضد کره ایی هستی ، ضد bmw هستی ، عشق بنز هستی و هیچی‌از خرابی های متعدد s class نمیگی ، همه از خرابی های متعدد سیستم تعلیق و ….. s class میدونیم ، اللخوص نسل های قبل تر .
          عزیز من ، کی‌ به فکر خرابی bmw است، این طرز فکر جهان سومی رو کنار بزار .
          فکر میکنی مردم کشور های جهان اول مثل تو همه فکر میکنن (فکر خرابی bmw???)
          وضع زندگی کشور های جهان اول اینقدر خوب هست که همه bmw وBENZ و ….. رو لیز میکنند.
          بعدش تو به فکر جیب اونا باش.
          حاجی اگه نمیدونی لیز چی هست و برای چه کاری هست بگو تا برات بگم ، لیز میکنی ۵ ساله تا لحظه اتمام گارانتی ، بعدش مثل بچه آدم میری پَسِش میدی و کاری با خرابی …. نداری .
          الان باز بیا بگو برو ویدیو جدید علی بخردی رو درباره خرابی های BMW ببین.
          اینو گفتم که نیایی بحث ویدیو جدید علی بخردی رو درباره خرابی های BMW بکشی وسط .
          برای این پاسخ خوبی هم دارم ، خوب گوش کن و یاد بگیر .
          **** هَرکی خَربُزِه میخوره ، پایِ لَرزِش هَم میشینه***

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. علیturbo s

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (277 ديدگاه)

          حاج ممد درسته از کامنت های نوید ناراحت شدی اما چه ربطی به بنز و bmwداشت ٬کسی که bmwرو هیت میکنه اولن نه ژرمن فنه که بخاد از بنز خوشش بیاد
          ۲-کسی که bmwرو هیت میکنه ازلذت خبر نداره
          ۳-به قول علی بخردی سیاست تمام شرکت ها اینه که بتونن ازفروش قطعه پول دربیارن حتی به تویوتا هم اشاره کرد.
          ۴-به قول 2646اپشن های روی فرمون bmwازکل اپشن های *******بیشتره.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. علیturbo s

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (277 ديدگاه)

          البته دوستان ژاپنی فن به خاطر مورد اخر ناراحت شدن ٬من با شخص خاصی هم نبودم ٬فقط منظورم این بود کمپانی که عشق خیلی هاست رو هیت نکنید.

        4. ""new ""RAMIN

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          اینا که همون حرف های منه… ?
          چون محمد رستمی نژاد گفت لایک ها میره بالا…
          من وقتی قدیم میگفتم ، اندازه کوه اورست دیس لایک… ?
          عجب… ??

          ((والا اگه من هم یک ماشین رو بیارم و ۲۰ سال هیچ دستی بخش نزنم و کمترین آپشن هم براش بزارم و کم‌ بازده ترین موتور بازار رو هم رویش بزارم ، والا تا ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلومتر هم می‌رسد.))

          این همین چیزی هست که من 1 ساله دارم میگم… ??

          70 درصد محصولات تویوتا ساده ترین و ابتدایی ترین آپشن یعنی سقف پانورما رو ندارن. حتی سانروف هم ندارن. یه صفحه نمایش 6 اینچی یا 7 اینچی گذاشتن. میگن اینم آپشن! البته چندتا آپشن داره ولی نسخه فول
          نسخه پایه تویوتا در هر محصولیش واقعا آپشن نداره… فقط نسخه فول دارن.
          نسخه فول هم گرونه. رقبا بهترن.

          مجموع این حرف ها رو من 1 ساله دارم میزنم… اما وقتی من میزنم جوری حمله ور میشوند انگار دزدی کردم !

          # واقعیت را انکار نکنید…

          پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        5. mahan

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          رامین جان اگه نگران لایک و دیسلایکی که یکم بزرگتر بشی متوجه میشی همچین مدال افتخاری هم نیست و بی توجه میشی.مگه این قدر لایک براتون مهمه که برای خشنود شدن مردم حرف میزنی.در ضمن ادما فرق می کنند*** ادم اگه قراره تاثیرگذار بشه اول باید یک شخصیتی بشه که مردم بهش احترام بگذارند و بگند خب این شخص سزاوار اینکه به حرفاش گوش بدیم هست.بنظرم اول شما *** بعد که پخته شدید هم حرفاتون درست و حسابی میشه و هم مردم به حرفاتون توجه می کنند.

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. محمد رستمی نژاد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1176 ديدگاه)

        حاج علی توربو اس ، بالا باز گفته بود که خرابی bmw ، داخل پرانتز نوشته بود .
        وافعا دوست دارم بدونم وقتی اومد و کامنت های من رو خوند ، چه پاسخی داره بده .حدس می‌زنم میخواد بگه تو بحث رو منحرف کردی ??
        برای من دام پهن کردین???
        من در دام شما نمی اُفتم??
        آره ، تو خوبی با تویوتا جان و اُسوره های جاوِدانِش.

        موافقم 1
        مخالفم 2
      3. Ahmad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (24 ديدگاه)

        Navid0098 این حرفا که میزنی رو خودتم قبول نداری فقط میخوای بنویسی که دیده شه و تعصب خودتو اعمال کنی من نمیخوام این حرفارو بزنم ولی بدون که خودم لندکروز هم ۶ سیلندر و هم ۸ سیلندرش رو دیدم که روغنش رو دیر عوض کردن و یاتاقان زده بودن به همین راحتی در مورد ب ام و هم بدون که ب ام و از همه نظر بهتر از تویوتاس.
        بهترین و مطمئن ترین خودروساز و حتی در همه ابعاد دیگه و از همه نظر اول آلمان و امریکا هستن و این دوکشور رقیب ندارن و بقیه برای سوم شدن تو سرو کله خودشون میزنن. تو همه زمینه ها و از همه نظر آلمان یا امریکا از هر لحاظ بهترین هستن.
        اینها با ملاک ها و معیار های برتری و شاخص های مختلف علمی بررسی و مشخص شدن و واقعیت هست و این واقعیت رو باید قبول کنی نه اینکه رویا های خودت رو بنویسی و انتظار داشته باشی ما قبول کنیم.
        تویوتا و ژاپن زور بزنه با کره رقابت کنه و از کره عقب نمونه دیگه کلا حد خودش در حد همون آسیا بوده و هست تازه همینی هم که هستن به لطف اروپا و امریکا و کمک گرفتن از اونها تو همه چیزشون هست.
        رقیب ژاپن کره جنوبی هست این خیلی بخواد زور بزنن با همین کره رقابت کنه ولی به پای اروپا یا امریکا نمیرسن واقعیت اینه که میگم نه رویاهای خودت که کامنت میکنی.
        در کل تو همه چیز آلمان یاکشور های پیشرفته اروپایی و امریکا از همه نظر بهترین هستن و رقیب ندارن.

        1. Ahmad

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (24 ديدگاه)

          خدای شاسی بلند ها و پیکاپ تراک ها و آفرودر ها اول امریکایی و آلمانی که تو همه چیز هم از همه نظر بهترین هستن مثل فورد سری اف و دیگر آفرودر های اونها و بنز با یونیماگ و جیکلاس پیکاپ و نسخه های مختلف اون اینها خدایی میکنن و پادشاهی میکنن ولسلام.

  7. فرشاد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    بعد از تویوتا کدوم ژاپنی تا این حد سگ جونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      هوندا و مزدا. نیسان هم بد نیست اما به سگ جونیه تویوتا نیست.

    2. Amirreza

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2727 ديدگاه)

      به نظرم نیسان

  8. taha malek

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    با اینکه از تویوتا بدم میاد ولی هایلوکس یکی از معدود ماشین های این شرکته که ازش بدم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. خوشنام

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    یه شوی بیخود!
    خوب که چی؟
    باید تستهای استاندارد انجام بشه نه این کارهای من درآوردی!
    لیاقتش همینه که مثل … بار بکشه!

    موافقم 1
    مخالفم 7
  10. شاهرخ

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (337 ديدگاه)

    از این تست خوشم نیومد درست نبود هم به طبیعت آسیب رسوند هم استاندارد نبود
    تویوتا خوبه هایلوکس هم خوبه ولی کاش هندلینگش یکم بهتر بود
    و فک میکنم که قدرتشم یکم کمه
    با احترام به تویوتا و هایلوکس و طرفداراش
    ولی من یه فورد سری اف رو ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. یوسف

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خدایی هایلوکس جون سخته… مخصوصا وقتی چپ میکنه… میتونه با پای خودش تا صافکاری نقاشی بره…. و خودشو واسه صاحب بعدی و چپ کردن جدید آماده کنه….

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    به نظرم این ماشین رو باید سگ جون ترین ماشین دنیا لقب بدن
    این کار رو جرمی کلارکسون توی تاپ گیر کرد که البته به طبیعت اسیب نرسوند و اون موقع قصد جرمی این بود که ماشین رو نابود کنه که هیچ جوری نتونست
    عقبش هم خیلی شبیه وانت ابی خودمونه

    1. Ahmad

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اگه به سگ جون بودنه فورد سری اف سگ جون تره و از همه نظر بهتر بحثی توش نیست که تو بهترین و سگ جون ترین بودن فورد و پیکاپ های امریکایی بهترینن.
      کاری که جرمی کلارکسون انجام میداد بیشتر جنبه نمایشی و فان داره جرمی نتونست نابود کنه ولی تو تست های خود فورد که واسه پیکاپ تراک هاش انجام میده نابود میشه چون اونها شبیه سازی های زیادی تو شرایط سخت انجام میدن که پارامتر زمان هم یکی از اونهاست این خودش نکته مهمیه که تو این تست های مثل تست بالا یا کار جرمی کلارکسون در نظر نمیگرن مثلا فشار زیادی به سیستم تعلیق میارن تو یه بازه زمانی مشخص که خودش معادل یه زمان طولانیه. واسه همین میگم کار ویدئوی این کانال یوتیوب یا کار جرمی معیار و ملاکی نیست درکل از جهت معیار برتری اگه حساب کنی اول فور و شاسی بلند ها و آفرودر های امریکایی و بنز بهترین هستن و برتری دارن.

  13. امیر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    این کار قبلا توسط جرمی کلارکسون انجام شده شماها نمی خواد زحمت بکشید.
    یه عده واقعا بیکارن دیگه به همه ثابت شده تویوتا خیلی سگ جونه جرمی کلارکسون از بالا ساختمون پرتش کرد پایین بازم با یه تعمیر ساده روشن شد. بعد اینا چهار تا بار میذارن عقبش که ثابت بشه با دوامه

  14. BenzSLR

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    این سوسول کیه سلطان فقط نیسان جونیور ( گاوی) خودمون که با موتور ۴ سیلندر ۹۵ اسبیش ۴ تا ۵ تن بهش بار میزنن :):)

  15. عارف

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    اولا از کسانی که با ماشین بدرفتاری میکنند متنفرم حالا منظورشون هر چی که میخواد باشه
    دوم، دوام و سخت جان بودن یعنی با ماشین سالها کار کردی و هنوز بدون دردسر جوابگوی نیازت باشه
    سوم، وقتی تمام دنیا از قابل اطمینان بودن یک ماشین حرف میزنند ( فارغ از نام و برند ) یعنی سازنده کار خودشو بخوبی و با تعهد انجام داده و نیاز به نمایش و جنگولک بازی برای دیده شدن نداره

  16. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    بی شعور نفهم، یعنی چی این کار ها آخه.
    خیلی رو مخ بود به ویژه اون خنده های مسخره اش. حیف اون هایلوکس.

  17. ایران

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (337 ديدگاه)

    هایلوکس و لندکروز سری ۷۰ هردو بسیار سخت جون هستند من خودم شخصا عاشق لندکروز اتاق ۱۰۰ هستم آقا نوید شما که عاشق تویوتا هستین کدومو خیلی دوست دارید ؟

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      ایران جان

      اتاق ۱۰۰ که برای ما فن‌های تویوتا ، خداست و تکرار نشدنی ، بخصوص اگر دنده دستی باشه !
      در سدان‌ها هم عاشق کمری گرند ۲۰۰۶ و کریسیدا هستم .
      البته کریسیدا به سبب کاربراتی بودنش در ایران به درد اهل فن میخورد اما سواریش ماه ماه ماه .

      هایلوکس در مدل‌های تک کابین رنگ زرشکی مدل ۱۹۹۲ که تا جایی که خبر دارم چند نمونه مدل صفر کیلومترش لاکاغذی هست که بالای ۷۰۰ میلیون معامله میشه و جنبه‌ی کلکسیونی داره و نه استفاده .

      کلاً تویوتا بد نداره و هرچی اسم ببریم کم هست ، مثل پرادو دو در VX اتاق j120 ، هایلوکس‌ها در تمام مدل‌ها بخصوص نسل ویگو ، لندکروزرهای سری ۷۰ تااااا ۷۹ ، کرولا‌های مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در بحث سواری و راحتیشون و… .

      برخی از لندکروزرها هستند که با فیس‌های متفاوت تولید شدند برای بازارهای خاصی همچون آمریکای جنوبی و شرق آسیا که به شدت عاشق دیزاین‌ها و قطعات افتر مارکتیشون هستم !

      تویوتا یه مشکل اساسی در ایران داره و اون هم اینه که اگر یکی از محصولاتش را داشته باشید ، دیگه نمیتونید ازش دل بکنید و غیر ممکن هست به محصول دیگری فکر کنید ، از اکونومی‌های تویوتا گرفته تاااااا لوکس‌های لکسوس که جواب تمام اقشار جامعه را با احترام تمام میده و نشون میده که چطور یه ماشین در حد نهایی میتونه کارایی عملی داشته باشه و نه نمایش تو خالی !!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Ahmad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (24 ديدگاه)

        چرا حرف مفت میزنی من تویوتا کرولا دارم حالم ازش بهم میخوره و میخوام ردش کنم بره.
        حد نهایی کارایی!!! جک ?
        نمایش و حرف توخالی تمام کامنت های شماست. با احترام منظوری ندارم ولی حرف دلم و چیزی که عقل سلیم به من میگه رو گفتم چون حرفم عاقلانه هست و چیزی که شما گفتی با عقل جور در نمیاد واسه همین این رو گفتم که بدونی.

  18. Amirreza

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2727 ديدگاه)

    در اینکه تویوتا هایلوکس رو دوست و واقعا سگ جونه اما به نظرم این تست زیاد برا اثباتش جالب نبود ، یه جورایی ۸۰ درصد پیکاپ های بلند از پس این تست بر میان

  19. Amin

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    درست کار طرف واقعا زشت بود ،ولی واقعا خدای استقامت هست ، اگر همچین کاری با پراید دمپایی بکنید ، یک ثانیه هم دوام نمیاره،به نظرم از نظر دوام حتی از امریکایی های هم سال خودش بهتره ،یا اگر بهتر نباشه کمتر نیست

    1. Ahmad

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      خدای پیکاپ ها و شاسی بلند ها امریکایی هستن و فورد و بنز آلمان خدای پیکاپ ها و شاسی بلند ها و آفرودر ها هستن.
      این رو همه قبول دارن.

  20. mm.y@rlou

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    نیسان گاوی هم همینطور مطمئن و جان سخت هست #تولید ملی?

  21. samurai

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نیستی :)))))))))))

  22. Ali

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    سلطان??

  23. Mad.z.Max

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    این پسره توی ویدیو انگار سادیسمیه..

  24. عاشق پدال

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    پیکاپ سری ۷۰ رو میپسندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا