کاروان جدیدی از تویوتا رافور ۲۰۱۶ در لسآنجلس مشاهدهشده که شامل مدلهای هیبریدی و فیس لیفت در کلاس SE میشود. تصویربرداری که عکسها را تهیه کرده در مورد آنها گفت ” صبح امروز وقتی به سمت محل کارم میرفتم این کاروان خودروهای رافور را دیدم. اغلب اوقات کانسپت ها را در حال حرکت میدیدم اما این بار برای گرفتن عکس و فرستادن آنها سریعاً توقف کردم و این عکسها را ثبت کردم.
این عکسها چهار رافور را نشان میدهند که دو مدل آبی و نقرهای هیبریدی هستند و دو مدل دیگر SE و با سیستم انتقال قدرت AWD هستند. عکسهایی که از کابین خودرو گرفتهشده، چندان باکیفیت نیست اما به نظر تغییراتی کمی در این زمینه صورت گرفته است. هرچند تغییرات صورت گرفته باعث شده که خودرو شبیه به سایون iM باشد اما با این فیس لیفت، خودرو زیبایی خاصی پیداکرده است.
تویوتا که در نمایشگاه نیویورک آوریل گذشته از سری جدید رافور پرده برداشته بود تنها تریم معمولی و با تغییرات کم این خود را به نمایش گذاشته بود.
مدلهای هیبریدی آبی و نقرهایرنگ در عکسها با موتور چهار سیلندر و ۲.۵ لیتری چرخه اتکینسون عرضه میشوند، برای هر محور این خودرو هم یک موتور الکتریکی در نظر گرفتهشده است. درنهایت این موتور با گیربکس نیمه اتوماتیک CVT جفت میشود. هنوز اطلاعات رسمی مربوط به قدرت خروجی و مصرف بنزین این خودرو اعلامنشده است.
دو مدل سیاهرنگی که در عکسها دیده میشوند در کلاس جدید SE قرار دارند، برای طراحی رنگ این خودروها کد S بهصورت آپشن ارائه شده که در کنار سه رنگ بیرونی سوپر سفید، سیاه سنگی و آبی طوفان الکتریکی قرار میگیرد. تریم پایینتر این خودرو هم به رنگ نقرهای متالیک عرضه میشود. به این کلاس جدید ویژگیهای جدید دیگری مثل سیستم تعلیق اسپرت تیونینگ شده، رینگهای ۱۸ اینچی، جلوپنجره شبکهای، چراغهای LED، صندلیهای سافتکس، خطوط مشکی کابین و تعویض دنده از پشت فرمان اضافه شده است. تمام رافور های ۲۰۱۶ با چهرهای جدید و بهبودیافته وارد بازار میشوند. طراحی جدید چراغها، جلوپنجره و گلگیرها باعث شده که خودرو جذابتر از قبل به نظر برسد. تغییرات دیگری هم در این خودرو به وجود آمده که یک آنتن بال کوسهای، گلگیرهای عقب جدید، درب عقب با چراغهای LED، بهبود فضای داخلی و قطعات کابین، استفاده از مواد باکیفیتتر و نرمتر، عایق صدای بهتر و نمایشگر لمسی ۷ اینچی تعدادی از این تغییرات هستند. تویوتا پیشتر اعلام کرده بود که رافور ۲۰۱۶ از پاییز امسال وارد بازارهای امریکا میشود.
قطعا بهتره. بازار رقابتی= کیفیت افرایشی بازار بسته = کیفیت دلبخواهی(البته به مدد مردم بی عرضه که نمینونند 6 ماه ماشین نخرند و یه عمر خودشون رو خلاص کنند)
یعنی هنوز که هنوزه سایپا پول پخش ماشین رو از ملت میگیره ، اما ماشین رو بدون پخش تحویل میده و پول رو برمیگردونه! این پول که حدود 80 تومنه رو ضرب در تعداد پرایدهای فروخته شده بکنید ، و برای هرماشین بطور خوشبینانه 50 روز معطلی در نظر بگیرید ، تا ببینید که سایپا فقط برای این پولی که از مردم میگیره و بدون هیچ سودی بهشون برمیگردونه ، چه سودی میبره!!! عین سپرده گذاری قرض الحسه در بانک میمونه . . .
خیلی زیبا و عالی شده … ولی من فقط با رنگ مشکی ـش تونستم ارتباط برقرار کنم … اون دوتای دیگه به نظرم فیس لیفتشون یکم فرق داره و همین باعث میشه از نسل قبل یکم زشت تر به نظر برسه !!!! اما رنگ مشکیش عالیه .. یعنی خیلی حیف میشه که مثلا نسخه SEـش رو بدون پک آپشن بیارن تو ایران ..
بدون در نظر گرفتن کیفیت محصولات تویوتا که همه بهش اذعان دارند روز به روز تویوتا طراحیش بد و بد تر می شه اصلا زبان طراحی بخصوص جلو خودرو قابل قبول و چشم نواز نیست اون ابهت سال های گذشته تویوتا رو نداره
من مطمئنم شما نه تویوتا داشتی برادر نه هیوندای. وگرنه از این حرفهای بی منطق و بی فکر نمیزدی. اصلا هم جک نیست. کیفیت خودرو های کره ای الان هیچ چیزی از خودروهای ژاپنی در بازه های قیمتی مشابه کم نداره. تویوتا ماشین خوبیه اما طراحی های جدیدش نه تنها زیبا نیست بلکه بسیار هم خسته کننده است. به علاوه این که تجهیزاتی رو که الان کم کم تو همه خودرو ها به صورت استاندارد ارائه میشه به عنوان آپشن میدن. خوشتون بیاد یا نیاد استهلاکشون هم الان خیلی تفاوت بارزی نداره. هم کره ای ها هم تویوتا 5 تا 7 سال بدون هیچ مشکلی سواری میدن. برای بیشتر از این هم طراحی نشدن. حالا هی با تعصب الکی نظر بدید.
با وجود ارزشی که برای تویوتا و محصولاتش قائل هستم و کیفیت مثال زدنی محصولات این شرکت باید بگم اصلاً از طراحی این خودرو خوشم نیومد. به نظر بنده این نوع طراحی کردن ریسک بزرگیه. البته این نظر شخصی بنده هست ولی خیلی مهمه که طراحی خودرو زیبا باشه چون اولین چیزی است که علاقه به یه خودرو رو به وجود میاره هرچند که کیفیت خوبی داشته باشه،قیمت خوب و سواری خوب و… الان زیباترین مدل های تویوتا به نظرم GT86 و آوالون جدید و توندرا هستن. به هر حال سلیقس دیگه و هر کسی هم نظری داره. ارادتمند همه ی دوستان
نمای عقب و نمای جانبی: زیبا و مدرن و بهتر از مدل سال قبل نمای جلو: محافظ کارانه و یادآور خودروهای چینی (برای من) . نمای جلوی مدل سال قبل خیلی بهتر بود.
rapbaz
۱۰ مرداد ۱۳۹۴چراغای زیبایی داره….
به نظرم از نسل قبلیش بهتره…
احسان آرسنالی
۱۰ مرداد ۱۳۹۴قطعا بهتره.
بازار رقابتی= کیفیت افرایشی
بازار بسته = کیفیت دلبخواهی(البته به مدد مردم بی عرضه که نمینونند 6 ماه ماشین نخرند و یه عمر خودشون رو خلاص کنند)
سجاد
۱۰ مرداد ۱۳۹۴یعنی هنوز که هنوزه سایپا پول پخش ماشین رو از ملت میگیره ، اما ماشین رو بدون پخش تحویل میده و پول رو برمیگردونه!
این پول که حدود 80 تومنه رو ضرب در تعداد پرایدهای فروخته شده بکنید ، و برای هرماشین بطور خوشبینانه 50 روز معطلی در نظر بگیرید ، تا ببینید که سایپا فقط برای این پولی که از مردم میگیره و بدون هیچ سودی بهشون برمیگردونه ، چه سودی میبره!!!
عین سپرده گذاری قرض الحسه در بانک میمونه . . .
Chevy
۱۰ مرداد ۱۳۹۴کمبود یک جلوپنجره جذاب در ظاهر ماشین کاملا محسوس هست
فرید
۱۱ مرداد ۱۳۹۴هنوزهم ازلحاظ قیافه نسبت به رقبایش حرفی برای گفتن ندارد.
ALiHidden
۱۰ مرداد ۱۳۹۴پشتش شبیه محصولات لکسس شده
Hadi
۱۰ مرداد ۱۳۹۴خودرو خیلی نرم و راحت و با کیفیت هست اما یک مقدار قیمته تند هست
Armin
۱۰ مرداد ۱۳۹۴جلوش شبیه محصولات ام جی شده بنظرم !!!!!
سجاد
۱۰ مرداد ۱۳۹۴خیلی زیبا و عالی شده … ولی من فقط با رنگ مشکی ـش تونستم ارتباط برقرار کنم … اون دوتای دیگه به نظرم فیس لیفتشون یکم فرق داره و همین باعث میشه از نسل قبل یکم زشت تر به نظر برسه !!!! اما رنگ مشکیش عالیه ..
یعنی خیلی حیف میشه که مثلا نسخه SEـش رو بدون پک آپشن بیارن تو ایران ..
با تشکر فراوان از آقا مهدی عزیز
افشین
۱۰ مرداد ۱۳۹۴خیلی بهتر شده…چراغای نسل قبلو دوست نداشتم اما این خوبه…فقظ یه کوچولو قیمتش زیاده
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۴بهتر شده اما همچنان دوست نداشتنی!
وحید
۱۰ مرداد ۱۳۹۴بدون در نظر گرفتن کیفیت محصولات تویوتا که همه بهش اذعان دارند
روز به روز تویوتا طراحیش بد و بد تر می شه اصلا زبان طراحی بخصوص جلو خودرو قابل قبول و چشم نواز نیست اون
ابهت سال های گذشته تویوتا رو نداره
armin
۱۰ مرداد ۱۳۹۴لایک
Infinite
۱۰ مرداد ۱۳۹۴موافقم. زبان طراحی نمای جلوی خودرو به نظر من هم قابل قبول نیست.
BMW4ever
۱۰ مرداد ۱۳۹۴عقبش خوبه اما جلوش کمی خوب شده کیفیتش هم که معلومه عالیه
باتشکرازمهدی نیک سیرت همون طور که گفته بودی مارو تو پست قبلی غافلگیر کردی داداش
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۰ مرداد ۱۳۹۴والا ما یه مدت سانتافه داشتیم اینو فروختیم یه راو 4 خریدیم فهمیدم قبلا اسباب بازی سوار میشدم
aaa
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ااا چه جالب
ما برعکس شما یه مدت راو4 داشتیم اونو فروختیم سانتافه خریدیم فهمیدیم قبلا اسباب بازی سوار میشدیم
luis
۱۱ مرداد ۱۳۹۴این حرفو جایی نزن که بت میخندن حالا حرف دوستمون مزاح بود ولی حرف تو جوکهههههه جوک.
یکی
۱۱ مرداد ۱۳۹۴من مطمئنم شما نه تویوتا داشتی برادر نه هیوندای.
وگرنه از این حرفهای بی منطق و بی فکر نمیزدی.
اصلا هم جک نیست. کیفیت خودرو های کره ای الان هیچ چیزی از خودروهای ژاپنی در بازه های قیمتی مشابه کم نداره.
تویوتا ماشین خوبیه اما طراحی های جدیدش نه تنها زیبا نیست بلکه بسیار هم خسته کننده است. به علاوه این که تجهیزاتی رو که الان کم کم تو همه خودرو ها به صورت استاندارد ارائه میشه به عنوان آپشن میدن. خوشتون بیاد یا نیاد استهلاکشون هم الان خیلی تفاوت بارزی نداره. هم کره ای ها هم تویوتا 5 تا 7 سال بدون هیچ مشکلی سواری میدن. برای بیشتر از این هم طراحی نشدن.
حالا هی با تعصب الکی نظر بدید.
BMW
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ماشینای کره ای فقط قیافه و امکانات مسخره دارن ژان یعنی شاسی یعنی راحتی و احسس امنیت یعنی خداحافظ تعمیرگاه…
AHMADREZA
۱۰ مرداد ۱۳۹۴خیلی خوب شده
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۰ مرداد ۱۳۹۴با وجود ارزشی که برای تویوتا و محصولاتش قائل هستم و کیفیت مثال زدنی محصولات این شرکت باید بگم اصلاً از طراحی این خودرو خوشم نیومد.
به نظر بنده این نوع طراحی کردن ریسک بزرگیه.
البته این نظر شخصی بنده هست ولی خیلی مهمه که طراحی خودرو زیبا باشه چون اولین چیزی است که علاقه به یه خودرو رو به وجود میاره هرچند که کیفیت خوبی داشته باشه،قیمت خوب و سواری خوب و…
الان زیباترین مدل های تویوتا به نظرم GT86 و آوالون جدید و توندرا هستن.
به هر حال سلیقس دیگه و هر کسی هم نظری داره.
ارادتمند همه ی دوستان
Archi KHAN
۱۰ مرداد ۱۳۹۴دقیقا.
زیباترین محصولات تویوتا GT86 ، FJ
اصلا حداقل از نظر طراحی خارجی تویوتا suv زیبایی ارائه نکرده ( هر چند لندکروز از نظر کیفیت و فنی عالیییییه…)
Infinite
۱۰ مرداد ۱۳۹۴نمای عقب و نمای جانبی: زیبا و مدرن و بهتر از مدل سال قبل
نمای جلو: محافظ کارانه و یادآور خودروهای چینی (برای من) . نمای جلوی مدل سال قبل خیلی بهتر بود.
رضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۴منم از منتقدین طراحی های تویوتا هستم ولی ازین مدل بدم نیومد.قشنگه
کاش تویوتا یه خونه تکومی اساسی تو طرح هاش بکنه
RETOLEX
۱۰ مرداد ۱۳۹۴جونننننن
عالیه خیلی خوشکله
واقعا زیباس
به به ….
زنده باد ماشین ژاپنی
مسلم
۱۱ مرداد ۱۳۹۴این طراحای تویوتا دارن چیکار میکنن خدایی؟؟ همه ی مدلهاش هر روز زشت تر از دیروز!!! اگه همینجوری پیش بازارو از دست میده
ارمان
۱۱ مرداد ۱۳۹۴مسلم جان این نظر شما با هیچ اماری همخونی نداره
ali
۱۲ مرداد ۱۳۹۴واقعا طراحی زیبایی داره یکی از بهترین طراحی های تویوتا.
solat
۱۶ مرداد ۱۳۹۴طراحی بسیار زیبایی داره و بدون شک تویوتا یکی از شرکت های معتبر و مقتدر دنیاست و همیشه ماشیناش فروش بسیار بالایی داشته
mro
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عالی شد … تازه شد یه ماشین دوست داشتنی
حميد
۲ مهر ۱۳۹۵تویوتا باید با سایر ماشین های ژاپنی قیاس شود نه با خودروهای سایر کشورها از قبیل کره