نسل فعلی تویوتا کرولا در سال ۲۰۱۲ در بازار داخلی ژاپن و یک سال بعد در بازارهای جهانی عرضه شده و سال پیش نیز به منظور حفظ تازگی خود تا زمان ارائهی نسل جدید فیس لیفت شد؛ اما به تازگی اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید این خودرو که فازهای توسعه و تست را پشت سر میگذارد منتشر شده است. در این تصاویر شاهد پوششهای سنگین خودرو به منظور پنهان کردن تغییرات صورت گرفته هستیم.
به یاد داشته باشید که چراغ گرد ساده در جلو موقتی بوده و تا زمان آماده شدن مدل تولیدی در روی خودرو وجود خواهند داشت. در نمای عقب شاهد چراغهای برگرفتهی کرولای کنونی بازار آمریکا میباشیم. در پروفایل جانبی اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب میکند موقعیت آینهها است که از روی ستونهای A به مکان کنونی منتقل شدهاند.
با در نظر گرفتن تمامی جوانب و اینکه این نمونهی تست دارای قطعات ترکیبی نسخهی جدید و نمونهی کنونی است، احتمالاً ما با نمونهای test mule طرف هستیم و فعلاً پروتوتایپ کرولا شکار عکاسان نشده است.
تنها معنی سخنمان این است که رونمایی رسمی نسل آیندهی کرولا در آیندهای قابل پیشبینی رخ نخواهد داد بنابراین به احتمال زیاد باید منتظر عرضهی کرولای جدید در سال ۲۰۱۸ باشیم. عرضهی جهانی کرولای جدید نیز احتمالاً اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
نسل جدید تویوتا کرولا از نظر سختافزاری خودرویی کاملاً متفاوت خواهد بود زیرا این خودروی کامپکت از معماری جهانی جدید تویوتا TNGA استفاده خواهد کرد. این پلتفرم هماکنون در جدیدترین نسل پریوس و کراس اوور C-HR بکار رفته است. از آنجایی که اشتراکات بسیاری بین کرولای جدید و پریوس وجود خواهد داشت، شاید نسخهی هیبریدی کرولا نیز عرضه شود.
اگر یادتان باشد چند ماه پیش در پدال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تویوتا از پیشرانهی بامو در کرولا استفاده خواهد کرد. این موضوع بخشی از همکاری بین دو شرکت است. اگر این اتفاق رخ دهد، کرولا ۲۰۱۹ پس از MPV ورسو و سدان میدسایز و واگن آونسیس، دیگر خودروی تویوتا خواهد بود که از قوای محرکهی بامو استفاده میکند.
فیصل
۲۲ اسفند ۱۳۹۵44 ملیون دستگاه خیلیه ها. باید به احترامش کلاه از سر برداریم.
یعنی تمام مجلات ماشین دنیا ازین ماشین بد بگن باز هم مردم دنیا مخصوصا امریکاییا ازش استقبال میکنند. خدا میدونه چند سال طول کشیده تا تونسته اعتماد دنیا رو بدست بیاره
The R
۲۲ اسفند ۱۳۹۵کرولا شاید از نظر ظاهری و لذت رانندگی از رقیباش پایین تر باشه ولی یه ماشین خیلی بی دردسر و با کیفیت بالا نسبت به قیمتش هست. با یک استفاده معقول و مناسب این ماشین خیلی کم استهلاک و کم خرجه. و البته بسیار هم جون سخت.
سال گذشته تو قشم من سوار کرولا نسل قبل 2009شدم که حدود 360 هزار کار کرده بود ولی برام جالب بود که اتاق اصلا صدا نداشت و با راننده که صحبت کردم گفت که موتور و گیربکس هنوز باز نشدن.
این میشه که کرولا پر فروش ترین ماشین جهان میشه
shelby_1969
۲۲ اسفند ۱۳۹۵کرولا… معروف به ناموس تویوتا …
سینا
۲۲ اسفند ۱۳۹۵کاش مث کمری جذاب باشه
رامتین
۲۲ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم یه موتور قویتر روش بزارن.