حدود یک ماه تا رونمایی رسمی از تویوتا سوپرای احیا شده فاصله داریم اما نیازی نیست که منتظر نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ بمانیم تا بتوانیم نمای جلوی این خودرو را ببینیم. فروم سوپرا MKV تصویری از نسخهی آمادهی تولید سوپرا که فاقد هرگونه پوشش استتاری میباشد را منتشر کرده است.
پسرعموی بامو Z4 در حال استراحت در پشت یک کامیون حملونقل بوده و میتوانیم نگاهی کامل به طراحی گیرای جلو داشته باشیم. در ادامه مقایسه شانهبهشانهی سوپرای جدید با کانسپت FT-1 حدود پنج سال پیش را داریم.
دماغهی تیز کانسپت در مدل تولیدی تعدیل شده است. مدل تولیدی همچنین از چراغهای جلوی LED بزرگتر و کاپوت سادهتر که پیشرانه را نمایش نمیدهد سود میبرد. ورودیهای هوای کناری نیز به نظر میرسد مشابه کانسپت FT-1 بوده و البته قطعهی مرکزی سپر نیز باعث ایجاد ظاهر باابهتی شده است؛ اما یک سؤال به ذهن میرسد و آن اینکه پلاک خودرو کجا نصب خواهد شد؟
با توجه به نمای جلوی مدل تولیدی و مفهومی میتوان ایدهای از طراحی سایر بخشها را نیز به دست آورد. میتوانیم نمای عقب مدل کانسپت را با تصاویر جاسوسی اخیراً از پنجمین نسل سوپرا در تریم اسپورت تر GR مقایسه کنیم که تشابهات زیادی را نشان میدهند.
قطعاً در هفتههای آینده اخبار زیادی از نسل جدید تویوتا سوپرا خواهیم شنید.
سعید کایا
۲۲ آذر ۱۳۹۷اگه دوسش دارید لایک
ندارید دیس لایک
Mohammad
۲۲ آذر ۱۳۹۷بی شک طراحی سوپرا برجسته تر و عامه پسند تر خواهد بود در بین طرف داران
ولی z4 برای طرافداران بی ام و ساخته شده
هر کی بهش نگاه کنه اول میگه خوب بی ام و هستش حتی در بین کسایی که به خودرو علاقه ای ندارن هیچ وقت نمیپرسن مدلش چیه فقط میگن بی ام و هست . برعکس سوپرا
سعید کایا
۲۴ آذر ۱۳۹۷داداش میتونستی نظر ندیااا
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۷مگه پیدا میشه ، کسی این جیگر را دوست نداشته باشه .
فقط با ذکر دلیل و منطق بگین چرا نباید ، دوسش نداشت .
AMANTE
۲۲ آذر ۱۳۹۷یعنی الان تنها مشکلتون جای نصب پلاک ماشینه!؟ ?
بنظرم طراحی سوپرای جدید گیرایی بیشتری نسبت به برادر آلمانیش داره و نیم نگاهی هم به گذشته.
البته مهم ترین دلیلی که سوپرا یه ماشین فوق العاده بود عملکرد و هندلینگ اش بود که باید تا زمان معرفی و تست و بررسی اش منتظر باشیم.
محمد
۲۲ آذر ۱۳۹۷“با نگاه به بخشهای عقب به آسانی میتوانیم سقف با دو حباب برجسته را مشاهده کنیم”
اگه داخل کابین هم ازش استفاده شده باشه، واقعا جذابه
فرم کلی خودرو هم جذابه
اما یه نکته
چرا بقول شما پسر عموش ب ام و z4 جدید،
المانهای طراحی ب ام و مثل جلو پنجره و فرم چراغ و …رو داره
اما سوپرا نه
چرا تویوتا زیاد پایبند به شاخصه های برند سازی نیست؟
.
بنظرتون کدوم یکی بهتره؟
اینکه هر به ام و رو از دور هم بتونید تشخیص بدید و روح و اصالت ب ام و در تمام محصولاتش دیده بشه؟
یا هر تویوتایی شبیه بقیه تولیدات تویوتا نباشه و هر کدوم فرم مستقل خودشو داره که گاهی با نسل قبلشون هم حتی زیاد متفاوته؟
کدوم رو بیشتر میپسندین؟
AMANTE
۲۲ آذر ۱۳۹۷زبان طراحی جدید تویوتا، چراغ کشیده و نسبتا باریک با جلوپنجره ی بزرگه که تو تمام مدلا به نحوی ازش استفاده شده.
ولی داستان سوپرا و نوع نگرش تویوتا نسبت بهش فرق میکنه به طور ساده تویوتا می خواد شخصیتی به سوپرا بده که فقط مختص خودش باشه و مردم با دیدنش بگن این سوپرا است از تویوتا.
مثل مدل GT86 که شباهتی به محصولات دیگه تویوتا در زمان تولید نداشت.
Mohammad
۲۲ آذر ۱۳۹۷بدون شک طراحی مستقل برای هر ماشین خیلی بهتره ولی باید یه شباهت هایی با بقیه محصولاتش داشته باشه
این مشکل خود بی ام و هم بهش پی برده و حتی گفتن سعی میکنیم حل کنیم این مسئله رو
اینکه تمام ماشین های بی ام و شبیه هم هستن و هیچ خلاقیتی در طراحی به خرج نمیدن برای هیچ کس پوشیده نیست
..::Majidio Lamborghini::..
۲۲ آذر ۱۳۹۷طراحیش هم زیباست هم بااصالت
عقبش حتی المان هایی از طراحی محصولات اسپرت لکسوس رو هم در خودش داره
جواد حسین زاده
۲۲ آذر ۱۳۹۷چقدر قشنگه …مخصوصا نمایه پشت و کلا فریم ماشین …
emad1990
۲۲ آذر ۱۳۹۷اما یک سؤال به ذهن میرسد و آن اینکه پلاک خودرو کجا نصب خواهد شد؟
شما این ماشینو به من بدین من پلاکو میگیرم دستم دستمم از پنجره میدم بیرون خوبه!
datsun
۲۲ آذر ۱۳۹۷واقعا دنبال جایی پلاکن خوب اینطوری نصب شده ????
https://www.motor1.com/photo/3260486/toyota-supra-prototype/