فورد اخیراً برنامههای خود برای کوچک کردن سبد محصولات خود و تمرکز بیشتر روی پیکاپ ها و کراس اوورها را اعلام کرده است.
به نظر میرسد تویوتا نیز کار مشابهی را انجام خواهد داد زیرا معاون مدیر آمریکای شمالی تویوتا اخیراً گفته که تویوتا در حال بررسی دوباره سدان های خود است. بلومبرگ گزارش داده که این کمپانی به تولید مدلهای محبوبی همچون کمری، کرولا و پریوس متعهد خواهد بود اما شاید تعداد تریم های هر یک را کاهش دهد.
جک هالیس میگوید: “ما هر تک تریم موجود را بررسی خواهیم کرد.” او ادامه داده و میگوید تویوتا عملکرد هر تریم تولیدی را پیش از تصمیمگیری درباره ادامه تولید یا توقف آن بررسی خواهد کرد.
این حرکت یادآور تصمیم فورد به منظور کاهش شدید تعداد تریم های نسل آینده فیوژن است. فورد با معرفی برنامههای خود در ماه اکتبر تأیید کرد که تعداد تریم ها و آپشن های ترکیبی فیوژن از حدود ۳۵ هزار به ۹۶ ترکیب کاهش خواهد یافت.
علیرغم این کاهش تریم های احتمالی تویوتا همچنان ظرفیتهای زیادی را در بازار سدان ها میبیند. هالیس انتظار دارد مشتریان آمریکایی امسال بیش از ۵.۵ میلیون دستگاه سدان بخرند و میگوید تویوتا قادر خواهد بود سهم خود از این بازار را حفظ کرده و آن را افزایش هم دهد.
هنوز گفته نشده چه مدلهای بازنشسته خواهند شد اما تویوتا تریم های متفاوت زیادی را ارائه میکند. کرولا و پریوس هرکدام دارای ۷ تریم مختلف و کمری نیز دارای ۱۰ تریم است. موضوع دیگر اینکه تفاوت قیمت بین کمری L و LE تنها ۵۰۵ دلار بوده و تنها تغییر عمده این دو خودرو به صندلی برقی راننده، صندلیهای عقب تاشونده و رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی مربوط میشود.
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶از لحاظ طراحی بنظرم تویوتا در خیلی زمینه ها پسرفت داشته
مثلا پریوس
یا ch r که برنامه تاپ گیر هم نمای عقب chr رو جز سه منتخب زشترین طراحیها اورد
ولی خب کمری طراحی بهتری پیدا کرده همون طور که راو ۴ نسبت به نسل قبلش خیلی بهترشده
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تویوتا خوب میدونه چیکار کنه و جلوتر از بقیه همیشه یه محصول کامل ارائه میده.
طراحی های تویوتا از سال ۲۰۱۶ سیر تحول پیش گرفته و بسیار هم موفق ظاهر شده . چه بسا بنظر من طراحی های قدیمشم عالی بودن و کمتر شمارو در طول زمان از خود زده میکنه.
chr هم از نظر طراحی در کلاس خودش بسیار خاص و دوست داشتنی طراحی شده.
طراحی برای تویوتا یعنی ماندگاری طرح در طول زمان که اینو شما میتوانید در کرولا کمری پرادو یاریس سالهای ۲۰۰۵ یا مثلا ۲۰۰۸ و…در خیابان ببینید و به اون پی ببرید
جدای از کیفیت عالی ، ماندگاری در طراحی هم هست که باعث میشه تویوتا کمترین اُفت قیمت را در تمامی مدلهای خودش داشته باشه و بسیار خوش فروش نه در ایران بلکه در همه کره خاکی باشه.
تویوتا قالی کرمان
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تویوتاکمری همیشه یه ماشینی بوده که طراحیش
به هیچ عنوان کهنه نمیشه ،در عین سادگی و مانگاری
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تویوتا داره با وفق دادن خودش با شرایط بازار و تقاضا،
کار درستی رو انجام میده
بازار اون بازار سابق نیست
sina
۲۶ بهمن ۱۳۹۶دقیقا
همیشه از سبد محصولات شلوغ بدم میاد.
یه دلیل علاقه وافری که به هوندا و مزدا دارم همین مفید مختصر بودنشون هست.
M
۲۶ بهمن ۱۳۹۶نمیدونم یروز مدیرعامل ایران خودرو چرا تو اون جمله ی مضحکش اسمی از تویوتا نبرد…..
فقط ژاپنی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تویوتا فقط در مدل های لندکروز طراحی اصیل و هویت داری داره در حالیکه در مدل های دیگه گیج میزنه هر چند سال یک مدل جدید که هیچ نشانی از قبل نداره. باید گفت متاسفانه شاید این موضوع در تیم خاصی است که اجازه ورود استعداد های جدید نمیده . در هیوندا تا قبل از تیم جدید هم ما شاهد این سردر گمی بودیم. در کیا موتور این موضوع حل شده در خیلی از خودو سازان چینی سریع بر طرف شده و همگی دنبال زبان طراحی خاص خود هستند. خودرو سازان هندی هم ظاهراً این موضوع رو درک کردند.تویوتا فعلاً با توجه به شرایط خوب و قیمت مناسب ضرورت این امر را حس نمیکنه.