تویوتا ونزا کراساور بعد از ۶ سال که در بازار امریکا حاضر بوده، پس از مدل ۲۰۱۵ کنار خواهد رفت. تولید ونزای مبتنی بر کمری برای بازار امریکا، در ژوئن ۲۰۱۵ میلادی در کارخانه تویوتا واقع در کنتاکی به پایان میرسد و این در حالی است که تولید این خودرو برای فروش در بازارهای خارج از امریکا تا ۲۰۱۷ ادامه خواهد یافت.
تویوتا به سه فاکتور برای اتخاذ چنین تصمیمی اشاره کرده است:اولویتهای مشتری، قابلیت رقابت در بین خودروهای حاضر در کلاس و آمار فروش رو به کاهش.
به این معنا که ونزا هیچوقت موفق نشد به اندازه کافی از سهم بازار کلاس خود را از آنِ خود کند و برای خود، فرصت یک تجدیدنظر در طراحی فراهم کند. تویوتا ونزا در سال ۲۰۱۴ تنها ۲۹۹۹۱ دستگاه به فروش رفت که این آمار از حداکثر فروش ۵۴۴۱۰ دستگاه در سال ۲۰۰۹، بسیار کمتر نشان میدهد. رقبایی مانند نیسان مورانو و فورد آج در طول عمر نسبتاً طولانی ونزا، یک سری بهینهسازیها و آپدیتها از سر گذراندهاند و در همین حال، از فروش قابلتوجهی نیز برخوردارند. در سال ۲۰۱۴، فورد آج تعداد ۱۰۸۸۶۴ دستگاه و مورانو به تعداد ۴۷۳۹۱ دستگاه به فروش رسیده است. مدل کامپکت تویوتا RAV4 و همینطور تویوتا هایلندر کراساور، اخیراً رشد فروش خوبی داشتهاند و به نظر میرسد که برخی مشتریان ونزا را بهسوی خود جذب کردهاند. بر این اساس، تویوتا میزان تولید RAV4 در کانادا و هایلندر در «ایندیانا» را افزایش داده تا جوابگوی این رشد تقاضا باشد. البته در نتیجه این تغییر در کارخانه تویوتا در جرجتاون کنتاکی، هیچ شغلی از دست نخواهد رفت؛ چرا که کمپانی تصمیم گرفته که لکسس ES سدان را به عنوان بخشی از برنامه توسعه ۳۶۰ میلیون دلاری این کارخانه، به خط تولید اضافه کند. همچنین کارخانه تولید تویوتا موتور در کنتاکی (TMMK)، تویوتا کمری و تویوتا آوالون سدان را نیز تولید میکند. تویوتا ونزاهای ۲۰۱۵ باقیمانده، در ادامه سال جاری میلادی، همچنان برای فروش در دسترس قرار خواهند داشت. قیمت شروع ونزا از ۲۸۸۹۰ دلار است که شامل هزینه تحویل نیز میشود و برای پیشرانه آن میتوان از هر کدام از گزینههای موتور ۲/۷ لیتری چهار سیلندر یا ۳/۵ لیتری V-6 استفاده کرد. هر دوی این موتورها میتوانند با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک همراه شوند.
شاهین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳تویتا هم گاهی میتونه شکست تو فروش رو تجربه کنه،اینقدر خودروسازهارو بیخودی نکوبیم و همچنین بیخودی بالا نبریمشون.
هر چند طراحی این مدل از نظر من واقعا بده.
احمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳طبیعی شاهین جان
طبعا هر شرکتی میتونه در هر زمینه ای شکست هایی رو تجربه کنه حتی شرکتی مثل اپل که الان بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت دنیاست تا حالا بار ها شکست های بزرگی رو متحمل شده
ولی این شرکت های خارجی از این شکست ها درس میگیرند و بهترین استفاده رو میکنند .
البته تمامی این شرکت ها از متخصص های و مکانیزم های بسیار پیچیده و دقیق بازاریابی و تحلیل بازار استفاده میکنند و هر تصمیمی میگیرند به تمام جوانبش اشاره میکننند .
اینکه بعضی دوستان با تعصب شدید و کورکورانه بعضی از شرکتهای خودروساز رو الکی میکوبند و بالا میبرند فقط و فقط ناشی از بی اطلاعی و عدم شناخت علمی و فنی خودروساز هاست
شاهین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳صد در صد همینجوری هست که شما میفرمایی.یه مثال بزنم:میبینی یه شرکت با سابقه ی 100 ساله هست که تو دنیا حرف نداره بعد طرف میاد میگه این آشغاله! یا میگه که فلان کارخونه میاد فلان کارخونه رو میزنه زمین و شکست میده و این حرفا! خود مدیر عامل های کارخونه ها اینجوری قضاوت نمیکنن که بعضی دوستان انجام میدن! واسه همینه که دیگه حسی نمیمونه تا ادم نظر بزاره و بحث کنه.
ارادت
احمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳شاهین جان همینجور که شما میفرمایی این شرکت ها مثل بی ام و و بنز و تویوتا و حتی شرکت های نوپایی مثل هیوندای تعداد بسیار زیادی از متخصص های بسیار زبده و کار کشته رو در استخدام خودشون دارند ( از مهندسی و طراحی بگیرید تا بازاریابی و هزار تا شاخه دیگه ) و از مکانیزم های بسیار پیچیده و علمی در همه زمینه ها استفاده میکنند .
این شرکت ها حتی در زمینه روانشناسی و برخی علومی که ما حتی تصورش رو هم نمیکنیم متخصص های درجه 1 رو در استخدام دارند
و راه و منش اون ها هم متفاوت از همه چون اگهاینجور نباشه تو این بازار به شدت رقابتی با اولین اشتباه نابود میشن
این که برخی دوستان که اطلاعاتشون در این زمینه ها بسیار کمه و فقط طبق شنیده های کوچه بازاری و با اطلاعات بسیار اندک با تعصبات بی مورد یک شرکت بالا میارن یا میکوبند این فقط ناشی ازاطلاعات اندک و فقر علمی و فنی اون هاست .
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۹ اسفند ۱۳۹۳خودرویی خوب که 100 درصد استقبال خوبی ازش میشه.
احمدرضا ب ام و
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ماشینهای شاسی بلند بهتری هم تویوتا داره که توی همین کلاس هست
شاهین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳جی تی ار جان سلام،دورادور ارادت دارم خدمتت دوست عزیزم.
من خودم که کلی کار ریخته رو سرم و متاسفانه کم میرسم سر بزنم،دوستان هم مثل اینکه مشغله دارن و اونا هم متاسفانه وقت ازاد کمی دارن.
ان شاالله همونجور که گفتی،دوباره همه ی دوستان دور هم جمع بشیم و از بحث های ماشینی لذت ببریم.
ارادتمندم
جی تی ار
۱۹ اسفند ۱۳۹۳قربانت آقا شاهین گل.
انشاالله…
جی تی ار
۱۹ اسفند ۱۳۹۳آقا شاهین خیلی کم پیدایی??? کلا اون قدیمی های پدال دیگه سر نمی زنند. نمی دونم چرا بعد از تغییر غالب دیگه تون پدال قدیمی رو نمی بینم. امیدوارم همه ی بروبچ با سابقه پدال با دوستان جدیدمون دور هم جمع بشیم تا سایت از این حالت کسلی دربیاد…
چاپلو
۱۹ اسفند ۱۳۹۳پدال این چه وضعیتیه
چرا فونت سایت داغونه ؟!!
نوید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز مشکل از سرور شماست
احسان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳واقعا طراحی های تویوتا افتضاحه باید از هیوندای وکیا یاد بگیره طراحی رو
نوید
۲۲ اسفند ۱۳۹۳وای وای وای
چقدر خندیدم
لطفا بازهم از این کاملا بزار دوست عزیز
واقعا ممنون
RETOLEX
۱۹ اسفند ۱۳۹۳تویوتا روی لکسس تمرکز کرده (رقابت با بزرگان)
و به اینها اهمیت نمیده فعلا روی ماشین های سطح بالا تمرکز داره و همچنین suv ها و تراک و وانت ها
Just toyota
احسان(احسان سابق)
۱۹ اسفند ۱۳۹۳اگر مشتری های قبلی این ماشین هایلندر خریده باشن پس تویوتا ضرر نکرده.اما اگر برندهای دیگه خریده باشن اونوقت تویوتا اشتباه کرده
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ماشین قشنگیه،یعنی بود!
از نمای جانبی و عقب یکمی به لکسوس RX شباهت داره؛البته چون از یه خانواده هستن باید شباهت داشت باشن
رهگذر
۲۰ اسفند ۱۳۹۳اشغال باید جمع شه اونم از نوع زشت و چندشش
پدرام
۱۴ تیر ۱۳۹۵کره ای ها رو میگی دیگه عزیزم