تویوتا تولید نسل دوم تویوتا آیگو را در کارخانه کولین در جمهوری چک آغاز کرده است؛ جایی که پلتفرممشترکهای آن، یعنی پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 نیز در آن تولید میشوند. تولید این خودروی شهری جدید، مرحلهای تازه در حیات اتومبیلسازی تویوتا پژو سیتروئن (TPCA) محسوب میشود. البته شاید همه اینها به لطف سرمایهگذاری صورت گرفته به میزان ۶ میلیارد کرون جمهوری چک یا ۲۱۹ میلیون یورو باشد. نسل جدید خودروی تولید، همچنین باعث ایجاد ۷۰۰ کار کار جدید در محل کارخانه کولین میشود.
در حال حاضر، این کارخانه حدود ۳۰۰ دستگاه خودرو در روز و یا به عبارتی هر ۵۵ ثانیه یک خودرو تولید میکند. از هفته آینده، خروجی خط تولید به ۷۰۰ خودرو افزایش مییابد و از اول ژوئن ماه میلادی، ظرفیت کارخانه به بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در روز خواهد رسید. TPCA تولید سالانه بیش از ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو را نشانه گرفته است. تویوتا برای ۲۰۱۵، فروش بیش از ۸۰ هزار دستگاه را هدفگذاری کرده که حدوداً ۵ درصد بازار تخمین زده میشود. کنت کوید، رئیس TPCA در این رابطه میگوید:مرحله جدیدی از حیات TPCA از امروز رقم میخورد. اطمینان دارم که این مدل نیز مانند مدلهای قبلی ما موفق خواهد بود. ما تاکنون حدود ۲/۴ میلیون خودروی کامپکت شهری با کیفیت بالا تولید کردهایم. انتظار داریم که بازارهای سنتی ما در غرب و شرق اروپا به خودروی جدیدمان علاقه نشان دهند.
HUAYRA
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ای کاش یه خط تولیدش رو تو ایران میزدن…
Metalhead
۱۰ خرداد ۱۳۹۳مصرفش 3.88 لیتر در 100 کیلومتر ، یعنی با این قیمتی که داره و این مصرفش + کیفیت تویوتا و طراحی زیباش ، بدون شک از 2 رقیب فرانسوی خودش بیشتر میفروشه
خاوری مزراتی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳اگه بنزین گرون باشه قطع و یقین این و هرماشین کم مصرف دیگه ای فروش میکنه مگه اینکه خریدار دیوونه باشه!!
ایمان
۱۱ خرداد ۱۳۹۳سلام
خاوری جان شما لینک میذاری لطفا این رو هم بخون،چون نمی خواستم مطلبت بی جواب بمونه اینجا اینو گذاشتم که بخونیش.
http://www.aviny.com/Article/maghale/92/8/Jenayat.aspx
خاوری مزراتی
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ایمان جان عزیزم..من نه قصد جدل دارم نه کشتی گیرم.. فقط خواستم چن تا نکته رو بهت یادآوری کنم..درضمن بنده به مرحوم آوینی ارادت دارم و البته کل شهیدان عزیز این مملکت..من خودم اصالتا از منطقه ای هستم ک کلی شهید داده و یه دنیا خرابی از جنگ باخودش داره که شما ذاتا نمیتونی حتی تصورشون کنی
دوما خب گیریم که باشه و کودتا کرده باشه. ..که البته نکرده و اینا فقط تهمته. چی رو میخای ثابت کنی. که الان اگه با ایلات متحده آمریکا ارتباط بگیریم کودتا میکنن؟؟
عزیزدلم سیاست یه دانشه..با واقعیات و حقایق طرفه..صرف مخالفت یا موافقت من یا شما علم سیاست تغییر نمیکنه
قدرت ملی همونجور که سران نظام گفتن برآمده از ساخت داخلی نظام نه توجهات بیرونی..یه کشور اگه میخاد قدرتمند و قوی باشه باید از داخل قوی باشه نه از خارج اما اینکه این در داخل قوی بودن به چه معناست ؟
اینجاست که اختلاف وجود داره
اگه خواستی بحث میکنیم
hero
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سلام با ای کاش شما مخالفم!!!!
من میگم ای کاش خط تولید (مونتاژ) هیچ خودرویی تو ایران وجود نداشت! و
از روز اول همه خودرو ها وارداتی بود
ایمان
۱۱ خرداد ۱۳۹۳داداش من نمیدونم چرا اینهمه واقعیت رو قبول نمی کنی
یعنی حتی بمب هیروشیما رو هم باور نداری
اینهمه انسان بی گناه رو توی سوریه کشتن و سر بریدن قبول نداری
حرمین عسکرین را با بمب نابود کردن باور نداری
8سال بهترین جوونای مملکت را شهید کردن باور نداری
تهاجم فرهنگی رو نمی بینی
قلدر بازیشون رو نمی بینی،که فقط بلدن با زور رفتار کنن
کشتار مردم بی گناه فلسطین رو بهش توجه کردی
تا حالا فکر کردی چرا ایران رو تحریم کردن
حمله به لبنان ،عراق ،افغانستان و… رو باور داری
شهید کردن بهترین دانشمندان و بهترین نیروهای انقلاب رو چی باور داری
و خیلی چیزهای دیگه…
اینا هنوز دلیل های خیلی کوچک برای اینه بدونی که این آمریکا چه سیاستهایی داره.
خاوری
۱۱ خرداد ۱۳۹۳راجب همشون حرف دارم ولی اینجا جاش نیست…فقط بدون سخت تحت تاثیر صداوسیمای میلی هستی وگرنه خیلی ازاین حرفارو نمیزدی
بردوام باشی
sorena330
۱۲ خرداد ۱۳۹۳بهتره دیدمون رو باز کنیم و فقط به یه منبع اطلاعاتی(به قول دوست عزیزم صدا و سیما ملی)اکتفا نکنیم،ایمان جان 8سال کشته و شهید و جانباز و هدر رفتن منابع مملکت هیچ ربطی به بعضی از بحث هایی که شما مطرح کردی نداره…
یه کم دیدتون رو باز کنید ببنید کیا هستن که واقعا دارن ذهنیت مردم نسبت به دفاع مقدس رو تغییر میدن کیا هستن که از اسم جانباز و شهدا سواستفاده می کنن…
sorena330
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ایمان عزیز واقعیت اینه که همین اعراب پست عراق(اعراب ایران مورد احترام و علاقه ی من هستند)8سال تجاوز و وحشی گری کردند امروز علاوه بر این که از غرامت خبری نیست ما داریم از خودروسازی گرفته تا عمران کلی منابع براشون خرج میکنیم از همین پراید گرفته که به اسم دامپینگ 10 ساله مفت مفت بهشون میدن تا 100 تا چیز دیگه،کسی که داره خون شهدامون رو پایمال می کنه در درجه ی اول خودمونیم و نه کس دیگه…
sorena330
۱۲ خرداد ۱۳۹۳از بستن فقط یه سالن مونتاژ ایکو در آذربایجان 10 میلیون دلار ضرر عاید این مملکت شد،ضرر خودروسازان از این جاهاست،نکنه قیمت مفت لگن های ایرانی در عرصه ی بین المللی هم شورای رقابت مشخص میکنه؟؟!!
نخیر ما 2 برابر بیشتر از ارزش واقعی این لگن ها به کمپانی ها می پردازیم تا آقایون آشغالهاشون رو به عنوان”باج”به آمریکای لاتین و سوریه و عراق و … بده..
“به یاد داشته باشید برای پراید 23 میلیون بپردازید تا برادر مسلمان و غیر مسلمانتون در عراق و سوریه و آمریکای لاتین برای خرید راحتتر پرایدکمک کنید”
جهانگير
۱۰ خرداد ۱۳۹۳این ماشین با موتور یه لیتریش فقط مگه تو اروپا فروش بره
تو ایران که بعید میدونم چون ایرانی جماعت با ماشین حجم موتور پایین حال نمیکنه
یه پسل باهوش
۱۰ خرداد ۱۳۹۳اره ما ایرانی ها موتور حجم پایین رو دوست نداریم اما دلیل نمیشه نخریم
نمونه اش ماتیز و ام وی ام 110 با موتور 800 لیتر
دقت کنین 800 لیتر
:)
(اما از پراید بهتر)
Masoud AMG
۱۰ خرداد ۱۳۹۳800 لیتر یعنی 800000 سی سی اصلا شوخیشم خوب نیست.
1
۱۰ خرداد ۱۳۹۳813 سی سی، آره جانم!
امید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳بله پراید و پژو این اشغالها منظورته بله حجم موتورشون بسیار بالاست این با این موتور 100 برابر قدرتو سرعتو شتابش بیشتر از این اشغالهای مونتاژ داخلیه
یه پسل باهوش
۱۰ خرداد ۱۳۹۳چیه داداش هر کسی ممکنه سوتی بده :/
امید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سوتی دادن عیب نیست اما قبول نکردن سوتی عیب است
hero
۱۰ خرداد ۱۳۹۳آقای باهوش سلام
حجم باک سوخت اتوبوس اسکانیا (آتشگیر) 750 لیتره!!!
حجم موتور ام وی ام 800 لیتر!!!!!!!!!!!!!!!
فکر کنم منظورت سی سی بود
sina
۱۱ خرداد ۱۳۹۳800 لیتر نه! 0.8 لیتر
فرهاد
۱۰ خرداد ۱۳۹۳پس چه جوری مردم حاضر شدن واسه پیکانتو 70 میلیون پول بدن
اتفاقاً خوراک تهرانه.مصرفشم کمه و آلودگی نداره
فقط کاشکی حداقل این جور ماشینا تعرفش صفر میشد.
امید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳چرا خودرو های تویوتا تو ایران مونتاژ نمیشه و بجاش چینی اشغال؟
خاوری مزراتی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳برای اینکه ثابت کنیم برا … بودن فقط نباید یک جفت گوش دراز و یک دم منگوله دار داشت!!
امید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳اینم حرفیه
hero
۱۰ خرداد ۱۳۹۳جهانگیر جان
وقتی بنزین با شیب ملایم!!!!!!!!!!! گرونتر شد ایرانی جماعت با حجم کمترش هم حال میکنه!
یه پسل باهوش
۱۰ خرداد ۱۳۹۳یه جورایی این تیپ ماشین ها رو دوست دارم
همسایمون یه پیکانتو مشکی داره اسپورت یه جورایی تو تو دل برو ان
sadegh
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ساخت هر ماشین 55 ثانیه، جل الخالق، یه پاکت نامه هم بخوای بپیچی بیشتر طول میشه، بچه ها اگه من اشتباه فهمیدم یکی منو روشن کنه!!
یه پسل باهوش
۱۰ خرداد ۱۳۹۳وجدانا یه مقدار خنده داره اینجوری تو هر 24 ساعت 1440 تا ماشین تولیدمیشه
که مطمئنم اگه سه سال ماشین تولید کنن هر انسان روی کره زمین یه ایگو داره
مگه ایرانسله ؟؟؟
فرهاد
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دوستان کی حاضره بریم یه 10-15 دقیقه حواسشونو پرت کنیم.
بعد هر پدالی یک آیگو (:
گودزیلا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳آخه صادق جون تو هر تایم کاری 8ساعته اینقد تولید میشه نه تو 24ساعت
سینا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳هر ۵۵ ثانیه یک خودرو یعنی در روز کمتر از ۵ ساعت کار ، کمی غیر منطقیه!!!
البته زمانی ایران خودرو سالانه یک ملیون خودرو تولید میکرد یعنی روزانه ۲۷۳۹ ،هر ساعت ۱۱۴(اگر ۲۴ ساعته کار می کردند ) و هر دقیقه ۱.۹ خودرو
باتوجه به ساخت بسیاری قطعات و بخشها در کارخانه های دیگر و تعداد زیاد کارگران و کار موازی آنها این عدد عجیب نیست
البته شاید هم باشه !!!
رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳یه ماشین کامل رو که تو 55ثانیه نمیسازن!
تعداد تولیدات کامل خط تولید تقسیم بر مدت زمان کاری و صرف شده میشه به ازاء هر 55ثانیه یک خودرو
sadegh
۱۰ خرداد ۱۳۹۳آره رضا، حرفت رو کاملا قبول دارم، مثلا میان تولیدات یک ماه رو حساب میکنن، بعد همینجوری به هفته و روز و ساعت و… تقسیم میکنن تا میانگین زمان تولید یه خودرو رو حساب کنن
Metalhead
۱۰ خرداد ۱۳۹۳آیگو خداییش از نظر طراحی خوشگله و اگه بیاد ایران فکر نکنم دیگه کسی پیکانتو بخره ، خداییش تویوتا کارش ایول داره
انزو
۱۰ خرداد ۱۳۹۳این چ جلوپنجره ایه دیگه؟!!
محمدرضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳والا خوبه جلوپنحرش
ایراد نگیرین به نو آوری …
amir.t.
۱۰ خرداد ۱۳۹۳تویوتا عشق منهههههههههههههههههههههههه.زندگی بدون تویوتا یعنی مرگ صد در صد…
امید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳این مسئولین باهوش بیان این خودروها رو وارد کنن هم کمتر ملت میمیرن از تصادف الودگی و خوشحال تر میشن
از پراید و باردو پژو وانت نیسان حالم بهم میخوره
volkswagen
۱۰ خرداد ۱۳۹۳از ایگو خوشم اومد امید وارم از 108 و c1 جلو بزنه
(پرچم بالاست)
یه پسل باهوش
۱۰ خرداد ۱۳۹۳به نظر من که جلو هست
رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳فقط کادیلاک
گور بابای آیندگان که خودمون باشیم!
hero
۱۰ خرداد ۱۳۹۳طراحیش از یاریس بهتره
احتمالا از سال 2015 یاریس هم شبیه آیگو میشه
hrf
۱۱ خرداد ۱۳۹۳تازه اولشه. مدیر عامل چری از تصمیم این برند برای حضور جدی تر در بازار ایران خبر داد. ای خداااا این همه برند مشهور…
محمدعلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۳طراحیش معرکست فقط طراحی کابین انگاری نمیخوره به ظاهرش اخه ظاهرش لوکسه،اما همین که از حرف x گرافیکی الهام گرفتند عالیه حس جدیدیه،تاکی سوار پرایدو ازین آشغالا شیم واقعا مگه اشغال نیست لااقل طراحیشم مثله این نیست دلمون از یه چیزیش خوش بشه
reza
۲۲ خرداد ۱۳۹۳من hyundai eon رو ترجیح می دم
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳eon رو اصلا نمی شه با این مقایسه کرد
i10 رو هم نمی شه با این مقایسه کرد چه برسه به eon
reza
۳ مرداد ۱۳۹۳هیچ شباهتی به تویوتا نداره
علی
۹ مرداد ۱۳۹۳شیشه عقبش باز نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهاد
۶ آذر ۱۳۹۳عجیب نیست.
چون یادم هستش تو سالگرد فوت شدن آقای هنری فورد از ایشون تحت یه عنوان صحبت کردند که رکورد 15 دقیقه یک ماشین تولید کردن در دورانی که سیستم های اتوماسیون هنوز ساخته نشده بوده به ایشون تعلق داره. در واقع خطوط تولید موازی دارند که یه مورد خیلی ساده در صنعت محسوب می شه.