چندین و چند سال است که مشتریان و طرفداران تویوتا از این شرکت به خاطر عدم تولید نسخه قویتر ۸۶ انتقاد میکنند. البته انتظار نداریم که مدل قویتر این خودروی اسپورت تا نسل بعدی آن تولید شود بنابراین یکی از طرفداران آلمانی تویوتا با نام فیلیپ شوستر تصمیم گرفته خودش نمونه موردعلاقه از تویوتا ۸۶ را بسازد. این خودرو هماکنون دارای قوای محرکه تمام الکتریکی میباشد.
گفته میشود تویوتا ۸۶ الکتریکی از پیشرانه اولین نسل نیسان لیف ۲۰۱۴ استفاده کرده و هماکنون قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. اگرچه حداکثر قدرت این خودرو از ۸۶ استاندارد خیلی بیشتر نیست اما گشتاور آن تقریباً دو برابر شده است.
معمولاً خودروهای الکتریکی دارای گیربکس تک یا دو سرعته هستند ولی شاستر همان گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد ۸۶ را با قوای محرکه الکتریکی همراه کرده است. انجام چنین کاری اصلاً آسان نبوده است. کلاچهای متعددی تست شده که برخی از آنها مربوط به خودروهایی همچون سوزوکی جیمنی، فیات مولتیپا و پورشه ۹۱۱ بودهاند. نهایتاً کلاچ یکی از محصولات هوندا بهترین هماهنگی را با این خودرو داشته است.
نیروبخش پیشرانه لیف ۴۸ ماژول باتری است. در فضایی که زمانی جای پیشرانه بوکسوری ۸۶ بوده ۴۶ باتری قرار گرفته و ۱۲ باتری هم جای باک سوخت نصب شدهاند. ۲۰ نمونه باقی مانده هم در صندوقعقب جا گذاری شدهاند، جایی که معمولاً لاستیک زاپاس قرار میگیرد.
[دانلود ویدئو]
Me
۱۰ بهمن ۱۳۹۸بعضی ها کلا گند کاری رو دوست دارن.چرا فاتحه تویوتا رو خوندی خب منگول
علیx76
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ای کاش از عملکرد و برد و وزنش هم مینوشتید
هرچند به عقیده من ، کارا ترین ترکیب در حال حاضر ، هیبرید خفیف ( ملایم ) هستش
بخاطر اینکه دردسر های شارژ رو نداره
اشغال فضا و افزایش وزن در حد صفر
استفاده از انرژی مرده ی موتور و خیلی چیزای دیگه