تویوتا

معرفی نسخه پایه تویوتا GR یاریس RS با تنها 118 اسب بخار قدرت!

پس از آغاز پیش فروش GR یاریس در اروپا، تویوتا جزئیات کامل این خودرو در بازار داخلی یعنی ژاپن را نیز اعلام کرده است. فروش GR یاریس ژاپنی از سپتامبر ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

GR یاریس با سه تریم متفاوت RZ، RS و RC عرضه خواهد شد. ما می‌خواهیم درباره نسخه GR یاریس RS سخن بگوییم که فقط مختص بازار ژاپن است.

برخلاف دو مدل دیگر، یاریس RS دارای پیشرانه کاملاً متفاوتی نسبت به مدل‌های جهانی است. پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تویوتا جایگزین نسخه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۲۷۲ اسبی شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی تنها ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتون متر گشتاور دارد.

برخلاف GR یاریس واقعی که دارای گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک است، مدل RS دارای گیربکس CVT بوده و نیرو را تنها به چرخ های جلو می‌فرستد.

تویوتا می‌گوید این خودرو پرفورمنس مناسب سری GR را در پکیجی ساده‌تر ارائه می‌کند. گیربکس CVT دایرکت شیفت تویوتا دارای دنده لانچ است تا پرفورمنس قوی و پاسخگویی از دورهای پایین ارائه شود. پدال شیفترهای این گیربکس نیز تجربه‌ای شبیه گیربکس‌های دستی را ارائه خواهند کرد.

جدای از تفاوت پیشرانه، سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل، باقی موارد این خودرو شبیه GR یاریس واقعی بوده و از جمله این موارد می‌توان به سیستم تعلیق، ترمزها و کیت بدنه اشاره کرد. تنها در یک مورد یاریس RS بر مدل واقعی غلبه می‌کند و آن‌هم وزن ۱۱۳۰ کیلویی است که ۱۵۰ کیلوگرم کمتر از مدل اسپورت می‌باشد.

دو مدل دیگر GR یاریس که در ژاپن عرضه خواهند شد مشابه مدل‌های جهانی می‌باشند.

GR یاریس RC نسخه‌ای رقابتی محور بوده و از همان پیشرانه ۲۶۸ اسبی استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۶ سرعته دستی مدل RZ مجهز است. البته مدل RC فاقد تجهیزات غیرضروری برای رانندگی همچون صفحه‌نمایش بوده تا وزن خودرو کمتر شود. این خودرو ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از RZ استاندارد است.

مشتریان ژاپنی می‌توانند از هم‌اکنون این خودرو را سفارش دهند. تویوتا می‌گوید قبلاً ۶ هزار پیش سفارش برای GR یاریس در ژاپن و اروپا دریافت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. reza s4

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    با این قیافه و رنگ از کنار هر کی رد شه فکر میکنه ۳۰۰ اسب حداقلی داره امان از اینکه به سختی به ۱۵۰ کیلومتر هم میرسه البته اگر باد نبرش
    خوشم اومد در کل

    1. علیx76

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      مثل تویوتا CHR
      اگه کسی با ماشین اشنا نباشه و تو خیابون ببینه‌ش ؛ فکر میکنه حداقل ۲۵۰ اسبه

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      reza s4 عزیز
      با پژوهای ۱۰۰ اسب بخاری ایرانی میتونی راحت ۲۰۰تا بری ، بعد چطور با ۱۱۸ اسب بخار واقعی تویوتا به سختی به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت میرسه ؟؟؟
      مگه محدود شده ؟؟؟

      1. reza s4

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (143 ديدگاه)

        من خودم سمند lx صفر مدل ۹۶ داشتم بیشتر ۱۷۰ نرفت اونم تو شیب ملایم به هرکی هم میگفتم میگفت راننده نیستی (نمیدونم شاید اونا برا ماشین مالشی چیزی انجام میدن)
        اما حدود گفتم شما سخت نگیر (با سرعت ۱۷۰ حس مرگ میداد اینکه شما با دویستا برید و افتخار کنید البته با این آشغالا متاسفانه از شل مغزی هست ن شجاعت)
        (ادبیاتم از انگلیسیم تو دانشگاه کمتر شد :) خودتون جمله بندی کنید )

  2. محمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (798 ديدگاه)

    پیشرانه این مدل چند سیلندره؟
    خیلی قشنگه ؟?

  3. meysam

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    نسخه GR 272 اسب با پیشرانه 3 سیلندر داره.
    با یه سری تغییرات و نصب چندتا کیت براحتی میتونی 300 اسب بفرستی به هر 4 چرخ و با گیربکس دستی.
    اصلا کیتو بیخیال. همین 272 اسب برای این اتاق واقعا خیلی عالیه

  4. آرین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    دلم رفت

  5. کیانوش

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    اینکاراش بده تویوتا بابا اسم gr رو دیگه خراب نکن بعد مدتا دوتا ماشین خب معرفی کرده گند نزن بهش گیربکس سی وی تی چی میگه این وسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا