پس از آغاز پیش فروش GR یاریس در اروپا، تویوتا جزئیات کامل این خودرو در بازار داخلی یعنی ژاپن را نیز اعلام کرده است. فروش GR یاریس ژاپنی از سپتامبر ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.
GR یاریس با سه تریم متفاوت RZ، RS و RC عرضه خواهد شد. ما میخواهیم درباره نسخه GR یاریس RS سخن بگوییم که فقط مختص بازار ژاپن است.
برخلاف دو مدل دیگر، یاریس RS دارای پیشرانه کاملاً متفاوتی نسبت به مدلهای جهانی است. پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تویوتا جایگزین نسخه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۲۷۲ اسبی شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی تنها ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتون متر گشتاور دارد.
برخلاف GR یاریس واقعی که دارای گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک است، مدل RS دارای گیربکس CVT بوده و نیرو را تنها به چرخ های جلو میفرستد.
تویوتا میگوید این خودرو پرفورمنس مناسب سری GR را در پکیجی سادهتر ارائه میکند. گیربکس CVT دایرکت شیفت تویوتا دارای دنده لانچ است تا پرفورمنس قوی و پاسخگویی از دورهای پایین ارائه شود. پدال شیفترهای این گیربکس نیز تجربهای شبیه گیربکسهای دستی را ارائه خواهند کرد.
جدای از تفاوت پیشرانه، سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل، باقی موارد این خودرو شبیه GR یاریس واقعی بوده و از جمله این موارد میتوان به سیستم تعلیق، ترمزها و کیت بدنه اشاره کرد. تنها در یک مورد یاریس RS بر مدل واقعی غلبه میکند و آنهم وزن ۱۱۳۰ کیلویی است که ۱۵۰ کیلوگرم کمتر از مدل اسپورت میباشد.
دو مدل دیگر GR یاریس که در ژاپن عرضه خواهند شد مشابه مدلهای جهانی میباشند.
GR یاریس RC نسخهای رقابتی محور بوده و از همان پیشرانه ۲۶۸ اسبی استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۶ سرعته دستی مدل RZ مجهز است. البته مدل RC فاقد تجهیزات غیرضروری برای رانندگی همچون صفحهنمایش بوده تا وزن خودرو کمتر شود. این خودرو ۳۰ کیلوگرم سبکتر از RZ استاندارد است.
مشتریان ژاپنی میتوانند از هماکنون این خودرو را سفارش دهند. تویوتا میگوید قبلاً ۶ هزار پیش سفارش برای GR یاریس در ژاپن و اروپا دریافت کرده است.
reza s4
۱۵ خرداد ۱۳۹۹با این قیافه و رنگ از کنار هر کی رد شه فکر میکنه ۳۰۰ اسب حداقلی داره امان از اینکه به سختی به ۱۵۰ کیلومتر هم میرسه البته اگر باد نبرش
خوشم اومد در کل
علیx76
۱۵ خرداد ۱۳۹۹مثل تویوتا CHR
اگه کسی با ماشین اشنا نباشه و تو خیابون ببینهش ؛ فکر میکنه حداقل ۲۵۰ اسبه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۳۹۹reza s4 عزیز
با پژوهای ۱۰۰ اسب بخاری ایرانی میتونی راحت ۲۰۰تا بری ، بعد چطور با ۱۱۸ اسب بخار واقعی تویوتا به سختی به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت میرسه ؟؟؟
مگه محدود شده ؟؟؟
reza s4
۱۶ خرداد ۱۳۹۹من خودم سمند lx صفر مدل ۹۶ داشتم بیشتر ۱۷۰ نرفت اونم تو شیب ملایم به هرکی هم میگفتم میگفت راننده نیستی (نمیدونم شاید اونا برا ماشین مالشی چیزی انجام میدن)
اما حدود گفتم شما سخت نگیر (با سرعت ۱۷۰ حس مرگ میداد اینکه شما با دویستا برید و افتخار کنید البته با این آشغالا متاسفانه از شل مغزی هست ن شجاعت)
(ادبیاتم از انگلیسیم تو دانشگاه کمتر شد :) خودتون جمله بندی کنید )
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۹پیشرانه این مدل چند سیلندره؟
خیلی قشنگه ؟?
meysam
۱۵ خرداد ۱۳۹۹نسخه GR 272 اسب با پیشرانه 3 سیلندر داره.
با یه سری تغییرات و نصب چندتا کیت براحتی میتونی 300 اسب بفرستی به هر 4 چرخ و با گیربکس دستی.
اصلا کیتو بیخیال. همین 272 اسب برای این اتاق واقعا خیلی عالیه
آرین
۱۵ خرداد ۱۳۹۹دلم رفت
کیانوش
۱۴ فروردین ۱۴۰۱اینکاراش بده تویوتا بابا اسم gr رو دیگه خراب نکن بعد مدتا دوتا ماشین خب معرفی کرده گند نزن بهش گیربکس سی وی تی چی میگه این وسط