تویوتا در فستیوال گوودوود اقدام به معرفی دینامیک GR یاریس جدید کرده است. پشت فرمان این خودرو الفین ایوانز و جاری ماتی لاتوالا قرار داشتهاند.
محصول جدید تویوتا برای اولین بار که معرفی شد سورپرایز جدی ژاپنیها به شمار میرفت و هنوز هم به عنوان بازگشت یک هاچبک داغ آماده برای رالی محسوب میشود. در واقع میتوان تولید این خودرو را امری برای هماهنگی با قوانین قلمداد کرد زیرا تویوتا خواهد توانست سال آینده در مسابقات WRC شرکت کند. البته نسخه تولیدی برخلاف اخبار پیشین فقط به تعداد چند صد دستگاه تولید نخواهد شد.
اگرچه GR یاریس جدید از همان پلتفرم و فاصله بین محوری نسخه پنج درب و عادی یاریس سود برده اما بدنه سه درب آن جدید بوده و در بخش عقب سیستم تعلیق دوبل جناغی جای نمونه میله پیچشی مرسوم را گرفته است. ارتفاع سقف نیز ۹۱ میلیمتر کاهش یافته و فاصله بین چرخ های روبرویی نیز افزایش یافته است.
نیروبخش این کوچولوی تیز و فرز پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو است که قدرت ۲۵۷ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری را در نسخه اروپایی تولید میکند. پیشرانه یاد شده فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک جدید GR-4 همکاری میکند. ژاپنیها مدعی هستند GR یاریس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵.۵ ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن به ۲۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
سیستم چهار چرخ محرک خودروی یاد شده به منظور کاهش وزن فاقد دیفرانسیل مرکزی بوده و راننده میتواند توزیع گشتاور را از طریق یک دکمه کنترل کند. در حالت نرمال این سیستم گشتاور را بهصورت ۶۰ به ۴۰ بین چرخ های جلو و عقب توزیع میکند درحالیکه حالت اسپورت باعث میشود توزیع گشتاور بهصورت ۳۰ به ۷۰ باشد تا تجربه هیجانانگیزی ایجاد شود. در حالت پیست نیز توزیع گشتاور ۵۰/۵۰ وجود خواهد داشت.
مشتریان اروپایی شانس انتخاب پکیجهای رفاهی یا پیست را خواهند داشت که این دومی شامل دیفرانسیل لغزش محدود تورسن در اکسلها، رینگهای ۱۸ اینچی فورج کاری شده و حتی سیستم تعلیق اسپورت تر میباشد.
قیمت تویوتا GR یاریس جدید در آلمان و بریتانیا از ۳۳۲۰۰ یورو و ۲۹۹۹۵ پوند شروع شده و انتظار میرود اولین نمونههای آن ماه آینده به دست مشتریان برسند.
Malt hill
۲۹ مهر ۱۳۹۹کوچولوی خشن
Hadi
۲۹ مهر ۱۳۹۹موتور ۳ سیلندر توربوش شاهکاره……
SS
۳۰ مهر ۱۳۹۹شاهکار پیشرانه ی 3 سیلندر 2 لیتری کونیگزگ که 700 اسب بخار قدرت داشت ، من تا به الان پیشرانه ی 3 سیلندر قویتری در خودروهای جاده یی ندیدم جایی !
مهدی موتورز
۲۹ مهر ۱۳۹۹خواهش میکنم میشه بگین چرا سوپرا که مدل مفهومیش عالی بود اینقدر تر زدن بهش؟
پارسا عشق ماشین
۲۹ مهر ۱۳۹۹زیاد طراحیش با رندر هاش تفاوتی نداره فقط یکم در رندر ها کشیده تر بود .
اما در مشخصات فنی بله شما درست میگویید در نسخه ی قبلی سوپرا بهتر بود و در رده های بالا تر بود
(Saeed(peugeot
۲۹ مهر ۱۳۹۹با این مشخصات خرکی راه میره آآآ
Ramin
۲۹ مهر ۱۳۹۹ماشین کوچک وجم وجوری هست ولی گول ظاهرشو نخورید شتابش بد جوری بالاس و واسه یه هاچبک خوبه ولی گرونه البته نسخه فولش
حدود 48 هزارتا (دلار)
راستی یه سوال چرا هم تو ایران وهم تو جهان هاچ بک ها از سدان های همون رده گرون ترن ؟
R@min
۲۹ مهر ۱۳۹۹هاچ بک های نسخه پروفورمنس اینطوریه مثه مرسدس A-45 AMG و فورد فیستا RS و رنو مگان RS TROPHY و …
MOHAMAD.n.r
۲۹ مهر ۱۳۹۹در نسخه های غیر پرفورمنس هم هاچبک ها گرون ترن.
یاریس هاچبک 17650 $
یاریس صندوقدار 15650 $
مزدا ۳ هاچبک 22500 $
مزدا ۳ صندوقدار 20500 $
قیمت پایه????
دلیلش رو هم واقعا نمیدونم.
R@min
۲۹ مهر ۱۳۹۹منم نمی دونم یعنی کی می دونه ؟
akrh78
۳۰ مهر ۱۳۹۹منم هیمشه برام سوال بوده
جای دور هم نریم، همین پراید ملعون هم 111ش گرون تره
Amin-mc20
۲۹ مهر ۱۳۹۹چقدر خوشگله
سامورایی
۲۹ مهر ۱۳۹۹خیلی خوبه این ???????????
حسین دهمرد
۲۹ مهر ۱۳۹۹سیستم چهار چرخ محرک خودروی یاد شده به منظور کاهش وزن فاقد دیفرانسیل مرکزی بوده
اینو اگه کسی میدونه چجوریه لطفا شفاف سازی کنین. بدون دیفرانسیل هم مگه میشه؟
میثم
۲۹ مهر ۱۳۹۹من تو اروپا بودم از 2 تا ماشین نمیگذشتم
همین تویوتا یاریس
سوزوکی جیمنی
بهنام
۲۹ مهر ۱۳۹۹سوپرا هر چی میشه خوشگلتر میشه. اون رنگ زردش بین اون جمعیت چقدر باحاله. یاریس تو این نسل عالی شده. هم طراحی هم فنی جهشی بزرگ داشته. پیشرانه ی سه سیلندر توربوش هم دیگه جای هیچ حرفی نزاشته.
بهنام
۲۹ مهر ۱۳۹۹دوستی فرمودن چرا سوپرا برخلاف کانیپتش اونقدر جذاب نیست؟ کانسپت سوپرا بر روی پلت فرم خاصی طراحی نشد و دست طراح ها در ایجاد نمایی عضلانی و برجسته کاملا باز بوده. اکثر کانسپت های اینجوری همینن غیر از کانسپت هایی که کاملا به مدل تولیدی نزدیک هستند. ولی در مدل تولیدی اون طرح و حجم پردازی ها باید بر روی پلت فرم و شاسی ب ام و زد فور اجرا میشد که در اینجا محدودیت نسبت ها، اندازه ها و یا بطور خلاصه طول و عرض و ارتفاع باعث شده دست طراحان در ارائه ی ماشینی صد درصد شبیه به کانسپت بسته باشه. کانسپت دارای طول و عرض بیشتر، فاصله ی چرخ های بیشتر و در کل کشیده تر و پهن تر از نمونه ی تولیدی بود.
ارشیاSVJ
۲۹ مهر ۱۳۹۹مگه گوود وود لغو نشد؟