یک سال پس از این که تویوتا خودروی نمایشگاهی FR-S با نام کانسپت باز FT-86 را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳ معرفی کرد، طبق گفته Doug Murtha معاون مدیرعامل شرکت Scion VP، آن ها به دنبال تولید این خودرو که مدت ها شایعات زیادی در مورد آن مطرح بود، بدون کمک شریک تولیدی خود سوبارو هستند. ولی واقعیت این موضوع که یک خودروی کانورتیبل Scion FR-S به این زودی ها وارد بازار آمریکا شود بعید به نظر می رسد.
از یک سو، تویوتا یکی از پر سودترین شرکت های خودرو سازی در دنیا می باشد، و مطمئناً با کمی تغییرات در بودجه های خود می تواند هزینه های طراحی و توسعه ی این خودرو را پرداخت کند. از سویی دیگر، با در نظر گرفتن این که ۱۰ خودروی برتر FR-S قبلی هیچ کدام کانورتیبل نبوده اند، و در نتیجه باید کارهای بیشتری روی طراحی بخش های مختلف آن انجام شود، هزینه ی انجام چنین پروسه های مهندسی مجدد قابل توجه خواهد بود.
سوبارو به عنوان بخشی از قرارداد همکاری خود با تویوتا، تمامی نسخه های بین المللی GT 86، FR-S و سوبارو BRZ را تولید می کند، ولی در صورت تحقق پروژه تویوتا، این ایده از بین خواهد رفت. یاسویوکی یوشیناگا مدیر برند تویوتا در مصاحبه با Automotive News می گوید:
ما این خودرو را می سازیم، بنابراین اگر ما آن را تولید نکنیم، این پروژه عملی نخواهد بود.
وزن افزوده شده خودرو نیز کیفیت عملکرد آن را در خطر قرار می دهد، و با توجه به یک منبع در تویوتا، با قرار دادن سقف نرم روی خودرو، ۳,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰ دلار به قیمت FR-S اضافه می شود (قیمت آن در حال حاضر معادل ۲۵ تا ۲۹ هزار دلار می باشد). این موضوع قیمت مد نظر گرفته شده برای چنین خودرویی را به بالاتر از سقف مبلغی افزایش خواهد داد که در ابتدا برای برند سایون تصور شده بود. علاوه بر آن، از آن جایی که سایون دوباره در حال تمرکز بر روی محصولات ارزان قیمت می باشد، دور نمای یک مدل ۳۰ هزار دلاری به طور فزاینده ای بعید به نظر می رسد.
arash1354
۱۲ بهمن ۱۳۹۲جمع و جور و قشنگ
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲خشگله!
Azarbaycan
۱۳ بهمن ۱۳۹۲سلام.به نظر من طراحی داخلی این ماشین نسبت به طراحی خارجی خیلی ضعیفه و کمی دور از انتظار مردم از چنینن شرکت بزرگ مثل تویوتا می باشد.