تویوتا

میوه ضد ضربه تویوتا ME.WE

پشت چهره نامتعارف و عجیب تویوتا ME.WE ایده های زیادی نهفته است. این خودرو چیزی بیش از یک مفهومی الکتریکی ضد ضربه می باشد! خودرویی که توسط طراح فرانسوی تویوتا ژان ماری مسعود در شانزه لیزه پاریس متولد شده است.

Toyota ME.WE concept
Toyota ME.WE concept
این ماشین نشانگر تلاش برای تغییر در تحرک شخصی، یا تمرکز بر میل به آزادی، لذت، هیجان و گذر از محدودیتها با در نظر گرفتن رویکردهای ساده تر، واقع بینانه تر، متفاوت تر و متناسب تر می باشد. خودرویی که آن را این گونه توصیف می کنند: ساخت بهترینها با استفاده از کمترینها.
Toyota ME.WE concept
Toyota ME.WE concept
در نتیجه ME.WE تویوتا با طول ۳.۴۴ متر و عرض و ارتفاع ۱.۷۵ و ۱.۶۰ متر و با ساختار شاسی از لوله های آلومینیومی و پوشش بدنه از پانل های پلی پروپیلن تنها ۷۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت که نسبت به رقبای سوپر مینی خود ۲۰ درصد کمتر می باشد. تازه پنل های بدنه که تنها ۱۴ کیلوگرم هم وزن دارند، ۱۰۰ درصد قابل بازیافت می باشند. طراحی بدنه و جنس آن به گونه ایست که فاقد نقاط خطرناک و بحرانی است که می تواند در تصادفات ایمنی بالایی را برای عابرین به ارمغان آورد. پیشرانه در نظر گرفته شده برای تویوتا ME.WE همانند تویوتا IQ EV به صورت الکتریکی است که می تواند دو یا چهار چرخ را به چرخش درآورد. موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ کار گذاشته شده اند. این درحالیست که برای افزایش فضای کابین، باتریها به کف اتاق و زیر صندلیها منتقل شده اند. جالب اینکه در بسیاری از سطوح افقی داخل کابین از بامبو استفاده شده است. صندلی عقب به صورت ریلی جابجا شده و در صورت عدم نیاز می توانید آنها را زیر صندلیهای جلو به صورت تاشو پنهان کنید یا به عنوان صندلی پیک نیک جدا کرده و بیرون ببرید! [jwplayer player=”۱″ mediaid=”۳۸۱۳۶″] نمایشگر ها نیز بسیار ساده تدارک دیده شده اند. علاوه بر نمایش سرعت، میزان شارژ باتری، اطلاعات سفر و سیستم ناوبری، اتصال به گوشی های هوشمند نیز امکان پذیر است.
برای لذت از هوای آزاد می توان سقف و تمام شیشه ها حتی شیشه جلو را نیز جدا کرد. این یعنی کنار آمدن سنت و مدرنیته در یک اتومبیل کوچک و عجیب ژاپنی. شما یکی از این خودروها را آرزو می کنید؟ [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    فیلمش رو که دیدم یاد ماشینهای کارتونی ژاپنی افتادم.It is fantastic.

  2. jaguar

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    این ماشین یعنی خود آینده!

    1. masoud

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      از نظر آیرودینامیکی شبیه ماشین های 1890 میمونه!!!

  3. ت

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    از اونجایی که مهندسان!! خودروساز ما همیشه برعکس کار میکنن اگه بدن سایپا تولیدش کنه همچیییییییییین محکم میسازنش که اگه عابر در حال پارک ماشین هم بهش بخوره درجا میمیره….!! اصن از لجشون دور تا دور بدنه رو چاقو میزارن!

  4. یه پسل باهوش

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    چیز خوبیه به شرطی دیگه تکرار نشه

    یه بار اونم واسه تنوع همین که بگیم کانسپته اینا

    و الی میشه گفت زشته

    واقعا زشته

  5. کیانوش

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    با یه پسل باهوش موافقم, زشته اما ایده استفاده از پلی پروپیلن تو بدنه واقعا جالبه!!!

  6. sean

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بابا ازینا نیارین تو ایران ملت جنبه ندارند، همین جوریش دعوا می کنن با ماشین از روی هم رد می شند دیگه ازینا بیاد فکر می کنند هیچی نمیشه هی زرت و زرت می کوبند به هم

  7. mojtaba

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این ماشینه؟ نه فک نکنم….

  8. ملا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ایرانی فقط عشق شتاب و سرعته و بس
    پس کانسپت مانسپت حالیش نمیشه
    اولین چیزی که میپرسیم: قدرت موتورش چند اسبه؟ صفرتاصدش چنده؟…
    و چینی ها هم که اینو خوب فهمیدن روی کاغذ نفست میگیره و تو واقعیت مغز درد میگیری!

  9. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خدا وکیلی این کجاش شبیه میوه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا