تویوتا

تویوتا روفور، هیبریدی شد

تویوتا اولین SUV کامپکت هیبریدی خود را برای بازارهای اروپا معرفی کرد.

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid

سیستم هیبریدی RAV4 جدید را ترکیب یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری چرخه اتکینسون با یک موتور قدرتمند برقی و به دنبال آن یک باتری ۲۰۴ سلولی نیکل-متال هیدرید واقع در زیر صندلی‌های عقب، یک واحد کنترل قدرت، و یک دستگاه تقسیم قدرت، تشکیل می‌دهد.

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid

روفور جدید در دو مدل دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. مدل دو دیفرانسیل، به یک موتور ۵۰ کیلووات ولتاژ-بالا مجهز است که بر روی چرخ‌های عقب نصب‌شده و وظیفه آن افزایش کشش و ارائه ظرفیت بکسل ۱۶۵۰ کیلوگرمی، بدون اعمال هیچ‌گونه وزن اضافه و پیچیدگی محور محرک مرکزی، می‌باشد. موتور قادر است به‌طور مستقل از موتور الکتریکی و سیستم هیبریدی، به‌تنهایی چرخ‌های عقب را به حرکت بی اندازد، اما موتور الکتریکی تنها قادر به چرخش دیفرانسیل عقب است. سیستمی به نام E-چهار، همواره در سطوح جاده‌ای لغزنده سیستم محرک RAV4 را به حالت تمام چرخ سوئیچ می‌کند و نتیجه آن به حداکثر رساندن کشش است.

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid

این سیستم ترکیبی، برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و رسیدن به تعادل مطلوب از ترکیب قدرت هر دو موتور بنزینی و موتور الکتریکی در کنار هم و همچنین به‌تنهایی، استفاده می‌کند. البته، موتور الکتریکی در هنگام ترمز گیری به‌عنوان احیاکننده عمل می‌کند و مانند یک ژنراتور با خروجی بالا به تبدیل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی و ذخیره‌سازی آن می‌پردازد.

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid

سیستم کامل ترکیبی درمجموع قدرت ۱۹۴ اسب بخار را فراهم می‌کند، که حاصل آن پر کردن ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۸.۷ ثانیه، است درحالی‌که مصرف سوخت به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش‌یافته و به ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز CO2 آن‌هم ۱۱۵ گرم بر کیلومتر است. گیربکس آن از نوع E-CVT هست که درواقع سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) الکتریکی است که توسط تکنولوژی شیفت باسیم کنترل می‌شود و با استفاده از یک سیستم اهرم دنده الکترونیکی کار می‌کند.

موتورهای راو۴ جدید با به‌روزرسانی‌های انجام‌شده کاملاً با استاندارد یورو ۶ مطابقت دارند و شامل موتور جدید ۲.۰ لیتری توربودیزل با توان ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر، و نسخه بهبودیافته موتور بنزینی ۲.۰ لیتری، با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر، می‌شوند.
منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دمش گرم
    داره یه تکون به خودش میده تویوتا جلو خوبه عقبش هم خوبه
    فقط داشبورد تکراری مثل هیوندا زشت
    دریچه کولر را مثلا تغییر داده

    1. آرمااااان

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      طراحی مدلای مختلف تویوتا از 2014 به بعد خیلی زیبا و تهاجمی شده،همیشه عالیه

  2. سارا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    مصرف سوختش خیلی عالی شده

    1. asa

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      فکر میکنم راوفور توی ایران طراحی بدنش شیک تره ، این یک جورایی خطوطش سر در گمندو هماهنگی مدل قبلو ندارن. اما داخلش واقعا متفاوت و خوشگل هستش.

  3. ab12

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    اهان باریکلا تویوتا….تازه بچه حرف گوش کنی شدی….داری نور پردازی چراغاتو از هیوندا تقلید میکنی….اره عمو جان خوبه سعی خودتو بکن …خیلی طرحات باستانی بود ….

    1. ZIPPO

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      سردبیرمحترم پدال دیگه باید کم کم به فکرباشه قبل عضویت دوستان 1شرایط سنی بزاره و یک تست IQ هم بزاره .
      البته احتمالا خودم تست ایکیو رو رد شم :)

      1. HELL CAT

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        درگیری مضمن داری زیپو خیلی حالت بده

      2. HELL CAT

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        آره آره کپ ماشین چینی شده اصلا رفته دم شرکت هیوندا در زده گفته کار پیتر جون دارم پنج دقیقه آره تازه این که چیزی نیس بنز ای کلس دیدین دوتا چراغ داره این خواسته از بی ام و کپی بزنه ولی چون طراح پرگارش خراب بوده دیگه نتونسته گرد در بیاره خط کشیده یا شرکت لینکلن رو دیدین جلو پنجره ای دوتایی داره این از خود خود بی ام و دزدیده رفته دم شرکت عکس گرفته اومده خودش زده وای بنز جی رو نگو کپ پیکان جوانان شاسی بلند زده
        خدایا شکرت

        1. shahab

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (647 ديدگاه)

          آره پرچم بی ام و بالاس همه دارن ازش الهام میگیرن
          لیفان که خودشو خفه کرده
          البته بنز جی که لندرور دیفندر رو لوکس و فیس لیفت کردن اسمشو گذاشتن بنز

        2. AHMADREZA

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          کدوم چراغ دو تایی ب ام و خود در گیری داری ها

      3. asa

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        خوشبختم من تست نداده رد شدم!!!!!!

  4. HELL CAT

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    بازم به کاربرای قدیمی تر نظراتشونو میخوندی سطح فکریت عوض میشد حالا میای فقط باید بخندی و افسوس بخوری

  5. سعید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    تویوتا هدفش اینه که ماشینای هیبریدی رو معمولی جلوه بده اولین محکش هم لکسوس جی تی هاش بود که خیلی هم خوب جواب داد جدیدا هم که کمری و راو فور و کرولا هم پروژشو داره با این کارش که ماشینای معمولی رو هیبرید کنه میخواد خودشو هم از بقیه خاص تر کنه هم تکنولوژی به رخ بکشه

  6. american and japan

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    عالی شده مرسی.موتور دیزل 320 نیوتون متر گشتاور!!!!!!!!!!!!!

  7. علی ستوده نیا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چراغای جلو و جلو پنجرش کپی ام جی جی اس شده…

  8. hussain

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    طراحیش عقبش خیلی بهتر شده مخصوصا چراغاش که خیلی بهترش کرده مصرف سوختشم که واقعلا پاین اومده اگه بیاد تو ایران فروش خوبی میکنه الان تو رده قیمتی خودش فقط لکسوس هیبریدیct200h هستش که اونم استیشنه تو کشواری دیگه همه حمایت ها برای شارژ خودرو های هیبریدی میشه جایگاه های شارژ سریع و …

    1. رضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      خودروی هیبریدی که جایگاه شارژ نیاز نداره
      کجای کاری شما؟

  9. احمد باقری

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    به این میگن ماشین و تکنولوژی.

  10. AHMADREZA

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    دمش گرم تویوتا تو هایبرید واقعا خوبه
    فقط مصرفش برای هایبرید بالا نیست؟4.9 نسبت به مثلا bmw x5 هایبرید که بزرگ تر هست و مصرفش 3.3 هست
    میزان آلودگی x5 هم 77 گرم بر کیلومتره

    1. shahab

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      بی ام و تو طراحی موتور در دنیا حرف اولو میزنه
      اما تویوتاهم داره خوب کار میکنه

  11. کاکو

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خوبه جدید اینم بیاد

  12. نوید جهرمی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    کاش ی آب باریکه ای از طراحی لکسس رو ب تویوتا سرازیرکنن. من یکی نمیتونم با هیچ کدوم از مدلاش ارتباط برقرار کنم.
    درسته دوام و کیفیت خیلی گزینه مهمیه. اما زیبایی خودرو هم چیزی نیس ک بشه ازش گذشت.
    مثل اینه ک بگن یه زن کدبانوی خوش اخلاق با اصل و نصب هس فقط قیافش مورد پسندت ک نیس هیچ بدت هم میاد. حالا شما حاضری با این زن زندگی کنی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا