تویوتا اولین SUV کامپکت هیبریدی خود را برای بازارهای اروپا معرفی کرد.
سیستم هیبریدی RAV4 جدید را ترکیب یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری چرخه اتکینسون با یک موتور قدرتمند برقی و به دنبال آن یک باتری ۲۰۴ سلولی نیکل-متال هیدرید واقع در زیر صندلیهای عقب، یک واحد کنترل قدرت، و یک دستگاه تقسیم قدرت، تشکیل میدهد.
روفور جدید در دو مدل دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. مدل دو دیفرانسیل، به یک موتور ۵۰ کیلووات ولتاژ-بالا مجهز است که بر روی چرخهای عقب نصبشده و وظیفه آن افزایش کشش و ارائه ظرفیت بکسل ۱۶۵۰ کیلوگرمی، بدون اعمال هیچگونه وزن اضافه و پیچیدگی محور محرک مرکزی، میباشد. موتور قادر است بهطور مستقل از موتور الکتریکی و سیستم هیبریدی، بهتنهایی چرخهای عقب را به حرکت بی اندازد، اما موتور الکتریکی تنها قادر به چرخش دیفرانسیل عقب است. سیستمی به نام E-چهار، همواره در سطوح جادهای لغزنده سیستم محرک RAV4 را به حالت تمام چرخ سوئیچ میکند و نتیجه آن به حداکثر رساندن کشش است.
این سیستم ترکیبی، برای به حداکثر رساندن بهرهوری و رسیدن به تعادل مطلوب از ترکیب قدرت هر دو موتور بنزینی و موتور الکتریکی در کنار هم و همچنین بهتنهایی، استفاده میکند. البته، موتور الکتریکی در هنگام ترمز گیری بهعنوان احیاکننده عمل میکند و مانند یک ژنراتور با خروجی بالا به تبدیل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی و ذخیرهسازی آن میپردازد.
سیستم کامل ترکیبی درمجموع قدرت ۱۹۴ اسب بخار را فراهم میکند، که حاصل آن پر کردن ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۸.۷ ثانیه، است درحالیکه مصرف سوخت بهطور قابلملاحظهای کاهشیافته و به ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز CO2 آنهم ۱۱۵ گرم بر کیلومتر است. گیربکس آن از نوع E-CVT هست که درواقع سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) الکتریکی است که توسط تکنولوژی شیفت باسیم کنترل میشود و با استفاده از یک سیستم اهرم دنده الکترونیکی کار میکند.
وحید
۲۹ شهریور ۱۳۹۴دمش گرم
داره یه تکون به خودش میده تویوتا جلو خوبه عقبش هم خوبه
فقط داشبورد تکراری مثل هیوندا زشت
دریچه کولر را مثلا تغییر داده
آرمااااان
۲۹ شهریور ۱۳۹۴طراحی مدلای مختلف تویوتا از 2014 به بعد خیلی زیبا و تهاجمی شده،همیشه عالیه
سارا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴مصرف سوختش خیلی عالی شده
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴فکر میکنم راوفور توی ایران طراحی بدنش شیک تره ، این یک جورایی خطوطش سر در گمندو هماهنگی مدل قبلو ندارن. اما داخلش واقعا متفاوت و خوشگل هستش.
ab12
۲۹ شهریور ۱۳۹۴اهان باریکلا تویوتا….تازه بچه حرف گوش کنی شدی….داری نور پردازی چراغاتو از هیوندا تقلید میکنی….اره عمو جان خوبه سعی خودتو بکن …خیلی طرحات باستانی بود ….
ZIPPO
۲۹ شهریور ۱۳۹۴سردبیرمحترم پدال دیگه باید کم کم به فکرباشه قبل عضویت دوستان 1شرایط سنی بزاره و یک تست IQ هم بزاره .
البته احتمالا خودم تست ایکیو رو رد شم :)
HELL CAT
۲۹ شهریور ۱۳۹۴درگیری مضمن داری زیپو خیلی حالت بده
HELL CAT
۲۹ شهریور ۱۳۹۴آره آره کپ ماشین چینی شده اصلا رفته دم شرکت هیوندا در زده گفته کار پیتر جون دارم پنج دقیقه آره تازه این که چیزی نیس بنز ای کلس دیدین دوتا چراغ داره این خواسته از بی ام و کپی بزنه ولی چون طراح پرگارش خراب بوده دیگه نتونسته گرد در بیاره خط کشیده یا شرکت لینکلن رو دیدین جلو پنجره ای دوتایی داره این از خود خود بی ام و دزدیده رفته دم شرکت عکس گرفته اومده خودش زده وای بنز جی رو نگو کپ پیکان جوانان شاسی بلند زده
خدایا شکرت
shahab
۲۹ شهریور ۱۳۹۴آره پرچم بی ام و بالاس همه دارن ازش الهام میگیرن
لیفان که خودشو خفه کرده
البته بنز جی که لندرور دیفندر رو لوکس و فیس لیفت کردن اسمشو گذاشتن بنز
AHMADREZA
۳۱ شهریور ۱۳۹۴کدوم چراغ دو تایی ب ام و خود در گیری داری ها
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴خوشبختم من تست نداده رد شدم!!!!!!
HELL CAT
۲۹ شهریور ۱۳۹۴بازم به کاربرای قدیمی تر نظراتشونو میخوندی سطح فکریت عوض میشد حالا میای فقط باید بخندی و افسوس بخوری
سعید
۲۹ شهریور ۱۳۹۴تویوتا هدفش اینه که ماشینای هیبریدی رو معمولی جلوه بده اولین محکش هم لکسوس جی تی هاش بود که خیلی هم خوب جواب داد جدیدا هم که کمری و راو فور و کرولا هم پروژشو داره با این کارش که ماشینای معمولی رو هیبرید کنه میخواد خودشو هم از بقیه خاص تر کنه هم تکنولوژی به رخ بکشه
american and japan
۲۹ شهریور ۱۳۹۴عالی شده مرسی.موتور دیزل 320 نیوتون متر گشتاور!!!!!!!!!!!!!
علی ستوده نیا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴چراغای جلو و جلو پنجرش کپی ام جی جی اس شده…
hussain
۲۹ شهریور ۱۳۹۴طراحیش عقبش خیلی بهتر شده مخصوصا چراغاش که خیلی بهترش کرده مصرف سوختشم که واقعلا پاین اومده اگه بیاد تو ایران فروش خوبی میکنه الان تو رده قیمتی خودش فقط لکسوس هیبریدیct200h هستش که اونم استیشنه تو کشواری دیگه همه حمایت ها برای شارژ خودرو های هیبریدی میشه جایگاه های شارژ سریع و …
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
خودروی هیبریدی که جایگاه شارژ نیاز نداره
کجای کاری شما؟
احمد باقری
۲۹ شهریور ۱۳۹۴به این میگن ماشین و تکنولوژی.
AHMADREZA
۲۹ شهریور ۱۳۹۴دمش گرم تویوتا تو هایبرید واقعا خوبه
فقط مصرفش برای هایبرید بالا نیست؟4.9 نسبت به مثلا bmw x5 هایبرید که بزرگ تر هست و مصرفش 3.3 هست
میزان آلودگی x5 هم 77 گرم بر کیلومتره
shahab
۲۹ شهریور ۱۳۹۴بی ام و تو طراحی موتور در دنیا حرف اولو میزنه
اما تویوتاهم داره خوب کار میکنه
کاکو
۲۹ شهریور ۱۳۹۴خوبه جدید اینم بیاد
نوید جهرمی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴کاش ی آب باریکه ای از طراحی لکسس رو ب تویوتا سرازیرکنن. من یکی نمیتونم با هیچ کدوم از مدلاش ارتباط برقرار کنم.
درسته دوام و کیفیت خیلی گزینه مهمیه. اما زیبایی خودرو هم چیزی نیس ک بشه ازش گذشت.
مثل اینه ک بگن یه زن کدبانوی خوش اخلاق با اصل و نصب هس فقط قیافش مورد پسندت ک نیس هیچ بدت هم میاد. حالا شما حاضری با این زن زندگی کنی؟