کلاس خودروهای A در اروپا رو به افول است اما تویوتا هنوز از این گروه خودروها دست نکشیده است. سومین نسل آیگو امروز با کانسپت X پرولوگ پیشنمایش شده، خودرویی که اساساً محصولی مفهومی است و با استفاده از آن میتوانیم طراحی نسل جدید کوچکترین خودروی این برند را حدس بزنیم. برخلاف محصول قبلی که با همکاری پژو و سیتروئن توسعه یافته بود، نسل جدید آیگو کاملاً در دستان تویوتا پرورش یافته و دیگر خبری از مدلهای خواهر ۱۰۸ و C1 برای آن نخواهد بود زیرا فرانسویها این کلاس را ترک میکنند.
کانسپت موردبحث دارای طراحی برجسته و رینگهای بزرگ و گلگیرهای خاصی است که باعث میشود این خودرو شبیه کوچکترین کراس اوور دنیا به نظر آید. رینگهای بزرگ، دستگیرههای درب پاپ آپ و آینههای جانبی نسبتاً کوچک در مدل تولیدی دیده نخواهند شد زیرا پروتوتایپی که اخیرا توسط عکاسان رؤیت شده از چرخ های کوچکتر، دستگیرههای درب سنتی و آینههای بزرگتر استفاده کرده است.
آیگو X پرولوگ نیز همانند دیگر خودروهای مفهومی از برخی ویژگیهای جالب سود میبرد. برای مثال آینههای دو طرف را میتوان با دوربینهای فعال یکپارچهای دید که طبق گفته تویوتا برای ضبط لحظات خاص رانندگی عالی هستند. در بخش عقب نیز جا پلاک دارای دستگیره نگهدارنده دوچرخه است. با اینکه آیگو خودرویی کوچک است اما از روف راک یکپارچه برای حمل بیشتر وسایل سود برده است.
ظاهر دو رنگ مدل قبلی نیز حفظ شده و به نظر میرسد مشتریان بازهم آپشن های شخصیسازی بیشتری را در اختیار خواهند داشت. طراحی کلی بخش عقب با چراغهای عمودی ما را به یاد ولوو C30 میاندازند و امیدواریم که همین طراحی در نسخه تولیدی نیز دیده شود.
کابین فعلاً رؤیت نشده و تویوتا نیز مشخصات فنی نسل جدید آیگو را منتشر نکرده است. ما میدانیم که نسل جدید آیگو در اروپا طراحی شده و برای مشتریان این قاره ساخته میشود و همچنان از پیشرانههای درونسوز استفاده خواهد کرد. آیگو که یک پله پایینتر از سوپرمینی یاریس قرار میگیرد احتمالاً از پیشرانه سه سیلندر بنزینی استفاده خواهد کرد.
پلتفرم بکار رفته در این خودرو معماری TNGA-B بکار رفته در یاریس و یاریس کراس جدید خواهد بود و تویوتا با استفاده از این پلتفرم میتواند تولید آیگو را از نظر اقتصادی توجیه کند. مدل تولیدی احتمالاً اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
میرخان
۲۸ اسفند ۱۳۹۹طراحی رادیکالیش قشنگ برای اینده انجام شده
زیزیگولو
۲۸ اسفند ۱۳۹۹خوشم نیومد
Meysam
۲۸ اسفند ۱۳۹۹عجب جیگری شده
ایوب
۲۸ اسفند ۱۳۹۹یاد طراحی چند سال پیش خودم افتادم
mahan
۲۸ اسفند ۱۳۹۹با اینکه این سگنمت سلیقه من نیست.ولی باحاله طراحی رادیکالی داره مثل chr.
وقتی chr معرفی شد همه گفتن این یک ماشین سنت شکنه چون طراحی های تویوتا اتوکشیده هست و ملایم ولی بعدش این طراحی توی راو4 و همین یاریس جدیده و حتی کمری هم کم و بیش خطوط تند و تیز اومد و همچنین لکسوس ها تیز بودن تیز تر شدند.بنظرم که خیلی خوب شده یه روح جدیدی توی تویوتا دمیده شد ولی این طرح ها زیادی انقلابی بود من بیشتر ترجیح میدم ماشینم ساده باشه این جوری سنگین تره ولی خب باتوجه به امار و فروش مثل اینکه اکثرا راضی بودن.
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ازش خوشم اومد نسل کنونی هم خوبه
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹مطمعنم که تویوتا از ولوو کپی نکرده چون خواسته چراغای نسل قبلو بهتر و زیبا تر کنه .
احسان
۲۸ اسفند ۱۳۹۹با توجه به طراحی جلو احتمالا برای محصولات الکتریکی طراحی شده!
abdi_porsche fan
۲۸ اسفند ۱۳۹۹خوشم اومد جذاب شده از نسل قبلیش بهتره طراحیش ویدیو معرفیشم جالب بود
حسین دهمرد
۲۸ اسفند ۱۳۹۹مثل اینکه تولید تو این کلاس فقط واسه تویوتا سودآوره. احتمالا بیشتر واسه بازار ژاپن.
عاشق پدال
۲۸ اسفند ۱۳۹۹خیلی قشنگه
ch-r ها که تو خیابون چشم ادمو میگیره. انگار از فضا اومده.
خود من شخصا به این طراحی های فضایی علاقه دارم. مثلا بی ام و رو همه میکوبن اما من میگم طراحیش عالیه.
الان دنیا میتونه ماشینایی شبیه اون کارتونای قدیمی بسازه. یادش بخیر کاش از اون ماشینا داشتم