تویوتا

تویوتا همچنان با ارزش‌ترین برند خودرو

تویوتا باوجود فراخوان گسترده کیسه هواهای تاکاتا و مرگ‌ومیر ناشی از این کیسه هوای معیوب برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودرویی نامیده شد.

Toyota Remains Most Valuable Automotive Brand
Toyota Remains Most Valuable Automotive Brand
این بررسی توسط شرکت میلوارد براون انجام شد و طبق مشاهدات در حقیقت ارزش تویوتا با کاهش ۲ درصدی به ۲۸.۹ بیلیون دلار رسید اما این کاهش به حدی نبود که تویوتا را به رده‌های پایین‌تر بکشد. در این بررسی هوندا با ارزش تقریبی ۱۳.۲ بیلیون دلار در مکان چهارم و پشت سر ب‌ام‌و و مرسدس بنز با ارزش‌های ۲۶.۴ بیلیون دلار و ۲۱.۸ بیلیون دلار قرار گرفت.

toyota-badge
با حضور سری i، یعنی خودروی اسپرت i8 پلاگین هیبرید و خودروی شهری الکتریکی i3، ب‌ام‌و به‌سادگی جایگاه دوم را از آن خود کرد.

2014 BMW i8
BMW i8
در این بررسی آئودی بیشترین رشد را داشت و با کنار زدن فولکس‌واگن جایگاه هفتم را از آن خود کرد. این خودروساز ۱۰.۱ بیلیون دلاری نسبت به سال گذشته رشدی ۴۳ درصدی را تجربه کرد. البته این افزایش متأثر از فروش خوب در کشور چین بود چراکه فروش سالیانه این خودروساز در چین ۱۸ درصد رشد داشت.

Audi
لکسس، برند لوکس تویوتا که در دو بررسی مستقل دیگر مورد اعتمادترین برند نامیده شد، با جذب مشتریانی که به دنبال خودروی لوکس و قابل‌اطمینان هستند مکان دهم را از آن خود کرد.

2015 Lexus ES350
لیست باارزش‌ترین برندهای خودرویی در سال ۲۰۱۵ و ارزش‌های تقریبی آنها را در زیر می‌بینید:

  1. تویوتا به ارزش ۲۸.۹ بیلیون دلار
  2. ب ام و به ارزش ۲۶.۴ بیلیون دلار
  3. مرسدس به ارزش ۲۱.۸ بیلیون دلار
  4. هوندا به ارزش ۱۳.۳ بیلیون دلار
  5. فورد به ارزش ۱۳.۱ بیلیون دلار
  6. نیسان به ارزش ۱۱.۴ بیلیون دلار
  7. آئودی به ارزش ۱۰.۱ بیلیون دلار
  8. فولکس‌واگن به ارزش ۹.۳ بیلیون دلار
  9. لندرور به ارزش ۵.۰ بیلیون دلار
  10. لکسس به ارزش ۴.۳ بیلیون دلار

منبع: autoevolution

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. Archi khan

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    واقعا این ده برند صرف نظر از چندم شدنشون جزو بهترین ها هستند.
    دنیایی که ارزش گذاریش بر اساس شایسته سالاری باشه چه زیباست…

    1. یک ایتالیایی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      مطمینا این جانب به دلیل طراحی های جذاب و نوآورانه و همچینین کیفیت و دوام شرکت نیسان را بیشتر می پسندم
      !we are juventus#

  2. کافر مقدس

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ما نفهمیدیم ملاک این منبع های عجیب غریب چیه!

    1. ari

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      لازم به ذکر هست که این ها ارزش برند ها یا همون “اسم” این شرکت ها هست و نشان دهنده سود خالص و فروش اونها نیس.

    2. رضا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      پس سایپا کوش؟؟!!

  3. s.M.s

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مطمعنن این ده برند عالی هستن و هیچ حرف و بحثی در موردشون نیست ، ولی وقتی صحبت از با ارزشترین برند میشه همیشه فکر میکردم باید برند هایی مثل فراری و لامبورگینی و … درونشون باشه !!!

    1. amir enzo

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      سلام با عرض احترام این برند ها هیچ وقت نمی توانند در این لیست قرار بگیرنند چون تولید اینگونه ماشین هاشون محدوده و زود به پایان میرسه مثل laferrari که فقط 499 ازش ساخته میشه

      1. s.M.s

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (26 ديدگاه)

        سلام امیر جان ، ولی امیر اینجا بحث پر درامدترین برند نیست یا پر فروش ترین برند که بگیم هیچوقت نمیتونه چون ۴۹۹ تا لافراری تولید میکنه ، با ارزشترین برند ، ارزش اون برند فقط ، یعنی بقول خودمون ارزش اون مارک بودنشه که بنظر من ۱۰ تا هم تولید کنه بازم اسم فراری بوگاتی لامبورگینی یه اسم تاپ تو ذهن همست .

    2. صادق

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درسته آقای s.M.s

      اما اونا قضیه شون فرق داره

      فراری از یه جهته دیگه با ارزش ترین برند جهان محسوب میشه، درواقع به عنوان قدرتمندترین برند حهان شناخته میشه

      ملاک های این انتخاب ها یه چیزایی مثل وفاداری به مشتری، امور مالی، حاشیه سود مطمئن، تمایل مصرف کنندگان به داشتن اون مارک تجاری، رضایت کارکنان و…

      توی نظر سنجی فقط فراری موفق به اخد رتبه ی +AAA شد

      بقیه ی برندها که فقط هم خودروساز نبودن، مث اَپل و… رتبه ی AAA رو آوردن

      امسال رو نمیدونم ولی سالهای قبل تویوتا و فولکس و بی ام و و بنز و چندتای دیگه هم AAA رو آوردن

      ولی فراری اگه اشتباه نکنم 3 یا 4 سال پیاپی هست که داره این رتبه رو کسب میکنه

      ارادت

      1. صادق

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        یه چیز دیگه هم یادم رفت بگم که تاییدی بر کامنتم هست

        سال 2012 یا 2013 بود که مونتزمولو رئیس وقت فراری گفته بود:

        “این که همیشه در بالا باشید بسیار لذت بخش است آن هم در زمانی که در پشت سر شما برخی از معروف ترین شرکت‌های جهان قرار دارند و البته پشت شرکت فراری از زنان و مردانی تشکیل شده که به اندازه فراری استثنایی هستند و انان این امر را ممکن کرده و به همین خاطر از آنان صمیمانه تشکر می‌کنم”.

      2. s.M.s

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (26 ديدگاه)

        صادق جان ممنون از توضیحت
        استفاده کردیم

  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    البته ارزش برند با میزان فروش و درامد شرکت متفاوته.برای مثال شرکت دایملر فروش و درامد خیلی بالاتری نسبت به بی ام و داره اما ارزش بی ام و بیشتره.یا مثلا سود خالص جی ام چهار برابر تویوتا هست اما میبینیم تویوتا اوله و جا ام حتی توی 10 تا اول از نظر ارزش برند نیستش.
    کلا ارزش گذاری برند بیشتر از اینکه منطقی باشه یک ارزیابی روانی هست و نشون دهنده اعتبار برند و جایگاه اون در نزد مشتری هاست و معیار خیلی خوبی برای نشون دادن موفقیت طولانی مدت یک شرکت نیست. مثلا ارزش اپل 10 برابر تویوتا هست اما ممکنه ارزش واقعی دارایی های تویوتا خیلی کمتر از اپل نباشه و برای مثال اگر توی یک سال اپل 3 درصد سهم بازار رو از دست بده ارزش برندش 50 درصد افت کنه

    1. s.M.s

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      منم دقیقا با شما موافقم و برای همین برند هایی مثل فراری و لامبو رو مثال زدم چون بدون حساب میزان درامد و فروش این برند ها از نظر مردم و کلا جامعه برندی مثل فراری
      یک برند لوکس و سوپر اسپرت و فوق العاده محسوب میشه و دقیقا مثل اپل وقتی اسم فراری ب ذهن مردم میاد ، یه خودرو عالی با قیمت خیلی بالا که کمتر کسی توان خریدشو داره تجسم میشه .

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .
      چند ماه پیش یک مطلبی خوندم احسان جان . با عنوان امریکایی ها از ژاپنی ها درس بیاموزند .
      نوشته بود سود میانگین تویوتا روی هر خودرو 2700 الی 2800 دلار است ولی امریکایی ها سودشون روی محصولاتشون بین 700 الی 800 دلار است . اگر توانستم حتما اون خبر رو برات در قالب کامنت میذارم .

  5. فرهاد کرمستجی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    در اینکه تویوتا با ارزش ترین هست شکی نیست ولی به هیچ عنوان نمی تونم قبول کنم که دوست داشتنی ترین هم هست، با اینکه تو خونواده ژاپنی پسندهامون بیشترن و کلا مرگ ندارن این ژاپنی ها ولی اعتقاد بنده این هست که تویوتا فقط میشه گفت موندگاره یعنی ماشین هیجان انگیزی ازش ندیدم مثل دهه های پیشین عصر خودرو ( دوران شکوفایی ژاپن). از حق نگذریم لکسس و اینفنیتی و تا حدودی مزدا و هوندا یکم این انگیزه رو به آدم می دن که بره تو نت و درباره محصولاتشون تحقیق کنه. این نظر شخص بنده هستش. جی تی تنها ماشینی بوده که این انگیزه رو به من داده که حتی به خریدش فکر کنم، البته وقتی تو ایران هستیم و با این بهای نجومی ماشین ها طرفیم بی تعارف شاید منم برم یه ماشین بی دردسر از تویوتا بخرم ولی منظور من قیاس در یک کشور مردم مدار با اقتصاد غیر انحصاری بودش. تا نظر دوستان چی باشه. ولی در کل خیلی فاکتورهای دیگه هم هست که بر روی خرید و دوست داشتنی بودن یک برند تاثیر داره ابته این ها نظر شخصی بنده هستش.

  6. جهانگیر رومی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    واقعا حال میکنم یه دونه کره ای توی لیست نیست

    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (256 ديدگاه)

      آخ گفتی.

      خداییش این ژاپنی ها عالی کار می کنن.

      Just France.

  7. بهزاد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    احسان جان از شما بعید بود!
    سود تویوتا بیش از 18 میلیارد دلار بود و GM حدود 2.8 میلیارد و به تعبیر بهتر سود تویوتا 6.5 برابر GM بوده.
    تمام این ارزش گذاری ها بر اساس آمار فروش و حاشیه سود و آینده شرکت و بازارهای هدف هست و درسته که BMW درآمد کمتری از برخی شرکت ها داشته اما حاشیه سود این شرکت بالاتر از اونها بوده و به قول معروف کالای ساخته خودش را با اطمینان و قیمت بالاتری میفروشه.
    هر چقدر شرکتی بتونه حاشیه سود بالایی داشته باشه در ارزش گذاری میتونه موفق عمل کنه و شاید برخی فکر کنند اینها به چه دردی میخوره که باید گفت تاثیرش بسیار زیاده و سهامداران و سرمایه گذاران رغبت بیشتری به خرید و نگهداری سهام میکنند و توان مالی شرکت برای سرمایه گذاری بالاتر میره.
    آمارهایی هم هست که فقط به میزان سرمایه شرکت ها میپردازه و اگر اشتباه نکنم سال قبل تویوتا با سرمایه حدود 370 بیلیون دلار اول بود که این سرمایه ها به صورت کلی میزان دارایی نقدی و زمین و تجهیزات و… هستند.

    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      بهزاد جان دلیل اینکه موسسات مختلف امار متفاوت ارایه میکنند چیه؟
      اصلا رویه ارزشگذاری یک برند به چه شکلیه؟
      چرا روش هاشون متفاوته که به جواب متفاوت منتهی میشه؟

      1. بهزاد

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        درود رضا جان.
        اگر خلاصه بگیم در 3 کلمه؛
        عملکرد
        تاثیر
        وضعیت
        رضا جان اگر اختلاف آمارها وجود داشته به خصوص برای ارزش برند ممکنه در حد چند صد میلیون دلار باشه و وضعیت رتبه بندی به همین صورت خواهد بود و شاید مثلا رتبه شرکت ها در میانه جدول یا اواخر یکی دو تا بالا پایین بشه.
        در وضعیت دیدگاه کلی به این شرکت ها نمیتونیم بگیم سلیقه ای عمل شده چون بیلان کاری یک فصل و مقایسه اون با سالهای قبل و آینده پیش رو برای هر کارشناسی مشخصه و اگر اختلافی هست پیرو صحبت برخی دوستان که بیان فرمودند شرکت vw پردرآمدترین هست یا پرستیژ لامبورگینی و فراری و پورشه و… از هوندا و نیسان و… بالاتره و ده ها عنوان دیگر اونها هم هر کدام دارای یک تحلیل هستند مثلا؛
        موسسه ای میاد و تحقیق میکنه که کدام برند مورد علاقه مردم هست که به طور واضح فراری و بنتلی و پورشه و… در صدر قرار میگیرند یا لیست درآمد یک فصل شرکت ها یا سودآورترین شرکت ها یا حاشیه سود شرکت ها و… و با توجه به عنوان تحلیل و مطلب میشه این آمارهارو هضم کرد و هرکدامشون تفاسیر متفاوتی دارند و این ارزش گذاری ها همگی با توجه به عملکرد شرکت ها بوده و ممکنه مثلا چند سال دیگر audi و جگوار و… بیان بالاتر و دیگران افت داشته باشند.

      2. صادق

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        رضا، هدف ارزش گذاری ها متفاوته

        وگرنه اگه چندتا شرکت آماری همشون یه هدف رو دنبال کنن، نتایج خیلی متفاوتی ندارن

        بالا من یه ارزش گذاری رو گفتم که فراری اول شده، خب اون جریانش فرق داره، که ملاک هاشم گفتم

        اینا بخثش متفاوته که بهزاد جان اشاره کرد

        بحث درآمدم که دیگه مشخصه و خودت خوب میدونی

    2. P.G

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      بهزاد جان البته سود خالص یا همون net income جى ام در سال ۲۰۱۴ حدوداً ۴ میلیارد دلار بوده نه ۲/۸ میلیارد
      http://www.marketwatch.com/investing/stock/gm/financials
      http://amigobulls.com/stocks/TM/income-statement/annual
      اما براى من جاى سواله که چرا سود خالص جى ام نسبت به سه سال گذشته از نصف هم کمتر شده اما تویوتا در این مدت سود خالصش بیش از ۳/۵ برابر شده؟طورى که در سال ۲۰۱۱ سود تویوتا ۴/۹ میلیارد دلار و دقیقاً نصف جى ام بوده اما سال ۲۰۱۴ سود خالص تویوتا حدوداً ۴/۵ برابر جى ام شده!اگه از نظر فراخوان بحث کنیم خب هر دو شرکت فراخوان داشتن،از نظر نوآورى و ارائه محصولات جدید بحث کنیم که به نظر میاد جى ام تو این زمینه فعال تر از تویوتا بوده،پس چه دلیلى وجود داشته براى اینکه سود جى ام افت و سود تویوتا به این شدت افزایش پیدا کنه؟!

      1. بهزاد

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        درسته p.g جان ولی در آمارهایی که ارایه شده بود به عدد 2.8 اشاره شده ولی در لیستی که شما زحمت کشیدید 3.95 زده و مبلغ 1.15 میلیارد دلار هم به عنوان سود سهام ترجیحی کسر کرده و سود در دسترس سهامداران 2.8 میلیارد دلار هست و نمیدونم مبلغ کسر شده برای سهام ممتازش هست یا جریمه یا چیز دیگر.
        همانطور که فرمودید به خاطر رقابت های اخیر به خصوص بازار چین و اروپا و آمریکای جنوبی شرکت ها برای اینکه سهم بیشتری کسب کنند مجبور میشن تخفیفاتی ارایه کنند که همین کار باعث کاهش سودآوری میشه و دلیل بعدی که برای GM بسیار پر هزینه بوده فراخوان ها و غرامت ها هست و در سال 2014 این شرکت متحمل هزینه زیادی در این امر شد و البته سایرین هم مثل تویوتا و هوندا و… هم داشته اند ولی مشکل فراخوان اونها کمتر هزینه برده و اکثرا با یک بازرسی ساده یا قطعه ارزان رفع شده.
        همین الان که بازار اروپا شاهد افزایش تقاضا شده شاید دوستان فکر کنند که شرکت ها زیانی نمی بینند ولی در سال قبل هوندا بیش از 500 میلیون دلار و فورد 1.2 میلیارد و فیات همینطور و… دچار زیاندهی شدند و نکته ای که باعث نگرانی بوده میزان سود گروه fca هست که حتی نتونست به 1 میلیارد دلار برسه و حدود 750 میلیون دلار بوده و افت شدیدی نسبت به قبل داشته که روند پیش رو براش سخت خواهد بود.
        حدود 15 الی 20 درصد سود تویوتا به خاطر کاهش ارزش ین افزایش پیدا کرده ولی باز همین مقدار در این صنعت در زمان فعلی یک رکورد به حساب میاد و بیشتر شبیه معجزه صنعتی هست که چطور در بازارهایی مثل چین و روسیه و اروپا و آمریکای جنوبی و خاورمیانه و مشکلات تولیدی در استرالیا و کاهش تقاضا در ژاپن و مناقشه سیاسی در تایلند این شرکت میتونه نتنها شرایط رو حفظ کنه بلکه افزایش سوددهی هم داشته باشه و حقیقتا بنده نمیخوام تبلیغی کنم ولی ساختار این شرکت بسیار انعطاف پذیره و مدیریت بحران در این شرکت چندین سال از سایرین جلوتره و انگار رموز زیادی در خودش نهوفته داره!

      2. صادق

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        درود P.G جان

        درسته سود خالص کم شده ولی درآمد کم نشده و حتی یه افزایش جزئی هم داشته، پس یعنی مشکل فروش و از دست دادن بازار نداره

        اما خب گویا خود جی ام بخش بزرگی از این کاهش سود رو توی فرآخوان ها میدونه، حالا نمیدونم چرا تویوتا سر این موضوع کاهش نداشته (با اینکه حتی تویوتا توی 2014 نسبت به 13 کاهش درآمد داشته)

        یه نکته ی دیگه هم باید مد نظر داشت اینه که اگه اشتباه نکنم جی ام سال قبل هزینه های زیادی رو روی خط تولید کادیلاک صرف کرده
        هم برای توسعه ی مدل
        هم برای افزایش تیراژ، به خصوص خط تولید اسکالید

        ارادت

        1. P.G

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          درود
          صادق جان این صحبت شما به نظر من هم بعد از فراخوان ها یکى از دلایل اصلى این کاهش سود میتونه باشه،چون تو یکى از خبرهایى که چند روز پیش تو همین پدال آورده شده بود گفته بود که جى ام ظرف دو سه سال آینده حدود ۵میلیارددلار صرف نوسازى و بهسازى خطوط تولیدش میکنه،از طرفى جى ام هزینه هاى سنگینى هم براى بهسازى محصولات فعلى و معرفى محصولات جدید و به خصوص محصولات لوکس خودش خرج کرده و همین هم تأثیر زیادى تو سودش داشته که البته از نظر من اینها نه تنها هزینه نیستن بلکه اگه درست مدیریت بشن میتونن یک سرمایه گذارى مطمئن باشن که برترى جى ام رو در چند سال آتى تضمین کنن و به نظر من مدیریت جدید جى ام یک نگاه بلند مدت تر از سود دهى کوتاه مدت داره و به همین دلیل هم هست که هزینه هاى زیادى رو صرف خط تولید و محصولات جدید شرکت میکنن تا راندمان و کیفیت رو در دراز مدت بهبود ببخشن و از این طریق افزایش سود پایدارترى رو تجربه کنن که البته به نظر من اگه درست مدیریت و برنامه ریزى بشه میتونه استراتژى بسیار موفقى در سال هاى آتى باشه:)

      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .
        ممنون از بهزاد عزیز با توضیحات عالی ایی که به ما میدهند . من فقط در جواب پی جی عزیز ، میخواستم بگم که ارزش ین در برابر دلار کاهش یافته به خاطر همین سود زیادی سرازیر شرکت تویوتا شده . تویوتا در بیشتر موارد واقعا الگوی خودروسازها باید باشه . انصافا عملکردش عالیه . در مقابل ضعف هایی هم داره . اما محاسنش خیلی بیشتره . اعم از مدیریت عالی . مشتری مداری . وجدان کاری . با اینکه طرفدار خودروهای المانی هستم ( دروهله اول ) امیدوارم که المان ها از غرور و تعصب بیجای خودشون و … دست بردارند و با عملکردی همانند ژاپنی ها به رقابت با انها بروند .
        درود بر خودروساز خوب .

      4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . پی جی جان بخون :
        تویوتا ۱۸ میلیارد دلار سود کرد
        رشد فروش در آمریکا و ضعیف شدن ارزش ین ۲.۱۷ تریلیون ین (۱۸.۱ میلیارد دلار) سود در سال مالی منتهی به مارس نصیب تویوتا کرد.

        ، آکیو تویودا، رییس تویوتا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر می‌رسد این خودروساز ژاپنی به رشد پایدار بازگشته است با اینهمه سال پیش رو آزمون حساسی خواهد بود.

        این شرکت انتظار دارد در سال مالی جاری منتهی به مارس 2016 سود 2.25 تریلیون ین (18.8 میلیارد دلار) داشته باشد.

        از زمانیکه تویودا، نوه بنیانگذار تویوتا ریاست را در سال 2009 بدست گرفت، این خودروساز شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است و درگیر رسوایی فراخوان گسترده ای شد که عمدتا در آمریکا بود.

        این فراخوان میلیونها خودرو را برای مجموعه ای از مشکلات شامل ترمزهای معیوب و پدالهای گاز سفت دربرگرفت.

        رییس تویوتا با اشاره به افتضاح فراخوان و بحران مالی سال 2008، گفت: امسال سال تعیین کننده ای خواهد بود و نشان خواهد داد تویوتا می‌تواند به سوی رشد پایدار پیش رود یا اینکه مجبور به عقب نشینی می‌شود.

        فروش سالانه این شرکت با وجود اینکه رشد کمتری در سراسر دنیا داشت، شش درصد رشد کرد و به 27.23 تریلیون ین (227 میلیارد دلار) رسید.

        سازنده سدان کمری و مدل هیبریدی پریوس در سه سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز جهان بوده و با رقابت دشواری از سوی فولکس واگن آلمان و جنرال موتورز آمریکا روبروست.

        از زمانیکه این شرکت با بحران فراخوان روبرو شد، تویودا طرحهای توسعه ای مانند افتتاح کارخانه‌های جدید را متوقف کرد و در عوض به کاهش هزینه‌ها، کنترل‌های کیفیت و آموزش پرسنل پرداخت.

        توقف سه ساله طرحهای توسعه تویوتا به تازگی برداشته شده و این شرکت ماه گذشته از راه اندازی یک کارخانه جدید در مکزیک خبر داد.

        پس از رسوایی فراخوان، تویوتا TNGA یا معماری جهانی جدید تویوتا را رونمایی کرد که به منظور اجتناب از اشتباه طراحی محصول را یکپارچه می‌کند و اشتراک فناوری و قطعات را به منظور کاهش ضایعات تشویق می‌کند و همزمان خود را با بازارهای مختلف و انواع خریداران تطبیق می‌دهد.

        نخستین محصولاتی که تحت این معماری در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند، از نظر تئوری سود آوری این شرکت را افزایش خواهند داد.

        تویوتا برای سه ماهه ژانویه تا مارس 446.4 میلیارد ین (3.7 میلیارد دلار) سود گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشت.

        بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این خودروساز ژاپنی سال گذشته با فروش بیش از 10 میلیون خودرو در سال به نقطه عطفی در صنعت خودرو رسید.

      5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        افزایش پیش‌بینی سود تویوتا
        شرکت تویوتا پیش‌بینی کرد سود این شرکت در سال مالی جاری از رکورد سال گذشته فراتر خواهد رفت.

        ، شرکت تویوتا دیروز، جمعه، در بیانیه‌ای برآورد کرد سود این شرکت در سال مالی منتهی به مارس به 25/ 2 تریلیون ین (8/ 18 میلیارد دلار) افزایش یافته است. این در شرایطی است که سود این شرکت در سال مالی گذشته 17/ 2 تریلیون ین بود. این شرکت پیش‌بینی کرد سود عملیاتی در سال جاری با رشد 8/ 1 درصدی روبه‌رو خواهد شد و به 80/ 2 تریلیون ین خواهد رسید.
        این پیش‌بینی سود در شرایطی صورت می‌گیرد که تویوتا انتظار دارد فروش کل خودروهای این شرکت در سال جاری با کاهش 8/ 0 درصدی روبه‌رو شود و به 90/ 8 میلیون دستگاه برسد. اما این شرکت پیش‌بینی می‌کند رشد 2/ 4 درصدی فروش در آمریکای شمالی تاثیر کاهش فروش در آسیا، روسیه و خاورمیانه را بر سود خنثی خواهد کرد.

      6. صادق

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        پی جی جان این خبرو بخون
        البته تقریبا مال پارسال هستش ولی خب دلیل کاهش سودآوری رو توجیه میکنه:

        به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد سود این شرکت
        در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 88 درصد کاهش یافت.

        این شرکت اعلام کرد جمع آوری میلیون ها دستگاه
        خودرو از بازار به سبب نقص و مشکلات موجود در آنها عامل اصلی کاهش سود است.

        سود خالص این شرکت که در سه ماهه اول سال
        2013 میلادی حدود 873 میلیون دلار بود در سه ماهه اول امسال به شدت کاهش یافت و به
        108 میلیون دلار رسید.

        جنرال موتورز که بزرگترین شرکت خودروسازی
        آمریکاست حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار را برای جمع آوری هفت میلیون دستگاه خودرو
        هزینه کرد. حدود دو میلیون دستگاه از این خودروها دارای مشکلی در بخش سوئیچ و احتراق
        بودند.

        1. P.G

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          صادق جان ارادتمندم
          صد در صد درسته،مشکل فراخوان ها که تو یکى دو سال گذشته خیلى دست و پا گیر جى ام شده و هزینه هاى میلیارد دلارى رو دستش گذاشت خیلى روى سود دهى این شرکت تأثیر گذاشت،به خصوص پنهان کارى که در ابتدا در خصوص نقص فنى خودروهاشون کرده بودن و سبب جریمه ى جى ام در کنگره شد باعث وارد شدن خدشه بیشتر به اعتبار جى ام شد،اما خب در این مدت تویوتا هم چند فراخوان وسیع داشت که همونطور که در متن هم گفته شد حتى باعث مرگ افرادى شده بود،اما تویوتا نه تنها مثل جى ام سودش به شدت افت نکرد بلکه روز به روز سودش در حال افزایش بوده و به نظر من این نیاز به یه بررسى جامع در مورد مدیریت و ساختار تویوتا داره که چطورى از بحرانى ترین مواقع هم سربلند و با کمترین آسیب بیرون میان

    3. حسين

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود برشما
      بهزاد جان من تا حالا سه نوع ارزش گذاری رو دیدم:
      1) ارزش گذاری بر اساس قدرت برند و یا همون قدرت مارکِ شرکت که توش فک کنم هنوزم فراری اول باشه. معنیش هم مقدار پولیه که خریدار حاضره برای داشتن یک مارک پرداخت کنه
      2) ارزش گذاری بر اساس در آمد که تویوتا و فولکس واگن و دایملر و جنرال موتورز رتبه های اول تا چهارم هستن (ترتیبشون دقیق یادم نیست)
      3) ارزش گذاری بر اساس (اگه اشتباه نکنم) ارزش سهام که برنامه های آینده شرکت و قدرت برند هم درش تاثیر دارن و لیستش توی این پست آورده شده

      یک نکته هم اینکه این گزارش به طور کامل ترجمه نشده، من لینک منبعشو میذارم لطفا ببینیدش

      1. حسین

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        http://www.bmwblog.com/2015/05/28/2015-brandz-top-100-toyota-and-bmw-are-the-most-valuable-car-brands/

        به جدول اول اگه دقت کنید میبینید که “تاثیر اسم شرکت (برند) بر درآمد شرکت” برای ب ام و و بنز و تویوتا و هوندا و آئودی و لندروور، به یک اندازه هستش. این میتونه ثابت کنه که فقط آلمانیها نیستن که پول اسمشون رو میخورن بلکه همونطور که قبلا هم گفته بودم، گرفتن پول اسم یک امر عادی به حساب میاد و ژاپنی ها هم این کار رو انجام میدن. در واقع هر شرکتی با توجه به ارزشش میتونه قیمت گذاری روی محصولاتش رو انجام بده و این یک امر غیر عادی و یک امتیاز منفی نیست. اسم خوب الکی که بدست نمیاد. بنا بر این هر شرکتی که اسم خوبی داشته باشه این اختیار رو داره که قیمت بالاتری روی محصولاتش بذاره و این میتونه باعث ایجاد سود بیشتر برای اون شرکت بشه و پیشرفتش رو تسریع کنه. فرقی هم نمیکنه که آلمانی باشه یا ژاپنی

        1. بهزاد

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          درود حسین جان.
          درست میفرمایید و تاثیر نام برند یا بهتر بگیم وجهه در قیمت گذاری ها و فروش کالای ساخته شده بسیار زیاده و اگر نیک بنگریم همگی اینها در سایه تلاششون بدست اومده و اگر امروز لوکس سازان آلمانی به همراه تویوتا و نیسان و هوندا و… میتونند حاشیه سود خوبی در تجارتشون بدست بیارند و نگران قیمت گذاری رقبا نباشند از سایه دیدگاه و برنامه ریزی بلند مدتشون بدست اومده و تلاش مضاعفی که برای نگه داشتن اون میکنند تا قادر باشند در بازارها رهبری کنند.
          البته در کنار اینها شرکت های آمریکایی مثل فورد هم توانسته اند با استراتژی مناسب به ثبات خوبی برسند و این حکم اقتصاد هست که همگان نمیتونند در بازار موفق باشند و جبر روزگار ضعیف هارو حذف میکنه.

  8. ساسان.م

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    جالبه فورد بالاتر از جی ام قرار گرفته

  9. شایان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    باید پورشه هم در این لیست میبود در صورتی که پارسال بود هفتم یا هشتم بود لکسوس نباید میبود در این لیست آخه لکسوس چی داره پورشه باید میبود

    1. شایان

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مرسی دیس لایک خودمم به خودم دیس لایک دادم از ابهت دیس لایک ها نخواستم خراب بشه چهره دیس لایک ها

    2. David

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      موسسه های تحقیقاتی اطلاعات بیشتری دارن یا شما ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

  10. احمدرضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ایول ب ام و مثل همیشه عالی

  11. من یه پرندم .....

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تویوتا GT 86 / سایِن FR-S / سوبارو BRZ
    چرا اینا شبیه همند
    واقعا برام سوال شده
    ممنون میشم جواب بدین

    1. K.MAK.MISEL

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      چونکه طراح پلت فرم اینارو به سه شرکت سایکون-تویوتا و سوبارو فروخت

    2. datsun

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      شباهت این خودروها به این علته که تویوتا و سوبارو با همکاری هم دیگه این ماشین رو تولید کردن، سایون هم زیر مجموعه تویوتاست این ماشین رو تو ایالات متحده و کانادا با نام و برند خودش عرضه میکنه

  12. maysam..laferrari

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    تو یه آمار دیگه که تو پدال منتشر شده بود volkswagen پر درامدترین خودروساز دنیا بود قطعا این آمار بحثش جداست و ربطی به اون نداره ولی به نظر من اون آمار خیلی مهمتر از اینه

    1. K.MAK.MISEL

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      اولین اینکه فولکس پر در امد ترین هست ولی امار فروش هنوز دست تویوتا است.
      دوما الان دقیقا چه ربطی داشت؟
      سوما اون امار سر جاش این هم سرجاش.تویوتا خوبه ماشیناش ارزونه برای همین پر در امد نیست ولی فولکس هم پشت سر تویوتاست داره چراغ میده توی امار فروش.در ضمن اینکه فولکس پردرامد ترین شده برای اینه که ماشیناش به نسبت تویوتا گرون تره،اگر قیمت ماشینای تویوتا اندازه فولکس بود خوب حتما تویوتا با امار فروش بیشتر در صدر بود.
      در ضمن فولکس با اون زیر مجموعه هاش انتظار دارید که پر در امد ترین نباشه؟

      1. maysam..laferrari

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        میشه دیگه زیر کامنتام اسکی نری؟؟

        1. maysam..laferrari

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (581 ديدگاه)

          البته اگه ناراحت نمیشی

        2. simorq

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (47 ديدگاه)

          ادم یکم انتقاد پذیر باشه بد نیست

  13. milad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    پس برند سایپا تیبا کو?

  14. شایان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    هیوندای و کیا پس کجان کره ای هایه ادعا کجا میبینم که کلا نیستن بازم میگم پورشه باید در این لیست میبود نه لکسوس گرچه در این ده تا کم ارزش ترینش لکسوسه لندرورم خوب پیشرفت کرده یادمه پارسال نبود(البته در ده تا فکر کنم یازدهم بود) البته باید در آخر سال دید که من مطمئنم پورشه به این لیست اضافه میشه

    1. David

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      تو چی از ماشین میدونی که میای نظر میدی ؟

      1. شایان

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        جان تو هیچی ولی فقط اینو میدونم پورشه کجا لکسوس و هوندا کجا

    2. hamid reza

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      شایان جان لکسس اگر سال قبل توی این جدول نبود ولی سال قبلش در جایگاه نهم و بالاتر از ائودی قرار گرفته بود. همه در حال تلاش برای بهتر شدن هستن

  15. Fsport

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    باز هم تویوتا با ارزشترین برند دنیا شد…
    حالا هی بیاین بگین فراخوان هی ایراد بگیرین…بجای این حرف های بچه گانه سعی کنید به افتخارات تویوتا برسید…

  16. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    من اصلا سر در نمیارم که اینا چجوری انتخابشون میکنن
    ولی قک کنم فولکس واگن باید جای هوندا باشه

  17. احمد باقری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چه خودروسازهای بزرگی هستند.

  18. samurai

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (598 ديدگاه)

    بعضی نظراتو ادم میخونه به عقل بعضیا شک میکنه هنوز بعضیا نمیدونن لکسس مال تویوتاست یا لکسس بهترین لوکس سازه جهانه فقط یه چیزی شنیدن میان نظر میدن
    الان کسی بخواد بره بیابون یا کوه یا جنگل یا میخواد بره جنگ چه مدلی سوار میشه تویوتا
    الان کسی بخواد تو شهررانندگی کنه مصرف بنزینش کم باشه چی میخره تویوتا
    الان کسی میخواد ماشین لوکس بخره چی میخره لکسوس
    و …………………………………………………………………………………

    1. K.MAK.MISEL

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      اصلا تو از ماشین چی میدونی؟
      محض اطلاع لوکس ترین برند جهان بنز شناخته شد در سال2014.
      لکسوس اووووووووو تا بخواد به بنز و بی ام دبلیو برسه.
      اره مصرف بنزین کم…جوک میگی؟فک کن با توروندا یه هایلوکس بری تو شهر…فک کنم 1 باک بزنی سر 2ساعت بنزین تموم کنی
      همون تویوتا به درد داعش میخوره…والا…

      1. maysam..laferrari

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مک میسل جان میشه دیگه جوک نگی؟؟ تویوتا بدرد داعش میخوره؟!! ولش کن بیخیال با تو نمیشه بحث کرد قبلا ثابت کردی چقدر بی منطقی

      2. samurai

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (598 ديدگاه)

        پروفسور اون هایلوکس مال همون بیابونو جنگلو جنگه
        ماشین شهری تویوتا میرای یا پریوس یا کمری یا کرولا …..
        بنز و بی ام و عددی نیستن در مقابل لکسوس اینفینیتی اکورا
        بماند لوکسای بریتانیایی که المانیا تو کف اسمشونن مثل رولزرویس مک لارن جگوار استون مارتین بنتلی لوتوس لندرور اینا لوکسن

      3. hamid reza

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (381 ديدگاه)

        اونی که شما میگی اسمش توندرا هست مک میسل عزیز :|

    2. simorq

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      اره خوب اگه زاپنیا مثل المانها از موتور ماشیناشون اینقدر قدرت بیرون میکشیدن مصرف سوخت ماشیناشون دو برابر المانیا بود

  19. علی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ارزش ها رو نگا میکنی کف میکنی.بودجه ایران چقده؟این مقدار میشه؟lol

  20. حمید

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان

    معیار رتبه بندی ها صرفا بر اساس مقدار فروش و املاک و مستلقات یک شرکت نیست فقط

    بر اساس اطلاعات علمی و اطلاعات منطقی و … است

    مثلا شرکتی مثل اپل شما میتونی تمامی وسایل شرکت اپل رو با نهایتا 15000 دلار خرید

    ولی شرکت اپل بیشتر دارایی دارایی های علمی هست

  21. T/O-REZA

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جالبه که کره ایها تو ماشین از ژاپنیها عقبتره ولی شرکت سامسونج از تمام شرکتهای خودرو و الکترونی های ژاپنی غنی تره و حتی در فروش گوشی تو دنیا حرف اول میزنه

  22. ارمان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    همینجا از این تریبون استفاده میکنم و از شرکت ایرتویا شرکت کاملا غیر رسمی تویوتا در ایران :)) که سر هر ماشینی بیشتر از کمپانی سود میکنه تبریک بگم , خسته نباشی دلاور

  23. MjM

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    پرچم سامورایی ها همیشه بالاست
    وایول به بی ام و…عشق

  24. AHMADREZA

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ب ام و سر تره

  25. meysam

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    په کو ایران فرقون؟؟!!!!فکر میکردم با این مافیایی که دارن اول دوم باشن درکنار سایپا همیشه عزیز!!!

  26. ماشین دوست

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    آدم لذت میبره میبینه دامنه اطلاعات شما اینقدر بالاس.و با صداقت نظرتونو میگید.من با هر جمعی که تخصصی با هم مبحث مفید میکنن حال میکنم.ایران هنوز میتونه به امثال شما امیدوار باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا