تویوتا

تست و بررسی تویوتا تاکوما 2016

پرفروش‌ترین تراک میان سایز آمریکا برای سال ۲۰۱۶ با تغییرات قابل‌توجهی همراه شده است. ما با تاکوما به مدت یک هفته رانندگی کردیم و به آنچه این خودرو در برابر رقبای خود ارائه می‌دهد توجه کردیم.
بیش از دو سال قبل، ما مدت‌های زیادی را با تراک های میان سایز جنرال موتورز یعنی شورلت کلرادو و جی ام سی کانیون سپری کرده‌ایم. هردوی این خودروها بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده‌اند زیرا که از مهندسی خوبی برخوردار بوده و جذاب هستند و همچنین به این دلیل که رقبای این دو پا به سن گذاشته بودند.

2016 Toyota Tacoma
۲۰۱۶ Toyota Tacoma
2016 Toyota Tacoma
۲۰۱۶ Toyota Tacoma
برای سال ۲۰۱۶، سگ بزرگ دنیای پیکاپ ها یعنی تویوتا تاکوما وارد نسل جدید خود شده است. پس از حضور ۱۰ ساله‌ی نسل قبلی در بازار، بیش از آنکه به خودرویی جدید شبیه باشد، بیشتر به فیس لیفت نسخه‌ی قبلی می‌ماند، اما قطعاً این خودرو ارتقا پیداکرده است. با همه‌ی پشت‌گرمی‌هایی که فروش زیاد این خودرو ایجاد کرده (سال گذشته تاکوما بیش از کلرادو، کانیون و فرونتیر فروش داشته است)، نسخه‌ی جدید آمده تا بیش‌ازپیش در بازی حضور داشته باشد.
2016 Toyota Tacoma
۲۰۱۶ Toyota Tacoma
جنبه‌های مثبت:
یکی از شانس‌هایی که به ما رو کرد آن بود که در زمان تست خودرو برف سنگینی بارید. تاکوما با سیستم چهارچرخ متحرک و با لاستیک‌های میشلن، همانند بز نر از روی هر مانعی عبور می‌کند. همچنین ورود و خروج به داخل کابین هم به‌آسانی صورت می‌گیرد.

2016-toyota-tacoma 02

2016-toyota-tacoma 04
به نظر می‌رسد که کابین خودرو به‌گونه‌ای طراحی‌شده که با پوشیدن دستکش‌های ضخیم هم قابل‌استفاده باشد. دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و دستگیره‌ها بسیار دلپذیر طراحی‌شده‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی حالا قدرتمندتر از گذشته کار خود را انجام می‌دهد اما کنترل‌های اضافی در کنسول و غربیلک فرمان انتخاب‌های بسیاری را پیشنهاد می‌کنند.
این مفهوم را فراموش کنید که نمی‌توانید تراک کوچک‌تری با راحتی بیشتری نداشته باشید. این تاکوما به چرم قهوه‌ای (بجای کیفیت پلاستیکی و واکسی)، استارت دکمه‌ای و شارژ Qi بی‌سیم برای اندروید مجهز است.

2016-toyota-tacoma interior
ممکن است که نظرات دوقطبی باشد اما ما نمای خارجی اصلاح‌شده‌ی این خودرو را دوست داریم. مخصوصاً با رنگ آبی روشن، آینه‌های کرومی و چرخ‌های بزرگ‌تر تاکوما بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

2016-toyota-tacoma 03
جنبه‌های منفی:
قیمت این تراک کمی زیاد به نظر می‌رسد. خب می‌توانید به وب‌سایت تویوتا بروید و قیمت تاکوما را در حول‌وحوش ۲۰-۳۰ هزار دلار پیدا کنید اما با جابجا شدن از دوچرخ متحرک به چهارچرخ متحرک و سوئیچ کردن از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر به ۶ سیلندر، قیمت جهش زیادی پیدا می‌کند. در حقیقت خودروی مورد تست برای ما ۴۱۰۲۴ دلار آب‌خورده بود. این قیمتی گزاف برای تراکی خشن است. به نظر می‌رسد که مناسب‌ترین تریم برای تاکوما، تریم SR5 باشد که با قیمتی ۳۰ هزارتایی به خریداران تجهیزاتی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری، سیستم چهارچرخ متحرک و پیشرانه‌ی ۶ سیلندری پیشنهاد می‌کند.

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تاکوما ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ پاوند فیت گشتاور ایجاد می‌کند. این مقدار خروجی در مقایسه با پیشرانه‌های ۶ سیلندر کلرادو و کانیون کم است درحالی‌که مصرف سوخت مشابهی با این خودروها نشان می‌دهد. انتقال قدرت نرم و روان را فراموش کنید. صدای خشن اگزوز حتی با شتاب گیری ملایم وجود دارد و به نظر می‌رسد که گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک در رانندگی‌های شهری از عملکردی روان برخوردار نیست.
مطمئناً برای افراد ریزبین، ارتقای کیفیت کابین و رفع معایب آن قابل احساس است. اما برای مواردی همانند تست رانندگی، احساس می‌کنیم که تاکوما کمی از راحتی‌های شهری و روزانه به دور است. رقبا:
شورلت کلرادو
جی ام سی کانیون
نیسان فرونتیر
هوندا ریجلاین (قابل‌دسترس از بهار ۲۰۱۶) مشخصات تویوتا تاکوما ۲۰۱۶
پیشرانه: شش سیلندر ۳.۵ لیتری
قدرت خروجی: ۲۷۸ اسب بخار قدرت/۲۶۵ پاوند فیت گشتاور
مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): ۱۳.۰۶/۱۰.۲۲/۱۱.۷۶ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن: ۲۰۳۲ کیلوگرم
قیمت پایه: ۲۳۳۰۰ دلار
قیمت نسخه تست: ۴۱۰۲۴ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. (*مهرداد*)

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    نیسان فرونتیر و ریج لاین نمیتونن رقیب این باشن و همچنین کلرادو .نزدیکترین رقیبش فورد رنجر وایلدتراک لیمیتد با موتور ۳.۲ لیتریه

    1. Mohammadreza4060

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (870 ديدگاه)

      به این میگن تراک میان سایز !!!؟!
      فک کنم به لند کروزر هم بگن suv سایز متوسط
      ستیز متوسط های ما اسپرتیج و ix35 ان?

  2. سعید

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    وانت ها و ون ها محدودیت واردات ندارن من نمیدونم ایرتویا چرا اینو وارد نمیکه اگه در حد300میلیون بدش کلی از این پولدارا میرن میخرنش برای اینکه یه ماشین همه چی تموم و خاصه

    1. Zonda R

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      سعید عزیز
      اینو از من نشنیده بگیر
      اینجا لذت ممنوعه
      انتخاب ممنوعه
      پرفروش ترین پیکاپ میان سایز امریکا
      با قیمت 23000 دلار

      1. سعید

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (477 ديدگاه)

        سلام فرزاد جان
        لذت ممنوع نیست
        حرامه
        حرام :-)

    2. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      مطمئنی وانت و ون محدودیت نداره؟
      فک کنم همون ۲۵۰۰ باشه، فقط هایلوکس استثنا باشه ها!

      1. سعید

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (477 ديدگاه)

        وانت و ون ندارن محدودیتی چون بیشتر به عنوان خودروی حمل نقل عمومی و تجاری استفاده میشن

      2. اکبر66

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (15 ديدگاه)

        بله بی.ام.دبلیوx3هم موتور 2800 سی سی وارد میشه . هایلوکس 2700سی سی وانت و .ون خودروی کار هستند .خودروی لوکس بحساب نمیان .

  3. احمد باقری

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    استایل باحالی داره.

  4. بهنام طیبی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت موتورش خوبه

    1. Sina

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (234 ديدگاه)

      جناب طیبی و باقری
      احساس میشود شما دو عزیز با هم مسابقه کامنت گذاشتن گذاشتید
      شاید با پدال قرارداد بستید یا کنترات برداشتید
      زیر مقاله ای نیست که کامنت نذاشته باشید حتی شده یک کلمه باشه
      جریان چیه؟؟؟!!!!

      1. بهنام طیبی

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سینا جان عزیزمی.من هیچی از اقای باقری عزیز نمیدونم ولی خودم خیلی علاقه به اخبار و دنیای خودرو دارم.شاید نظرات من مهندسی و تکنیکی نباشه ولی دوس دارم باشم.

        1. Sina

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (234 ديدگاه)

          خیلی هم خوب داداشم??
          احسنت به پشتکار و علاقه شما
          خوشم امد
          با ارزوی موفقیت

        2. بهنام طیبی

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          سینا جان عزیز شما هم موفق و پیروز باشید.
          فقط با اسم و فامیلی کامنت و نظر بزار چون هم اسم شما درسایت زیاد هستن

  5. حسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    کاشکی پلیس و… به جای هایلوکس از ایتا داشتن!
    حداقل هر ۱۰تا هایلوکس ، یکی از اینا برای مقاماتشون داشتن ما میدیم تو خیابون اینا رو!

  6. علیرضا4225

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    طراحی داخلی خوبی نداره به شخصه از طراحی داخلی جی ام سی بیشتر خوشم میاد

  7. یاس ی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    عید امسال یدونه تاندرا چابهار دیدم لعنتی لندکروزر استیشن در مقابلش کوچک بود، کنارش ایستاده بودم موتور هشتش انقدر بی صدا کار میکرد فکر میکردی خاموشه.

  8. اکبر66

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به چه درد می خوره ایران نمیاد .. بیادم انقدر قیمت بالایی داره کی میتونه بخره …

  9. سید محمود کشمیری

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی خودی فکر تون رو درگیر این مسائل نکنید این اتومبیل های وارد ایران که نمی شه اگر هم بشه قیمتش چند برابر میشه برای اینکه برای ما ایرانی ها خوشی و خوشحالی و لذت از زندگی و طبیعت حرام است و باید به فکر دنیای آخرت باشیم!

  10. AMIR

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما میگید این ماشین فول اپشتش 41000 دلاره و هایلوکس 2016 فول اپشت تو امارات 34000 دلاره پس این اگه تو ایران هم بیاد نباید خیلی قیمت بالایی داشته باشه؟؟!!!

  11. مجتبی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وارد کنندگان و تولید کنندگان محترم خودرو در ایران به دور از مصلحت اندیشی مردم ، به فکر پر کردن جیبهای بی سر و ته خودشون هستند .
    موتور ۶۰ سال پیش با بدنه سرقتی میشه اریسان
    یا پراید۱۵۱ با اون وضعیت افتضاحش.
    پراید با موتور ۱۳۰۰ هر صد کیلومتر ۹لیتر مصرفشه با سرعت ۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا