این تویوتا توندرا SR5 کمی خسته به نظر میرسد اما زخمهایی که بدنهی آن برداشته حاصل کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتری (۱ میلیون مایل) است! مطمئناً هر خودرویی در صورت رسیدگی منظم و انجام سرویسها و نگهداری سالم به این کارکرد خواهد رسید اما تویوتای موردبحث هنوز هم قطعات اصلی زیادی از جمله پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری را زیر کاپوت دارد. صرفنظر از اینکه طرفدار تویوتا باشید یا نه، این عملکرد فوقالعاده احساسبرانگیز است.
بیایید داستان این خودرو را باهم مرور کنیم. آرون موروانت اهل لوئیزیانا مالک این پیکاپ بوده و سبک رانندگی آن نیز خیلی جالب نبوده است. او در کار لجستیک و حملونقل بوده و رانندهای ماهر است. بهطور خلاصه باید گفت این توندرا بهصورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته کار میکرده و محمولههای متنوعی را در هر زمانی به هر نقطه از آمریکا میبرده است. در واقع همینالان که این خبر را میخوانید خودروی یاد شده راهی جاده شده است.
به احتمال زیاد موروانت در حال رانندگی بوده که این کارکرد را ثبت کرده است. او چنین لحظهی خاصی ضبط کرده است. آنچه که عملکرد این پیکاپ را برجسته میکند وجود پیشرانهی اصلی در زیر کاپوت و عدم ایجاد تغییرات چشمگیر و یا تعمیرات قابلتوجه در خودرو میباشد. البته گیربکس خودرو یکبار در کارکرد حدود ۱۲۷۱۳۸۰ کیلومتر تعمیر اساسی شده است. واضح است که این خودرو بهصورت منظم سرویسهای خود را انجام داده است.
در کل باید گفت این خودرو به خوبی شرایط مناسبش را حفظ کرده است. قطعاً داخل کابین و محفظه بار برخی آسیبها وجود دارد اما تنها آسیب عمدهی داخل کابین فرسودگی صندلی راننده است. بسیاری از خودروها وجود دارند که تنها پس از کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتری چنین وضعیتی در صندلیهای خود پیدا میکنند.
تویوتا موتورز
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸این هست هنر تویوتا
ماشینهای کم استهلاک و بی دردسر
سامان اذری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸پیکاپهای به روز تر و بهتری هم از این ماشین وجود داره ولی چیزی که تاندرا رو از بقیه جدا میکنه استهلاک کم و حفظ قیمت مدل دست دوم این.ماشین هست
مثلا بعد دو سال اکثر ماشینها نصف قیمت.میاد پایین یعنی سالی 25 درصد ولی این ماشین و تاکوما نهایتش سالی 7-8 درصد افت قیمت دارن
این باعث میشه با وجود قدیمی بودن بازم خواهان داشته باشه
ب نظرم وقتشه تویوتا یه دستی رو تاندرا سکویا و لندکروز بکشه با موتور جدید قوی کمصرف و کم استهلاک با یه شاسی قوی خیلی عالی میشه دقیقا باس همون کاری رو بکنه ک با کمری و راوف کرد
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸قانون پنجم نیوتون میگه :
تویوتا هیچگاه نمیمیرد ، بلکه از نسلی به نسل بعد منتقل میشود .
به کیفیت ورق آهنی بدنه و رنگ بدنه ، بعد از این همه کارکرد توجه کنید و ……
مححد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸جان سخت و دیگر هیچ
hasan
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸افرین تویوتا
هر چقدر تویوتا کم خرجه و بی دردسر ماشینهای اروپایی پرخرج هستن
چند وقت پیش مقاله ای پدال گذاشت که ماشینهای که بعد 1 سال فروخته میشن رو نشون میداد رتبه های اول همه المانی ها بودن و از محصولات تویوتا خبری نبود
مانی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸حسن این همه نفرت رو کنار بزار حسن
به قول یکی که می گفت مثل اینه که سم بخوری به این امید که دشمنت بمیره
هر چقدر از ماشین اروپایی متنفر باشی بازم ماشین آمریکایی جلو اون مثل لگن میمونه
کوروش
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸باش
ژاپن که بعد از المان خودرو هاش قابل قبوله منتها اگر به این باشه که هنوز خیلی راه داره که وانت ساز های پلاستیکی امریکایی برسند
hasan
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸مانی و کوروش
واقعیت رو گفتم
برید ببینید تو موضوع هزینه نگهداری و استهلاک بالا ماشینهای المانی همیشه رتبه های اول رو دارن
بارها پدال مقاله های گوناگونی گذاشته
رضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸سلطان
دلبر
عشق
تویوتا
سینا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸چه جوری با اینکه اونجا 999999 شده کارکرد رو میفهمن ؟
هادی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸از رو دیاگ
ماشینمون رو دیاگ زدیم دیدم تو کامپیتور عددش فرق داره با صفحه
پرسیدم گفتن دنده عقب هم حساب میکنه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸سینا عزیز
احتمالاً خدمات خودرو در نمایندگی صورت میگرفته که تمام اتفاقات تعویضی و تعمیری و کیلومتر در سیستم نمایندگیها ثبت میشه .
Mad.z.Max
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ینی هیچکدومتون متوجه تفاوت مایل و کیلومتر نیستین؟
واقعا نمیدونین 999999 مایل هست که درواقع 1میلیون مایل یا همون 1600000 کیلومتره؟
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸سینا عزیز
احتمالاً خدمات خودرو در نمایندگی صورت میگرفته که تمام اتفاقات تعویضی و تعمیری و کیلومتر در سیستم نمایندگیها ثبت میشه .
Mohammadreza
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸تویوتا باید یه رقم دیگه به تعداد رقم های کیلومتر شمار ماشین هاش اضافه کنه ?
me84
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸.
تو یوتوب کلیپ هست از تویوتا تاکوما با کارکرد یک میلیون و دویست هزار مایل کاملا فابریک. تاکومای سورمه ای تک کابین.
سرچ کنین toyota tacoma high milleage
حسین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸یکی از علت هاش موتور تنفس طبیعی هست!