تویوتا

تویوتا راو 4 جدید با طعم TRD و مودلیستا

تویوتا به قول‌هایی که اوایل سال جاری داده بود پایبند است و به آرامی در حال معرفی نسخه‌های پرفورمنس اکثر محصولات خود است. اول از همه ما نسخه‌ی TRD پریوس را دیدیم و حالا هم نوبت کراس اوور بسیار محبوب راو ۴ فرا رسیده است. این خودرو دارای چهار نسخه‌ی متفاوت متمرکز روی جاده و آفرود سبک می‌باشد.


مدل‌های TRD که به عنوان هیولای خیابان و زمین شناخته می‌شوند اکثراً از بهبودهای بصری برخوردار هستند و این امر به مالکان اجازه‌ی شخصی‌سازی خودرویشان را می‌دهد. تمرکز اصلی هیولای خیابان روی بدنه بوده و در این حالت شاهد ظاهری لوکس برای راو ۴ هستیم که در واقع آن را به کراس اوور کوچک لکسس تبدیل می‌کند.


هیولای زمین باعث ایجاد ظاهری گیرا و آفرود برای راو ۴ می‌شود. پانل‌های جدید ظاهری با ابهت را به ارمغان آورده‌اند که تقریباً می‌توان آن را نسخه‌ی مینیاتوری TRD Pro 4Runner دانست.


ما همچنین متوجه شدیم که هر دو خودرو با مافلرهای مخصوص TRD عرضه می‌شوند که شاید تأثیر زیادی روی پرفورمنس این دو کراس اوور نداشته باشند اما صدای تولیدی را ارتقا می‌دهند.


اما راو ۴ در نسخه‌های دیگری نیز معرفی شده است. بخش مودلیستای تویوتا که بیشتر تمرکز خود را روی ارتقای بصری محصولات این برند گذاشته یک جفت راو ۴ سفارشی را ارائه می‌کند. کیت بدنه‌ی آنرود این شرکت کمی ساده‌تر از نسخه‌ی TRD بوده و خودرو را بیشتر شبیه محصولات لکسس می‌کند. البته کیت آفرود مودلیستا که JAOS نام گرفته با ابهت‌تر از پسرعموی TRD می‌باشد.


ویژگی دوست‌داشتنی این کیت محافظ نمای جلوست که در بالای سپر می‌نشیند. این قطعه علاوه بر محافظت از رنگ بدنه، دارای مه شکن‌های LED نیز می‌باشد.

احتمال ورود این خودروها به آمریکا کم است اما خب شاید بتوان برخی قطعات را به‌صورت جداگانه در نمایندگی‌ها سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    با این که از خز و شلوغ کردن بدنه بدم میاد اما این یکی خوب شده و بهش نشسته.
    این سری از راو4 واقعا حرف نداره.

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یکی از کاربردی ترین تویوتا هایی که آمریکائیها ، روسها و کانادائیها ، خوب قَدرشو بَلَدَن .
      لذت میبرم ، هر وقتی پدال مقاله ای در مورد راو۴ میزاره ، البته کمری گرند ۲۰۰۶ رنگ پوسته پیازی را هم دوست دارم .
      ماشینیه برای مجرد و متاهل .
      لذت رانندگی نسل قبلی فیسلیفت مدل ۲۰۱۷ که معرکه هست ، حتماً جدید ۲۰۱۹ معرکه ترِ ، و کیت TRD هم خاصترش میکنه .

      بلند ، کم مصرف ، کم استهلاک ، ساده و زیبا ، چشمنواز ، رانندگی لذت بخش ، تا سالهای سال میشه روش حساب کرد .

      اما ظاهر مدل فیس لیفت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بخاطر سادگیش بیشتر به دل میشینه و احساس میکنم بلند تر باشه ، اما نسل جدید در نمای داخلی سنگ تمام گذاشته .

    2. bricks

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینا کیت شهری نیستن که
      هرکدومش ساعتها و ماه ها تحقیق و تجربه پشتشه
      حالا منی که یه موقعی پاژن داشتم میدونم چقدر کاربردی ان
      چون موقعی که میخوایی دم و دستگاه های نگهدارنده لاستیک زاپاس و یا دبه بنزین یا باقی یچزا نصب کنی بیریخت میشه قیافش.
      ولی با این کیت همه چیشون قشنگ میشه
      مثلا من خودم دیدم رو تویوتا راو۴ معمولی از این نگهدارنده های دبه بنزین نصب کرده بودن رو ستون عقب ماشین خیلی زشت شده بود. اون نگهداره ها خودش کیت بودن یعنی دست ساز نبودن که بگیم برا همین زشته.
      این ماشینا برا عشق و حاله

  2. sina

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    عالی شده.
    تو نمایشگاه نسل جدید هایلندر هم معرفی میشه و تویوتا تقریبا اغلب محصولات کلیدیش رو به روز کرده: کمری، کرولا، آوالون، راو. سی اچ آر هم که تازه اومده.
    فقط می مونن پیکاپ ها و سکویا و حضرت که 2020 قولشون رو داده.
    امپراطور ❤️

  3. ایمان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    به روز بودن و آینده نگر مثل تویوتا
    فقط امیدوارم موتور V۸ رو برای نسل بعد حضرت حفظ کنه
    موتور ۳.۵ لیتری توربو هم میتونه یکی از گزینه ها باشه
    در کنار موتور قدرتمند و اصلی لندکروزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا