تویوتا

معرفی تویوتا راو 4 هیبرید XLE پریمیوم جدید

پنجمین نسل شاسی‌بلند محبوب و پرطرفدار تویوتا راو ۴ یک سال پیش عرضه شده اما ژاپنی‌ها برخی بهبودها را در آن اعمال کرده‌اند. تعداد اعضای خانواده راو ۴ مدل ۲۰۲۱ با اضافه شدن یک عضو جدید با نام راو ۴ هیبرید XLE پریمیوم بیشتر شده است.

این تریم جدید دارای برخی ویژگی‌ها می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی ۵ پره، چراغ‌های جلو و دیلایت های LED و مه شکن‌های یکپارچه اشاره کرد. داخل کابین نیز مونروف برقی، صندلی راننده با تنظیم در ۸ جهت، صندلی راننده با تنظیم در ۴ جهت، ۵ پورت USB، فرمان چرمی، صفحه لمسی ۷ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو دیده می‌شوند.

عرضه راو ۴ هیبرید XLE پریمیوم باعث می‌شود فاصله بین دو مدل XLE و XSE پر شود. قیمت هیبرید XLE مدل ۲۰۲۱ از ۳۰۹۷۰ دلار شروع می‌شود و قیمت مدل XSE نیز ۳۵۶۲۵ دلار است. این فاصله‌ای قابل‌توجه بوده و XLE پریمیوم جدید با بهای ۳۳۶۷۵ دلاری آن را پر می‌کند. البته که این مدل جدید ترکیب مناسبی از دو تریم یاد شده بوده و مناسب افرادی است که خواهان مدلی تقریباً مجهز و هیبریدی بوده اما نمی‌خواهند فول ترین و گران‌ترین نسخه را انتخاب کنند.

اگرچه اضافه شدن این تریم جدید خبر خوبی برای طرفداران راو ۴ است اما خبر مهم اینکه راو ۴ پرایم پلاگین هیبریدی دارای پیشرانه بنزینی و دو واحد الکتریکی بوده و قدرت ۳۰۲ اسب بخاری است. راو ۴ هیبریدی اما از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۲۱۵ اسب بخاری دارد. این قوای محرکه در مدل سال ۲۰۲۱ تغییری نکرده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ماشینی با طراحی جذاب.

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. Reza.M

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      طراحی و تکنولوزیش رو که با توسان جدید یا x-trail جدید مقایسه میکنم واقعا عقب موندس…الان اونایی که تویوتا سهم پدرشون بوده میریزن میگن استهلاک و دوام و ازین حرفا….ولی واقعیت اینه برا فردی که ماشین رو لیز میکنه یا صفر میخره یا ازون بهتر از گارانتیش استفاده میکنه دیگه اهمیت نداره این موضوع و مقوله دوام میشه یه ملاک فقط برا کشور جهان سومی مثل ایران…

      موافقم 8
      مخالفم 25
      1. حسین

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        واقعیت چیه آقای reza؟ غیر از اینکه راوفور جزو سه خودروی پر فروش حال حاضر دنیاست و هر سال هم چند درصد رشد فروش تجربه می کنه؟؟ واقعیت نظر شخصی شماست؟؟ یا آماری که به وضوح داره با آدم حرف میزنه.
        والا تویوتا سهم پدر کسی نیست ولی به نظر میاد سهم بعضی از عزیزان رو خورده

        موافقم 17
        مخالفم 2
      2. کیان

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        اقا میشه یکی از تکنولوژِهای توسان رو بفرمایید ما هم کم بیشتر آشنا بشیم با این ماشین تکنولوژیک ؟!
        من موندم این فروش بالای راو4 یعنی این همه ادم هیچ کدوم نمیفهمن فقط کارشناس ایرانی از روی عکس تشخیص داده !!!
        عجب !!!

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Reza.M

          ۱۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (311 ديدگاه)

          اول ازون دسته دندش که تو این دوره که همه روی اوردن به سلکتور دنده این هنوز یه دسته مکانیکی داره…دوم همه رقیبهاش اتوپایلت دارن درحالی که این صرفا بسنده کرده به یه رادار جلو….سوم اینکه این ماشین هنووز چیز ساده ای مثل هدلایت LED نداره و چندین و چند مورد دیگ….ولی اصلی ترین مشکلی که داره طراحیش هست…

          موافقم 2
          مخالفم 10
      3. کیان

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        داداش اینارو جدی گفتی یا شوخی کردی ؟
        لیور هیچ اتوماتی از ۳۰ سال پیش به اینور مکانیکی نیست، ۲۰۶ هم مکانیکی نیست، شما احتمالا لیور مکانیکی شورولت قدیمی هارو ندیدی ک بدونی مکانیکی چی هست، بعدشم لیور دکمه ای افتضاحی هست ک از انگلیسیا اسکی رفته،
        شما فول اپشن سفارش بده چراغ عقب هم برات نئونی میذارنچ برسه جلو،
        تو کل ماشینهای کره ای رادار کروز تازه داره جامیفته چیزی ک تویوتا از سال ۲۰۰۶ میبست رو ماشیناش، در ضمن اتوپایلت یعنی تسلا، الان یه کره ای مثه تسلا خودران داره و ما نمیدونیم !!!
        داداش بیخیال مابقی چیزهایی هم ک نگفتی میشیم، خوب کردی

        موافقم 9
        مخالفم 2
      4. sina

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (34 ديدگاه)

        این رو میشه با خوش قیمت بودنش توجیح کرد

    2. Hadi

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      رافور واقعاً ماشین کاملی هستش
      اینو آمار فروشش هم نشون میده…

      موافقم 13
      مخالفم 4
  2. Ho3in

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    من نسل قبلی رو دوست دارم
    لامصب خیلی با ایران سازگاری داشت و دوست داشتنی بود
    هزینه نگهداری هم که خوبه
    البته نه برای ایران ? چون وسایل یکم گرونه

  3. زیزیگولو

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کاش داخل کابینشم یه تغیر اساسی میدادن

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    مدل پلاگینش 38 هزار دلاره. در صورتی که هایبرید زیر 30 هزار. واقعا ارزششو داره؟
    به نظر من سورنتو هایبرید جدید اگه بیاد حسابی فروش راوفور کم میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. وحید

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      لطفا جوک نگوییم!
      بابای هیوندای-کیا هم بیاد، نمیتونه هیچ تغییری در فروش راو 4 ایجاد کنه… این ماشین از زمان معرفی اش در 20 30 سال پیش تا حالا فروشش رو به افزایش بوده و فعلا هم جز رکوردشکنی فروش، کار دیگه ای بلد نیست!

      موافقم 13
      مخالفم 8
    2. کیان

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      دوست عزیز شما اول ایو بدون که سورنتو تو کلاس راو4 نیست، باید اسپورتیج و مقایسه میکردی نه سورنتو هایبرید !!!
      ژاپنیهای دیگه مثه هوندای اعظم CRV تو فروش به گرد پای راو4 نمیرسن، بعدش اسپورتیج یا سورنتو بهش برسن !!!
      شما مجموعه فروش تلوراید، سورنتو و اسپورتیج و روی هم بذارید باز هم به راو4 نمیرسه !!!

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (226 ديدگاه)

        خیلی عجیب انتقاد میکنید!
        اولا من عرض کردم نظر من اینه نگفتم قطعا اینطوری میشه.
        دوما من نگفتم تو یه کلاس ساختاری هستن. اما تو یک کلاس قیمتی که هستن. چون هایلندر تو رنج قیمت تلورایده. اسپورتج هم هایبرید نداره.
        سوما کسی نگفت بهش میرسن. عرض کردم از فروشش کم خواهد شد. چون واقعا رقیب آنچنانی نداره به جز مزدا که اونم ضعیف تره. اما این نسل سورنتو سطح بالاتری از قبل قرار داره که قابل توجهه. همین الانشم تلوراید فروش خوبی داشته.

        موافقم 3
        مخالفم 6
  5. Mehdi

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نمای عقب، میتسوبیشی اوتلندر ?

    موافقم 3
    مخالفم 5
  6. Aryan kia

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلی رو بیشتر دوست دارم ولی این طراحی قیافش به آفرودی بودن نزدیک تره هر،چند برای آفرود نیست

    موافقم 2
    مخالفم 5
  7. Mehdi

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    شبیه میتسوبیشی اوتلندره نمای عقبش!

    موافقم 1
    مخالفم 6
  8. یاس ی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    در قسمت توضیحات تجهیزات به جای تنظیمات 4 جهته برای سرنشین نوشته شده تنظیمات صندلی راننده در صورتی که صندلی راننده 8 جهت تنظیم داره.

  9. sina

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مناسب خانواده ایرانی :/

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. امیر محمدزاده

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . عرض کنم خدمت دوستان من خودم رافور جدید هایبرید خریدم و مابقی دوستام از crv گرفته تا میتسوبیشی اوتاندر و نیسان روژ دارن . برند تویوتا و رافور واقعا یه چیزی مثال زدنی هست . دوستان متاسفانه موتور نیسان روژ سریعتر راهش به مکانیکی میخوره و مزدا ۵ شاسی هم که همسایه خودم داره قدرت موتور و مکانکیش خیلی از رافور عقبتره . هوندا crv میشه گفت یه جورایی به رافور نزدیکتره ولی بازام از دوام و کارکرد موتور و فنی به گرد تویوتا نمیرسه . اتفاقا اینجا کانادا هم همه به فکر دوام و کم استهلاک بودن خودرو بها میدن . همه همکارای کانادایی من به تویوتا رو پیشنهاد دادن . استهلاک کم ، موتور و فنی عالی . تعلیق عالی و خیلی اپشن های دیگه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا