تویوتا

معرفی تویوتا راو 4 هیبریدی اروپا در نمایشگاه پاریس

تویوتا در نمایشگاه پاریس از راو ۴ بازار اروپا پرده‌برداری کرد. جدیدترین نسل این شاسی‌بلند جمع‌وجور پس از دلبری در نمایشگاه خودروی نیویورک روانه‌ی این رویداد خودرویی معتبر اروپایی شده است.


نسل جدید راو ۴ از پلتفرم TNGA-K استفاده می‌کند و اولین شاسی‌بلند تویوتا می‌باشد که این معماری را پذیرفته است.


به لطف معماری یاد شده مرکز ثقل راو ۴ بسیار پایین‌تر آمده و استحکام بدنه نیز ۵۷ درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر نیز شاهد توزیع وزن ۵۱/۴۹ در جلو و عقب هستیم. سیستم تعلیق عقب راو ۴ جدید طراحی دوبل جناغی داشته و کیفیت سواری بهتر، هندلینگ چابک و دقت بیشتری را به ارمغان می‌آورد.


نیروبخش تویوتا راو ۴ هیبریدی جدید قوای محرکه‌ی الکتریکی شده‌ای است که ترکیبی از پیشرانه ۲.۵ لیتری دینامیک فورس بنزینی و دو واحد الکتریکی می‌باشد. خروجی ترکیبی این مجموعه برابر با ۲۱۹ اسب بخار می‌باشد که بیشتر از قدرت ۱۹۴ اسبی مدل قبلی است.

چهارمین نسل قوای محرکه هیبریدی خود شارژ تویوتا بهبودهای فراوانی داشته که از جمله ی آن‌ها می‌توان به واحد کنترل قدرت و مجموعه باتری نیکل-هیدریدی اشاره کرد که کوچک‌تر و سبک‌تر از قبل بوده و راندمان الکتریکی و فنی بهتری دارد.

گیربکس CVT هنوز هم در راو ۴ وجود دارد اما تویوتا ادعا می‌کند این گیربکس هم‌اکنون بهتر عمل می‌کند. نسخه‌ی هیبریدی راو ۴ جدید همچنین از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی بهبود یافته‌ای استفاده می‌کند که بنا به گفته‌ی شرکت هیچ خطایی ندارد. سطح گشتاوری که می‌تواند به‌صورت مستقیم به اکسل عقب برسد ۳۰ درصد افزایش یافته است و راو ۴ در شرایط رانندگی گوناگون عملکرد برجسته‌تری دارد.


تویوتا انتظار دارد راو ۴ هیبریدی جدید موفقیت نسل پیشین را ادامه دهد. نسل پیشین ۸۵ درصد کل فروش این خودرو در اروپای غربی را تشکیل داده بود. مشتریان این بازار همچنین نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی را نیز می‌توانند با گیربکس دستی یا اتوماتیک خریداری بکنند.

نسخه بنزینی راو ۴ جدید از سیستم چهار چرخ محرک مکانیکی استفاده می‌کند درحالی‌که مدل‌های اتوماتیک این خودرو با سیستم هدایت گشتاوری روی اکسل عقب عرضه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    راو 4 جدید در همه ی زمینه ها بهبودهای زیادی داشته و به نظر میرسه موفقیت های بیشتری نسبت به مدل قبلی کسب کنه. تویوتا واسه این مدل سنگ تموم گذاشته.

    1. Reza.M

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (311 ديدگاه)

      خوبه…ولی با ابهت و با پرستیژ نیست…

  2. Sajjad

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ظاهرش واقعا بهتره شده

  3. Bilbo

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    درود به شرف طراح های جدید تویوتا که اینقدر خوب کار کردن تو همه این نسل های جدید 😍😍😍

  4. Farhad

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (378 ديدگاه)

    ماشین های تویوتا تو این 10-15 سال به 2 گروه قبل از پلتفرم TNGA و بعدش تقسیم میشه
    قبل از این پلتفرم عملکرد خوب با ظاهر ساده داشتن
    بعد از این پلتفرم عملکرد عالی با ظاهر جذاب دارن

  5. " swedish arrogant tiger"

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طراحیش واقعا بهتر شده مخصوصا تو قسمت عقب

  6. الهی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (640 ديدگاه)

    کم کم داره خوشگل میشه…..

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه ، به جُزء گیریبکسش ، که ای کاش تیپ ترونیک ۶ سرعته یا بیشتر بود ، تا لذت رانندگی نسل قبلش تکرار میشد ، اما تویوتا همیشه بهتر از دیروزه و این نسل هم حتماً یه فکری روی گیریبکسش کرده .

  8. كامران

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (108 ديدگاه)

    هیچ وقت نمیشه از روی عکس در مورد استایل یک ماشین نظر تخصصی داد مگه بسنده کنیم به نظر الکی.
    منم نظر الکیمو میگم: اینکه یه تحول ایجاد شده بسیار جسورانه و عالیه. اینکه بسیار خشن و عضلانی و اصطلاحا استایل افرود داره ،خیلی خوبه .ولی کمی نا هماهنگ و عجولانه کار شده .
    در مقایسه با استایل ماشینهای لکسوس هنوز خیلی جای کار داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا