تویوتا همچنان صدر جدول فروش خودروها در جهان را در اختیار دارد. با فروش ۱۰.۲ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۴، برای سومین سال متوالی پس از سونامی خسارتبار، این شرکت بهعنوان بزرگترین شرکت خودروسازی جهان شناخته شد. با این وجود فولکسواگن با اختلافی میلیمتری در تعقیب تویوتا است.
فولکس در سال ۲۰۱۴ توانست به رکورد ۱۰,۱۴۰,۰۰۰ هزار دستگاه خودرو دست یابد. که تنها ۶۰ هزار دستگاه کمتر از آمار تویوتا است. این اولین بار است که فولکس، خط ده میلیون دستگاه را میشکند. پیشازاین چنین هدفی برای فولکسواگن در سال ۲۰۱۸ پیشبینی شده بود. این در حالی است که جنرال موتورز هم با رشد دو درصدی، رکورد ۹,۹۲۴,۰۰۰ دستگاه خودرو را بر جای گذاشت و در رتبه سومین خودروساز بزرگ جهان جای گرفت.
تویوتا در سال ۲۰۰۸، سلطنت جنرال موتورز را واژگون کرد. اما سه سال بعد با فاجعه سونامی و کاهش تولید و فروش این جایگاه را موقتاً از دست داد. فروش تویوتا در بازار ایالاتمتحده بهتنهایی شامل ۲,۳۷۰,۰۰۰ دستگاه خودرو بود که این کشور را تبدیل به بازار شماره یک تویوتا کرد. برای فولکس و GM بازار چین بهترین مقصد بود. فولکسواگن ۳,۶۸۰,۰۰۰ دستگاه و جنرال موتورز ۳,۵۴۰,۰۰۰ دستگاه خودرو در این کشور فروختهاند. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید شدند.
GENERAL MOTORS
۲ بهمن ۱۳۹۳چطور این دوتا بیشتر از جنرال موتور فروش دارن
مثل اینکه فولکس داره از تویوتا رد میکنه
یادش بخیر جنرال موتور اول بود
تویوتا یا جنرال موتور برای من خیلی فرق نداره ولی اصلا خوشم نمیاد فولکس اول بشه
MAFIA
۲ بهمن ۱۳۹۳چقدر حال میده بری تمام شرکت های خودروسازی آمریکا رو منفجر کنی.ویروس به نیروگا ه هاشون بفرستی مثل کره شمالی و چین.بازار بورسش بهم بزنی و بعد هرهر به گاوچران های وحشی آمریکایی بخندی
شاهین
۲ بهمن ۱۳۹۳ما یه دوستی داریم به اسم جناب توفیقی
امیدوارم هر جا که هستن موفق و پیروز باشن.
کامنت های شما تا حدودی شباهت هایی داره به کامنت های ایشون.
میدونم هدف شما از این جور سخن گفتن چیه.خوشحال باش که بالاخره توجه من رو هم به خودت جلب کردی! فقط یه چیزی رو مد نظر داشته باش،اینجا سایت خودرویی هستش نه چیز دیگه.
فکر نکنم کسی باشه تو سایت که از دیدگاه های شما لذت ببره.خواهش میکنم فقط درباره ی خودرو نظر بده و از مسائل حاشیه ای پرهیز کن.
این رو هم بخون:
“لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند.”
میدونم از سعه ی صدر جناب سردبیر هستش که اینجور نظرات رو تایید میکنه ولی بهتر هستش که شما خودت نظراتتو اصلاح کنی.
قضد جسارت نداشتم فقط خواستم نظراتمو بگم.
اگه ناراحت شدی پیشاپیش معذرت میخوام.
موفق و پیروز باشی،ارادتمندم.
از دوستان هم میخوام که این مسائل رو کش ندن و بی تفاوت باشن تا خود به خود حل شه این قضیه.
ممنون
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۳درود. شاهین جان داداش هدفش جلب توجهه!! نه بهش دیسلایک بده نه جواب کامنتاشو بده.
تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است…
احمدرضا ب ام و
۲ بهمن ۱۳۹۳شاهین کنایه عالی زدی دادا دمت گرم
ارمان
۲ بهمن ۱۳۹۳شاهین جان تحسینت میکنم البته سر دربیرهای پدال هم مماشات میکنن که دلیلش رو نمیدونم!
Archi KHAN
۲ بهمن ۱۳۹۳شاهین عزیز
من متوجه نمیشم شما و سایر دوستان چرا اینجوری برخورد میکنین به قضیه ؟!!
افرادی مثل این دوست عزیزمون همین بازبرخوردهای شما را دوست دارن و تازه سر شوقشون میاره !!
به نظر من زیر نظرات همچین افرادی نباید حتی نه لایک و حتی ( و حتی ) دیسلایک بخوره
این افراد توجه میخوان که متاسفانه 100 نفری هم این توجه را بهشون دارن ، تازه بعضی دوستان عزیزی چون شما براشون اختصاصا جوابیه هم میذارن.
بنظر من این چون دوستان( حالا هرکی باشه ) نه لایک و نه دسلایک…
E 36
۲ بهمن ۱۳۹۳مافیا ،بازی کامپیوتری زیاد میکنیا
شلبى
۲ بهمن ۱۳۹۳مافیا جان همینطورى ادامه بدى من مطمئنم که مشت محکمى میزنى تو دهن امریکا و هم پیمانانش و استکبار جهانى را به زانو در میارى منتها نه اینجا که یک سایت خودروییه، باور کن براى ابراز عقیده و نظر هاى شما تا دلت بخواد سایت سیاسى وجود داره که در بعضى از اونا شما میتونى هم فکرى هاى زیادى پیدا کنى و با همکاریه همدیگه امریکا رو به زانو دربیارین
مهدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۳کلا هر جا پوزه ی آمریکا به خاک مالیده بشه لذت بخش میشه.برسه روزی که اقتصاد آمریکا کلا متلاشی بشه….
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳ای کاش می گفت تویوتا فولکس GMپرفروش ترین خودرو ها به جای بزرگ ترین خودروها
سجاد
۲ بهمن ۱۳۹۳یجوری میگی فولکس ، آدم یاد فولکس قورباقه ای می افته!
از بوگاتی خوشت میاد؟ بوگاتی در حال حاضر زیر مجموعه فولکس محسوب میشه .
و بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی دیگه . . .
amir
۲ بهمن ۱۳۹۳اسکانیا مان هم زیر مجموعه ولکس واگن هستن در کل 17 شرکت خودرو زیر مجموعش داره
$@kasra@$
۲ بهمن ۱۳۹۳درود.
بر خلاف نظر شما جناب جنرال موتورز،احتمال اینکه در سال بعد فولکس واگن بشه بزرگترین خودرو ساز دنیا زیاده.
البته من قصد توهین به شرکت جنرال موتورز ندارم و رقیبی برای فولکس هم میشمارمش ولی
محصولاتش به نظر من(تاکید میکنم به نظر من)دمده و کمی قدیمی شده اند و این فرصتی شده برای اینکه فولکس،با قیمتی نسبتا مناسب در برابر اون چیزی که ارایه میده بزرگترین خودروساز جهان شه.
جنرال موتورز بدیش اینه که خودش رو فقط یکه تاز میدونه و چشم دیدن تویوتا و فولکس رو نداره.
تویوتا هم که به زور این امارو نگه داشته و من مطمعین هستم به احتمال90%سال دیگه اولین خودروساز جهان،یا جنراله یا فولکس.
فولکس بعد اینکه از جنرال لایی کشید و جلو زد حالا داره برای تویوتا چراغ میزنه که تویوتا برو از سر راهم کنار!
اگر برای المان سونامی نیاد فولکس واگن برنامه ی بلندی داره که میتونه بزرگترین و خوشنام ترین خودروساز جهان بشه.
والسلام و علیکم و رحمته الله و برکاته…
GENERAL MOTORS
۲ بهمن ۱۳۹۳شاید قیافهای ماشین های جنرال بروز نباشه و تکنولوژی بسیار خوبی دارن
حالا هر کی اول بشه حقشه
بابک
۲ بهمن ۱۳۹۳فولکس بهترینه
ناصر ساتیا
۲ بهمن ۱۳۹۳هر 3 کمپانی عالی هستن تو ایران که خلق الله اکثریت توان خریدشو ندارن خوش به حال کشورهایی مثل امارات که مسءله ماشین واسشون عقده نیست که از لحاظ توان خریدن هر ماشینی واسشون اب خوردنه
MAFIA
۲ بهمن ۱۳۹۳تویوتا بهترین و جنرال موتورز بدترین
GENERAL MOTORS
۲ بهمن ۱۳۹۳بچه ها کس دیگری رو میشناسین که بگه جنرال موتور بدترین هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
REZA BANIASADI
۲ بهمن ۱۳۹۳gm به مافیا توجه نکن این یه چیزی میگه
$@kasra@$
۲ بهمن ۱۳۹۳من میگم سایه بون(سایپا)بد ترینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tadano
۲ بهمن ۱۳۹۳با سلام
کسری جان باهات مخالفم ایران خودرو بدتره.
سجاد
۲ بهمن ۱۳۹۳فقط کسی که نمیدونه GM چیه ، میتونه همچین نظری بده!
جنرال موتورز یک ابرشرکته که بیوک ، جی ام سی ، اپل ، واکسهال و بسیاری از شرکتهای دیگه ای که بتنهایی غولی هستن در صنعت اتومبیل سازی ، فقط بخشی از داراییش هستن . . .
P.G
۲ بهمن ۱۳۹۳این هم یه دیسلایک ناقابل دیگه براى تو گل پسر!:)
به دو دلیل بهت تبریک میگم،یکى براى اینکه به تنهایى رکورددار دیسلایک تو پدال هستى،دیگرى اینکه به توانایى خارق العاده اى رسیدى و اون هم اینه که همه دیگه ندیده و نخونده به کامنتات دیسلایک میدن!
واقعاً تحسین برانگیزه،آورین،آورین!
ناصر ساتیا
۲ بهمن ۱۳۹۳دم سه کمپانی گرم بادا
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳یاریس 2015نیوفیسش خیلی بهتر شده ولی گرونه
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۳درود. آفرین بر این سه تا غول صنعتی.
نتیجه رقابت هرچی که باشه تلاش و کیفیتشون ستودنیه
جالبه که تویوتا بعد از سونامی باز هم خودشو در صدر حفظ کرده و فولکس هم 4 سال زودتر از برنامه ریزی به هدفش رسیده! واقعا درود بر تلاششون
MOHAMAD TBAG
۲ بهمن ۱۳۹۳واقعا هر چقدر فروش کنن حقشونه , حقشونه جزو بزرگترین خودرو سازها بشن
وقتی خودرو با کیفیت باشه بایدم این همه فروش کنه, 10/000/000 در یک سال عدد کمی نیست
تو ایران برعکسه, خودرو های بی کیفیت زیادی فروش دارن :D
E 36
۲ بهمن ۱۳۹۳واقعا بهترینند
امیر محمد
۲ بهمن ۱۳۹۳دم فلوکس گرم داره خیلی خوب کار میکنه
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۳صرفا جهت اطلاع رسانی یه کامنت کاملا بی ربط هم میذارم. قصدم منحرف کردن بحث نیست، عذر میخوام دوستان:
یک منبع آگاه در شرکت ب ام و رقیب مرسدس میباخ مخصوصا در قالب شایعه شده برای سری 9 به این زودی معرفی نخواهد شد.
«عدم تولید رقیب میباخ کلاس اس توسط ب ام و»
همین چند روز پیش بود که شایعات و گزارش های بسیاری در مورد عرضه سدان سری 9 به عنوان رقیب مرسدس میباخ منتشر شده اما به گفته افراد آگاه در این شرکت چنین برنامه ای فعلا در دستور کار ب ام و نیست.
کارشناسان عقیده دارند که درحال حاضر ب ام و شاسی بلندهای لوکس خود را تحت برند رولزرویس عرضه می کند و احتمالا قرار است به زودی یک سدان فوق لوکس را تحت برند اصلی خود تولید کند.
گفته می شد خودروی سری 9 طول بیشتری از سری 7 داشته باشد و به روز ترین سامانه های ساخت ب ام و مجهز گردد ولی متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی در مورد این خودرو در دسترس نیست
منبع: مجله ماشین
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳و باز هم
پرچم بالاست
البته باید مراقب بود و بیشتر تلاش کرد تا بالا بمونه
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳منم شنیدم فکر نکنم تولید بشه
جی تی ار
۲ بهمن ۱۳۹۳به نظر من,ازاونجایی که بی ام و کارهایش فوق العاده روحسابه,فعلا خودروهای فوق لوکس خودرا تحت برند رولزرویس تولید خواهد کرد ودر صورت تمایل به تولید سری9,حداقل سه چهار سال روی آن کار خواهد کرد…
Cifex
۲ بهمن ۱۳۹۳خداوکیلی ادم لذت میبره
غول های خودرو سازی دنیا با هم رقابت میکنند بزرگترین هدفشون بالا بردن کیفیت و کسب رضایت مشتری هست
یک رقابت شدید و لحظه به لحظه که اخر سر هم به نفع مصرف کننده تمام میشه
یک بازار بسیار متنوع و رقابتی
البته نه فقط در خودروسازی در اکثر زمینه ها همینطورن
حالا یک مقایسه کوچولو با وضعیت اسفبار ما با این مونتاژ کار های ………….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
خیلی خوشحالم که فولکس زودتر از پیش بینیش داره به هدفش نزدیک میشه .
فولکس اگر بتونه تو بازار امریکا هم فروش خودش رو بهبود ببخشه ، خیلی عالی میشه .
جهش بزرگ فولکس واقعا ستودنیه .
E 36
۲ بهمن ۱۳۹۳نبودی میلاد؟
کجاهایی؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
هستیم داداش . به شماره ی کفشت نگاه کنی مارم میبینی .
E 36
۲ بهمن ۱۳۹۳این چه حرفیه ، لطف داری
آقایی
$@kasra@$
۲ بهمن ۱۳۹۳میلاد!
فقط به عشق خودت این اواتارو گذاشتم!
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۳@.F
میلاد عزیز
یه سوال دارم از محضره بزرگوارت
علت عدم موفقیت فولکس واگن تو امریکا چیه؟
پیشاپیش سپاسگزارم
$@kasra@$
۲ بهمن ۱۳۹۳درود
عدم موفقیت فولکس در بازار امریکا بد بودن قطعات فولکس قوراقه ای های دهه ی60 و70 هست.
و دلیل دومشم اینه که مردم اونجا زیاد از ماشینای اروپایی خوششون نمیاد.
ترجیح میدن خودشون تولید کنن و یا از کره و ژاپن دعوت کنن
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۳@.F
ممنونم میلاد جان
خیلی دلایل جالبی بود
و این است تفاوت کشور پیشرفته و جهان سوم
حق انتخاب و ازادی انتخاب
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
کسری عزیز این حرف هارو از کدام کتاب در اوردی ؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
ببخشید زوندای عزیز . سرم شلوغ بود به همین خاطر دیر جواب دادم .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
اتفاقا زوندای عزیز دیشب داشتم با یکی از بچه های پدال در این مورد
حرف میزدم و جویای این مساله بودم که چرا فولکس نمیتونه فروش خوبی رو
تجربه کنه .
با توجه به شناخت و اطلاعاتی که از بازار امریکا پیدا کردم میتونم چنتا
دلیل رو برات بگم :
1- فولکس یک ماشین شاسی بلند با طراحی امریکا پسند بزرگ نداره .
2- باید برای پرفروش های برندهای تویوتا ، هوندا و …. رقیب داشته
باشه . مثل پریوس .
3 باید مدل های پاسات و جتا نسخه های امریکایی با طراحیه خاص داشته
باشند تا حداقل از نظر ظاهری ، مشتری رو بین این و برندهای خوشنام
ژاپنی دودل بکنه .
4 – مدل های کم فروش رو حذف کنه .
الان در امریکا وانت های سنگین وزن فروش بسیار عالی ایی دارند که
فولکس در این شاخه هیچ محصولی رو نداره . مثلا میتونه بیاد همین
اماروک رو برای بازار امریکا تجهیز کنه از همه لحاظ .
5 – شاسی بلند فول سایز 7 نفره اصلا نداره .
6 – من فکر میکنم مدیر فولکس امریکا ، شناخت کافی از بازار امریکا
نداره .
اگر داشت ، الان وضعیت فولکس این نبود . حداقل اینو میدونیم که فولکس
مشکل مالی نداره .
برای پی بردن به این موضوع ، کافیه به روند پیشرفت و سیاست تویوتا و
دیگر برندهای موفق نگاهی بیندازیم .
به قول یکی از بچه که دیشب باهاش داشتم ، حرف میزدم ، گفت فولکس
بیشتر محصولاتش در مکزیک تولید میشه . اما در مقابل تویوتا در خود
امریکا . نه مکزیک بد باشه ها نه . منظورم اینه با تولید در امریکا
میتونن مشتری بیشتری جذب کن ، مثلا بری تو سایت تویوتا امریکا
برای مدلایی که توی امریکا تولید میشه کلی با افتخار نوشته
made in usa این باعث میشه مشتری با خودرو ها احساس غریبی نکنه.
یکی دیگر از ضعف های فولکس نداشتن مرکز طراحی در امریکاست . این
موضوع میتونه کمک شایانی به فولکس بکنه . امیدوارم که حداقل رویه ایی
که در امریکا پیش گرفتند رو عوض کنند .
حسین
۳ بهمن ۱۳۹۳درود. میلاد جان اتفاقا من هم در یک منبع معتبر (یکی از مجلات بود، یادم نمیاد کدوم مجله) خوندم که فولکس خیلی سال پیش، در امریکا به عنوان یک ماشین کم کیفیت شناخته شد و فروشش کاهش پیدا کرد و الان در صدد افزایش دوباره فروش براومده. کسری بی حساب نگفت
خودم هم الان یه تحقیقی کردم، توی سایت خودرو سازی به این جمله برخوردم: «کارشناسان مهمترین مشکل این شرکت در بازار آمریکا را عدم تنوع در مدلهای آن میدانند که در ۳ کلاس خودرو سواری و سبک ، جمع و جور و دو مدل شاسی بلند است.»
حالا یه سوال کاملا صلح آمیز:
به نظرت این جمله ای که گفتی درسته؟؟؟؟
«من فکر میکنم مدیر فولکس امریکا، شناخت کافی از بازار امریکا نداره»
واقعا یعنی من و شما، از اینجا میتونیم راجع به مدیر فولکس در امریکا اینجوری نظر بدیم؟
Zonda R
۳ بهمن ۱۳۹۳@.F
میلاد عزیز
سپاسگزارم از پاسخت
امیدوارم محصولات شایسته ی فولکس واگن رو حداقل تا 2018 جزو پرفروش های امریکا ببینیم
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲ بهمن ۱۳۹۳خب!
اینم از جنرال موتور
حالا فقط 90.000 تا تا تویوتا مونده
سال دیگه نشد 2016 حتما تویوتا رو گرفته
البته اگه در این بین یه کار حیزت انگیز انجام نده
خلاصه همش تو یه کلام:
پــــــــــرچــــــــــــم بالاس شدید :-D
.
.
.
رامین ترشی نخوری یه چیزی میشیا ;)
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳البته باید توجه داشت که تویوتا هم بیکار نمیمونه
و دست رو دست نمیذاره
مرتضی
۲ بهمن ۱۳۹۳من ریاضیم خوب نیست ولی فکر کنم 60 هزار دستگاه باشه نه نود هزار تا
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۳ بهمن ۱۳۹۳آره ببخشید ;)
ذوق زده شدم حساب از دستم در رفت :-D
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲ بهمن ۱۳۹۳یادم رفت از پدال عزیز تشکر کنم که اینقدر سریع دست به کار شدن!
ارادتمند همه دست اندرکاران و کاربران فهیم پدال!!!
mammad
۲ بهمن ۱۳۹۳تعجب میکنم چرا شرکت های المانی یا کره ای یا فرانسوی نیستن؟؟؟؟؟
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲ بهمن ۱۳۹۳پس اون فولکس واگن به اون بزرگی هویجه؟!
شلبى
۲ بهمن ۱۳۹۳اول از همه به عنوان طرفدار جنرال موتورز و برنداى امریکایى دوست داشتم که جى ام اول یا دوم میشد ولى هر کسى که بهتر کار کنه در جایگاه بالاترى قرار میگیره، دوم فروش خودرو بیش از ده ملیون دستگاه در سال گذشته بود که نشان از پیشرفت و خوب بودن وضعیت صنعت خودرو در سال گذشته است
در مورد جنرال موتورز هم نکته اى که بنظرم میرسه خب جى ام در سال گذشته مسئله فراخوان ها رو پشت سر گذاشت که سر و صداى زیادى کرد و همچنین مدلاى جدیدى رو روانه بازار کرد که مطمئنا در خطوط تولید اونا وقفه هایى پیش اومد که با تمام این ها فروشش افزایش پیدا کرد و بنظرم امسال ، سال خیلى بهترى رو پیش رو خواهد داشت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
یک خبر جال هم براتون میذارم :
دعوای بچگانه بین آئودی و فیات:
ه نظر می رسد که از Q1 تا Q9 شرکت آئودی فقط Q2 و Q4 را ندارد آن هم به این دلیل که حق استفاده از این نام را فیات قبلا به نام خود ثبت کرده است.
دو نام Q2 و Q4 متعلق به فیات است و سرگیو مارچیونه تحت هیچ شرایطی حاضر نیست این دو نام را به آئودی بفروشد. از طرفی آئودی اگر این دو نام را داشته باشد سبد محصولاتش را از Q1 تا Q9 نامگذاری می کند.آئودی Q2 را برای رقیب نیسان جیوک و مینی کوپر و Q4 را برای آفرود شبیه به TT فولکس واگن می خواهد.
البته فیات از Q2 و Q4 به عنوان اسم خودرو استفاده نمی کند بلکه در کنار اسم خورو به عنوان بج badges بهره می گیرد تا نشان دهد این خودرو نیروی محرکه را به 2 چرخ یا 4 چرخ اعمال می کند. برای مثال روی بدنه ی خودروهای آلفارومئوی مدل 159 و مازراتی مدل کوادروپورته و گیبیلی به عنوان بج استفاده کرده است.
نکته جالب تر این است که به قول نشریه کار، مارچیونه تصمیم ندارد که به طور مطلق از فروش حق استفاده از این بج ها خودداری کند بلکه او فقط با گروه خودروسازی فولکس واگن مشکل دارد. آئودی هم که متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن است و به طور طبیعی حداقل تا سال 2018 که مارچیونه مدیر عامل اتحاد فیات کرایسلر باقی می ماند به احتمال زیاد به این «خواستگار نام» پا نخواهد داد.
حتما سؤال می کنید این لجبازی برای چیست؟ خوب یک دلیلش می تواند «فردیناند پییش» مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس واگن باشد. آتش این لجبازی را پییش زمانی افروخت که گفت: اگر آلفارومئو متعلق به گروه خودروسازی فولکس بود تا به حال 4 برابر بیشتر فروخته بود. که البته نشان می دهد پییش از آلفارومئو خوشش می آید و به نوعی از طراحی آن تعریف کرده است. بعد هم در رسانه ها عنوان کرد که حاضر است برند آلفارومئو را از ایتالیایی ها خریداری کند که آتش خشم فیاتی ها را به جان خرید. چون زمانی این پیشنهاد را مطرح کرد که فیات در حضیض ذلت بود و قیمت پیشنهادی هم واقعاً دور از انصاف. مارچیونه از دست رفتن برند آلفارومئو را به «حمام خون» تشبیه کرده بود. بدترین وضعیت زمانی پیش آمد که سخنگوی مطبوعاتی فولکس واگن گفته بود مارچیونه صلاحیت ریاست انجمن خودروسازان اروپا را ندارد. حتی تهدید کرده بود اگر مارچیونه به ریاست این انجمن برسد، فولکس از این انجمن خارج می شود. برای همین است که شانس خرید حق استفاده از نام Q2 و Q4 برای شرکت آئودی بسیار ناچیز است. آئودی حداقل باید تا 2018 صبر کند تا جانشین مارچیونه مشخص شود.
E 36
۲ بهمن ۱۳۹۳ولی فکر میکنم در نهایت با هم کنار بیان !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
من که دوست دارم کلا فولکس خرید کنه . برند بخره . چون مدیریت قوی داره . الان شما
یک نگاه به وضعیت مدل و فروش مازراتی و الفا بنداز یا لانچیای خودا بیامرز .
امیدوارم که برند های نا موفق به دست مدیران موفق اداره بشه تا شاهد میدان
رقابتی تر باشیم .
نوید
۲ بهمن ۱۳۹۳اگه همه هم زیر مجموعه ی یکی بشن که دیگه ….
اینارو ول کن
شما دوباره کتاب نوشتی ؟
صادق
۲ بهمن ۱۳۹۳درود
میلاد، داداش، فروش آلفا و مازراتی هیچ مشکلی نداره، فروش مازراتی که در عرض یه سال 6 برابر شد و برنامه افزایش مدل و فروشش تا 2018 هم ادامه داره
آلفا هم که فروشش زیاد شد
در مورد لانچیا هم که هنوز با وجود این همه مشکل داره میفروشه، البته خیلی محدود، خب فیات حق داره، زمانی که داره بدهی های سنگین کرایسلر به این بزرگی رو صاف میکنه، یا وقتی داره آلفا و مازراتی رو گسترش میده، یا وقتی به مشکلات جیپ رسیدگی میکنه یا وقتی داره فراری رو از مشکلات دور میکنه یا هزار تا مشکل دیگه که همشون زیردست مارکیونه بودن و داشت یه تنه همه رو حل میکرد (که کرد) فولکس جاش بود میومد لانچیا رو احیا میکرد؟؟؟!؟!؟
به نظرم کار واقعا درستی کرد که اول به اولویت هاش رسیدگی کرد، لانچیا هم به موقش
ارادت داداش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
صادق جان شما داری فقط یک سال رو میبینی .
اما الان چند ساله که الفا داره روی همین مدلهای میتو و جولیتا
میچرخه ؟؟؟ ایا پتانسیل الفا فقط در همین حده؟؟؟
فیات قبل از خرید کرایسلر هم همین بود . الان خود فیات
یک سدان درست و حسابی نداره . یک شاسی بلند نداره .
مازراتی چی ؟؟
فقط معطوف شده به چهارتا مدل .
من حرف شمارو قبول ندارم صادق . اخرم ما نفهمیدیم مازراتی
با خودش چند چنده .
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۳درود. من تا حدودی با صادق موافقم. فیات کرایسلر رو به ورشکستگی بود و الان بدهی هاشو که صاف کرده هیچ، به سود دهی هم رسیده و رو به رشد و پیشرفته. اما فولکس این بحران ها رو نداشت و طبیعیه که الان وضعیت بهتری نسبت به فیات داشته باشه.
میلاد جان به نظر شما آقای مارچیونه مدیر موفقی نیست؟؟!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۳درود .
حسین جان تا همین چند ماهه پیش سئات ضرر ده بود . این رو بذار
در کنار بوگاتی .
اقای مارچیونه مدیر بسیار موفقی بوده . خیلی . تا جاییکه من
یادمه یکبار بالاترین میزان پاداش رو در دنیا بین مدیران
گرفت . فیاتو خیلی بالا کشید . اما باز هم ضعیفه .
البته من در شرایطی نیستم که بتونم قضاوت بکنم و فقط دیدم
رو نسبت به فیات گفتم . اما خداییش مازراتی نباید الان همچین
وضعیتی داشته باشه . خیلی بیشتر از اینها میتونه خودشو
بکشه بالا . اخه زیر مجموعه زیاد کردن ، هزیینه میخواد .
مدیریت میخواد . هی زیاد کنی که نمیشه . حالا میخواد فیات
باشه . فولکس باشه . اما ارزومه که فولکس یا قسمتی از سهام
فیاتو بخره یا یکی از زیر مجموعه هاشو . وااااااای خدای من.
یعنی میشه ؟؟؟
حسین
۳ بهمن ۱۳۹۳مازراتی که شدیدا رو به رشده (بله، اگه گروه فیات-کرایسلر اون همه مشکل مالی نداشت الان مازراتی وضعش بهتر بود اما وضعیت الانش اصلا بد نیست)، بنا به گفته خود شما هم زیر مجموعه اضاف کردن مدیریت و هزینه میخواد. فیات خودش یه شرکت مادره و فولکس بعیده فیات رو بخره. این از از طرف فولکس . . . . . . از طرفی هم فیات حاضر نیست دوتا اسم به فولکس بده، میاد زیر مجموعه هاشو بهش بده؟؟؟ بعیده! نه؟
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲ بهمن ۱۳۹۳بازم جنرال موتورز! :D
با اومدن مدل های خاص شورولت و کادیلاک در سال آینده مسلما” این آمار و ارقام تغییر خواهد کرد و بنده آینده ی درخشانی رو برای جنرال پیش بینی میکنم.
احمدرضا ب ام و
۲ بهمن ۱۳۹۳داداش دقیقا خودم من عاشق جنرال موتورز هستم
کادیلاک خییییییلی خوب شده
ولی تویوتا هم عالیه
حسن
۲ بهمن ۱۳۹۳تویوتا یاریس 2015 وارد ایران شده اگه شده قیمتش چنده
REZA BANIASADI
۲ بهمن ۱۳۹۳تویوتا عشقه
سامان از تبریز
۲ بهمن ۱۳۹۳ایول به تویوتا و ایول ژاپن. کشوری که چندین برابر از المان و امریکا کوچیکتره معدن درحد صفر .تو بدترین موقعیت جغرافیایی تونسته از فولکس واگن و جنرال موتورز با اون همه زیرمجموعه از نظر فروش پیشی بگیره
فقط کافیه یه نگاه به زیرمجموعه های جی ام و فولکس بندازید متوجه عظمت تویوتا خواید شد
تویوتا هم زیرمجموعش لکسس هست که اونم خودش ساخته (یه کارخونه دیگه رو نخریده )
شلبى
۲ بهمن ۱۳۹۳اره سامان جان درست میگى، کار تویوتا بسیار با ارزشه چون زیر مجموعه هاى کمى داره
ولى جنرال موتورز هم دیگه مثل قبل داراى زیر مجموعه هاى زیاد نیست و خیلى از اونا رو واگذار کرده
در حال حاضر در بین این سه غول خودروسازى بیشترین زیر مجموعه رو فولکس واگن داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۳درود .
از نظر من کار فولکس با ارزشتره .
تویوتا داره فقط برند خودشو جا میندازه و فروش میکنه . اما فولکس با فروش چنتا
مدل تونست برای خودش همچین زیر مجموعه هایی رو درست کنه . تا الان هم موفق عمل
کرده . اگر تویوتا هزینه کرده مدلهای خودشو افزایش داده ، فولکس هزینه کرده
و برند رو خریده و اون رو به سود اوری رسونده .
مهمترین مدلهای فولکس تشکیل شدن از پاسات . گلف . ترانسپورتر . بیتل .
فولکس با فروش بیشتر این مدلها الان اینجا وایساده .
اینها در حالی است که خود فولکس قبلا زیر مجموعه بود . زیر مجموعه پورشه .
البته :
((( فولکس واگن در یک جهش باورنکردنی در 2 سال گذشته که شرایط
سردی بر بازار دنیا حاکم بود ، تونست در سال 2012 دقیقا 8
میلیون و 576 هزار دستگاه خودرو تولید کند و تویوتارا با 8
میلیون و 381 هزار خودرو پشت سر بگذارد.نکته ی هیجان انگیزتر
این بود که وینترکورن بارها اذعان کرده که هدفش چیزی فراتر از
بالابردن تیراژ و قرارگرفتن در سکوی شماره یک دنیاست!!!!
او میگوید که تا سال 2018 ما فولکس واگن را به سوداورترین و
مناسبترین و پایدارترین خودروساز دنیا تبدیل خواهیم کرد.در
حقیقت این شرکت به دنبال فروش سالیانه 10 میلیون خودرو و
رسیدن به 8 درصد سود بیشتر نسبت به سود تعریف شده ی خود
است.این یعنی رکورد شکنی پشت رکوردشکنی.درسته که فولکس واگن
در دهه ی 80 میلادی فروش خوبی در امریکا نداشت ولی الان این
برند به غیر از پورشه و بنتلی و لامبورگینی و …. سالیانه
بیش از 800 هزار خودرو فولکس و بیش از 200 هزار خودروی ائودی
در امریکا میفروشد.این شرکت در طول 2 سال گذشته بیش از 80
میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده و 7 کارخانه ی
تولید خودرو احداث کرده است.همچنین به دنبال طراحی و ساخت
یک کراس اوور با قیمت پایه 9 هزار دلار است تا بتواند هر
خانواده ی چینی را مالک یک فولکس واگن کند.از طرفی ، برخی
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با رشد خیره کننده و فروش نجوم
گروه فولکس واگن که هرسال هم افزایش می یابد ، اگرچه جنرال
موتورز و تویوتا 8 میلیارد دلار را هزینه ی تحقیقات و گسترش
محصولات خود میکنند ، اما هیچ کدام در طولانی مدت یارای ایستادن
در مقابلش را نداشته و بازار را واگذار میکنند.دقیقا مساله ای
که در سال 2012 رخ داد.
شرکت فولکس بیش از 280 مدل خودرو تولید میکند.این شرکت سیستمی
دارد که اجازه میدهد از اشکودای ساده تا بنتلی لوکس را با
ساده ترین ادوات بسازند!!!در حقیقت این سیستم انها شامل 4
ابزار نمیشود.یکی برای خودروهای اسپورت.یکی برای خودروهای
میان سایز و دیگری برای خودروهای بزرگ اندازه و اس یو وی .
این کار پروسه تولید انهارا خیلی راحت و کم هزینه و سود
سرریز شده را بیشتر میکند.
به هرحال رقبا میگویند ، احتمال اینکه این برند با این سرعت ،
روزی به عاقبت جنرال موتورز دچارشود زیاد است.اما این مساله
این بوده که نه ((( وینتر کورن ))) مثل مدیران جنرال موتورز
است و نه صنعت خودروسازی مهد اتومبیل های دنیا ، یعنی المان ،
با صنعت خودروسازی امریکا قابل قیاس است!!!و همه ی اینها شبب
شده تا تیم رویایی المانی بتواند یک کهکشان راه شیری پر ستاره
و امپراطوری نمونه و سرامد در صنعت بسازد))) .
حالا شما از پلتفرم های فولکس با خبر شدی ؟؟؟ حالا این فکرو بکن که اگر مشکلی
در این پلتفرمها ایجاد بشه . چنتا برند فراخوان میدن . چنتا برند دیدگاهشون
در مشتری عوض میشه .
این را هم در نظر بگیر که فولکس لامبو . بوگاتی . پورشه را زیر پرچم خودش داره
که برندهای لوکس هستند و از نظر تعداد فروش با برند معمولی فرق دارند .
مدیریت چنتا برند اون هم با ملیت های مختلف ، خیلی سخت تر و پیچیده تر از
یک برند با یک هویته .
amin
۲ بهمن ۱۳۹۳امسالم که پرچم بالاست…سال دیگه هم ایشالله پایین نیاد اصلا دوست ندارم بیاد پایین :)
همین الانم بهترین کیفیت داره وای به حال اینکه تمرکزشم بذاره رو کیفیت..چه شود :)
kamran
۲ بهمن ۱۳۹۳تا اونجایی که من میدونم تویوتا مساوی با کیفیت و استقامت یعنی این شرکت هدف اول و اصلیش در تولید خودرو کیفیت هستش یعنی این شرکت خیلی روی ماشینا سرعتی سرمایه گذاری نمیکنه و این یعنی اینکه بیشتر قشر متوسط وحتی قشر فقیر جامعه رو تحت نظر داره و خیلی راحت میتونه در بازار حرف اول و بزنه مثلا مدل کرولای این شرکت تونسته در طول این چند سال حدودا 50 میلیون دستگاه بفروشه خب این میزان فروشو فقط تویوتا میتونه داشته باشه چون مشتریان به این شرکت اطمینان دارن وبهش وفادارن و به نظر من تویوتا در اینده به راحتی این مقام از دست نمیده چون راحت بهش نرسیده چون برای اینده برنامه داره و روی ماشینای هیبریدی داره کاره میکنه اما فولکس وجنرال موتور فک نکنم چنین برنامه ای رو در اواویت داشته باشن
مرتضی
۲ بهمن ۱۳۹۳تویوتا نماد هر چی باشه نماد کیفیت نیست!!! بیشترین فراخوان و ایراد حتی دادن کشته در امریکا اما با خدمات فروش خوب و عالی که در قدیم داشت!!! و کار بر روی بازار امریکا به عنوان بازار هدف!! و ….. کلا الان داره پول اسمشو از قشر متوسط میخوره!!
kamran
۴ بهمن ۱۳۹۳داش مرتضی شما نه تنها خودرو بلکه تمام محصولاتی که در ژاپن تولید میشن صد در صد کیفیت مطلوبی در رده های مختلف دارن اصلا یه شرکتی به این بزرگی با این ارقام عالی مگه میشه محصولاتش بی کیفیت باشن اونم در بازار هدف یعنی امریکا!!!وقتی که پرادو 18 تا ایربگ داره حتما ماشینه بی کیفیتیه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۳تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان شد .
تویوتا با فروش 10.23 میلیون خودرو در سال 2014 از جنرال موتورز و فولکس واگن سبقت گرفت و مجددا پرفروشترین خودروساز جهان شد.
به نقل از ایسنا، آمار فروش سالانه این خودروساز ژاپنی بالاتر از فروش 10.14 میلیون خودروی فولکس واگن و 9.92 میلیون جنرال موتورز بود.
اما تویوتا پیش بینی کرده است میزان فروش این شرکت امسال کاهش پیدا میکند و به 10.15 میلیون خودرو میرسد و احتمالا این خودروساز از فولکس واگن که بازارش در اقتصادهای نوظهور رو به رشد است، عقب میافتد و عنوان پرفروشترین خودروساز جهان را به رقیب آلمانیاش تسلیم میکند.
تویوتا در سال 2008 برتری یک دههای جنرال موتورز به عنوان برترین خودروساز جهان را شکست اما سه سال بعد پس از فاجعه زلزله و سونامی ژاپن که تولید و زنجیره عرضه خودروسازان این کشور را مختل کرد، این عنوان را از دست داد با اینهمه در سال 2012 بار دیگر از رقیب آمریکایی خود پیش افتاد.
تویوتا میزان سود در سال مالی منتهی به مارس را به دو تریلیون ین (16.97 میلیارد دلار) افزایش داد و اعلام کرد درآمد این شرکت با نتایج قوی در آمریکای شمالی و ین ضعیف که صادرات این خودروساز را رقابتیتر کرده است، به 26.5 تریلیون ین خواهد رسید.
اظهار خوش بینی تویوتا نسبت به نتایج مالی با وجود تلاش شدید این شرکت برای احیای شهرت و اعتبار خود پس از فراخوان میلیونها خودرو در سطح جهانی برای مشکلات مختلف از جمله کیسههای هوای انفجاری ساخت تاکاتا صورت میگیرد.
سازنده خودروهایی مانند سدان کری و فروش سالانه تصمیم گرفته است به مدت سه سال تا اوایل سال 2016 ساخت کارخانههای جدید را متوقف کند و یکی از مدیران تویوتا در نمایشگاه خودروی دیترویت که ماه جاری برگزار شد، به خبرگزاری فرانسه گفت که این غول خودروسازی اولویت خود را بر کیفیت به جای حجم فروش قرار داده است.
بهزاد
۲ بهمن ۱۳۹۳در سال میلادی گذشته تقریبا پیش بینی ها درست از آب در اومد و گروه تولیدی vw کمی از این پیش بینی ها جلوتر حرکت کرد که نشان دهنده مدیریت بسیار کارآمد این شرکت داره و البته باید دید که تخفیفات این شرکت در سال گذشته ادامه دار خواهد بود یا نه.
یکی از چالشهای اصلی در سال 2015 قیمت نفت هست که اگر در این سطح باقی بمونه ممکنه باز سرمایه گذاری های شرکت ها در سیستم های کاهش مصرف از قبیل هیبرید و تمام برقی و فول سل رو تحت تاثیر قرار بده و اون سودآوری لازم رو نصیب اونها نکنه و روند صعودی برای خودروهای بزرگ با موتورهای پر حجم همچنان ادامه دار باشه.
در یک تحلیل کلی تمامی ارقام و آمار به 3 بازار بزرگ چین و آمریکا و اروپا گره خورده و رکود یا صعود هر کدام از بازارها میتونه در جایگاه شرکتها به عنوان بزرگترین تولید کننده تاثیر زیادی داشته باشه.
طبق پیش بینی ها بازار اروپا با رشد اندکی مواجه میشه و آمریکا مثل سال قبل هست و چین ممکنه با رکود و کاهش همراه باشه و باید ببینیم مهمترین اصل که همون استراتژی شرکتها هست چگونه پیش میره.