تویوتا

گرامیداشت 60 سالگی تویوتا لندکروزر اسطوره‌ای

تویوتا لندکروزر اسطوره‌ای حدود ۶۰ سال است که با ماست. در واقع اگر شما مدل BJ 1951 را هم حساب کنید این خودرو حدود ۷۰ سال است که در بازار حضور دارد. این خودرو چند سال بعدتر به لندکروزر تبدیل شد و از آن زمان تاکنون به عنوان نمادی از آفرودرهای توانمند و مطمئن در اذهان جای گرفته است. به منظور گرامیداشت این تاریخچه‌ی پرافتخار، تویوتا در حالی معرفی لندکروزر هریتیج ادیشن ۲۰۲۰ است. این خودرو چند هفته‌ی آینده در نمایشگاه شیکاگو معرفی خواهد شد.


چه چیزی لندکروزر هریتیج ادیشن را از نسخه‌ی استاندارد متمایز می‌کند؟ رینگ‌های ۱۸ اینچی برنزی BBS احتمالاً اولین چیزی است که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. جلوپنجره‌ی بزرگ این شاسی‌بلند نیز دارای عناصر مشکی بوده و چراغ‌ها و مه شکن‌ها نیز دارای تریم کروم تیره می‌باشند. آینه‌های جانبی نیز همین تریم را داشته و نشان‌های خاص لندکروزر در پروفایل جانبی این خودرو به چشم می‌خورند.


جدای از رینگ‌ها شاید متوجه عدم وجود پله‌ها در بخش پایینی بدنه باشید. تویوتا به منظور تمرکز روی توانایی‌های خارج از جاده‌ی لندکروزر اقدام به حذف پله‌ها از مدل هریتیج ادیشن کرده است.


در کابین هم تغییراتی رخ داده است. پوشش چرم تیره با دوخت‌های متضاد برنزی تنها گزینه‌ی در دسترس هستند و این الگو در هرجایی بکار رفته است. کف‌پوش‌های چهارفصل ویژه و پوشش محفظه بار نیز بخشی از پکیج در نظر گرفته شده بود و اگر امیدوار هستید که مدل استاندارد از نوع سه ردیفه باشد باید گفت لندکروزر هریتیج ادیشن تنها به‌صورت ۵ نفره عرضه می‌شود. این خودرو همچنین با دو رنگ بدنه‌ی مشکی میدنایت و سفید در دسترس است.


قوای محرکه‌ی این شاسی‌بلند سفارشی هم تغییری نداشته و بنابراین شاهد پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۱ اسب بخار خواهیم بود. یک سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. لندکروزر به تازگی فیس لیفت شده بنابراین انتظار نمی‌رود در آینده‌ای نزدیک اتفاقاتی زیر پوست آن رخ دهد.


تویوتا لندکروزر هریتیج ادیشن جدید در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد و تنها ۱۲۰۰ دستگاه از آن در دسترس مشتریان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ۶۰ سالگی تویوتا مگه سال ۲۰۱۱ گرامی داشته نشده و روی ستون عقب علامت ۶۰ ساگی چسبونده بودن که اتفاقاً در ایران زیاد وارد کردن .

  2. pooriya.bmw..german

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    این نسل از لندکروزر یازده سال هست که در بازار حضور داره واقعا بی نظیره خودرویی بعد یازده سال همچنان در گود رقابت باقی بماند و همچنان پر طرفدار باشه واقعا راست میگن سادگی ماندگار ترینه

  3. علیرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    لندکروز یه دنیای متفاوت با بقیه خودروها داره.
    یعنی لندکروز(همچنین لکسوس lx) یه طرف بقیه یه طرف.

  4. Mآsكvيch

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    از خدایان آفرود و ابهت و قدرت ✌? عاشق این ماشینم

  5. Jdm

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    واقعا اسطوره ای هست واسه خودش
    من بیشتر از سری70 خوشم میاد

  6. محمد

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    محبوب‌ترین ماشین در تنام ادوار واسه عربها

  7. Mohammadreza

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    نمیدونم چرا لندکروزر رو اینقد دوست دارم❤️
    لندکروزر طراحی پخته داره که با گذشت زمان نتنها خستت نمیکنه بلکه بیشتر شیفتش میشی

  8. سامان اذری

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    شاید خیلی ها بگن خروجی موتورش کمه ولی این موتور خیلی سگ جونه بسیار بی ازار و 90 درصد گشتاورش در دور موتور 2200 به دست میاد که واقعا شاهکاره بخاطر همین بسیار نرمه و استهلاکش در حد صفر هست
    شما فقط تو نت سرچ کنید تویوتا اف 4.5 ببینید چه کارهاای رو باهاش انجام.میدن
    یه بار لندکروز رو دیدم فیلمشو که اونقدر عربها کات اف کرده بودن که اگزوزش سرخ شده بود و داشت ذوب میشد ولی ماشین لامصب عین خیالشم.نبود
    میگن این سری 70 لندکروز اونقدر محبوبه بین عربها که شیخ ها اونارو با هواپیمای شخصی شون با خودشون به اروپا میبرن

  9. ارجمند

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به سلامتی سه ماشین. تویوتا لندکروز بنز جی کلاس و جیپ رانگلر انلیمیتید
    دیگه نبینم تو این سایت سر این سه ماشین دعوا باشه. تو واقعیت این سه ماشین دارن باهم لب ساحل افتاب میگیرن میخندن و بساط باربیکیو راه میندازن و مهمونی و روابط فامیلی خانوادگی دارن بعد یه عده اینجا میان سرشون دعوا میکنن.

  10. me84

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    “”میگن این سری 70 لندکروز اونقدر محبوبه بین عربها که شیخ ها اونارو با هواپیمای شخصی شون با خودشون به اروپا میبرن””
    سامان جان یه کلیپ در این مورد تو اینستاگرام دیدم. اون گفته ها حقیقت داره. پسر یه شیخ عرب بود تو لندن یه لامبو طلایی، یه مک لارن، یه سری70 با پکیج آفرود بین اون دوتا.

    1. #ali.m#

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      فقط امیدوارم نسل جدید سری 70 دوتاویژگی داشه باشه .
      اول اینکه تویوتا ظاهرشو خراب نکنه و تو همین فرم قدیمی و کلاسیک نگهش داره .
      دوم اینکه تو بازار های بیشتری عرضه بشه .
      الان بهترین بازار هاش استرالیا
      و کشور های حاشیه خلیج فارسن .
      چند سال پیش بنز یه نسخه وانت تک کابین از جی کلاس در استرالیا ساخت برای رقابت با سری70
      البته با قیمت رقابتی.
      که هیچ وقت نتونست موفق بشه .

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. #ali.m#

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اگر قرار باشه یه ماشین انتخاب کنم که حق عوض کردنش تا اخر عمرم رو نداشته باشم .
    انتخابم همین لندکروزره.
    شاید به زیبایی و شایستگی رقیبش پاترول نباشه .
    شاید تو افرود به چابکی جیپ رنگلر و سری هفتاد خود تویوتا نباشه .
    شاید تو پرستیژدر حد رنجرور و جی کلاس نباشه.
    ولی همه ی این ویژگی هارو در کنار هم داره حالا کمتر یا بیشتر ،فرقی نمیکنه
    و میدونم که همه جوره میتونم روش حساب کنم .
    ?لندکروزر?

    1. Mohammadreza

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      ((شاید به زیبایی و شایستگی رقیبش پاترول نباشه .))
      پاترول شایسته تره؟؟؟
      چند دفعه هم دیدم دوستان میگن پاترول افرودش بهتر از لندکروزر ه!
      تنها راهی که به ذهنم میرسه تا بتونم این حرفا رو هضم کنم اینه که نیسان طی چند ماه گذشته یه نسل کاملا جدید و انقلابی از پاترول معرفی کرده و من خبر ندارم
      پاترول یه زمان سلطان بود که البته این به حدود 30_40 سال قبل برمیگرده
      نسل حاضر پاترول یه خودرو فراموش شدست که تقریبا تو هیچ رقابتی شرکتش نمیدن. اینو از روی امار فروش این خودرو و مقایسش با رقیباش هم به راحتی میتونید متوجه بشید
      هرکی قبول نداره یه لینک از یه رقابت بذاره(از سال 2014 به اینور) که یکی از خودروهای حاضر درش پاترول باشه
      یه مدت میخواستم تمام خودرو های فول سایز که از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکنن رو باهم مقایسه کنم
      اولا که پیر شدم تا تونستم کلیپ بررسی از پاترول تو یوتیوب گیر بیارم که همون تعداد معدود هم متعلق به سال های 2012_2013 بود و تعداد بازدیدشون هم اصلا قابل مقایسه با کلیپ های امثال لندکروزر و رنج روور نبود
      دوما توهمون کلیپ ها هم بهترین توصیفی که در باره توانایی افرود این خودرو و ظاهرش میتونید پیدا کنید “not bad” و”it’s just a huge thing” هست
      همین چند روز پیش هم پدال یه مقایسه بین اکسپلورر و تاهو و سکویا و ارمادا(نسخه بروز شده پاترول که مخصوص بازار امریکاست)گذاشت
      و اگه برین نگا کنید در باره توانایی افرود ارمادا به جمله ” ارمادا خیلی مارو نا امید کرد” بر میخورید
      حتما پیشنهاد میکنم اگه تونستید چنتا کلیپ بررسی از پاترول تو یوتیوب رو نگا کنید بعد از شایسته تر بودنش در مقایسه با لنکروزر حرف بزنین
      باز اگه بجای پاترول بگین ارمادا یکم قابل هضم تره
      که از پاترول فقط یه اسم مونده

  12. me84

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فقط یه کمی سنگینه. البته این بخودی خود ایراد نیست و اتفاقا تو جاده باعث نرمی و روانی سواریش میشه اما تو آفرود تاثیر منفی این وزن زیاد رو یه جاهایی میشه دید.

  13. Elmiraj

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    من اگر بخوام یه روزی یه تویوتا بخرم ، اون ماشین فقط سری ۷۰ خواهد بود …???
    .
    .
    بهترین و خشن ترین آفرودر تویوتا ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا