تویوتا اقدام به بهبود لندکروزر پرادو در ژاپن کرده و نسخه جدید سالگرد ۷۰ سالگی آن را معرفی نموده است.
اگرچه جزئیات مربوط به پرادو سالگرد ۷۰ سالگی منتشر نشده اما گفته میشود این خودرو با ۵ رنگ بدنه شامل رنگ منحصربهفرد سبز تیره عرضه خواهد شد.
بهروزرسانیهای متنوعی برای این آفرودر ژاپنی در نظر گرفته شده است. برای مثال رینگهای ۱۸ اینچی مشکی و عناصر کرومی برای برخی بخشها همچون آینهها و ریلهای سقف از این جمله هستند. درب پشتی نیز پذیرای نشان سالگرد ۷۰ سالگی شده است.
با نگاهی به داخل کابین شاهد چرم قهوهای روی صندلیهای جلو و عقب و بخشهایی از پانل دربها و تونل گیربکس خواهیم بود. تویوتا همچنین کفپوشهای جدید و نشانهای سالگرد ۷۰ سالگی را داخل این شاسیبلند مشهور در نظر گرفته است.
خریداران ژاپنی میتوانند لندکروزر پرادو سالگرد ۷۰ سالگی را با پیشرانه ۲.۷ لیتری بنزینی ۱۶۰ اسبی یا ۲.۸ لیتری توربودیزل ۲۰۱ اسب بخاری سفارش دهند. هر دو پیشرانه بهصورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکنند.
معرفی این نسخه سفارشی از پرادو در زمانی صورت میگیرد که تویوتا آماده پردهبرداری رسمی از نسل جدید لندکروزر میشود. اگرچه طراحی بدنه نسل جدید این خودرو نسبت به مدل قبلی تفاوت چشمگیری ندارد اما انتظار میرود لندکروزر تازهنفس تغییرات زیرپوستی زیادی را تجربه کند.
Sina
۱۴ خرداد ۱۴۰۰به روزرسانی متنوووع….!!!
لامصب یه دوتا صفحه نمایش با کیفیت و چهارتا نورپردازی بذار توش
چهارتا رنگ و رینگ جدید که نشد به روز رسانی
گوشی من هم بیشتر از تویوتا به روز رسانی میشه
داخل سورنتو رو ببین
اصلا شرکت دیگه رو ولش کن داخل هایلندر رو ببین
موتور انتخابی جدیدی واسه انتخاب نیست که همون موتور ۱۵ سال پیشه
مزدا
۱۴ خرداد ۱۴۰۰2.7 لیتری فقط 160 اسب بخار!! برای این وزن 160 اسب بخار حال نمیده!
Roham
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نسل دومش هم همین موتور رو داشت
البته همون نسل موتور چهار لیتری هم داشت که اون رو تو این نسخه حذف کرده!
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تویوتا سمبل محافظه کاری
NAVID۰۰۹۸
۱۴ خرداد ۱۴۰۰توجه کردید در خانوادههایی که سه فرزند دارند ، همیشه فرزند وسطی ، نادیده گرفته میشه و بیشترین توجهها به بچهی اول و آخر بیشتر هست !
پرادو هم ، اون بچه وَسَطیست !
بین ناز کردنهای لندکروزر اولی و فوررانر سومی گیر کرده !
حاشیه نمیروم ، حوصهای داستانسرایی و دلیل و عقاید منطقی هم نمیگردم ، اما به چیزی که مینویسم توجه کنید و دوست داشتید خودتان عملی تحقیق کنید :
میخواهید بدانید پرادو چجور ماشینه ، یه بازجویی از صاحبانش که بیش از ۱۰ سال میشه که استفادهاَش میکنند داشته باشید !!!
مطمئناً دو جواب را بیشتر از ۹۰٪ میشوید :
۱ – در فکر اوورحالش هستم که نو شود یا ارتقاء داده شود !
۲ – فکر خرید مدل بالاترش هستم !
پرادو چه در اتاق ۱۲۰ و چه در اتاق ۱۵۰ ، در ایران رقیبی نداره و حقیقتاً شما بگید ، جایگزین این خودرو چیست که بتواند به جایش انتخاب کرد !
NAVID۰۰۹۸
۱۴ خرداد ۱۴۰۰فقط امیدوارم نسل جدید پرادو به مانند لندکروزر جدید ، تِر زده نشود !
به عنوان یک طرفدار کوچک تویوتا ، لندکروزر جدید را نمیپسندم و بیشتر تصور میکنم تویوتا از سر اجبار میخواسته لندکروزر را از سر خودش و هوادارنش خلاص کند به سبب هجمهای از نقدها که به طرفش سرازیر بود !
لندکروز خیلی بهتر از این میشد طراحی بشه ، خیلی خیلی خیلی !
البته که حرف من برای طراحی خارجی هست و اگر نه که طراحی داخلی بسیار هم جذاب و چشنواز ساخته شده که بیشتر لوکس شده و کمتر از پلاستیک خشک استفاده شده !
فقط ای کاش صاحبان لندکروزرهای اتاق ۲۰۰ در ایران ارزش ماشینشون را بفهمند و کمتر به گند بکشندش با فیسکردنهای مختلف ، جیغ و قطعات افتر مارکتی بیکیفیت که با گذشت مدتی کوتاه از فرم خود خارج میشوند و دل طرفداران ، صاحب خود ماشین و بینندگان را میزنند !
برخی خودروها فقط باید استاندارد باقی بمانند تا ارزش داشته باشند ، مثل لندکروزر ، بنز S و E ، ماکسیما ، آزرا ، زانیا ، کمری ، آریون ، bmw سری ۷ ، x3 و… !!!
اینها مثل دیگر خودروها نیستند که رویشان کار کنید و تیونینگ شوند !
اینها همین که از در کارخانه خارج میشوند باید همانطور باقی بمانند تا به چشم بیایند و با هر تعویض قطعهای از چشم میوفتند و زشت به نظر میرسند و ارج خودشان را از دست میدهند !
میخواهید تیونینگ کنید ، خُب بروید fj کروزر ، هایلوکس ، بنز C ، سوناتا ، جنسیس ، bmw سری ۵ و ۳ و…انتخاب کنید که تیونینگ خورشون هم مَلَس هست !
mahan
۱۶ خرداد ۱۴۰۰دقیقا نوید جان هیچ وقت پرادو و لندکروز رو از سبد خانواده حذف نکردیم!همیشه یکیشون یا دوتاشون رو داشتیم هرکس با تویوتا عقد کنه دیگه طلاقش نمیده!
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نسل جدید شاسی بلند محبوب تویوتا پرادوی ژاپن با یه سری تغیرات واسه مشتریای پرو پا قرص👌👌👌 …… نسلای قدیمو جدید این ماشین بخاطر قابلیتای آفرود و عبور از مسیرای بیابونی به یه ماشین محبوب بین جَوونا تبدیل شده
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰👍
حسن
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا اون موتور 2.7 لیتری 160 اسبی شاهکاره!
AHMET 2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۰از انجین که برای آفرود طراحی شده خیلی انتظار قدرت بالا نبابد داشت
اون انجین کورس پیستون بالایی داره و برای اراعه حداکثر گشتاور با حداقل استهلاک ساخته شده
AHMET 2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۰و الا حتی خود تویوتا هم انجینای اتمسفریک با حجم کمتر و قدرت بیشتر داره
دو لیتری با ۱۷۰ اسب
2.5 با 210 اسب
بحث بحث کارایی خاص هر انجینه
هرچند خودمم موافق این انجین نیستم دیگه
بهنام
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کیه که اینارو درک کنه فقط حجم موتور اسب بخار رو میبینن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دقیقا آقا بهنام،الان پیکاپ های آمریکایی رو هم اگه ببینید فقط ۳۰۰،۴۰۰اسب نهایتش قدرت داشته باشن اما گشتاورشون بعضیا از ۱۳۰۰نیوتن متر هم بیشتره!! اونوقت یه بچهای میاد میگه بابا این قدرتی نداره به زور راه میره موتور زامیاد تیوان بهتره!😐
حسن
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ممنون از توضیحاتتون،
من بیست سالی میشه که پیگر اخبار ماشین هستم، و این موضوع رو کاملا در مورد ماشین های افرود می دونم. ولی وقتی صحبت از ماشینی می شه که برای گرامیداشت 70 سالگی ارایه شده انتظارات بالاتر هست. اون موتور برای مدل پایه کافی و مناسبه.
از طرفی تویوتا هم 4رانر رو داره هم پرادو، که در نظر شخصی من پرادو کمی جنبه های استفاده شهری و روزمرش بیشتر از 4 رانر هست. بهمین دلیل فکر می کنم استفاده از یه موتور با بازده بهتر می تونه منطقی تر باشه. در هر صورت تویوتا کارش رو بهتر از من بلده.
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خواهش میکنم حسن آقا
به طور کلی یه افرودر به چیزای مهمتری من تعلیق و دیفرانسیل و… نیاز داره تا افرود
کمبود قدرت رو با دنده سنگین جبران میکنن همشون و اینه ک میبینیم که رونیز تیون شده برا افرود از یه لندکروزر استوک حتی بهتر عمل میکنه
Kato
۱۴ خرداد ۱۴۰۰این فلسفه تولید تویوتا و هدفش کشته منو
واقعا عالی کار می کنه
یه چیز می سازه میشه شاهکار افسانه سالار یا هر چیزی که بشه اسمشو گذاشت بعد با تغییرات حداقلی نسل های جدیدشو عرضه میکنه
لامصب ماشین هایی که ۱۵ سال قبل ساخته با ماشین های روز آمریکا رقابت می کنه پس بدون نیاز به ایجاد تغییرات هنوز داره همون میزنه مثل خیلی از مدل های لکسوس
این یعنی بیشترین سود با کمترین هزینه
این یعنی استفاده حداقلی از منابع برای به حداکثر رساندن سود
این کار ساده نیست
ببینید چی ساخته که همه چشم انتظارشن حتی با کوچکترین تغییرات
نرم راحت پر توان کم استهلاک و…
همین پاجروی افسانه ای با اون سیستم تعلیق بی نظیرش همین چند هفته پیش به خاطرات پیوست
اما لندکروز یه چیز دیگس و هنوز طالب زیاد داره پس هنوز باید تولید شه و تولید شه و سود برسونه
زنده باد تویوتا و هدفش
فرید
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ظاهر ماشین های تویوتا در مقایسه با سایر برندها چیزی برای گفتن نداره و قابل دفاع نیست.
علت اینکه تویوتا با این طراحی های بد و فیس لیفت های جزئی باز هم فروش بالایی داره موارد زیر است:
تبلیغات گسترده و زیاد، بازار هدف بزرگ و حضور در تمامی کشورها، خدمات پس از فروش گسترده، بازاریابی خوب، استهلاک کم، قطعات خوب، پشتیبانی
در کل عملکرد تویوتا در زمینه بازاریابی و فروش و قطعات ستودنی است ولی در زمینه طراحی ظاهری عملکرد خوبی ندارند و به نظرم یه جورایی جفا در حق مشتری است. یعنی مشتری که به دلایل فوق سراغ خرید تویوتا میره تا خیالش از لحاظ فنی و پشتیبانی راحت باشه، اقلا ماشینی سوار بشه که طراحیش بروز و قابل رقابت با سایرین باشه.
Kato
۱۴ خرداد ۱۴۰۰شما حداقل یه کم انصاف داشته باش
زبان طراحی تویوتا معمولا ساده است و بجز CHR و پریوس و.. تمامی محصولات تویوتا ساده اما گیرا و جذاب و با ابهت است مانند لندکروز کمری کرولا و…
شاید اندکی محافظه کار باشند اما شما به برند لوکس تویوتا یعنی لکسوس نگاه کن مانند nx200t که مانند ستاره در آسمان می درخشد و مدل ۲۰۰۵ آن با لینکلن آمریکا ۲۰۱۸ چه از نظر طراحی چه انجین برابری میکند
زنده باد تویوتا
Ninja
۱۴ خرداد ۱۴۰۰برای اینم که هزینش کم شه سوپرا رو نابود کرد راحت میتونست مثل کانسپت ft1 درست کنه ولی نکرد ولی نیسان برای اینکه پول خرج نکنه محصولات رو بر پایه نسخه قبلی میسازن ولی همه چی متفاوت نثل نیسان زد ۴۰۰ که همه چیش بر پایه ۳۷۰ و ۳۷۰ بر پایه ۳۵۰ هست
گفته نسل بعدی گودزیلا هم همینطوریه ولی خیلی بهتر از اینه که بری با بی ام و همکاری کنی و پلتفرم و انجین یخ کوپه لوکسشون رو قرض بگیری
kastech
۱۴ خرداد ۱۴۰۰میدونین چرا تویوتا اینقدر محبوبه و مشتریای وفادار داره، سوای کیفیتش که بحثی توش نیست. چون فیس لیفت نمیکنه همین باعث میشه مشتریای قدیمی سرخورده نشن بهمین سادگی
میثم
۱۴ خرداد ۱۴۰۰این دلیل درستی نیست
خیلی از شرکتها هستن که سن یه مدلشون که به 5 سال میرسه فروششون افت زیادی میکنه و مجبورن یا فیس سنگین بزنن یا مدل جدید بدن بیرون
کره ایها که پیشرو هستن در این زمینه ولی تو شرکتهای دیگه هم اینو میشه دید
تویوتا مسیر درست رو پیدا کرده و همونو بهبود میده و براحتی تغییر مسیر نمیده
Sina
۱۴ خرداد ۱۴۰۰نه داداش مردم تویوتا نمیخرن چونکه دوستش دارن
میخرن چونکه مجبورن چونکه توی بازار انتخاب دیگه ای نداری
متاسفانه تنفس طبیعی با شاسی و بدنه جدا فقط توی تویوتا گیر میاد
میثم
۱۴ خرداد ۱۴۰۰جیپ . فورد . شورولت . جی ام سی . نیسان . میتسوبیشی . ایسوزو
همه اینا شاسی و بدنه جدا با موتور تنفس طبیعی تو سبد محصولاتشون دارن
کرولا پرفروش ترین ماشین دنیاست. مجبورن بخرنش با اون همه رقیب ؟؟؟
مگه در مورد ایران حرف میزنی ؟؟؟
من نمیگم تویوتا بهترین تو دنیاست
ولی باقی شرکتها هم یه قل دو قل بازی نمیکنن
تویوتا با این همه رقیب قلدر بعضی مدلها رو 15 سال رو خط تولید نگه میداره و خیلی خوب فروش میکنه
خب مردم اونجا هم که پولشونو از سر راه نیاوردن که. حتما قبلش یه بررسی و 4 تا تست تو نمایندگی میکنن دیگه
حالا لندکروز سری F بماند که 40 ساله داره به همون شکل میفروشه و تو استرالیا و کشورهای سوپر پولدار حاشیه خلیج فارس فروشش همواره صعودی بوده
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا خاص و متمایزه البته فقط وقتی که اون نشان 70 سالگی رو در عقب دیده بشه!
AHMET 2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۰👍🏻😂😂😂
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۰70 سالگی اش شبیه فراری هایی شده که سال ۲۰۱۷ ارزه میشدن
در کل خوبه
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا این ژاپن زده تو کار پیری !!!
Ninja
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ادماشم همشون پیرن و بالای ۵۰ سال سن دارن جووناشون از بچهگی میرسن به پیری 😂
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰همه چیزش عالی هست اما به یک فیس لیفت اساسی احتیاج دره به نظرم
خوشنام
۱۴ خرداد ۱۴۰۰من اصلا فلسفه وجود پرادو رو نمیدونم
وقتی لندکروز هست دیگه پرادو چه معنی میده؟ اون هم با این قیافه که از اولش هم نامتناسب بود چه برسه به الان که طراحی ماشینها خیلی پیشرفت کرده ولی پرادو هنوز همون ظاهر بیست سی سال پیش رو داره!
Ali
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تویوتا= عشق
دوچرخه هم بزنه ارزش خرید داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تویوتا با تغییر حداقلی…
همون برای توصیفش کافیه،آخه این چیه؟😂 یه آرم زدن بعدشم نسخه خاص!😂😂😂
محمد مختاری آذر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا که کاش فقط یکم تغییر می کرد این چیه؟
Reza
۱۵ خرداد ۱۴۰۰کشت منو بااین تغییرات اصلا
♦Shahrukh♦
۱۵ خرداد ۱۴۰۰منتظر نسل جدید کل محصولات تویوتا هستیم😎