از زمان معرفی اولین نسل خودروی مارک X بیش از ۵۰ سال میگذرد. البته تولید این خودرو در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و تویوتا نیز با معرفی نسخهی سفارشی فاینال ادیشن در بازار داخلی میخواهد وداعی درخور با این سدان اسپورت داشته باشد.
خودروی مارک II اولین بار در سال ۱۹۶۸ معرفی شد و بعدها در آمریکای شمالی با نام کرونا مارک II شناخته شد. نام این خودرو در سال ۱۹۷۷ به کریسیدا تغییر یافت و تا زمان خاتمهی تولید این سدان در سال ۲۰۰۴ تعداد ۹ نسل از آن وارد بازار گردید.
اما دو نسل متفاوت از مارک X نیز ساخته شد که مدل دومی آن از سال ۲۰۰۹ تاکنون چندین بهروزرسانی را تجربه کرده است.
داخل کابین این خودرو پوشش چرم مشکی و قرمز روی صندلیها و پانل دربها خودنمایی میکند درحالیکه دوخت متضاد قرمز رنگ را میتوان روی غربیلک فرمان چهار پره، اطراف اهرم تعویض دنده، دربها، کنارهی صندلیها و استراحت گاه دستها تشخیص داد.
نهایتاً باید به سیستم سونار هوشمند تویوتا به همراه تکنولوژی هشدار ترافیک پشتی این شرکت اشاره کرد که در مارک X فاینال ادیشن وجود دارد.
حمیدرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸تویوتا به تعداد کشورهای جهان محصول داره میسازه برای هند یه چیزی میسازه برای خود ژاپن یه محصول میسازه برای امریکاو کانادا یه جور برای اروپایی ها یه جور حتی پاکستان کرولای مخصوص به خودشو داره
متاسفم که این کارخانه معظم حتی ایران را دارای این ارزش نمی دونه که توش حتی یه سپر پرادو عرضه کنه با این که خیلی ماشین های تویوتا رو دوست دارم ولی ازش بنا به سیاست خود کارخانه محرومم
سامان اذری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش این سیاست های دولت ما هست که تویوتا وارد خاک.ایران نمیشه
اگه کشور ما یه دولت سالم و باثباتی داشت الان همه کارخونه ها تو ایران خودرو تولید میکردند
نوید جهرمی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸کارخونه؟ اینا به خاطر فروش یه دستگاه به سفارت ایران در هند از زمین و زمان و کدخدا عذرخواهی کردن اونوقت بیان برامون ماشین بسازن؟
نمیدونم چرا این جور شده ولی الان همونقدری که ادعا داریم که توی سیاست خارجی موفق بودیم، در عمل همون اندازه از دنیاتردشده و منفوریم.
بهراد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸حاصل ضرب توان در ادعا مقداری ثابت است
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸میشه گفت :
بی حاشیه ترین ساخته تویوتا با این همه قِدمَت .
همیشه یه سوال بی جواب تو ذهنم هست که چرا تویوتا کریسیدا دوست داشتنی با همین اسم زیبا تولید نشد و جاش را به نامهای بزرگی همچون کمری و آوالون داد .
نوید جهرمی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸یکی از آشناهامون یه کریسیدا آلبالویی داره، یعنی میارزه به هرچی خودروی داخلیه. هنوزم تروتمیز وقبراقه. یادمه موقعی که مخواست بخره تعریف میکرد که میخواست مگان بگیره. ولی وقتی اینو رونده بود رفته بود توی دلش. هنوزم دوستش داره و حاضر نیست عوضش کنه.
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸نوید جهرمی عزیز .
دقیقاً ، شدیداً و قویاً با فامیل شما موافقم .
نوید جان ،یکبار بشین پشت فرمونش ، تا ببینی چیه این ماشین ، تجربه سواری با کریسیدا و گالانت را دارم و از بعد تجربه سواری ، دیوونه این خودروها شدم .
هیچگاه ، احساسی که رانندگی خودروهای دهه ۹۰ به من داد را ، هیچ خودرویی به جز es لکسوس ، بِهِم نداد .
sina
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸خوبی تویوتا اینه وداع برا محصولاتش معنا نداره چون میشه مطمین بود همیشه هستن بس سخت جونن.
مثلا تویوتاهای وانت 78 که دوتا چراغ گرد دارن هنوز به وفور تو روستاهای شهرستان ما هستن و این یعنی اطمینان
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸sina عزیز
همین وانت تویوتاهای ۷۸ ، با قیمتهای بالای ۳۰ میلیون خریدفروش میشه و اینها دیگه کیلومتر و کارکرد بالا براشون معنی نداره ، و تاریخ انقضاء را بردن زیر سئوال .، تا جایی که من میدونم ، کشاورزان اصفهانی ، عاشق این مدل تویوتاها هستند و عاشقانه خرج ظاهرشون میکنند .
sina
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا نوید جان
عالی گفتی
مانی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸متاسفانه تنها جاییکه ماشین 40ساله رو بهت 2000دلار میفروشن ایرانه بماند که حقوق معلم اینجا سالی 2500دلاره
اگه اشباه نکنم تو آمریکا احتمالا با 300-400دلار میشه خریدش