تویوتا در حال معرفی نسل جدید هایلندر برای بازارهای اروپای غربی بوده و این شاسیبلند هفتنفره را برای اولین بار وارد قاره همیشهسبز کرده است.
تویوتا هایلندر ۲۰۲۱ جدید که یک پله بالاتر از راو ۴ قرار گرفته فقط با چهارمین نسل قوای محرکه هیبریدی این برند در دسترس خواهد بود. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه بنزینی ۲.۵ لیتری و واحدهای الکتریکی و باتری نیکل-فلز هیدرید است. پیشرانه درونسوز چرخ های جلو را به حرکت درمیآورد درحالیکه پیشرانههای الکتریکی در اکسل عقب قرار گرفته و مجموعه باتری نیز زیر ردیف دوم صندلیها جا خوش کرده است.
قدرت ترکیبی از مجموعه برابر با ۲۴۴ اسب بخار بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی میشود. تویوتا مدعی است این شاسیبلند جدید میتواند در حالت الکتریکی حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
هایلندر ۲۰۲۱ از حالتهای رانندگی اکو، نرمال، اسپورت و تریل سود میبرد که هر چهار حالت را حتی در زمانی که خودرو در وضعیت تمام الکتریکی قرار دارد میتوان انتخاب کرد. تویوتا همچنین گیربکس CVT را بهروز کرده و مدعی است نسبتهای جدید دنده باعث بهبود مصرف سوخت شده و به لطف اصلاحات اعمال شده، این گیربکس سر و صدای کمتری دارد.
خب صحبت از سر و صدا شد و باید گفت هایلندر ۲۰۲۱ دارای شیشه جلوی آکوستیک و همچنین متریال سرکوبکننده صدای بیشتر در بخشهایی همچون قوس چرخ ها، سقف، داشبورد و… میباشد.
تمامی تریم های هایلندر ۲۰۲۱ اروپا از ورود هوشمند، چراغهای جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، صندلیهای گرم شونده و شارژ بیسیم گوشی هوشمند سود میبرند. نسخه پایه این شاسیبلند سه ردیفه همچنین به نمایشگر ۷ اینچی در پشت آمپرها، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و بسته ایمنی تویوتا مجهز شده است.
در مدلهای فول تر تجهیزاتی همچون چراغهای جلوی LED به همراه شوینده، رینگهای ۲۰ اینچی، درب پشت برقی، نورپردازی کابین و… دیده میشود. از جمله آپشن ها نیز میتوان مواردی همچون سانروف پانورامیک، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، ناوبری ماهوارهای، سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو و ۱۲۰۰ وات قدرت را نام برد.
NAVID۰۰۹۸
۷ بهمن ۱۳۹۹آخه یه مشکلی هست !
مطمئناً یه تویوتاست و یه تویوتا از هر مدلی باشه باارزش هست ، اما ، خیابانهای اروپا کشش حجم بزرگ اتاق این خودرو را ندارند !
در اروپا خودرو باید هاچبک تا نهایت یه کراساوور کوچک مثل chr یا جوک باشه و بزرگتر از اوم مکافات رانندگی در خیابانهای با عرض کم و جای پارک بسیار کم و البته هزینههای جاری زیادی داره .
NAVID۰۰۹۸
۷ بهمن ۱۳۹۹باید اعتراف کنم در یه مقالهای به اشتباه گفتم فیسلیفت و نه نسل جدید هایلندر و در اینجا به اشتباه خودم اعتراف و معذرتخواهی میکنم ??
Hadi
۷ بهمن ۱۳۹۹این هایلندر جدید حد کمال یک شاسی بلند بزرگ و خانوادگیه ?
واقعاً خیلی بی نظیر و کامله
خیلی دوسش دارم……
?Ali Hossein?
۷ بهمن ۱۳۹۹ایوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول
بلاخره لحظه ای که منتظرش بودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??
چراغ عقبش پیوووووووووووووووووسته نیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییسسسسسسسسسسستتتتتتتتتت!!!??
همینه همینه ایووووووووووووووووووووووول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
بلاخره قرداد چراغ پیوستشون رو شکستنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن همینه!!!!!!!!!!!????????
ffo
۷ بهمن ۱۳۹۹عه؟ شما میخوایین بخرین اینو؟ ساکن اروپا هستین؟
عالیه
موفقیت
Benz
۷ بهمن ۱۳۹۹ابرو پیوندی نیست
ツSAMURAIツ
۷ بهمن ۱۳۹۹عالیه ?
البته این ماشینا زیاد تو اروپا طرفدار ندارن
کوشا
۷ بهمن ۱۳۹۹عالی… یه پیشرفت همه جانبه در همه ی زمینه ها! فروش بالای این مدل اصلا تعجب آور نیست…
Ali
۷ بهمن ۱۳۹۹هیبرید های تویوتا خیلی می ارزن
شاهکارشونم امسال ونزا بود
پرویز
۸ بهمن ۱۳۹۹پرادو خب بهتره که. اتفاقا پرادو تو اروپا سالهاست تو بازارش هست. تویوتا خوبیش اینه تو روستاهای اروپا نمایندگی و تعمیرگاه رسمی داره.
من پولشو داشتم پرادو میگرفتم به جا هایلندر
net
۸ بهمن ۱۳۹۹بالاخره بعد از مدتها یه ماشین با طراحی داخلی و بیرونی نسبتا خوب از تویوتا دیدیم.اگر خط نازک سفید پایین شیشه دربها سرتاسر شیشه دربها بود قشنگتر میشد.اگر سمت راست ال سی دی خط پهن نقره ای که به دریچه کولر وصل شده نداشت و داشبورد مشکی میبود قشنگتر میشد و خط نقره ای پهن سمت راست ال سی دی تو ذوق میزنه