تویوتا ونزا ۲۰۲۱ در ژاپن با نام هریر عرضه میشود و تنها تفاوت این دو به نامشان مربوط میشود. ژاپنیها اخیراً برخی قطعات اسپورت افترمارکتی را برای این کراس اوور شیک عرضه کردهاند. اگرچه این قطعات روی ظاهر خودرو تمرکز دارند اما برخی قطعات عملکردی نیز دیده میشوند. البته نباید انتظار بهبود پرفورمنس ونزا را داشت.
تغییرات ظاهری هم در حد معقولی نگه داشتهاند اما ظاهر ونزا را بهبود بخشیدهاند. یک کیت آئرودینامیک وجود دارد که شامل اسپویلر جلو، رکابهای جانبی، اسپویلر عقب و مافلر میباشد. از دیگر بهبودهای خودرو میتوان به اسپویلر بین چراغهای پشتی و شیشه عقب، نوارهای تزئینی بدنه و تزئینات روی سپر جلو اشاره کرد؛ اما آنچه که تا حدی عملکرد ونزا را ارتقا میدهد دامپرهای پرفورمنس GR است که روی راحتی و هندلینگ سواری تأثیر مثبت دارد.
پس از وقفهای ۶ ساله ونزا دوباره به آمریکا بازگشته است. مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو در مقایسه با نسخه ون مانند سال ۲۰۱۵ محصولی لوکستر به نظر میرسد و دارای قوای محرکه هیبریدی نیز میباشد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه سه پیشرانه الکتریکی قدرت ۲۱۹ اسب بخاری تولید میکنند. این نیرو از طریق گیربکس CVT به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
موضوع سورپرایز کننده اینکه این اولین قطعات اسپورت معرفی شده برای ونزا نیست. کمپانی آرتیزان اسپیریتس قبلاً برنامه تیونینگ خود برای این خودرو را معرفی کرده که شامل تغییراتی در سپرهای جلو و عقب و کاپوت میباشد. ونزا جدیدترین محصول هیبریدی تویوتاست که برادران خود یعنی راو ۴ و هایلندر هیبریدی میپیوندد و قیمتی بین آن دو دارد. قیمت این خودرو حدود ۳۵ هزار دلار بوده و از اواخر تابستان سال جاری به دست مشتریان خواهد رسید.
Ali Mehri
۳۰ خرداد ۱۳۹۹واقعا به دل میشینه قیافه ماشین . همه چی متناسبه
خوشنام
۳۰ خرداد ۱۳۹۹چرا تویوتا تو دنیا انقدر پرفروشه ولی تو ایران فروشش به گرد پای سایپا و پژو نمیرسه؟!
IN
۳۰ خرداد ۱۳۹۹قشنگ نیست انگار طراحی 10 سال پیشه
حمید
۳۰ خرداد ۱۳۹۹خیلی عالی رینگهاش جذابه
خطوط عالی
قیمت هم مناسب
NAVID۰۰۹۸
۳۰ خرداد ۱۳۹۹به این میگن یه تویوتای با کلاس
رنگ مشکیش فکر کنم خیلی گنگی باشه
Malt hill
۳۰ خرداد ۱۳۹۹خوراک علی بخردیه
البته برای مسخره کردن :)
به خاطر اون ادمین نامردش اعصابش خورد شده بود
اینو ببینه یکم می خنده دلش وا میشه :))