قوای محرکه تغییری نداشته است اما ویژگیهای استاندارد جدیدی به پریوس C اضافه شده است که به رانندگان احساس امنیت بیشتری میدهد
کوچکترین عضو خانوادهٔ خودروهای هیبریدی تویوتا در ایالاتمتحده، پریوس C است که حالا سازندهٔ ژاپنی آنرا برای سال ۲۰۱۷ مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داده است. این هاچبک کوچک برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در ایالاتمتحده عرضه شد و حالا فیسلیفتی جزئی را تجربه کرده است.
نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پریوس C هماکنون با اضافه شدن قطعات مشکیرنگی به سپرها جلو و اطراف پروژکتورهای جلو، ظاهر اسپرتتری نسبت به قبل پیدا کرده است. همچنین همین قطعات مشکیرنگ به رکابهای جانبی، سپر عقب و اسپویلر عقب هم اضافه شدهاند که ظاهر تهاجمیتری به خودرو بخشیده است. در پریوس C جدید تمامی تیپها بهصورت استاندارد مجهز به رینگهای آلومینیومی هستند درحالیکه قبلاً تنها در تیپهای بالایی بهصورت استاندارد عرضه میشد.
اما تغییر بزرگ دیگری که تویوتا در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پریوس C ایجاد کرده است، ارائهٔ یک مجموعهٔ ایمنی بهعنوان تجهیزات استاندارد برای تمامی تیپهای آن است. یکی از سیستمهای این پکیج ایمنی، سیستم ترمز خودکار پیش از برخورد است که تا سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت فعال است. تویوتا ادعا میکند که این سنسورها میتوانند پیش از تصادف سرعت خودرو را به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش دهند. همچنین پیش از فعال شدن ترمزها ابتدا راننده از طریق بوق هشدار آگاه میشود.
یکی دیگر از سیستمهای ایمنی پریوس C سامانهٔ هشدار خروج از خط است که درصورتیکه تشخیص دهد راننده در حال خارج شدن از خط یا مسیر خود است از طریق هشدار شنیداری به او اخطار میدهد؛ و درنهایت سیستم نوربالای خودکار نیز برای این ماشین ارائه شده است که در هنگام شب برای جلوگیری از اختلال در دید دیگر رانندهها، وسایل نقلیهٔ دیگر را بررسی کرده و بهصورت خودکار نوربالا را خاموش و در زمان مناسب روشن میکند.
قوای محرکهٔ پریوس C اما نسبت به قبل تغییری نداشته است و دقیقاً با نمونههای قبلی یکسان است. در این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده شده که بهصورت چرخهٔ اتکینسون کار میکند و توانایی تولید ۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۱ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم تعبیه شده که خروجی کل سیستم را به ۱۰۰ اسب بخار قدرت میرساند. این هاچبک کوچک هیبریدی در هر صد کیلومتر در شهر ۴.۹ لیتر، در بزرگراه ۵.۵ لیتر و در سیکل ترکیبی ۵.۱ لیتر سوخت مصرف میکند. همچنین در حالت تمام الکتریکی هم میتوان ۴۰ کیلومتر را با آن پیمود.
حسین
۲۵ دی ۱۳۹۵این بیاد تو ناوگان تاکسی رانی ، مخصوصا آژانس ها ، خوبه!
كوروش
۲۵ دی ۱۳۹۵دارن روش کار می کنند با این قیمت ها ولی نمی شه خیلی امیدوار بود بخصوص اینکه ایرانخودرو و سایپا یکی دو هفته است دارن فشار وارد می کنند با این تفاسیر خیلی سخته الان حتی تاکسی لندن جیلی هم خواهان ورود به ایران هستش
سینا
۲۵ دی ۱۳۹۵چقدر داشبوردش پیچیده اس
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵خیلی ماشین خوبیه
ساخته شده که پاک باشه.
کوچولوی پاک…
محمد مهدی کشاورزی
۲۵ دی ۱۳۹۵هیچ مشکلی نداره خیلی هم عالی بسیار هم عالی
اما من اصلا نمیتونم با این نوع غربیلک کنار بیام اصلا
maha
۲۵ دی ۱۳۹۵کاش تویوتا یه هزینه ای میکرد یه سرو سامانی به طراحیش میداد.
پرهام
۲۵ دی ۱۳۹۵اگه با قیمت خوب بیاد ایران واقعا ارزش خرید داره
حداقل نسبت به نسل قبلی طراحیش بهتره:/
بهروز
۲۳ اسفند ۱۳۹۵دوستان قیمت این خودرو مگه حدود ۲۱-۲۳ هزار دلار نیست… اگه گمرکی خودرو هیبرید رو ورداشتن و فقط ۴ درصد میگیرن چجور ایرتویا ۱۴۸ میلیون زده!!! اگه ورنداشتن یا کسی میدونه چجور حساب میشه بگید تا حداقل آدم فکر بد نکنه?