تویوتا با معرفی کرولا سدان GR اسپرت برای بازار اروپا همچنان به گسترش سبد محصولات GR اسپرت خود ادامه میدهد.
این خودرو به برادران هاچبک و تورینگ اسپرت خود پیوسته و از عناصر طراحی جدیدی در بدنه و کابین سود میبرد. در بخش بدنه شاهد جایگزین شدن تریم کرومی مدلهای استاندارد با تریم مشکی در جلوپنجره، آینهها، ستونهای مرکزی و رکابهای جانبی هستیم.
همچنین تریم مشکی وجود دارد که فریم C شکل متمایزی را در گوشههای سپر جلو ایجاد میکند و باعث میشود کرولا سدان GR اسپرت ظاهر گیراتری داشته باشد.
از دیگر ویژگیهای خاص بدنه میتوان به اسپویلر لبه صندوق همرنگ بدنه، تریم مشکی بالای جا پلاک و نشان GR اسپرت در عقب خودرو اشاره کرد. کرولا سدان GR اسپرت از رینگهای ۱۷ اینچی استفاده کرده است. مشتریان همچنین میتوانند با پرداخت مبلغی اضافه رینگهای ۱۸ اینچی را انتخاب کنند.
این خودروساز ژاپنی رنگ خاکستری دینامیکی را به عنوان رنگ جدید عرضه کرده اما مشتریان میتوانند هفت رنگ دیگر را نیز برای بدنه انتخاب کنند. از بین این هشت رنگ هفت نمونه را میتوان با سقف مشکی ترکیب کرد تا ظاهر دو رنگ برای خودرو ایجاد شود. مشتریان همچنین میتوانند چراغهای LED را نیز برای خودروی خود سفارش دهند.
اما برسیم به داخل کابین که کرولا سدان GR اسپرت از پوشش سقف مشکی، فرمان چرمی و تریم آلومینیومی سود میبرد. به این موارد باید صندلیهای اسپرت با پوشش چرم و پارچه را نیز اضافه کنیم. رنگ متضاد این پوشش صندلیها دوخت سفید و قرمز است. همین طرح در صندلیهای عقب نیز دیده میشود. دیگر آپشن مدنظر برای این خودرو نورپردازی داخلی است.
متأسفانه تریم GR اسپرت فقط منحصر به تغییرات ظاهری بوده و خبری از بهبود پرفورمنس نیست؛ بنابراین این خودرو همچنان از پیشرانههای ۱.۸ لیتری هیبریدی و ۱.۶ لیتری بنزینی کرولا سدان استاندارد استفاده خواهد کرد.
اولین نمونههای کرولا سدان GR اسپرت از ژانویه ۲۰۲۱ به دست مشتریان خواهند رسید. این خودرو اولین نسخه از GR اسپرت است که در بازارهای اروپای شرقی تویوتا عرضه میشود.
محمد
۱ مرداد ۱۳۹۹نمیدونم چرا خیلی به دلم نمیشینه
بهنام
۱ مرداد ۱۳۹۹بچه کمری
خیلی این نسلش رو دوست دارم
علیر
۱ مرداد ۱۳۹۹وای این چه زیباست. خداییش خیلی زیباست. خیلی خیلی خوشگل شده
اگه دلا رو ۱۹ هزار تومن بگیریم قیمتش تو امریکا ۳۸۰ میلیون تومنه. با هزینه ی تحویل.
meysam
۱ مرداد ۱۳۹۹واقعا خیلی خیلی زیباست
هیچ بهبودی تو طراحی نیاز نداره
رامتین
۱ مرداد ۱۳۹۹طراحیش خیلی پیشرفت کرده اما کابین خصوصا نمایشگرش جالب نیست و بهتر بود توکار ارائه میشد! ضمنا موتور هم ارتقا پیدا میکرد عالی میشد و در اینصورت دیگه گیربکس CVT برازندش نبود و گیربکس 8 سرعته کمری باید میومد روش. این یک کرولای رویایی میشد.
Hadi
۲ مرداد ۱۳۹۹کاش موتور سه سیلندر ۲۶۰ اسبی یاریس رو روش میذاشتن…
ADAK
۲ مرداد ۱۳۹۹یه یاریس بلوغ یافته