تویوتا آوریس بازنشسته شده و جای خود را به کرولا داده است! تویوتا بار دیگر این نام نمادین را در اروپا احیا کرده و آن را به فرم هاچبک ۵ درب و استیشن عرضه میکند.
خانوادهی کرولای جدید همچنین شاهد معرفی استراتژی هیبریدی دوگانهی این برند برای هر دو نسخهی هاچبک و استیشن میباشد. این خودروها با دو نوع قوای محرکهی هیبریدی عرضه خواهند شد.
علاوه بر اینها، تویوتا کرولای هاچبک و استیشن با پیشرانهی ۱.۲ لیتری توربوی ۱۱۶ اسب بخاری هم در دسترس خواهند بود.
قوای محرکهی هیبریدی خود شارژ تویوتا ترکیبی از پیشرانههای ۱.۸ لیتری ۱۲۲ اسبی و ۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری هستند. پیشرانهی اولی بیشتر روی مصرف سوخت کمتر تمرکز داشته و تویوتا ادعا میکند مصرف سوخت و آلایندگی آن برجسته میباشد.
پیشرانهی بنزینی ۱.۸ لیتری قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور واحد الکتریکی نیز به ترتیب برابر با ۷۲ اسب بخار و ۱۶۳ نیوتون متر میباشد. سیستم هیبریدی ۲ لیتری نیز خروجی ۱۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۹۲ نیوتون متری داشته و کمکحال آن پیشرانه الکتریکی نیکل-فلز میباشد.
هر دو کرولای موردبحث از پلتفرم TNGA GA-C تویوتا استفاده میکنند. این معماری به لطف مرکز ثقل پایینتر از سطح زمین، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و استحکام بیشتر بدنه تجربهی رانندگی لذتبخشتری ایجاد میکند. به عنوان نتیجه کرولا هندلینگ و پایداری بهتری داشته و این موضوع روی سواری و راحتی آن تأثیر منفی نداشته است.
sina
۱۱ مهر ۱۳۹۷استیشنش خعلی خوبه واقعا
دست خوش
سامان اذری
۱۱ مهر ۱۳۹۷سینا داداش واسه سیویک یه حریف قدر محسوب میشه
دم ژاپن گرم چه جواهراتی تولید میکنه
sina
۱۱ مهر ۱۳۹۷اره
هیبرید بودنش میتونه باعث برتریش بشه
کیان
۱۱ مهر ۱۳۹۷واقعا طراحی خوبی داره.
کیفیت، اعتبار، اصالت، اطمینان و … همرو یه جا داره.
قیمت مناسب، پشتیبانی مناسب، استهلاک کم، عمر بالا، طراحی واقعا خو مدلهای جدید هیچ شکی برای خرید تویوتا نمیذاره دیگه
محمد
۱۱ مهر ۱۳۹۷این استیشن ها بیشتر مورد علاقه و خاص بازار اروپاییها هست
که البته تب شاسی بلند سواری بعید میدونم تاب مقاومتی براشون توی همون اروپا هم بگذاره
me84
۱۱ مهر ۱۳۹۷.
واقعا خیلی زیبا شده.
ب ام و سلطان
۱۱ مهر ۱۳۹۷در واقع ارمشو برداری خود جک رو میبینی چقدر بی هویتی این مدل
کیان
۱۱ مهر ۱۳۹۷داداش نمیدونم جک و از کجا اوردی واقعا ؟
ولی شما اگر طرفدار بی ام و هستی، هرچند طرفدارای مثه شما بی ام و و خراب میکنن، بهتره به فکر چراغای عقبش باشی که از دیروز هرجا کامنتهای مربوطه رو میخونی از دو تا کامنت یکیش در مورد چراغ عقبش هست که شبیه لکسوسه !!!
کوروش
۱۱ مهر ۱۳۹۷عجب چیزی شده این کجا کرولا هایی که ما داشتیم کجا واقعا در تویوتا بعد کمری رسما انقلاب شده
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مهر ۱۳۹۷تویوتا سنگ تموم گذاشته برای تولید این نسل از کرولا .
emad1990
۱۲ مهر ۱۳۹۷نه فقط نسل جدید کرولا بلکه کل ماشین های تویوتا طراحی وفنیشون بهتر از قبل شده روی این پلتفرمtnga