درحالیکه اکثر خودروسازان حاضر در بازار اروپا از کلاس خودروهای A خارج میشوند، تویوتا مطمئن است با نسل جدید آیگو میتواند از این کلاس پول درآورد. بجای همکاری مشترک با پژو و سیتروئن (مشابه کاری که قبلاً انجام شد)، این برند ژاپنی نسل جدید آیگو را بهصورت اختصاصی و در اروپا طراحی کرده و قرار است تولید آن در کارخانه کالین جمهوری چک صورت گیرد.
از آنجایی که این روزها همهچیز با کراس اوورها درهم آمیخته، آیگو هم با پسوند X عرضه میشود که تلفظ آن کلمه “کراس” میباشد. همین پسوند اشارهای به قدبلندتر بودن آن نسبت به سایر خودروهای این کلاس میباشد. تویوتا تائید کرده این خودرو نام رسمی آیگو X خواهد داشت. اگر به خاطر داشته باشید قبلاً کانسپت آیگو X پرولوگ و به عنوان پیشنمایشی از نسخه تولیدی معرفی شده بود. قرار است آیگو X جدید از سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود.
این خودرو از همان پلتفرم TNGA-B یاریس بزرگتر استفاده خواهد کرد. چیز زیادی درباره آیگو X نمیدانیم اما تویوتا قبلاً تائید کرده نیروبخش این خودرو بجای قوای محرکه الکتریکی شده از نوع درونسوز خواهد بود. حدس میزنیم این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با قدرت کمتر از ۱۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد.
آیگو X نگرانی زیادی از بابت رقبا نخواهد داشت زیرا تولید پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 متوقف شده و خبری هم از سهقلوی اشکودا سیتی گو، فولکسواگن آپ و سئات Mii نیست. هیوندای i10 رقیب اصلی تویوتا بوده و رنو توئینگو هم روزهای آخر خود را میگذراند و سوزوکی ایگنیس هم خودروی محبوبی نیست. از دیگر رقبای نه چندان پرطرفدار آیگو X میتوان به کیا پیکانتو، فیات پاندا و میتسوبیشی اسپیس استار اشاره کرد.
کوچکترین محصول تویوتا به غیر از محصولات Kei در ژاپن طی ماه نوامبر معرفی خواهد شد. آیگو X اولین خودروی تویوتاست که کارهای برنامهریزی، طراحی و تولیدش در اروپا صورت خواهد پذیرفت.
خوشنام
۱۵ مهر ۱۴۰۰چقدر بیریخته!
میثم
۱۵ مهر ۱۴۰۰😂😂😂😂
مگه چیزیش معلومه که میگی بیریخته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مهر ۱۴۰۰یه کلاس بشدت کسل کننده و فاقد هیجان، یادش بخیر یه زمانی هاچبک های باحالی هم تولید میشد اونم درهمین حد کوچیک مثل رنو کیلو v6 که بهشون هات هچ میگفتن…