تویوتا چند سالی است که پیشروی تکنولوژی هیبریدی بوده و میخواهد از دانش به دست آمده در این زمینه برای توسعه خودروهای الکتریکی استفاده کند. این خودروساز ژاپنی پلتفرمی جدید با نام e-TNGA را بهطور خاص برای خودروهای الکتریکی توسعه داده و اولین محصول از این دست یک شاسیبلند میان سایز خواهد بود که تیزر آن را مشاهده میکنید.
این خودرو قرار است در ژاپن و در کارخانهای که فقط مختص خودروهای الکتریکی است تولید شود. قبلاً کار توسعه شاسیبلند جدید تویوتا با کمک سوبارو آغاز شده است. فعلاً تویوتا میگوید این قدبلند پاک را در اروپا به فروش خواهد رساند و هنوز جزئیاتی از عرضه یا عدم عرضه آن در سایر بازارها منتشر نشده است.
البته میدانیم که این خودرو نهایتاً به محصولی جهانی بدل خواهد شد اما از DNA و طراحی بسیار اروپایی سود خواهد برد. اینها را رئیس توسعه محصول تویوتای اروپا گفته است.
خودروی موردبحث به رقابت با محصولاتی همچون فولکسواگن ID.4 و نیسان آرییا و البته محصول خود سوبارو با نام احتمالاً اوولتیس خواهد پرداخت. پس از آن سایر محصولات شکل گرفته بر پایه پلتفرم e-TNGA تولید خواهند شد که از جمله آنها میتوان به یک کراس اوور کامپکت توسعه یافته با همکاری سوزوکی، یک کراس اوور میان سایز، یک شاسیبلند بزرگ و یک سدان و مینی ون اشاره کرد. هر شش مدل یاد شده نامی جدید برای جدا شدن از محصولات درونسوز تویوتا خواهند داشت.
قرار است رونمایی شاسیبلند الکتریکی تویوتا در سال ۲۰۲۱ انجام شود. این خودرو ظرف چند سال آینده وارد بازار خواهد شد. تویوتا میگوید طی ماههای آینده جزئیات بیشتر این خودرو را منتشر خواهد کرد. ما میدانیم که پلتفرم e-TNGA برای استفاده از تنظیمات دیفرانسیل عقب، جلو و چهار چرخ محرک طراحی شده و میتواند از طیف وسیع باتریها و پیشرانههای الکتریکی پشتیبانی کند.
قطعاً تجربه سوبارو در زمینه سیستم چهار چرخ محرک به کار تویوتا خواهد آمد و بهترین توازن را بین نیازهای گوناگون بازارهای جهانی ایجاد خواهد کرد. شاسیبلند جدید تویوتا تکمیل کننده خانواده هیبریدی و پلاگین هیبریدی راو ۴ خواهد بود چراکه تویوتا قدم مهمی را به سمت آیندهای الکتریکی برمیدارد. این شرکت حتی هایپرکاری الکتریکی را نیز تولید خواهد کرد.
سامورایی از قله فوجی
۱۸ آذر ۱۳۹۹تویوتا گفته داره با پاناسونیک برای ساخت یه نوع باتری جدید با برد بیشتر و زمان شارژ کمتر همکاری می کنه .
و لکسوس هم داره روی یه ماشین الکتریکی بر پایه همین پلتفرم کار می کنه و عکس های جاسوسیش با استتار سنگین هم هست
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۹پاناسونیک و تویوتا طی قراردادی 7 میلیاردی وارد همکاری شدن و با توسعه ی بازار الکتریکی این مشارکت با سرمایه گذاری بیشتری دنبال خواهد شد.
در جای دیگری گفتم وقتی رقبا با توپ پر وارد رقابت بشن به خصوص ابرقدرت ها شرکت های کوچکتر نمیتونن از نظر قیمت رقابت کنند و زیاد طول نمیکشه که با یک برند دیگر ادغام بشن.
راز ماندگاری این برندها هم همینه که هیچوقت در بازار اسیر هیجانات نمیشن و در زمان مناسب وارد گود شده و همزمان تابوت برندهایی که هیجانی فقط با تکنولوژی های همان زمان کار خودشونو توسعه دادن ساخته میشه چون از نظر تولید یک قدم عقب هستند و تا بخوان خط تولید خودشونو به روز کنن بازار از دستشون در رفته!
وقتی یک کراس اوور تویوتا با برد حدود 500 کیلومتر زیر 30 هزار دلار قیمت بخوره دیگه نمیشه با خودرویی 50 هزار دلاری بری رقابت کنی و اونجا دیگه جادو عمل نمیکنه.
(JONATHAN (TESLA
۱۸ آذر ۱۳۹۹به هیچ وجه نمیشه تویوتا رو با تسلا مقایسه کرد
تسلا توسعه و تحقیق خودرو های الکتریکی رو بر اساس معیار های خودش انجام میده
در حالی که بقیه معیار رو بر اساس تسلا میگیرن
همین اتفاق برای فلکس هم افتاد
بیشترین تیراژ رو داشت ولی وقتی بحث الکتریکی شد معیار اساس رو بر اساس محصولات تسلا قرار دادن
تسلا ربات های خط تولید
باتری های مورد نیازش
و هر آنچه لازم هست رو خودش توسعه میده
خودش میسازه صرفاً یک خودرو ساز نیست
بر عکس خودرو ساز های سنتی
چیزی که تویوتا ازش خیلی پشیمونه
فروش سهامش از تسلا هست
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۹اون معیار تولید و مباحثش که بسیار طولانی هست به کنار اما در مورد باقی موارد بنده فکر میکنم تاثیرات تبلیغات بیشتر از اون چیزی بوده که مورد انتظار بوده!
تمام خطوط رباتیک تولید کارخانه های تسلا ساخت شرکت kuka آلمان هست با همه ی مخلفاتش.
تسلا هیچ باطری تولید نمیکنه و فقط باطری های ساخت دیگران که همه میدونن را به صورت پکیج مورد نیاز خودروهاش مونتاژ میکنه و اگر اینطور بود که نمیرفت با باطری سازان مشارکت کنه!
بسیاری از الکتروموتورهای مورد نیاز تسلا در تاسیسات جنرال موتورز که قرار بود بسته بشه مونتاژ میشه.
مورد زیاده و از حوصله خارج.
(JONATHAN (TESLA
۱۸ آذر ۱۳۹۹هیچ خط تولید دیگری حتی شبیه خط تولید تسلا در هیچ صنعتی در حال حاضر وجود نداره
( من هم برند ربات ها رو نگفتم )
باتری های تسلا تمام و کمال توسط خودش توسعه پیدا میکنه
و قبلاً با همکاری پاناسونیک
در حال حاضر هم خودش و هم با کمک شرکت چینی کتل ساخته میشه
تمام مراحل توسعه پیشرانه ها توسط خود تسلا و با کمک شرکت های دانش بنیان کوچک متصل به بهترین دانشگاه های آمریکا توسعه پیدا میکنن
و بلی قسمتی از این پیشرانه ها در خطوطی مونتاژ میشن که مال خود تسلا نیست
توسعه نرم افزاری که مهم ترین بخش یک خودرو الکتریکی هست در کنار بهترین و قوی ترین پردازنده
به صورت کامل مال خود تسلا هستش
و نمیخوام دیگه بیش تر از این لیست بنویسم
شرکت تسلا هیچ بودجه ای برای تبلیغات نداره
و من این میزان نفرت از تسلا رو فقط در تأثیرات تبلیغات علیه تسلا میبینم
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۹باور بفرمایید هیچ دشمنی با تسلا ندارم و کاری که ماسک انجام داده و میده مورد ستایش هست و هیچ برندی نبوده اینجوری در مدت کوتاه اینقدر رشد کنه.
بنده گفتم مباحث تولید امری پیچیده و توضیحش طولانی اما شما و سایر دوستان حتما در کامنت های کوتاه تا آخرش وضعیت را میخونید.
فکر کنید تویوتا به الکتروموتور نیازمنده و این شرکت با مشارکت قطعه سازان مثلا DENSO میاد نیازشو برطرف میکنه و این وسط شرکت دنسو به عنوان تولیدکننده نیاز سایر خودروسازان را برطرف میکنه و حجم تولیدش باعث کاهش قیمت این قطعه میشه و همین امر برای قطعات دیگر یک خودرو تکرار میشه.
وقتی جریان تولید و نقدینگی بالا بره روند توسعه ی نسل بعدی قطعات سریعتر انجام میگیره و هزینه ها کاهش و کیفیت افزایش داره و شرکتهایی که بخوان کل روند تولیدشونو شخصی سازی کنن در آینده در رقابت عقب میوفتن و در کنترل هزینه ها به مشکل میخورن.
باقی توضیحات بماند… حالا در همین بین اگر یک قطعه ساز محصولی بهتر و ارزانتر تولید کنه تویوتا یا هر شرکت دیگری میتونه بدون هزینه قطعه سازشو تعویض کنه و هیچ هزینه ای بابت خطوط تولید این موارد نداشته و همینطور در توسعه ی پردازنده و نرم افزار مورد نیاز همگی برون سپاری شدن و اینجا هم نیاز ندارن خودشون صفر تا صد کار را انجام بدهند.
اتحاد الکتریکی تویوتا از الان چیده شده و مزدا هم احتمالا اضافه بشه و همین اتحاد با قطعه سازان هم شکل گرفته و در سکوت دارن کارشونو انجام میدن و توجه داشته باشید انعطاف تولیدات تویوتا برای کل بازارها وجود داره و از درون سوز تا هیبرید و پیل سوختی و الکتریکی ،نیاز بازار را تامین میکنه و مهترین بخش تجارت که سودآوری هست ، چرخش میچرخه.
(JONATHAN (TESLA
۱۸ آذر ۱۳۹۹فقط مبحث تولید نیست
بحث توسعه یک تکنولوژی
و البته توسعه نحوه تولید همون تکنولوژی در تیراژ زیاد هم هست
در همین درون سوز ها نگاه کنید
خودرو سازی مثل تویوتا به توسعه تکنولوژی جدید برای درون سوز ها فکر نمیکنه
بلکه تکنولوژی قدیمی که داره رو سال ها و سال ها تولید میکنه و البته با اصلاح
شاید این کار باعث بشه خودرو های با تکنولوژی قدیمی تویوتا دوام داشته باشن نسبت به خودرو هایی که توسعه تکنولوژی های جدیدی رو اولویت قرار دادن و البته ارزون تر در میاد ولی هیچ وقت بهترین نمیشه گفت به خودرو های تویوتا
در خودرو سازی الکتریکی هم همین بحث هست
شاید با همکاری چند شرکت دیگه تویوتا بتونه خودرو الکتریکی در تیراژ زیاد و قیمت کم تولید کنه ولی دلیل بر بهتر بودنش و رقیب دونستنش با تسلا نیست
کاری که تسلا میکنه با کاری که تویوتا میخواد بکنه فرسنگ ها با هم فاصله داره
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۹ما گفتیم اهداف تبلیغات فراتر از انتظار بوده.
تسلا و تویوتا هر دو خودرو تولید میکنن و زمانی که الکتریکی های تویوتا وارد میدان بشن تسلا هم جزو رقبا حساب میشه.
شما بدون هیچ گونه پشتوانه علمی داری تسلا را مساوی تکنولوژی میدونی در حالی که تولیدات این شرکت دارای بدنه و صندلی و… و چندتا الکتروموتور و باطری هست و هر شرکت دیگری اینجوری بسازه میشه الکتریک ساز.
چون خبر الکتریکی ها بیشتر معطوف تسلا هست ، این ملکه ی ذهن شده که دیگران ایستادن تسلا بگه چیکار کنن ، چیکار نکنن.
بنده بارها گفتم اجازه بدید دیگران تشریف بیارن بعد راجب تکنولوژی و رهبری و… صحبت میکنیم.
(JONATHAN (TESLA
۱۸ آذر ۱۳۹۹با این نوع تفکر شرکت تویوتا و پورشه هر دو خودرو تولید میکنن که هر دو چهار چرخ بدنه و فرمان داره
یا هر دو شرکت اپل و هواوی گوشی تولید میکنن که میشه باهاش تماس گرفت و وب گردی کرد
تویوتا هیچ وقت رقیب تسلا نخواهد بود
همون جور که هیچ وقت رقیب مرسدس نبوده
تویوتا همون شرکتی هست که بیش از یک دهه هست هیچ انجین 8 سیلندری توسعه نداده
و شاسی بلند های بزرگش بیش از یک دهه هست که هیچ اپدیتی نگرفتن
رقیب تویوتا در زمینه الکتریکی سازی محصولات فلکس و هیوندا و کیا و شورلت خواهد بود
نه تسلا
تسلا هیچ وقت محصولی تولید نخواهد کرد که به خاطر کاهش هزینه از قطعات مشترک و ارزان با بقیه برند ها استفاده بکنه
همون کاری که تویوتا خوب بلده تا انجام بده
نقشه اینده حمل نقل رو نمیشه در شرکتی پیدا کرد که کاهش هزینه توسعه و تولید رو اولویت خودش میدونه
بلکه شرکتی این نقشه رو رو طراحی خواهد کرد که ایده هارو به واقعیت تبدیل خواهد کرد با هر هزینه ای که شده
البته ممکن برای تهیه این هزینه دست به تولید محصلات رده پایین بزنه چون سود دهی یکی از ارکان اصلی برای بقا خواهد بود یا همکاری با شرکت های رده پایین تر و فروش تکنولوژی در قبال سرمایه لازم برای ادامه این راه
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۹راستشو بخواهید از این خبرهای ترسناک برای تسلا بیشتر از خواهیم داشت و کلا تصور شما از تویوتا با واقعیات متفاوته.
تویوتا شاخه ای به اسم لکسوس داره و اون برنامه های لوکس و پرفورمنس را اونجا پیاده میکنه
شما شاید در جریان نباشی اما تویوتا جزو معدود برندهایی هست که در اروپا با جریمه های مربوط به آلایندگی برخورد نداشته یا مدلی را به این خاطر متوقف نکرده.
موضوع اینجاست که شما و مابقی طرفداران داستان خودروسازی را با اتفاقات گوشی موبایل و نوکیا اشتباه گرفتید و فکر میکنید برندهای قدیمی سقوط میکنن و مثلا تسلا و لوسید و …جاشونو پر میکنن!
اجازه بدید رقابت شروع بشه بعد خواهید دید کدام تحلیل به واقعیت نزدیک میشه.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۳۹۹البته که آقا بهزاد درست میفرمائید .
خود رئیس شرکت تویوتا ، آب پاکی را ریخت روی اونهایی که باید میریخت و این در صورتیه که به ندرت ژاپنیها چنین کارهایی میکنند و اون هم این بود که گفت ما (( آشپزخانهی مجهزی داریم با تمام دستورالعملها )) .
همه خوب میدونند ، تویوتا تا حالا داشته بازار رادتحلیل میکرده و مطمئناً وقتش برسه ، با ارائه یه خودروی برقی ، تمام بازار را مثل بازارهای دیگر برای خودش میکنه و این چیزیه که شما یه تویوتا را چشم بسته میخرید ، فرقی نداره چی باشه ، همین که یه تویوتاست ، یعنی خاطر جمع برقی باشه ، هیبرید باشه ، پلاگین باشه ، گازوییل یا بنزین باشه یا هیدروژن .
تویوتا همیشه حرف آخر را میزند و بقیه هم مجبور به پیروی هستند مگر اینکه دلشون شکست را بخواد .
Hadi
۱۸ آذر ۱۳۹۹کدومش؟
تویوتا: لایک
تسلا: دیسلایک
Hadi
۱۸ آذر ۱۳۹۹بنازم عجب اختلافی بین تویوتا و تسلاست ?
(JONATHAN (TESLA
۱۸ آذر ۱۳۹۹اره چقدر هم سعی شد این اختلاف رای واقعی به نظر برسه
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹طرف هنوز وارد این حوزه نشده اصلا
بعد همه ب تسلایی که تخصصش همینه و چند سالی با همه فاصله داره ترجیحش میدن
نمی دونم اسمش تعصبه یا چی…
Hadi
۱۸ آذر ۱۳۹۹ببین من خودم هم طرفدار جفتشونم و از جربزه و اراده تسلا خیلی خوشم میاد و بهش علاقه مندم
ولی
این اسمش تعصب نیست اسمش اعتقاد به یک خودرو ساز با سابقه و درستکاره…
دیگه همه میدونن تویوتا یک برند مطرح در سطح جهانیه و کارش تولید خودروهایی هستش که از نظر کیفیت دوام و استهلاک هیچ حرفی برا رقبا باقی نمیزاره…
تو هر زمینه ای که باشه همونجوری که قبلاً ثابت کرده و خواهد کرد…
دیگه نیاز به توضیح اضافهای نداره بقیه حرفام که نوید جان زحمتشو کشیده…
سامورایی از قله فوجی
۱۸ آذر ۱۳۹۹وقتی تویوتا میگه یک آشپزخانه واقعی داره اینجا میشه فهمید منظورش چیه
هر نوع ماشین الکتریکی ، هیبرید ، بنزینی ، دیزلی ، هیدروژنی رو میسازه
و تو هر سگمنت ماشین داره
Reza
۱۸ آذر ۱۳۹۹تویوتا میخواد انقلاب کنه دمش گرم?
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۸ آذر ۱۳۹۹تویوتا چقدر محصول میزنه
ولی خوبه تویوتا بر ه صنعت برقی
Hadi
۱۸ آذر ۱۳۹۹این شد یه چیزی…
بالاخره تویوتا یه حرکت خفن زد
بالاخره داره به تمام الکتریکیا وارد میشه رقابتی سنگین طی چند سال اینکه تو این کلاس شکل میگیره…
احتمالا این کلاس رو بگیره تو دستش
درسته آشپزخانه واقعی تویوتا یعنی همین ?
کیان
۱۸ آذر ۱۳۹۹میتونیم از یه بابت خوشحال باشیم ک همه خودرو ها دارن الکتریکی میشن، اونوقت درون سوزها را نمیخوان و به امید خدا بدن به ماها ک از شر tu5 و هزار مدل توسعه یافته و کیفیت اشغال خلاص شویم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹خوبه ایول
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹امین اقا چی شد؟
تا الان ک از الکتریکیا بدت میومد بحث تویوتا شد ایول؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹اصلا مگه اهمیتی داره تویوتا برقی شه یا نه؟؟
مهم اینه که بوگاتی،مازراتی،پورشه،فراری،لامبورگینی،کوینیگزگ،بی ام و و… برقی نشن
تویوتا،مزدا،نیسان و از این قبیل هر اشغالی بشن مهم نیست چون اثری نداره تو هایپرکار ها
Ali
۱۸ آذر ۱۳۹۹مطمئنن تو دوام و استهلاک هم بین الکتیریکی ها خوب میدرخشه
تویوتا کارشو بلده
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۸ آذر ۱۳۹۹وقتی تویوتا یه چیزی میسازه حتما کیفیتش عالیه…..
واقعا قدم بزرگیه.
Mr.X
۱۸ آذر ۱۳۹۹احتمالا شاهد برد های بالایی خواهیم بود
میثم
۱۸ آذر ۱۳۹۹تویوتا همین الان تکنولوژی باتری داره که در 10 دقیقه شارژ کامل میشه و چگالی اون با حجم برابر، 7 برابر بیشتر از باتری لیتیومه. همون باتری حالت جامد که حرفشو زده و از فلوراید استفاده میکنه. فقط و فقط مشکلش تولید انبوهشه که به گفته تویوتا فعلا فرایند تولیدش خیلی کنده و بصورت انبوه خیلی مشکل سازه. الان دنبال ساده سازی تولید انبوهش هستند.
بهنام
۱۸ آذر ۱۳۹۹به شخصه اعتقاد زیادی به تویوتا دارم و در طول نزدیک به سه دهه پیگیری اخبار خودرو دریافتم که تویوتا شرکتیه که توان تولید هر چیزیو داره بسیار تکنولوژیک هست دارای بهترین مدل مدیریت هم هست. هرگز بلندپرواز و هیجانی نیست و همیشه متین و آرام و باحوصله حرکت میکنه. حتیالامکان از پیچیدگی و زرق و برق دوری میکنه و به سادگی و کارایی اعتقاد راسخ داره. این همون فرهنگ مورد ستایش ژاپنی هم هست. مطمئنم در مسیر الکتریکی سازی هم موفق خواهد بود.
نسرین
۲۲ آذر ۱۳۹۹نویسنده این متن کیه؟
teslaups