تویوتا

جدیدترین جزئیات از هایپرکار جاده‌ای تویوتا

ما هنوز منتظر انتشار نام رسمی هایپرکار جاده‌ای و جدید تویوتا هستیم اما هدف این مقاله چیز دیگری است و ما تا آن زمان هایپرکار ژاپنی‌ها را با نام GR سوپر اسپورت می‌شناسیم. این خودرو قرار است به جنگ استون مارتین والکری ای برود که بر پایه مدل مسابقه‌ای لمانز شکل گرفته است. از آنجایی که تویوتا به دنبال بهبود وجهه و تصویر ذهنی خود با تولید محصولات پرفورمنس است بنابراین این خودروی مسابقه‌ای و هیبریدی جدید نقش بسیار مهمی ایفا کرده و باید درک عموم از تویوتا به عنوان کمپانی‌ای پیشرو در صنعت خودرو را ارتقا دهد. البته ما فکر می‌کنیم تویوتا مشکل چندانی در متقاعد کردن دنیا درباره هایپرکار جدید خود نخواهد داشت.

در ابتدا قرار بود هایپرکار GT سوپر اسپورت محصولی خاص برای کلاس جدید هایپرکارهای لمانز باشد اما قوانین تغییر کرد و خودروسازان دیگر نگران تولید محصولی جاده‌ای بر پایه مدل مسابقه‌ای نبودند. علیرغم این موضوع تویوتا اطمینان خاطر داد که پروژه تولید هایپرکار جاده‌ای خود را ادامه داده و آن را خواهد ساخت. به همین خاطر انتظار می‌رود مدل جاده‌ای بر پایه خودروی مسابقه‌ای TS050 هیبرید که پدر GR010 هیبرید می‌باشد تولید شود. هنوز جزئیات قوای محرکه این خودرو منتشر نشده اما تویوتا قول داده GR سوپر اسپورت حداقل قدرت ۹۸۶ اسب بخاری خواهد داشت.

GR010 هیبرید از قوای محرکه متفاوتی استفاده خواهد کرد اما انتظار می‌رود از نظر طراحی شباهت‌های زیادی بین دو مدل وجود داشته باشد. این خودرو شکل کوپه به خود خواهد گرفت اما شاید بجای درب‌های ورود و خروج از فضای کانوپی مانند استفاده کند. همچنین انتظار می‌رود حداقل ۲۰ دستگاه از این هایپرکار تولید شود.

تویوتا پیش از این پرسشنامه‌ای جنجالی در اختیار خریداران احتمالی قرار داده و مطمئن شده که این خودرو به دست خاص‌ترین افراد خواهد رسید. به‌هرحال خوشحالیم که تویوتا یک‌بار دیگر به جمع خودروسازان تولید کننده محصولات پرفورمنس سطح بالا پیوسته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    حتما خوب خواهد بود
    تجربه لمانز برای ساخت این خودرو بسیار ارزشمنده

    موافقم 11
    1. Porsche

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      اگر بحث به لمانز و تجربه باشه که پورشه بهتر از تمام اینها میتونه هایپرکار بسازه خر چند که جانشین ۹۱۸ فعلا پدیدار نمیشه ولی قطعا خیلی قوی تر از تویوتا میتونه عمل کنه

      مخالفم 11
      1. مهدی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (195 ديدگاه)

        درسته کسی که منکر توانایی پورشه نیست اما یقینا لمانز میتونه به هر خودرو سازی تو ساخت هایپرکار کمک کنه چه پورشه چه تویوتا اینکه کدوم برتر باشن به خیلی موارد دیگه برمیگرده

        1. میثم

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3627 ديدگاه)

          بله و از طرفی دلیلی نداره برداشت 2 تا شرکت رو از یک رویداد با هم مقایسه کنیم چون ممکنه کاملا با هم متفاوت باشن

    2. parsa_ashgh.mashine

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      فراری که باید سوپر کار بزنه میاد شاسی یامعلا خانوادگی میسازه.
      توی.تا که بیشتر همین خودرو های اقتصادی رو در جهان داره میاد سوپر کار میسازه
      البته من بدم نمیاد که یک تجربه متفاوت باشه ولی شاید خوشش نیاد کسی که الان مثلا sf90 داره و میگه یعنی چی که فراری شاسی میسازه و حقم داره ولی من هیچ مشکلی ندارم و تجربه متفاوت رو دوست دارم

    3. ADAK

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      البته اگه موقع معرفیش
      گند نزنه به رویای همه طرفداراش !!!
      کاری که تویوتا توش تخصص داره ؛ مثل سوپرا

  2. علی اکبر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظرتون مثل lfa میشه و کسی نمیخره
    یا این یکی فروش میره بلخره

    1. 2646

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      کامنت پایین رو خیلی وقت پیش در پست (جایگزین پورشه ۹۱۸ اسپایدر قبل از سال ۲۰۲۵ پدیدار نخواهد شد) نوشتم که شاید برای پاسخ به شما مناسب باشد:

      ** البته شاید مقایسه Porsche 918 Spyder و Lexus LFA از نظر فروش، به واسطه قیمت پایه ۲ برابری پورشه درست نباشه اما من چند برابر آمار Lexus LFA صفر فروش نرفته، Porsche 918 Spyder صفر در نمایشگاه ها دیدم. جالب هست که بعضی از دوستان Lexus LFA رو یک پروژه شکست خورده می دونن! **

    2. RezaRs

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      فروش نمیره چیه فروش نمیره اینه مثلا ۲ تا خریداری بشه یکی برا مدیر عامل شرکت یکی برا مدیر تولید فک کنم یکی بود یا دوتا مونده بودن

    3. MOHAMMAD.n.r

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      نمیدونم این بحث فروش نرفتن lfa رو کدوم … سر زبون بعضی ها انداخت!!!!
      کلا ۵۰۰ دستگاه lfa تولید شد و ۵۰ تا مدل نوربرگ رینگ.(از اولش هم قرار بود همین مقدار تولید بشه و تولید محدود باشه)
      زمان فروش قیمت مدل معمولی حدود ۳۵۰ هزار دلار بود ولی الان نمونه های کارکرده تمیز حدود ۷۰۰ هزار دلار قیمت پیدا کردن و نمونه های صفر کیلومتر که دست نمایندگی ها هستن حدود یک میلیون دلار!!!!
      اون ۵۰ نسخه نوربرگرینگ هم قیمت خیلی بالاتری دارن، شاید نزدیک ۲ میلیون برای نسخه صفر کیلومتر!!!
      همه ماشینا بعد از ۱۰ سال قیمتشون یک پنجم میشه ولی lfa قیمتش ۳ برابر شده. چرا؟؟ چون تولید محدود هست و کلکسیونی محسوب میشه.
      عزیز دل اگر نمایندگی و مالکان بخوان نمونه های صفر رو به قیمت ۱۰ سال پیش بفروشن به ثانیه نمیکشه که کلشون فروش میرن. اونوقت شما فکر میکنید به قیمت ۱۰ سال پیش گذاشتن برا فروش و التماس میکنن و کسی نمیخره!!!!
      ماشینایی مثل داج وایپر و LFA و… ، نمونه های صفرشون پیدا میشه ولی با قیمت چند برابر زمان عرضه توسط کارخانه بنابراین شکست خورده نیستن و کلسیونی هستن!!
      التماس تفکر!!

  3. Ho3in

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    امیدوارم کیفیت رو فراموشش نشه یکمم خسیس بازی رو بزاره کنار
    ولی خوب این خوبی هارو هم ندیده داره
    دوام موتور و سخت جونی و …

  4. Amin

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    ظاهرش که مناسب یه هایپر کار جاده ای نیست ،بع خاطر همین جذابیت اش رو گرفته تا حدودی
    ولی خب فکر نمیکنم در حد والکری باشه،یا هایپر کار های هم سال خودش

  5. میثم

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    خب آخه تو که بلدی !!!
    چرا با سوپرا اون کارو کردی لعنتی ؟؟؟؟

    1. Mohammadreza

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      قیاس درستی نیست.
      برای تولید هرخودرو پرفورمنس نیاز هست در مسابقات موتو اسپرت مناسب حضور داشته باشی.

      تویوتا در کلاس هایپرکار های لمانز چند ساله حضور داره و با استفاده از تجربه و دانش بدست اومده از این مسابقات و الهام گیری از مدل مسابقه ای این هایپر کار رو طراحی کرد.

      ولی تویوتا در سری مسابقاتی که بتونه به طراحی سوپرا کمک کنه حضور نداشت و نداره .
      سری مسابقات dtm برای این منظور مناسب هستن که متاسفانه تویوتا در این مسابقات حضور نداره.

      1. R@m!n

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        این حرفم بنظرم راجب سوپرا درست نیست چون تو خود ژاپن کلی مسابقات تو کلاس سوپرا برگزار میشه و تمام برندای ژاپنی اونجا هستن.

        دلیل تولید سوپرای آلمانی صرفا بخاطر کاهش هزینه تولید بود و متاسفانه اینجا سوپرا ضرر دید.

        1. Mahdi

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (24 ديدگاه)

          از بهتر بودن که پورشه از همه نظر بهتره ولی خودرو تویوتا هم بد نیست نسبت به پورشه ولی هرکاری کنه بازم به پای خود پورشه نمیرسه.
          سوپرای جدید هم خوب شده در هر حال باتوجه به سرمایه گذاری که شده بود روش یه محصول خوب از آب درومد و ربطی به کاهش هزینه و اینها هم نداشت چون ب ام و توانایی بیشتری نسبت به تویوتا داره و اگه خود تویوتا طراحیش میکرد به خوبی ب ام و نمیشد.

  6. حسین دهمرد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    قطعا از نظر فنی نمیشه بهش ایرادی گرفت ولی ابعادش قد ماشین شارژیه. اون ابهتی که یک هایپرکار باید داشته باشه رو نداره.

  7. Amirreza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    این ماشین میتونه جایگاه تویوتا رو بالاتر ببره

  8. mahan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    باید هیجان انگیز باشه.ببینیم و تعریف کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا