بخش توسعه مسابقهای تویوتا یا همان TRD به مدت ۴۰ سال است که وظیفهی ارائه محصولات پرفورمنس این خودروساز مشهور را بر عهده دارد. برای اینکه به محصولی پرفورمنس از تویوتا همچون تاکوما، ۴ رانر و… دست یابید کافی است سری به این مجموعه بزنید. همین موضوع درباره سدان های محبوب کمری و آوالون نیز صدق میکند چراکه به لطف ویژگیهای اسپورت تر خود جذابیت دوچندانی پیدا کردهاند.
اما داستان TRD به عنوان تنها زیر برند پرفورمنس تویوتا در سال ۲۰۱۷ خاتمه یافت و این شرکت همکار جدیدی با نام گازو ریسینگ یا GR را پذیرا شد. اخیراً دو محصول مشهور یعنی سوپرا و یاریس با پیشوند GR معرفی شدهاند.
شاید اگر TRD بچهی بزرگ خانواده بود با آمدن GR و جلب توجهات ناراحت میشد اما اد لوکس مدیر معاون بخش بازاریابی گروه تویوتا میگوید هر دو زیر برند پرفورمنس این خودروساز میتوانند در کنار یکدیگر در بازار آمریکا حضور داشته باشند.
او در مصاحبهای با مجله اتومبیل اظهار داشته فضای زیادی برای هر دو برند پرفورمنس TRD و GR وجود دارد. لوکس گفته است:
در نهایت TRD و GR در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت. TRD ارتباط طولانیای با پیکاپ ها و شاسی بلندها داشته و مشتریان آمریکایی هم خواهان چنین محصولاتی هستند.
اما آیا وجود همزمان این دو برند باعث سردرگمی مشتریان نخواهد شد؟ مدیر تویوتا میگوید نه چون که تفاوتهای بسیار واضحی بین TRD و GR وجود دارد.
درحالیکه TRD نسخهای بهبود یافته تر و با رفاه بیشتر از محصولات کنونی تویوتا تولید میکند، محصولات GR کاملاً سفارشی بوده و نسبت به تویوتاهای استاندارد تفاوتهای زیادی دارند. مدلهای GR از جمله GR یاریس نسبت به نمونه نرمال کاملاً اسپورت تر بوده و در بخش سوپرا هم شاهد تولید چنین خودروی پرفورمنس و برجستهای هستیم.
علیرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸سوپرا زرد ، سوپرا قرمز ، سوپرا مشکی …..
این جواهر با هر رنگی یجور دلبری میکنه
محمدهادی
۲۳ بهمن ۱۳۹۸والا این چیزیکه درسال ۲۰۲۰ ما داریم بهش میگیم سوپرا بیشتر تو سطح تویوتا سیلیکا هست تا سوپرا عضلانی و بزرگ جثه
امیدوارم درنسل بعدی تویوتا حتما ابعاد بدنه و موتور و قدرتشو درسطح واقعی سوپرا بسازه،ینی حداقل ۴.۳ متر طول،۱.۷۵ متر عرض و ۱.۳۳ متر ارتفاع
اونم نه با موتورای بچه گونه ۴سیلندر توربو
بلکه با یه موتور قلدر ۶ سیلندر توسعه یافته به دستان خود TRD
امیدوارم